Partyflock

Forumonderwerp · 1115885
1 volger · 1018x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.nu.nl/buitenland/2506818/tien-miljard-mensen-in-2100.html

Tien miljard mensen in 2100
Uitgegeven: 3 mei 2011 22:15
Laatst gewijzigd: 3 mei 2011 22:15

AMSTERDAM - NEW YORK - De wereldbevolking groeit van 6,9 miljard mensen nu tot 10,1 miljard in 2100. Dat hebben demografen van de Verenigde Naties dinsdag gezegd. De gegevens worden gebruikt om programma's te financieren op het gebied van klimaatverandering tot moedersterfte.

© AFPDe bevolkingsafdeling van de VN presenteerde de cijfers dinsdag. Zij schat dat de wereldbevolking op 31 oktober uit zeven miljard mensen bestaat.

De grootste bijdrage aan deze groei leveren de 'hoge vruchtbaarheidslanden', die zich vooral in het Afrika beneden de Sahara bevinden.

De cijfers zijn gebaseerd op verwachte vruchtbaarheidscijfers en het feit dat mensen door medicatie langer leven.

Daarnaast neemt het verschijnsel toe dat gezinnen minder kinderen willen. Verwacht wordt dat vooral een toename van het aantal mensen in arme landen voor problemen kan zorgen.
Waarschuw beheerder
-1
De reden dat ik ignorant/ignorance gebruikte is iig omdat ik vlak daarvoor de uitspraak "ignorance is bliss" (wat een vrij bekende uitspraak is) had gepost...
Stupidity heb ik daar gewoon tegenover gezet...sowieso ook omdat "stupidity" de hoofdzonde binnen het satanisme is...
Die link wilde ik maken en daarvoor is de term stupidity gebruiken sowieso een betere keus dan een Nl-se term zoals domheid of achterlijkheid... ;p
Sowieso kan ik me vaak betreft bepaalde onderwerpen beter in het Engels uitdrukken o.a. vanwege de boeken en dergelijke die ik lees...die zijn vaak in het Engels (en een Nl-se vertaling...als die er al is...wil ik ook niet lezen...beter gewoon in de taal waarin het geschreven is) en dergelijke terminologie neem ik ook over...