Partyflock

Forumonderwerp · 1106289
Waarschuw beheerder
+7
'Voed ze hard op in Marokko'

''Ouders ontkennen dat het mis is. Niemand vindt zijn zoon schuldig'', zegt de 44-jarige peuterleidster Hayat.

De moeder van drie pubers verdraagt de situatie in de Goudse wijk Oosterwei niet langer en doorbreekt het stilzwijgen." Die jongeren die de fout blijven ingaan, mag je van mij ook terugsturen naar Marokko voor een opvoedcursus."

Hayat komt vaak over de vloer bij probleemgezinnen, vertelt ze in het AD. De Marokkaanse, die al 22 jaar in de wijk woont, stelt dat de ouders meedeschuldig zijn aan de overlast van reljeugd in de wijk. "Als er problemen met hun kinderen zijn, geven ouders de schuld aan de school, gemeente, politie. Ze zoeken de schuld niet bij zichzelf."

Volgens Hayat ligt het probleem bij de cultuur. "In Marokko helpt iedereen met de opvoeding. In Nederland is het plots ieder voor zich. Niemand bemoeit zich met elkaar." De 44-jarige peuterleidster zegt dat de zonen in het Marokkaanse gezin worden behandeld als prinsjes. "Ze mogen alles en moeten niets. Veel Marokkaanse vaders zitten de hele dag in theehuizen. De moeder heeft de verantwoordelijkheid, maar haar zoon mag zeggen en doen wat hij wil. Hij is de man in huis."

"Geert Wilders heeft hele goede ideeën. Harder aanpakken. En die jongeren die de fout blijven ingaan, mag je van mij ook terugsturen naar Marokko voor een opvoedcursus. Op de Marokkaanse manier. Als ze vervolgens aantoonbaar hun leven hebben gebeterd, mogen ze pas weer terug."

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=16554

Ik zeg Hayat in de 2e kamer......sterker nog Hayat for presiden1 :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op maandag 15 november 2010 om 20:14:
Ja, Nederlands staatsburgers met een dubbel paspoort, maw ze hebben staatsburgerschap in 2 landen, nou simpel dan...verpesten ze het hier, dan krijgen ze een 2e kans daar.

*Zucht* wat is er nou zo moeilijk aan te begrijpen dat dat juridisch gezien niet kan? Dat je die mensen niet kunt uitzetten.
Waarschuw beheerder
kunnen we lucassen erheen sturen ?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind gewoon dat in Nederland het hebben van een dubbele nationaliteit strafbaar moet worden gesteld. En dan in het algemeen, niet alleen voor Marokkanen etc. Willen ze geen afstand doen van de nationaliteit van hun vaderland of de automatisch verkregen nationaliteit van een ander land d.m.v. ouders/voorouders, dan gaan ze maar naar het land van hun andere nationaliteit. Willen ze geen afstand doen van de Nederlandse nationaliteit? Geven ze maar hun andere nationaliteit op.

Juridisch gezien lijkt het mij wel mogelijk op de een of andere manier om bijv. de Marokkaanse nationaliteit kwijt te raken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op maandag 15 november 2010 om 22:06:
Ik vind gewoon dat in Nederland het hebben van een dubbele nationaliteit strafbaar moet worden gesteld. En dan in het algemeen, niet alleen voor Marokkanen etc. Willen ze geen afstand doen van de nationaliteit van hun vaderland of de automatisch verkregen nationaliteit van een ander land d.m.v. ouders/voorouders, dan gaan ze maar naar het land van hun andere nationaliteit. Willen ze geen afstand doen van de Nederlandse nationaliteit? Geven ze maar hun andere nationaliteit op.

Juridisch gezien lijkt het mij wel mogelijk op de een of andere manier om bijv. de Marokkaanse nationaliteit kwijt te raken?

Een Marokkaan kan zijn Marokkaanse staatsburgerschap niet opgeven, omdat Marokko dat niet toestaat. Ook als de Marokkaanse nationaliteit in NL niet wordt vastgelegd, blijft het kind die nationaliteit houden. Dus ook al wil een Marokkaanse/Nederlander of Nederlandse/Marokkaan (hoe je hem/haar ook wilt noemen), afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit, wordt dit door Marokko niet erkend.Iemand kan alleen maar afstand doen van zijn oorspronkelijke nationaliteit als in de wetgeving van het land waar hij vandaan komt, staat dat dit mogelijk is.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op maandag 15 november 2010 om 22:20:
Dus ook al wil een Marokkaanse/Nederlander of Nederlandse/Marokkaan (hoe je hem/haar ook wilt noemen), afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit, wordt dit door Marokko niet erkend

Lekker belangrijk.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Vlaco op maandag 15 november 2010 om 21:20:
*Zucht* wat is er nou zo moeilijk aan te begrijpen dat dat juridisch gezien niet kan? Dat je die mensen niet kunt uitzetten.

