Partyflock

Forumonderwerp · 1119835
2 volgers · 6774x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
ik heb deze 2:D

[img cacheid=000164ed00031f6635d53c7e1a02c63c16]https://album.partyflock.nl/60326717_2471466624.jpg[/img]

en deze voor media center

[img cacheid=000164ee00031f67615bc1e11a02c63c16]https://album.partyflock.nl/81516365_3486613105.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op woensdag 15 februari 2012 om 17:07:
Klopt is ook niet zo extreem duur alleen kun je beter een HD 6850 kopen voor dat geld.

Dan moet je snel zijn, als AMD opdracht geeft om die 6 serie uit de handel te nemen heb je pech. :s
Eens overal de 7 serie goed gelanceerd is in zo goed als elke pc winkel, dan zullen er geen 6 series meer te vinden zijn, dus als je persé die nog wil hebbe, nu kopen dan, (als het al niet te laat is ?)
Waarschuw beheerder
een van de komende weken zal ook de 78xx serie komen. misschien dat die wel wat is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 18 februari 2012 om 20:58:
Dan moet je snel zijn, als AMD opdracht geeft om die 6 serie uit de handel te nemen heb je pech.
Eens overal de 7 serie goed gelanceerd is in zo goed als elke pc winkel, dan zullen er geen 6 series meer te vinden zijn, dus als je persé die nog wil hebbe, nu kopen dan, (als het al niet te laat is ?)

Of wachten totdat nVidia eindelijk met de opvolger van de 5xx-serie komt (Kepler), zodat AMD de prijzen omlaag kan doen. De 7970 is namelijk nog vrij duur voor een high-end single GPU-kaart, met die prijs zou de 7990 rond de 800 euro gaan kosten wat absurd is (voor een niet getweakede/watergekoelde videokaart).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op dinsdag 21 februari 2012 om 20:43:
7990 rond de 800 euro gaan kosten wat absurd is

Inderdaad, maar:

Zou de 7990 heel groot verschil gaan maken met de 6990 ????

De progressie van de 6970 naar 7970 is zeker geslaagt (y)

Doch denk ik, wss zal de 7990 rond de 600 a 700 euro kosten, (6990 kost nu nog 600 euro), maar ik denk niet dat het verschil zo groot gaat zijn (denk ik)

Of er moete echt wonderen gebeuren, maar het is zoals je zegt, de Kepler moe nog kome, en ... ben benieuwd wat die in hun marge gaan hebbe, en ook zo'n gigantisch verschil gaan uitmaken in prestaties op hun 5 serie :)

Prijzig gaat nVidia iig wel zijn, trust me :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik las iets net op een forum dat Nvidia developers geld geeft om een patch van een game uit te brengen waardoor ze expres AMD kaarten slechter laten presteren om hun eigen kaarten beter te laten zijn.
Waarschuw beheerder
Als je eerlijk door het leven ga, ga je niet rijk worden, :D
Denk je dat al die 'MEGA' rijke mensen/bedrijven eerlijk hun groot kapitaal verdient hebbe ? (dacht het niet)

:flower:

Waarschuw beheerder
Kwalijke zaak wel, weer een reden om NIET voor nvidea te gaan.
Waarschuw beheerder
Uiteindelijk gaat Nvidia zich er niets van aantrekken, ... er zijn genoeg mense die 'toch' kopen, dus kassa kassa :p

Nog een leuk weetje, naarschijnt is het soldeersel (metaal waar weerstandjes en alles op de print worden gesoldeerd) van AMD veel beter als die van nVidia en dat is al jaren lang zo.

*Ik heb geen idee hoe ze dat in NL noemen*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ah, ok idem dito dus (y)

Maar ik weet zelf ni zeker, heb gewoon gehoord van iemand, niet da ik expliciet er ga achter zoeke,
Maar de soldeertin van AMD kan veel beter hitte verdragen en gaat veeeel langer mee (y)
Waarschuw beheerder
All of the benchmark numbers shown by Nvidia, and later to SemiAccurate, were overwhelmingly positive. How overwhelmingly positive? Far faster than an AMD HD7970/Tahiti for a chip with far less die area and power use, and it blew an overclocked 580GTX out of the water by unbelievable margins.

