Partyflock

Forumonderwerp · 1105691
1 volger · 960x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
AMSTERDAM - Op 9 november wordt in Amsterdam een aantal kraakpanden ontruimd. Dat heeft het Openbaar Ministerie woensdag meegedeeld.

Een aantal panden wordt ontruimd op last van de rechter, op verzoek van de eigenaar. Andere gebouwen zullen op basis van het strafrecht worden ontruimd. Hiervan heeft de rechter inmiddels geoordeeld dat ze leeg mogen worden gehaald. Ook zal een aantal eenheden worden ontruimd waarover nog niet is geprocedeerd maar waarvan de bewoners worden verdacht van huisvredebreuk.

Kraken is sinds 1 oktober strafbaar. De gemeente Amsterdam heeft zich voorgenomen tweehonderd kraakpanden te ontruimen op grond van de antikraakwet.

Het gaat op 9 november onder meer om de volgende adressen: Schoolstraat, Ouborg, Maassluisstraat, Passeerdersgracht en de Vrolikstraat. De lijst met te ontruimen panden is vastgesteld door het Amsterdamse driehoeksoverleg tussen gemeente, politie en openbaar ministerie.

ik neem de picknickmand mee en ga vanaf de overkant even genieten van het uitzicht (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 18 november 2010 om 10:58:
zoden eens regels moeten komen om de doorstroming te bevorderen.

Goed punt.

Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 18 november 2010 om 10:58:
Demonstraties en kraken zetten schiet je verder ook weinig mee op

Gemeentes en regering doen er ook veels te weinig aan. Vind ik demonstreren en kraken een goede oplossing. Anders doe je helemaal niks(wie zwijgt stemt toe, toch?).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 18 november 2010 om 11:06:
Als je nou iets op poten zet waardoor je een pand ook daadwerkelijk gebruikt om er mensen te huisvesten

Was v/d week een stuk van op tv dat oude drugs/kraakpanden goedkoop worden verkocht zodat er toch nog iets van gemaakt kan worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gert in Blik op donderdag 18 november 2010 om 11:09:
Gemeentes en regering doen er ook veels te weinig aan. Vind ik demonstreren en kraken een goede oplossing. Anders doe je helemaal niks(wie zwijgt stemt toe, toch?).

Demonstreren en kraken is geen oplossing om te zorgen dat je in de toekomst niet meer hoeft te demonstreren en te kraken ;)

Maar dat zouden veel krakers niet willen volgens mij, beetje schoppen tegen de samenleving en parasiteren is wel lekker natuurlijk.

Zijn vast niet allemaal zo, maar ik zou zeggen vorm een soort van eenheid die concrete oplossingen aandraagt zoals nieuwe bestemmingsplannen voor bepaalde panden etc. En daar heb ik tot nu toe nog weinig over gehoord.

Dat zooitje ongeregeld dat hier en daar stampij maakt als er weer eens een ontruiming is maakt ook niet echt indruk in Den Haag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van burg op dinsdag 9 november 2010 om 04:58:
grappig is dat de dance-scene bijna geheel uit de kraak-scene
is ontsaan. waar ging party flock ook alweer over?

haha wat een nerd en dat is de eerste post die je doet op PF.....eerst ff kijken en dan bepalen of je mee kan draaien!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 18 november 2010 om 11:24:
Demonstreren en kraken is geen oplossing om te zorgen dat je in de toekomst niet meer hoeft te demonstreren en te kraken

Maar je kunt het probleem wel kenbaar maken op die manier. En krakers zorgen vaak voor een nieuw bestemmingsplan door er bepaalde dingen te organiseren. Ze wachten alleen niet op de gemeente omdat bij hun er allemaal weer jaren over heen gaan.

Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 18 november 2010 om 11:24:
Maar dat zouden veel krakers niet willen volgens mij, beetje schoppen tegen de samenleving en parasiteren is wel lekker natuurlijk.

Denk dat dit nog wel mee valt. Denk dat (zoals bij veel "problemen")een kleine minderheid is die het voor de rest verpest.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gert in Blik op donderdag 18 november 2010 om 12:36:
Denk dat dit nog wel mee valt. Denk dat (zoals bij veel "problemen")een kleine minderheid is die het voor de rest verpest.

Als die grote meerderheid waarvoor het verpest wordt, nou eens wat van zich laten horen, en laten zien dat het echt een minderheid is die zo doet?

Zelfde als met bijv. Marokkanen, er staan ook steeds meer Marokkanen op die zeggen dat ze de asociale jongeren uit hun eigen cultuur zat beginnen te worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 18 november 2010 om 12:39:
Als die grote meerderheid waarvoor het verpest wordt, nou eens wat van zich laten horen, en laten zien dat het echt een minderheid is die zo doet?

Volgens mij hebben die zich ook verenigd en een rechtzaak aangespannen tegen de ontruimingen ipv te gaan rellen.