Partyflock

Forumonderwerp · 1112351
1141x bekeken

Artiest System
Waarschuw beheerder
+1-2
(permanent verbannen)
Poll, geopend op zondag 20 februari 2011, looptijd van 5463.8 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Minecraft

2855%
Wat?
1529%
Gaaf!
816%
JWZ!

Speelt er hier iemand minecraft? Lachen man.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 14 oktober 2011 om 02:46:
Daarom plaats ik altijd meer dan genoeg fakkels en maak ik mn vloer van halve stenen en/of glas...
Dan weet ik iig 100% zeker dat er niks in mn huis kan spawnen... :D

Ik heb een mijn in m'n huis, als het dan nacht is ga ik een beetje minen, daar zal ie wel vandaan gekomen zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 oktober 2011 om 09:12:
Ik heb een mijn in m'n huis, als het dan nacht is ga ik een beetje minen, daar zal ie wel vandaan gekomen zijn.

Ongetwijfeld...ik hou dan ook van deuren... :p
Waarschuw beheerder
Heb de afgelopen tijd vooral veel geëxperimenteerd met het maken van (semi) automatische (voornamelijk verticale) farms met behulp van pistons (en redstone spul natuurlijk)...
Mijn reed farm is nu automatisch...ik druk op een button en de bovenste (2) delen worden door een piston een waterstroom in geduwd...die natuurlijk uiteindelijk uitkomt waar ik sta...
Er blijft af en toe wat hangen maar niet veel...heb toch minimaal zeker een volle stack (64) per harvest door enkel op de knop te drukken...
Is genoeg voorlopig...mn paardjes komen nu geen suikerklontjes meer tekort iig... 8)

Mijn cobblestone generator werkt ook geweldig...stuwt met behulp van 4 pistons 4 grote torens van gemaakte cobblestone omhoog (tot de max van het bereik van de piston bereikt is)...
De generator zelf (die altijd aan staat...gebruik een hele simpele clock daarvoor) zit onder de grond in een kuil van 5x5x4...en de torens bovengrond nemen in totaal een plek van 3x3 in...
De hoogte kan je zelf bepalen...als je hem maar 3 hoog wil (boven de grond) dan plaats je op de plek van het 4e blokje boven de grond gewoon een oven of een ander blokje wat niet door een piston verplaatst kan worden en dan stopt de piston automatisch zodra de rij tot dat blokje weer aangevuld is...
Ik heb hem tot de max laten gaan en helemaal bovenop de toren wat licht geplaatst zodat ik hem ook als baken kan gebruiken...2 in 1 dus... :D
Zodra ik bij zo'n toren er ergens een cobblestone tussenuit hak maakt de generator automatisch weer een nieuw blokje aan en stuwt ie dat blokje vervolgens weer omhoog zodat de toren/rij weer automatisch aangevuld wordt...

Graanfarm is onmogelijk om te automatiseren omdat je sowieso op zijn minst alles na de oogst weer moet herplanten...en indien je een piston gebruikt om de graan (net als bij de reed) in het water te pushen moet je ook na elke oogst alle grond opnieuw omploegen...
Al kan je dat stuk semi-automatisch maken met behulp van pistons door de oude grond te vervangen door een nieuw stuk grond die al elders omgeploegd is...
Je kan de grond met behulp van juist geplaatste pistons laten circuleren iig...

Die techniek is wel goed voor een meloen farm (en pumpkin farm lijkt mij ook)...aangezien je daar de plant zelf niet steeds hoeft te herplanten...zolang er maar een blok omgeploegde grond naast de plant ligt kan er een vrucht groeien...kwestie van tijd...
Op die manier hoef je enkel af en toe een aparte kamer in te gaan om de grond daar om te spitten...en dan kan je een x aantal keer (ligt eraan hoelang de circulatie is...max is max bereik van piston) oogsten zonder er naar om te hoeven kijken...

Sowieso wil het enorm helpen om als je een waterstroom gebruikt om de items naar een verzamelplek te transporteren om onder die waterstroom blokken ijs te plaatsen...de snelheid van transportatie neemt daarmee ENORM toe...
Vooral handig als je items een lange weg moeten afleggen (wat normaal gezien erg langzaam gaat)... (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zo...nachtje doorgehaald met het testen van mijn metrosysteem... :vaag:

Heb het nu iig voor elkaar dat een karretje na binnenkomst op het perron voor een x aantal seconden (ongeveer 15 op dit moment) blijft stilstaan alvorens weer verder te rijden...
Heb zo genoeg tijd om in of uit te stappen...hoef niet steeds een minecart te plaatsen (en/of verwijderen)...en hoef niet eens een button in te drukken of een hendel om te zetten of wat dan ook om te gaan rijden (behalve die ene keer als ik het systeem zelf in werking stel dan)... B)

Was eigenlijk heel simpel...als ie binnenkomt op het perron rijdt ie over een detector rail heen die een signaal doorstuurt naar een powered (booster) rail met een flinke delay (een helehoop repeaters op de langzaamste stand)...
Een powered (booster) rail die niet voorzien is van power werkt als een rem...dus het karretje blijft daarop hangen zodra ie eroverheen rijdt...
Na 15 seconden bereikt het signaal die powered (booster) rail waar het karretje op stilhangt en wordt dus geactiveerd...waarna het karretje weer weg kan rijden...
De powered (booster) rail waar het karretje op moet blijven hangen moest ik wel schuin naar beneden af laten lopen...anders werkte het niet...
Heb dat deel zelfs 2 hoog moeten maken (en beide powered rail) voor het geval het karretje iets of wat doorschiet als je erin zit (paar keer gebeurd)...dan heb je altijd nog de 2e powered rail die je tegenhoud...en je vervolgens ook weer verder kan laten rijden...
Zo gebruik je iig de zwaartekracht om het karretje de vaart te geven die hij nodig heeft als de powered (booster) rail geactiveerd wordt...

Vlak (2 seconden) voor het karretje weer vertrekt hoor je ook "ding-dong"... 8)
Dat heb ik toegevoegd door een aftakking te maken van het hoofdsignaal net voor die de laatste paar repeaters bereikt...en dat signaal loopt natuurlijk richting 2 noteblocks (en een repeater voor een kleine pauze tussen de noten ertussen)...
Dat signaal bereikt de noteblocks net iets eerder als het hoofdsignaal de powered (booster) rail bereikt...dus als je "ding-dong" hoort dan weet je dat je elk moment kan vertrekken... :)

Hell yeah...nu nog een baan de andere kant op zodat ik kan kiezen of ik met de klok mee of tegen de klok in wil reizen... B)
laatste aanpassing