En als vervolg daarop:

The problem for Nvidia is that once you venture outside of that narrow list of tailored programs, performance is likely to fall off a cliff, with peaky performance the likes of which haven’t been seen in a long time. On some games, GK104 will handily trounce a 7970, on others, it will probably lose to a Pitcairn. Does this mean it won’t actually do what is promised? No, it will. Is this a problem? Depends on how far review sites dare to step outside of the ‘recommenced’ list of games to benchmark in the reviewers guide.

Nvidia is said to have around 15 developers they can embed at companies to help ‘optimise’ their code, ‘fix bugs’, and work out ‘performance problems’, even if those problems are not on Nvidia hardware.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op dinsdag 21 februari 2012 om 23:25:
Zou de 7990 heel groot verschil gaan maken met de 6990 ????

Waarschijnlijk zal het weer een factor 1,5 sneller zijn ongeveer, de 6990 was 1,5x sneller dan de 5970 en die was weet 1,5x sneller dan de 4870x2. Ongeveer dan.

de 7970 is iets meer dan 1,5x sneller dan de 6970, die weer iets minder dan 1,5x sneller dan de 5870 was.
Waarschuw beheerder
Laten we hopen dat het dan zo is, dan is de prijs toch waardig genoeg (y)

Jammer wel dat de gewone gamer serieus kapitaal moet opleggen dan, dit is alleen weg gelegd voor mense die 'het er voor over hebben' ...

Vind dat laatste jaren om 'deftig' te gamen veel meer kapitaal voor nodig is, waar is de grens ?
Waarschuw beheerder
sinds skyrim uitkwam en me oude pc qua voorkeur medium quality wou gebruiken voor skyrim, dacht ik dat t tijd was voor n nieuw systeem.

[img width=411 height=500 cacheid=00123752002fd485c2fd0d901a02cf04b7]http://www.thermaltake.com/db/imgs/press/News/20110919/1.jpg[/img]
dat is me case, 2x termaltake 200mm fans in top , 2x coolermaster megaflow 1x voorin 1x sidepanel.
1x coolermaster sickleflow 120mm bottom,
standaard case 120mm rear exhaust,

CPU: amd phenom 1055T @ 3.8ghz (psu momenteel bottleneck)
als de GPU meer dan 76 graden C berijkt crasht catalyst control center,
ik heb begrepen dat dit kmt omdat de voeding dan ondervermogen geeft, (de GPU schijnt 90 C te kunnen handelen echter crasht hij veel eerder, (core clock 980mhz en memory 1170mhz stabiel)
ben alleen niet te spreken over de FPS @ 1920x1080 dus vandaar 2x 6870's in de planning aangezien die in crossfire 90% scaling schijnen te halen,

mobo: sabertooth 990fx

Ram: 1600mhz corsair vengeance ram 2x 4gb

GPU: radeon hd6790 (in de planning 2x 1/2gb 6870's

psu: corsair cx600w. (wordt deze maand vervangen met ocz zx1000w modulair)

cpu cooler, scythe mugen 3 rev b,

hdd 5400rpm 500gb merk weet ik zo niet, (oude hdd)

plannen voor deze case:

2x 6870's mss een 1100T

ocz zx1000w omdat nu met 3.8 oc me fans na bios post dimmen voor 2,3 seconde,
voordat de fans erop zaten kon ik 3.94ghz behalen wa nu nie mogelijk is dus duidelijk te weinig amps op me gpu/cpu
(huidige psu is 2v rails met 32 amps vermogen,)
de ocz heeft zo'n 75amp op 1 12 volt rail zover ik weet,

een 360mm triple fan radiator,

waarsch swiftech waterblock,

2x 6870 waterblocks, (cpu en gpu gevoed met koelvloeistof via splitter)

res nog geen idee,

pomp ben ik nog niet over uit, (suggesties??)