Nee hehe, maar wat zou het ons land een stuk fijner maken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Keuze geven aan Marokko, of ze laten het toe, of ze krijgen die 550 miljoen aan wapens die ze overkopen van Nederland, op zich gericht. 8)

Gewoon mensen met een nationaliteit waarvan het land niet toestaat om de betreffende nationaliteit op te geven voor een andere, erkennen als statelozen. 8) Happen ze vanzelf toe, lijkt me? O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 15 november 2010 om 22:22:
Lekker belangrijk.

Goed argument, juridisch ook goed onderbouwd.
Uitspraak van P@S op maandag 15 november 2010 om 22:24:
Nee hehe, maar wat zou het ons land een stuk fijner maken

Eens, maar zo werkt het niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 15 november 2010 om 19:19:
Niet mee eens .

Verrassend :nosmile:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op maandag 15 november 2010 om 17:14:
Ja en? Dat ze twee nationaliteiten hebben, wil niet zeggen dat je ze uit kunt zetten.

Je mag iemand niet staatloos maken.
Bij mensen die over twee paspoorten beschikken heb je dat probleem niet.

Je zou dan de Nederlandse nationaliteit kunnen afnemen en de betreffende persoon als ongewenst vreemdeling kunnen laten verklaren. Leuke verrassing als je terugkomt van vakantie.

Juridisch zullen daar wel een flink aantal haken en ogen aan zitten, of het is gewoonweg niet mogelijk. Ik weet het niet.
Maar ik zou niet gek opkijken als dit soort gedoe in de nabije toekomst mogelijk gemaakt gaat worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ja nee ja nee op dinsdag 16 november 2010 om 00:05:
Maar ik zou niet gek opkijken als dit soort gedoe in de nabije toekomst mogelijk gemaakt gaat worden.

Lijkt me een goed plan. 3 Strikes, you're out.
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op maandag 15 november 2010 om 22:06:

nee
Ik vind gewoon dat in Nederland het hebben van een dubbele nationaliteit strafbaar moet worden gesteld

strafbaar stellen? waar wil je ze van beschuldigen dan? vind wel dat iemand met een dubbele nationaliteit niet in hoge overheidsfuncties zouden mogen

je kan het hooguit verbieden, dus dat je de nederlandse krijgt als je de andere opgeeft. op zich niet eens een verkeerde gedachte.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
verblijf in nederland blijft altijd onder voorwaarden voor mensen met dubbele paspoort of bezig zijn tot en met neutralisatie e.d. :yes:
alles onder voorwaarden en advocaten hebben echter geen invloed meer op de uitspraken van de IND (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach wat erg alsiemand een dubbel paspoort heeft, net alsof je dat direct voelt ziet of hoort

Waarschuw beheerder
is automatisch

ook als je met een belg een kind krijgt die ook een belgische/nederlandse paspoort geldt trouwens voor alle nationaliteiten is gewoon de fout van het systeem.

en wilders kan wel roepen dan pakken wij de nederlandse paspoort af maar wie zegt dat marokko op die criminelen staan te wachten dan pakken hun toch ook ff de marokaanse nationaliteit af en dan??? aangezien 90% van berberse afkomst zijn is marokko hun liever kwijt dan dat ze die ff terugkrijgen.

denk dat wilders zo ver niet gedacht heeft :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 12:20:
is automatisch

ook als je met een belg een kind krijgt die ook een belgische/nederlandse paspoort geldt trouwens voor alle nationaliteiten is gewoon de fout van het systeem.

en wilders kan wel roepen dan pakken wij de nederlandse paspoort af maar wie zegt dat marokko op die criminelen staan te wachten dan pakken hun toch ook ff de marokaanse nationaliteit af en dan??? aangezien 90% van berberse afkomst zijn is marokko hun liever kwijt dan dat ze die ff terugkrijgen.

denk dat wilders zo ver niet gedacht heeft

Dan zou Marokko de nationaliteiten van Marokkaanse criminelen in het buitenland in moeten trekken, als ze ze niet meer terug willen. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 12:20:
denk dat wilders zo ver niet gedacht heeft

Joodse fundamentalist he, wilt van Nederland een zionistische staat maken, maar begrijpt ook wel dat de miljoenen christenen dit niet accepteren, dus probeert hij maar een partij te starten die wel volgelingen krijgt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 11:42:
ach wat erg alsiemand een dubbel paspoort heeft, net alsof je dat direct voelt ziet of hoort

Rot op domme feekert.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 november 2010 om 12:25:
Rot op domme feekert.

vlop me dan als je kan

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=450 height=393]http://www.hanry.nl/wordpress/wp-content/uploads/2009/06/envelop.gif[/img]

Pak aan!!! :[

Waarschuw beheerder
Vind die marok flock net zo erg als die Rossie, die W en die feestman

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 12:37:
Vind die marok flock net zo erg als die Rossie, die W en die feestman

Lekker boeien wat jij vindt, sjembek 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 12:37:
Rossie

Wat heb ik er nou mee te maken G
Waarschuw beheerder

Je zou dan de Nederlandse nationaliteit kunnen afnemen en de betreffende persoon als ongewenst vreemdeling kunnen laten verklaren. Leuke verrassing als je terugkomt van vakantie.

Juridisch zullen daar wel een flink aantal haken en ogen aan zitten, of het is gewoonweg niet mogelijk. Ik weet het niet.

Gaat hem niet worden. Juridisch niet haalbaar. En terecht.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 16 november 2010 om 14:36:
Gaat hem niet worden. Juridisch niet haalbaar. En terecht.

Hoezo terecht? Ik vind dat ze dat bij criminelen die al genoeg uitgehaald hebben, best mogen doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op dinsdag 16 november 2010 om 14:46:
Hoezo terecht? Ik vind dat ze dat bij criminelen die al genoeg uitgehaald hebben, best mogen doen.

Ik zie in zijn post nergens staan dat het om een veroordeelde crimineel gaat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op dinsdag 16 november 2010 om 11:18:
verblijf in nederland blijft altijd onder voorwaarden voor mensen met dubbele paspoort of bezig zijn tot en met neutralisatie e.d.
alles onder voorwaarden en advocaten hebben echter geen invloed meer op de uitspraken van de IND

De mensen met een dubbel paspoort waar het hier meestal om gaat, (criminele Nederlands/Marokkaanse jongeren), zijn gewoon in Nederland geboren en getogen en volgens de wet ook Nederlander, dus dat verblijf blijft helemaal niet onder voorwaarden.;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 16 november 2010 om 14:52:
De mensen met een dubbel paspoort waar het hier meestal om gaat, (criminele Nederlands/Marokkaanse jongeren), zijn gewoon in Nederland geboren en getogen en volgens de wet ook Nederlander, dus dat verblijf blijft helemaal niet onder voorwaarden. ;)

Ja, maar naast de Nederlandse nationaliteit hebben ze dan dus ook nog de Marokkaanse.

Dat betekent dat bijv. de Nederlandse nationaliteit van criminelen intrekken wel mogelijk is, omdat ze dat niet compleet stateloos zijn. ;)

Dus:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Narkotik Machinery op dinsdag 16 november 2010 om 14:54:
Ja, maar naast de Nederlandse nationaliteit hebben ze dan dus ook nog de Marokkaanse.

Dat betekent dat bijv. de Nederlandse nationaliteit van criminelen intrekken wel mogelijk is, omdat ze dat niet compleet stateloos zijn.

Onzin, lees dit maar eens. http://www.publiekrechtenpolitiek.nl/het-ontnemen-van-de-nederlandse-nationaliteit-als-sanctie/

Dit heeft dus betrekking op mensen die binnen vijf jaar na het verkrijgen van het Nederlanderschap veroordeeld worden voor een misdrijf waar twaalf jaar of meer op staat, het Nederlanderschap te ontnemen. Nogmaals, als mensen vanaf hun geboorte Nederlander zijn (en daarnaast een andere nationaliteit bezitten), kun je die Nederlandse nationaliteit helemaal niet afnemen, ook al vertonen zij bijv. op hun 20ste crimineel gedrag. Uitzetten is dan dus ook onmogelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Narkotik Machinery op dinsdag 16 november 2010 om 15:07:
Weer een droom in duigen.

Tja, veel mensen roepen, maar weten niet dat het juridisch gezien vaak niet (zomaar) te verwezenlijken is.;)
Waarschuw beheerder
:lol: Ik had een keer een meisje van marokkaanse afkomst in mijn winkel die op de pasfoto moest MET hoofddoek, vond ze belachelijk, ze droeg dat stomme ding nooit maar omdat 1 of andere koning van het land van haar voorouders zegt dat ze ook marokkaan is en een marokkaans paspoort moet hebben moest het maar. Vorige keer was ze al geweigerd omdat ze niet de ambassade in wilde met hoofddoek :roflol:

Denk dat hierdoor (dus in nederland geboren worden maar toch 2 nationaliteiten moeten hebben) het identiteitsgevoel alleen maar versnipperd blijft....Zijn ze niet aan het kijken of dit anders kan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op dinsdag 16 november 2010 om 16:08:
ze droeg dat stomme ding nooit maar omdat 1 of andere koning van het land van haar voorouders zegt dat ze ook marokkaan is en een marokkaans paspoort moet hebben moest het maar

Terwijl de vrouw van de koning van Marokko zich zo vrij voelt dat ze juist geen hoofddoek draagt. :lol:
Waarschuw beheerder
+1
Hoi Feestman!

http://sdb6024.hyves.nl/