res waarsch groot cilindrisch ontwerp,

als idee transparante slangen met rode UV vloeistof,

verder voor de fans (momenteel blue led's) alle leds (makkelijk vervangbaar) RGB LED's plaatsen zoals :
http://www.instructables.com/id/Fan-LED-mod/

deze guide, zal voornamelijk de fans rood laten maar af toe variatie is ook wel leuk,

heb met deze pc zonder GPU een stabiele 4.12GHZ kunnen behalen op 1.4875 cpu voltage, nb 1.37 ram 1.7v timings 7-7-7-21,

hoop dat ik met waterkoeling tegen de 4.2-4.5ghz kan behalen (vraag aleen af of me sabertooth 990fx zo'n hoge FSB afkan aangezien de cpu multiplier locked is, vandaar de mogelijkheid op verandering naar een 1100T.
en Heel mss een crosshair V formula mobo ivm color sceme en vind die mobo dr gewoon supergaaf uitzien,
zo niet ga ik de vrm en northbridge heatsinks waarsch rood/zwart maken etc,
verder mss volledige case materiaal inwrappen met carbon papier maar ligt eraan of ik dit voor mekaar kan krijgen,
aantal cathodes etc usual stuff,
mss een res wat in de cd/dvd drive bays zit of een fan controller

(dit is trouwens mijn 1e game/high end pc en eerste keer tot overclocking)
veel research gedaan wat ik nodig had enz alleen wou alles snel snel hebben en zie wel dat ik buiten mobo en cpu zowiezo alles vervangen heb of nog ga vervangen,
ram was voorheen value ram van kingston 2x 4gb modules die niet echt presteerde, (af en toe maar 4gb gedetecteerd)

zal aankomende week foto's plaatsen van het systeem op t moment.

tips/suggesties graag mededelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ah, die saber komt me bekent voor:

[img width=640 height=480 cacheid=00123755002fd4880be0c9a41a02cf04c0]http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/21/vga-carbon.jpg[/img]

:lol:

Zelfs die 1055t heb ik, maar ik raad je absoluut aan om je geheugen op een hoger frequentie te halen. Ik zit momenteel op 1800, en kom daarmee net op 4 ghz uit. Hij kan nog een HEEL stuk verder, maar het geheugen laat mij in de steek. Die 1100t heeft daar overigens niet écht een hele dikke meerwaarde in.

Als je watergekoeld wilt draaien, gaat het er om wat voor een loop/res je wilt gebruiken. Je kan overigens beter GEEN dye kopen, maar gekleurde slangen. Vergeet daar geen silver coil bij in te doen wat bacteriële groei tegen gaat. Swiftech waterblok lijkt me wat onzinnig, die raystorm is veel cheaper, en beter. Je kan ook voor een totale EK kit gaan, haal dan niet de light versie gezien de pomp en blok minder zijn.

Het modden van fans vind ik onzin, koop gelijk goede, die kosten geen drol.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 25 februari 2012 om 00:03:
Jammer wel dat de gewone gamer serieus kapitaal moet opleggen dan, dit is alleen weg gelegd voor mense die 'het er voor over hebben' ...

Helaas wel ja net zoals ik. Maar dat was vroeger toch ook zo?
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 25 februari 2012 om 00:03:
Vind dat laatste jaren om 'deftig' te gamen veel meer kapitaal voor nodig is, waar is de grens ?

Als iedereen geen kaarten meer kopen dan zullen Nvidia en AMD toch wel de prijzen moeten verlagen.
Maar de die hards met veel geld kopen toch altijd het nieuwste van het nieuwste.
Uitspraak van [EGB] Paul op zaterdag 25 februari 2012 om 00:16:
heb met deze pc zonder GPU een stabiele 4.12GHZ kunnen behalen op 1.4875 cpu voltage

Dat is best wel hoog. Dat haal ik niet eens met 4.5 GHz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op zaterdag 25 februari 2012 om 01:30:

vroeger koste een brood nog geen euro, en toen verdiende we minder geld als nu, met de jaren zijn de indexen sterk gestegen, ... nee wat ik bedoel is, je legt 250 a 300 euro neer voor een degelijk kaart, je kan alles full resolutie draaien mits goede cpu, als je dan kijkt naar de duurste kaart, wat voor meerwaarde, dan kan je je filters gebruiken, en enkele fps meer draaien, maar dan betaal je uiteindelijk het dubbele of meer, alleen maar voor je filters en die meer fps.

Zowizo betalen we heel veel aan de naam, nVidia, en ook AMD, en ook de winkeliers wete dat er koop graage zijn, zij wille ook nog hun winst van die kaarten :s

Ik vermoed als zo'n HD 6990 direct uit fabriek komt, wss zo'n kaartje maar 200 euro kost, zal zo wel iets zijn denk ik, ... neem 60% wat gaat naar pure winst dat verdeeld word aan distributie bedrijven, bedrijf zelf die het maken, de winkeliers etc ...

Net zoals een koelkast, daar ben ik wel 100% zeker van, maar een Beko koelkast van 300 euro kost in principe 50 a 75 euro alstie direct uit fabriek komt :D

Als iedereen geen kaarten meer kopen dan zullen Nvidia en AMD toch wel de prijzen moeten verlagen.

Dat istem nu juist, we blijven 'toch' kopen en kopen, gelijk nu, het is Eurocrisis, ... bij de consument valt er ni veel van te merken, in tegendeel, bepaalde zaken zijn zelfs hedendaags meer verkocht als te voren, ... we leven in een koop-maatschappij en zijn toch verblind!

En daar genieten heel veel mega-bedrijven van :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 25 februari 2012 om 03:07:
Ik vermoed als zo'n HD 6990 direct uit fabriek komt, wss zo'n kaartje maar 200 euro kost, zal zo wel iets zijn denk ik

Dat zowiezo, want die gaat niet door een circuit vordat het bij jou terecht komt.
Waarschuw beheerder
Een beeldkaart is eigenlijk simpel materiaal,

GPU is een silicaat vlakje dat per 1000 of mss meer word gemaakt, daar waar de transistoren worden opgezet,
Dan heb je de printplaat met wat weerstanden en andere elektro zooi,
Dan wat plastieke rommel,
Ventilatortje,
En beetje metaal (ik weet ni welk) voor heatpipes,

Elk onderdeel kost maar paar euro's, en dan nog assemblage kosten, aangezien in een Aziaatisch land, zal het ook niet zoveel zijn,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Ik weet dat rond 1999 je 500 GULDEN betaalde voor een high-end gamerkaart (een nVidia Riva TNT 2 Ultra, of een Matrox Millennium G400 MAX)
Toen de nVidia GeForce 256 werd losgelaten kostte die 600 gulden, en zijn de high-ends verder gestegen in prijs met elke nieuwe telg totdat de 'beste' rond de 600 euro kostte, dit laatste gold in ieder geval voor de Geforce 6800 Ultra en de 8800 Ultra. Hierna lijken de prijzen een beetje te zijn gezakt voor de enthousiast kaarten, misschien ook wel omdat Ati een paar fatsoenlijke kaarten afleverden zodat nVidia ook maar wat prijsverlagingen moest doorvoeren.
Waarschuw beheerder
Ik heb een paar Benchmarks gedaan met mijn nieuwe Sapphire 7950 OC.
Je kunt de resultaten zien op mijn album.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 29 februari 2012 om 19:58:
Ik heb een paar Benchmarks gedaan met mijn nieuwe Sapphire 7950 OC.
Je kunt de resultaten zien op mijn album.

Nice,

Sry, maar was gisteren voor de film inslaap gevallen, en had vroege dienst nog tot morgen,
Waarschuw beheerder
En wat zijn jou bevindingen op de resultaten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 1 maart 2012 om 16:58:
En wat zijn jou bevindingen op de resultaten?

Ik kan niets vergelijken :s iedereen op net maakt benches met 'P' Preformance,
de 'X' van eXtreme heb ik geen benches :( of je moet met andere eventjes op net gaan vergelijken :)

Doe is allemaal 'P'

Dan zou je GPU en CPU score zowizo +/- 25.000 a 30.000 moete zijn (y)

iig eXtreme score is zeker goe

Oja, doe straks ook is Heaven Benchmarks van Unigine (freeware)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik kan ook wel ff de performance test doen hoor. En bovendien trekt die extreme test je pc tot het uiterste.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De Performance test is ook geupload.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 1 maart 2012 om 18:38:
De Performance test is ook geupload.

Geweldig, dit moest ik zien, de HD 7950 gaat dus LOS OVER de GTX580 (y)

_O_

Mooi man, missie geslaagd!

GTX580 heeft op 'P' een score van +/- 28.000

Nu ben ik echt eens benieuwd wat die nVidia 6 serie gaat worden, ze moete echter heel goed hun best gaan doen nVidia :p en als ze met een machine kome die over de HD 7950/7970 ga, word die wss onbetaalbaar, dus grote massa gaat dan toch voor de betaalbare HD 7 serie kiezen (vermoed ik)

En dat zou ik ook doen dan, absurd om xtra euro's uit tegeven aan paar % meer preformance,

iig Je hebt up to date high end pctjuh :beer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
GPU clock kan ik tot max 1.5GHz zetten dus er kan nog veel meer uitkomen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 1 maart 2012 om 19:28:
GPU clock kan ik tot max 1.5GHz zetten dus er kan nog veel meer uitkomen.

En je CPU kan zowizo ook nog verder dan 4.5GHz, dus ja, der kan veeeel meer uit komen :)
Waarschuw beheerder
CPU kan tot 5.6 of 5.8. weet ik ff niet meer, maar dat is niet echt verstandig.
En de 7970 presteert nog een klein beetje beter he.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voorlopig zit je goed, ... om die extra paar puntjes op je score te hebbe, is niet verstandig om heel de boel om zijn maximum te presteren, is ook niet zo gezond, moe je doen als je weer gaat upgraden, als je dan nieuw materiaal hebt, kan je dit eens tot uiterste late gaan, in je achterhoofd heb je dan toch zo iets van, 'ik heb me nieuwe materiaal' maar das allemaal niet voor nu,

Nu gewoon lekker geniete van je Audi RS (y)
Waarschuw beheerder
En ben je nu ook van plan om een 7950 of 7970 te kopen of wacht je dat Nvidia met de GTX 6xx serie komt waar de fanboys het op zweren dat het AMD overtreft?
Waarschuw beheerder
Bwa, als nVidia met iets zwaarders gaat kome gaat wss zwaarder in prijs wegen ook, denk wss ook een HD 7xxx resultaten mogen er wezen :)
Waarschuw beheerder
Ben slape, morge nog ene vroeg opstaan :s

Kan je nog ff Unigine Heaven doen ? aub

Gewoon installe, dan zonder aan de settings aan te komen, de bench maken, en na die bench ff alle settings op maximum zette, zeker die 'tesslation'

... moest je tijd hebbe, mag van't weekend ook (y)
Waarschuw beheerder
iemand enig idee of ek waterblocks (suggesties voor andere mag ook) die voor 6870's gemaakt zijn ook op deze kaart passen?
http://zercom.eu/index.php?dispatch=products.view&product_id=156403

staat op ek's site zelf dat hun waterblock enkel op reference kaarte past,

denk da de 2gb uitvoering geen reference kaart is? kan ook zo geen foto vinde van de pcb zonder heatsink,

wil er namelijk 2 halen in crossfire mode en wil ze ook watergekoeld hebbe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [EGB] Paul op donderdag 1 maart 2012 om 22:21:
iemand enig idee of ek waterblocks (suggesties voor andere mag ook) die voor 6870's gemaakt zijn ook op deze kaart passen?

http://www.coolingconfigurator.com/

Succes!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 1 maart 2012 om 22:47:
Welke instellingen?

Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 1 maart 2012 om 22:11:
Gewoon installe, dan zonder aan de settings aan te komen, de bench maken, en na die bench ff alle settings op maximum zette, zeker die 'tesslation'

Waarschuw beheerder
De andere Benches zijn toegevoegd. laat me ff weten of het goede scores zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op vrijdag 2 maart 2012 om 17:46:
De andere Benches zijn toegevoegd. laat me ff weten of het goede scores zijn.

Zeer nice, Unigine Heaven is een zware bench, score zitte lekker (y)
Waarschuw beheerder
Overtreft het ook Nvidia?
Waarschuw beheerder
zit me nog te twijfelen tussen een 7970 of een 7950, wou eerst dual 6870's met waterblocks halen of dual 6970's maar dan ben ik + waterblocks zo'n 700-800 kwijt en met de 7970 + waterblock zo'n 500-600, upgrade voor crossfire gaat zowiezo dan toch wel komen denk ik :$

(moet nog watercooling loop enz aanschaffe maa vga cards eerst dan de rest, zojuist ocz zx 1000w psu gehaald)
Waarschuw beheerder
Als je 2 Sapphire 7950 OC koopt heb je best een enorm goed systeem. Kost wel meer dan 800 pieken.

Wacht je wilt er 1. Ik heb de Sapphire 7950 OC . Hele goede kaart. Een 7970 zal nog een klein beetje beter presteren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vergeet de waterblokken niet, inclusief backplate ben je dan snel 140 eur extra kwijt per kaart. Overigens vind ik die koolance blokken altijd veel fraaier dan ek.
Waarschuw beheerder
Er komt binnenkort ook een 7970 met 6GB Vram :P lol..

Anyways.
Here are some key bits of information concerning the upcoming GeForce GTX 680, a performance single-GPU graphics card based on the 28 nm GK104 GPU by NVIDIA. The information, at face value, is credible, because we're hearing that a large contingent of the media that finds interest in the GPU industry, is attending the Game Developers Conference, where it could interact with NVIDIA, on the sidelines. The source, however, is citing people it spoke to at CeBIT.

First, and most interesting: with some models of the GeForce 600, NVIDIA will introduce a load-based clock speed-boost feature (think: Intel Turbo Boost), which steps up clock speeds of the graphics card when subjected to heavy loads. If there's a particularly stressing 3D scene for the GPU to render, it overclocks itself, and sees the scene through. This ensures higher minimum and average frame-rates.
Second, you probably already know this, but GK104 does indeed feature 1,536 CUDA cores, which lend it a strong number-crunching muscle that helps with shading, post-processing, and GPGPU.

Third, the many-fold increase in CUDA cores doesn't necessarily amount to a linear increase in performance, when compared to the previous generation. The GeForce GTX 680 is about 10% faster than Radeon HD 7970, in Battlefield 3. In the same comparison, the GTX 680 is slower than HD 7970 at 3DMark 11.

Fourth, the NVIDIA GeForce GTX 680 will very much launch in this month. It won't exactly be a paper-launch, small quantities will be available for purchase, and only through select AIC partners. Quantities will pick up in later months.

Lastly, GK110, the crown-jewel of the Kepler GPU family, will feature as many as 2,304 CUDA cores. There's absolutely no word on its whereabouts. The fact that NVIDIA is working on a dual-GK104 graphics card indicates that we won't see this chip very soon.

De GTX680 word die niet de super kaart die iedereen dacht dat t zou worden..... 10% sneller in BF3 zegt niet veel namelijk van wat ik vernomen heb geeft BF3 zowiezo de voorkeur aan NV en als je AA in BF3 aanzet wint NV zowiezo in BF3.
Ook die turbo boost betekend dat de kaart al overclocked is wat dus zou kunnen betekenen dat deze kaart niet heel veel OC ruimte zal hebben.

Maarja zijn allemaal nog geruchten dus ff afwachten. Hoop dat ie snel komt zodat de prijzen naar beneden gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op woensdag 7 maart 2012 om 23:36:
Er komt binnenkort ook een 7970 met 6GB Vram lol..

Echt ?

Heb je ergens bron info, lijkt me wel uber intressant :p
Waarschuw beheerder
wil een nieuwe .. maar ben een jaar of 5 uit de PC shit :S ....

en werd gek toen ik voor een nieuwe game pc wilde kijken :|

wat is een gangbare video/geluidskaart tegenwoordig? ( ben wel een gamer :yes: .. maar geen zware games :no: )

tips?
Waarschuw beheerder
@Daffy zal dalijk wel ff link posten zit nu in de trein.

@vagejetje Heb je ook een budget voor je grafischekaart en hoelang kun je wachten?? En geluids kaart is niet echt nodig moederborden van tegenwoordig hebben al redelijke geluidskaarten in gebouwd.
Waarschuw beheerder
wil zo een 800 piek uitgeven voor alleen een kast.. zelfbouwen heb ik wel gedaan .. maar wil gewoon nu kant en klaar :yes: