Partyflock

Forumonderwerp · 1103976
Waarschuw beheerder
Ik ben een site tegen gekomen waar je nu tracks kan uploaden,etc. Een soort social network voor dance producers in Nederland. Ze hebben groepen gemaakt waar je lid van kan worden. Per groep- genre hangt er een label aan die jouw muziek kan gaan uitbrengen. Wel leuk initiatief. Kijk maar op danceproducer.nl of be

Waarschuw beheerder
Ben je daar niet wat laat mee begonnen?

myspace
soundcloud
etc
etc
etc

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou dit is dan weer wel een NL site

Waarschuw beheerder
Dat wel...ik ga even kijken wat deze site nou zo boeiend maakt en of het daadwerkelijk de moeite waard is om aan te melden.
Uitspraak van U&I Dance op maandag 11 oktober 2010 om 13:28:
Per groep- genre hangt er een label aan die jouw muziek kan gaan uitbrengen.

Hokjes (n)

Het lijkt een beetje op collabs.com
Die is inmiddels ook al doodgebloed.

De labels waar deze site mee samen werkt zijn mij stuk voor stuk onbekend.
Jammer.

het meer een koffiehoek als ik op mijn eerste indruk af moet gaan.
Hopen dat het wat wordt met die site.
Succes

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 14:26:
Hokjes heeeeeel slecht begin

Waarom? Bevordert wel de vindbaarheid van muziek
Artiest Blanda
Waarschuw beheerder
De site zorgt voor een makkelijke match met producers en label. Ik zie per genre nog niet alle labels staan, maar ik zie wel Citrus voor drum n bass, melomane is tech house van paul hazedonk, subway is dubstep label, en flatlife is techno label.

Geen verkeerde site hoor!

Waarschuw beheerder
het is EXACT hetzelfde als collabs.com
Zelfde opties, indelingen etc alleen onder een andere insteek.
tevens verplicht je adres etc opgeven voor aanmelding vindt ik raar.
Uitspraak van Mr.Knots op maandag 11 oktober 2010 om 14:27:
Waarom? Bevordert wel de vindbaarheid van muziek

Nog nooit gehoord van taggen?

Wat is nou de bedoeling verder...profieltje aanmaken, aankleden, vriendjes kweken en dan?
Of zitten er dagelijks mensen van de labels al die geuploade tracks te beluisteren of er nog iets bruikbaars tussen zit zodat iemand de mogelijkheid krijgt om te releasen?
Dat lijkt me sterk...
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Wel cool dit. Enne hokjes zijn wel fijn idd, zolang je jezelf maar niet beperkt tot 1.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 14:42:
Nog nooit gehoord van taggen?

Oh ja, dat is beter idd :yes:
Waarschuw beheerder
Er zit een tag functie op voor zover ik weet. Ook doorplaatsen naar alle andere social media als Facebook, twitter, myspace. De labels die aan het genre gekoppeld zijn worden uiteindelijk hoofd beheerder van de groep en krijgen een maandelijkse top 5 doorgestuurd. Ook kunnen zij op ieder moment van de dag tracks beluisteren etc. Als een label een track released via Danceproducer.nl zal je dit via de site gaan horen. De site is nog in BETA versie en zal pas medio november helemaal goed werken!

Waarschuw beheerder
Nou ik heb me alweer afgemeld want het is gewoon een exacte kopie van collabs.com.

Er is (nu nog) niets te doen.
tevens weinig info te vinden over wat er dan nog komen gaat.
Uitspraak van U&I Dance op maandag 11 oktober 2010 om 14:52:
De labels die aan het genre gekoppeld zijn worden uiteindelijk hoofd beheerder van de groep en krijgen een maandelijkse top 5 doorgestuurd. Ook kunnen zij op ieder moment van de dag tracks beluisteren etc. Als een label een track released via Danceproducer.nl zal je dit via de site gaan horen.

Wie bepaald die top 5?
Zal danceproducer.nl ook een deel ontvangen van de opbrengst/bemiddeling oid?
Beetje raar dat je via danceproducer te horen krijgt dat je iets mag releasen en niet van het label zelf.:/

echt een site voor beginnende producers (en FL freaks) heb ik het idee.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Soundcloud = baas al het andere is overbodig ;)
Slotje!

Waarschuw beheerder
Heb het idee dat dit concept ook niet echt zal gaan werken als ik eerlijk ben.
Waarschuw beheerder
De site is ook in beta fase.

Als een producer een release uit brengt via een label dat op de site staat zal dit als nieuws worden gemeld. Danceproducer staat buiten de opbrengsten van een release.

De top 5 wordt uiteindelijk bepaald door de leden die elkaar muziek kunnen raten. Als je produceert vind je het altijd leuk als mensen je kunnen helpen met feedback en adviezen. Dat kan straks makkelijk doen.

De doelstelling van de site is dat jonge producers informatie kunnen vergaren over hoe je kan starten met produceren, tutorials over de verschillende programmas, etc. Ook voor gevorderde producers zal de informatie erop komen.
Waarschuw beheerder
+1
Soundcloud dus :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 14:26:
Hokjes

Zijn juist goed. Zo kan je heel makkelijk muziek categoriseren en aan de hand van o.a. de vermelding van genre, een beeld vormen welk soort track je waarschijnlijk kan verwachten.

Zo heb ik 90% van me mp3collectie verzameld, door gewoon n paar traxx die k van verzamelcd's zoals Harder Mach. etc kende, op Discogs op te zoeken en door te klikken en vergelijkbaar spul uit hetzelfde genre van dezelfde producers (onder dezelfde en andere naam) uit te pluizen.

Zo werkt het in een bibliotheek, in een museum voor beeldende kunst, of met architectuur ook. Hokjes zijn een hulpmiddel om dingen te categoriseren en om iets massaals als het aanbod aan electronische muziek overzichtelijk te houden. Ze zijn pas een slecht iets als je ze op de verkeerde manier gebruikt, dwz op voorhand shit niet vet zeggen te vinden omdat het niet dit of dat is....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Haha word steeds grappiger ga je me nu uitleggen hoe je op een bepaald genre zoeken moet
Dude, wakker worden! Je shit is al gedaan.
Waarschuw beheerder
Beter ga je lekker soundcloud linkjes in pf topics plakken en andere shizzle......hier kan je alles met 1 site, dus prima initiatief!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knakker op maandag 11 oktober 2010 om 15:30:
Beter ga je lekker soundcloud linkjes in pf topics plakken en andere shizzle

Je hebt een groter bereik als je je tracks op meerdere site te kunnen delen.
En producer kan alleen delen met de standaard site zoals twitter, facebook of myspace...(als dat uberhaupt kan)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 oktober 2010 om 15:22:
Zijn juist goed

Ik snap wat je zegt maar goed...Wat nou als je crossover tracks maakt?
Dan heb je mooi een probleem als je met hokjes werkt he.
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Mijn maat heeft ook een soortgelijke site, www.uploadyoursound.com welliswaar engelstalig, maar komt op hetzelfde neer...(Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 15:37:
Je hebt een groter bereik als je je tracks op meerdere site te kunnen delen.

(Y) eensch...
Waarschuw beheerder
@ Knakker misch kun je idd eens
Uitspraak van Knakker op maandag 11 oktober 2010 om 15:30:
Beter

inloggen op Soundcloud om te kijken wat ze nog meer bieden ;)

Waarschuw beheerder
Het idee dat er labels zouden meekijken trekt jonge en onervaren producers aan.
Maar wat er nou daadwerkelijk zal gaan gebeuren met releases enz vraag ik me nog af.
-Hoeveel releases zullen er via deze site komen per maand/jaar/categorie?
-Zijn het digireleases of ook vinyl/cd etc?
-Hoe loopt de verkoop van deze releases (welke (web)shops bijvoorbeeld?)

Het is misschien nog een Beta en er zal ongetwijfeld nog een hoop veranderen.
Maar ja eerst zien dan geloven.
Waarschuw beheerder
Die heb ik ook, je moet alleen betalen om meer te kunnen... das een beetje jammer. Ik vind een .nl site ook wel een goede zet, helemaal als mensen mijn muziek kunnen beoordelen en labels het makkelijk kunnen beluisteren...ik zie het dus al een extra tool om mijn muziek te promoten, ben er wel blij mee!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knakker op maandag 11 oktober 2010 om 15:53:
Die heb ik ook, je moet alleen betalen om meer te kunnen... das een beetje jammer. Ik vind een .nl site ook wel een goede zet, helemaal als mensen mijn muziek kunnen beoordelen en labels het makkelijk kunnen beluisteren

.nl heb je minder bereik als .com
.com is internationaal dus groter bereik. (alweer)

Bovendien zitten er meer (en betere/grotere) labels op soundcloud.
daar zijn ze ook veel actiever en kun je ze rechtstreeks een track sturen.
Directer kan niet volgens mij.

Uitspraak van Knakker op maandag 11 oktober 2010 om 15:53:
ik zie het dus al een extra tool om mijn muziek te promoten

dat is dan misschien wel het enige pluspunt. Je hebt weer iets extra´s om je muziek neer te gooien maar ik twijfel sterk of je bereik oh zo groot is als het doet voorkomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Soundcloud is te groot om op te vallen, de grote labels worden daar dood gegooid met demo´s, juist omdat het internationaal is...

Probeer nou eerst maar eens om in Nederland iets gereleased te krijgen ipv internationaal...er zijn maar weinig producers die dit is gelukt hoor!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 15:51:
Maar wat er nou daadwerkelijk zal gaan gebeuren met releases enz vraag ik me nog af.
-Hoeveel releases zullen er via deze site komen per maand/jaar/categorie?
-Zijn het digireleases of ook vinyl/cd etc?
-Hoe loopt de verkoop van deze releases (welke (web)shops bijvoorbeeld?)

Dit valt of staat met de kwaliteit van de producties. Het label bepaalt in welke vorm de release naar buiten gaat komen. Dit is ook weer afhankelijk van de ingeschatte potentie van de track.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 16:01:
.nl heb je minder bereik als .com
.com is internationaal dus groter bereik. (alweer)

Juistem....
Waarschuw beheerder
Heb ff op de site zitten kijken maar nee, vond het niet zo nodig.
Ik bedoel, ik heb zelf al een myspace, soundcloud, hyves, youtube, partyflock, facebook en twitter.
Geen zin om nog meer sites te gaan bijhouden, zijn er nu al veel.

Daarnaast update mijn soundcloud automatisch mijn andere sites bij het uploaden van nieuwe tracks, evenals wanneer ik een nieuwe video upload op youtube of mijn twitter update.
Kan die site dat ook? Tegenwoordig zul je van goede huize moeten komen wil je sites als myspace en soundcloud verslaan.
Waarschuw beheerder
ALs het nu nog niet duidelijk is.
Slotje :X

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 oktober 2010 om 15:37:
Wat nou als je crossover tracks maakt?

dan vallen die onder meerdere genres... zie bijv. het spul van Ultraform op Fools Forest... tis hard trance en industrial/glitch achtig spul tegelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nou5 op maandag 11 oktober 2010 om 15:21:
Soundcloud dus :x

Ik gebruik soundcloud ook. Maar het is echt een stuk minder nu je ook moet betalen.
Vroagah was het veel beter. Toen konden mensen nog iets met hun free account.

Veel mensen voelen zich dan ook genaaid omdat ze in het begin soundcloud enorm gesupport hebben omdat de free versie ook goed was.
Maare toch werkt soundcloud idd het best.. als je het volgende niet te zien krijgt.

[img width=557 height=475]http://guidovansanten.com/When%20it%20rains.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ach vaak is dat ook opgelost met een enkele keer op f5 drukken. Dat soundcloud al zo ingeburgerd is bij labels en organisaties zegt voldoende denk ik
Waarschuw beheerder
Dat komt omdat ze het al volop gebruikte voordat de nieuwe abbo's ingevoerd werden.
Het was vroeger ook een stuk stabieler.

Servers kunnen het nu vaak niet aan :
Waarschuw beheerder
i know! Ik ben ook al heel lang gebruiker, heb daardoor ook extra gratis minuten gekregen :)!
Waarschuw beheerder
Prima site, staan zeker wel bekende labels op!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 oktober 2010 om 16:28:
dan vallen die onder meerdere genres... zie bijv. het spul van Ultraform op Fools Forest... tis hard trance en industrial/glitch achtig spul tegelijk.

Maar mag je dezelfde track in meerdere genres plaatsen bij producer? Dan zul je moeten gaan kiezen....best moeilijk soms.
Uitspraak van Knakker op dinsdag 12 oktober 2010 om 10:59:
Prima site, staan zeker wel bekende labels op!!

je hebt het over soundcloud neem ik aan?

Ik heb eigenlijk nooit last van de onderhoudswerkzaamheden bij soundcloud. En meestal zijn ze ook zo verholpen als er al een keer iets aan de hand is.
Uitspraak van ARTFX op maandag 11 oktober 2010 om 16:17:
Geen zin om nog meer sites te gaan bijhouden, zijn er nu al veel.

Daar hebben meer mensen last van ;)

Al met al zijn de voors en tegens wel duidelijk aan het worden.
Toch ben ik benieuwd naar wat de toekomst zal brengen voor producer.nl.
Ik wens ze in iedergeval heel veel succes en ik hoop dat hun missie zal slagen (y)
Misschien dat ik er dan NOG maar een profieltje bij neem :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 oktober 2010 om 12:42:
Maar mag je dezelfde track in meerdere genres plaatsen bij producer?

Op discogs is dat nooit een probleem geweest... kan je zelfs een stijl aangeven + de aanduiding non music, als het bijv. om een cd met muziek, en gesproken teksten tussendoor, gaat. ZMaar hier heb ik er idd mijn twijfels bij...
Waarschuw beheerder
Het grote voordeel is dat dit een .nl en .be site is. Je hoeft dus niet met producers uit andere landen te concurreren en je valt meer op....

Cloud 9 staat er ook bij als label, dus echt niet verkeerd zou ik zeggen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 oktober 2010 om 12:42:
je hebt het over soundcloud neem ik aan?

Nee ik heb het over danceproducer.nl....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op dinsdag 12 oktober 2010 om 13:59:
Je hoeft dus niet met producers uit andere landen te concurreren en je valt meer op....

Zeker vergeten dat de meeste en beste producer bijna allemaal uit nederland komen? :)
Wij hollanders zijn goed met electronische muziek (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 oktober 2010 om 14:28:
Zeker vergeten dat de meeste en beste producer bijna allemaal uit nederland komen? :)
Wij hollanders zijn goed met electronische muziek (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Klopt helemaal, al zijn landen als de UK en Duitsland ook heel ver.
Waarschuw beheerder
Btw, moet je de tracks onder muziek uploaden of moet je ze als filmpje ofzo embedden in de desbetreffende groep?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ARTFX op woensdag 13 oktober 2010 om 14:58:
Klopt helemaal, al zijn landen als de UK en Duitsland ook heel ver

Ja dat ook zeker wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ARTFX op woensdag 13 oktober 2010 om 15:53:
Btw, moet je de tracks onder muziek uploaden of moet je ze als filmpje ofzo embedden in de desbetreffende groep?

Uploaden in jouw profiel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 14 oktober 2010 om 12:31:
Hardcore staat er wel tussen als genre, alleen de subgenres helaas niet.

Is toch allemaal 1 pot nat. O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ARTFX op donderdag 14 oktober 2010 om 12:42:
1 pot nat

Ja het ruikt hier naar vis en zware shag :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 14 oktober 2010 om 14:12:
Wat is een subgenre van hardcore dan?

Happy Hardcore
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 14 oktober 2010 om 14:12:
Wat is een subgenre van hardcore dan?

Bijv. darkcore, industrial hardcore, speedcore, terror, UK hardcore. ;)
En inderdaad ook:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 oktober 2010 om 15:37:
Happy Hardcore

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je kan gewoon groepen aanmaken als je een subgenre wil plaatsen zie ik....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Blanda op donderdag 14 oktober 2010 om 17:42:
Je kan gewoon groepen aanmaken als je een subgenre wil plaatsen zie ik....

Heb ik gister al gedaan voor speedcore. :) Maar echt tracks onder subgenres plaatsen lukt daarmee nog niet. ;)
Waarschuw beheerder
Je moet de tracks in jouw eigen profiel plaatsen....
Waarschuw beheerder
Mijn track staat op mijn profiel, moet ik hem nu nog toevoegen aan de dubstep groep?
Zo ja, hoe? :P
Waarschuw beheerder
Nee het label is hoofd beheerder van de groep en kan alle ledenprofielen inzien en tracks beluisteren..
Waarschuw beheerder
Okay, nou dan merk ik het wel. Staat zowel een Dubstep als een Hardtechno track op.
Waarschuw beheerder
Er zal na ADE wel contact met je worden opgenomen via Danceproducer.nl
Waarschuw beheerder
Baat het niet dan schaadt het niet toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op donderdag 21 oktober 2010 om 13:14:
Er zal na ADE wel contact met je worden opgenomen via Danceproducer.nl

Wat is ADE? :P

Laat maar, weet het al. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja had het al ff opgezocht. :D

Waarschuw beheerder
Het loopt nog niet echt storm op de site.
Waarschuw beheerder
Staat pas 2 weken online......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op woensdag 27 oktober 2010 om 10:07:
Staat pas 2 weken online......

Das waar, maar dan nog.
Zie dat er een chinees nummer is geupload :D
Waarschuw beheerder
Chinees? :P
Waarschuw beheerder
Maar 95% van de tracks is wel ontzettende crap

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moeilijke Baas op woensdag 27 oktober 2010 om 19:51:

+1 voor trying
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moeilijke Baas op woensdag 27 oktober 2010 om 19:51:

Dat kan..iedereen moet ergens beginnen.....er is in nederland geen site die het is gelukt om een label aan jonge producer te koppelen met succes...
Waarschuw beheerder
Ghehee ik voel me vereerd. :D
Najaa ik werk nu aan twee nieuwe tracks, die gaan samen met nog twee oudere tracks naar Triplevision en Subway zodra ik ze klaar heb.
Waarschuw beheerder
Hyves en myspace! Ik vind de bedoeling heel goed, alleen de opzet kan imo beter ;)! Ik kan mijn tracks nu net zo goed direct naar triple vision sturen, weet ik gelijk waar ik aan toe ben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moeilijke Baas op woensdag 27 oktober 2010 om 21:07:
Hyves en myspace! Ik vind de bedoeling heel goed, alleen de opzet kan imo beter ;)! Ik kan mijn tracks nu net zo goed direct naar triple vision sturen, weet ik gelijk waar ik aan toe ben.

Kan je doen...of je altijd een antwoord krijgt is de vraag....wij hebben afgesproken dat er een voorselectie plaats vindt dat naar de labels gaat. Het label heeft namelijk niet altijd de tijd om die honderden demo's per week te beluisteren. Vaakt zitten daar maar 1 of 2 mensen die A&R doen...De labels zijn erg blij met deze voorselectie want dit scheelt enorm veel tijd...

Hyves en myspace zijn prima, alleen is de directe match met een label op deze sites niet makkelijk te maken..hoe word jij dan op Hyves en Myspace gevonden door een label?
Waarschuw beheerder
In januari ben ik via hyves benaderd door een label en heb toendertijd daar mijn 1e contract mogen tekenen. Bij triple vision krijg ik altijd antwoord, heb via hen ook al ergens mogen tekenen. Begrijp me niet verkeerd hoor, het idee is leuk en juich het alleen maar toe. Maar ik zou als ik jullie was voor dat je lid kan worden al een soort voorselectie maken, dat je jezelf het al makkelijker maakt. Verder het label aanbod wat groter maken, voor techno hebben jullie nu alleen flatlife ( van Jack wax is dat toch? ), maar die zoeken een bepaald soort techno, dat ik van te voren al weet dat ik mijn tracks voor Jan met de korte achternaam erop zet. Als jullie van plan zijn het label aanbod te vergroten, dan kan het nog wel eens een hele leuke site worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moeilijke Baas op donderdag 28 oktober 2010 om 13:17:
Als jullie van plan zijn het label aanbod te vergroten, dan kan het nog wel eens een hele leuke site worden.

Dat klopt ook, dit is pas het begin, twee weken online en er staat nog veel te gebeuren...
Waarschuw beheerder
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de site verder gaat verlopen.
ik blijf in elk geval actief, want heb nog meer genres waarin ik tracks produceer dan alleen Dubstep. :D
Waarschuw beheerder
Aangemeld :) beetje raar dat je je adres MOET invullen imo. Tekst op forum is trouwes echt slecht te lezen :O onduidelijke indeling

ai mn muziek wil niet geupload worden :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tit allemaal gelukt volgens mij???
Waarschuw beheerder
Ik vind alleen die roze balk die er sinds vandeweek staat een beetje te, past niet helemaal bij de rest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op donderdag 4 november 2010 om 11:40:
Tit allemaal gelukt volgens mij???

yes :) via de flashuploader wil het wel raar genoeg maar via de normale manier niet :O
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nou5 op maandag 11 oktober 2010 om 15:15:
Soundcloud = baas al het andere is overbodig

Waarschuw beheerder
Vraagje: hoe zit het nou met de labels en het checken van de muziek. Is het de bedoeling dat de members hun tracks plaatsen in de "groepen"? Hoe weet een label anders in welk genre een track gemaakt is?
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon bij een groep aangemeld staan lees ik....
Waarschuw beheerder
donateur
black hole recordings er bij zelfs.. denk dat ik ook maar ff een profieltje aan ga maken (Y)
Waarschuw beheerder
Black hole, cloud9, toff music, genoeg labels, nu ook hardcore label erbij..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op maandag 31 januari 2011 om 15:23:
Je moet gewoon bij een groep aangemeld staan lees ik....

ja maar ik geloof niet dat dat er gasten elke dag elk lid bij langs gaan of er nog nieuwe tracks te vinden zijn.
Waarschuw beheerder
Dit staat op de site:

Danceproducer.nl is het grootste social network voor beginnende tot semi professionele producers binnen de dance industrie. Deel jouw muziek & kennis met collega producers, start samenwerkingen of geef elkaar feedback.

Danceproducer heeft diverse labels gekoppeld aan de diverse stijlen. Het team van Danceproducer doet een maandelijkse voorselectie per stijl/genre en stuurt een maandelijkse top 5 van de beste producers door naar het label.

Indien het label jouw tracks goed vindt zullen zij je direct benaderen om te praten over een release!
Waarschuw beheerder
Wow dit is wel een mooi initiatief! ;)

Ik ga binnenkort ook maar aanmelden dan, eens kijken hoeveel er aan trance-labels bij zit!
Waarschuw beheerder
Nu ook een samenwerking met twee labels van Vato Gonzalez!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op zondag 31 oktober 2010 om 13:26:
etje raar dat je je adres MOET invullen imo. T

inderdaad, plus zeer irritant is dat je bij interesses perse iets moet aanvinken.
waar liggen je interresses, software, hardware etc...geen van allen, maar je moet wat aanvinken :nocheer:
het grootste minpunt van de site vind ik : je ziet niet hoe vaak je track is beluisterd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op dinsdag 1 februari 2011 om 11:32:
Het team van Danceproducer doet een maandelijkse voorselectie

Hoe weet ik of hun "verstand" hebben van muziek? Luisteren jullie ALLE tracks of is het puur een vriendjespolitiek dat diegene met de meeste votes de selectie haalt?
Artiest Magic-D
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Ontopic graag:)
Waarschuw beheerder

Blanda hoor jij echt niet bij het DanceProducer team? Lijkt er namelijk wel heel erg op.
Of ben je gewoon een enorme fan van het geheel?
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
+3
Ik ben een fan Banana boy, net als bijna 300 andere producers die binnen 4 maanden lid werden! Binnen twee maanden twee producers aan een release via de site, dus het werkt nog ook!
Waarschuw beheerder
[quote element=message id=46206205]{element is niet toegankelijk} Ik ben een fan Banana boy, net als bijna 300 andere producers die binnen 4 maanden lid werden! Binnen twee maanden twee producers aan een release via de site, dus het werkt nog ook!

En idd ja in het SoundCloud topic zeg ik er na 10 keer wat van zodra ik steeds dezelfde persoon een poging zie doen om mensen naar een andere site te lokken.
Ben verder gewoon benieuwd naar wat het is.
Waarschuw beheerder
Wat een amateuristische teringmeuk is dit op die site zeg.
donateur
Back to the topic ..

Mooie site ,
Goeie player ..goed helder ook
Veel forums van verschillende stijlen
Veel onderlinge samenwerking mogelijk
Samples uitwisselen over en weer
Labels eraan gekoppeld voor scoutings
Productie wedstrijdtjes

Moeie waard om ff te chekken (y)
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Zijn jullie op die site ook zo gezellig? Of bewaren jullie dat voor hier? :lol:

Goed, nu weer lief en ontopic gaarne.
Waarschuw beheerder
Die mafkees is geen lid, dus daar is het zekers gezelliger! Een permanente ban voor wenkbrauwpiercing zou de oplossing zijn Karian!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op woensdag 6 april 2011 om 10:44:
Een permanente ban voor wenkbrauwpiercing zou de oplossing zijn Karian!

Ach, voor jou eigenlijk toch ook met je eindeloze gepromoot van je site op een andere plek dan je eigen site ;) :lol:
Iedereen doet wel eens iets dat niet zo tof is voor dees of geen. Pemanent bannen is vaak helemaal niet productief ook :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was het mijn site maar Karian!
Waarschuw beheerder
Blanda jij bent toch Robin hildenbrand ? :)

Waarschuw beheerder
http://www.onlinemediaveiling.nl/AdvertentieDetails.aspx?id=182&title=240%20x%20240%20LARGE%20BUTTON%20POSITIE
Bedrijfsnaam: SR Music & Media V.O.F.
Website: danceproducer.nl
Contact Naam: Robin Hildenbrant

Jwtok

Vreemd dat je geen simpele vragen kan beantwoorden gezien je ws toch de eigenaar bent. Verder kun je mij niet weigeren en ga ik uit protest ondercover erop :lol:
Overigens heb ik niet om die waanzin gevraagt, en was ik hier gewoon met een eenvoudige vraag. Mgoed, ik zal me wel eens aanmelden om mn oude meuk erop te knallen, een label zoek ik zelf wel.
Waarschuw beheerder
Nou er is niks mis met die site vind ik hoor.
Ik ben er zelf ook lid van en tis best een aardige site.
Maar dan kun je toch gewoon zeggen dat je daar van bent..... Ik zie t probleem niet echt :)

Ontopic:
Ooh ja , ik zou graag een teller op de player willen hebben dat je kunt zien hoevaak je tracks beluisterd worden.
Is dat te verwezelijken Blanda ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ok wacht, hier komen dan alsnog mijn vragen. Ze zijn op geen enkele manier sarcastisch en dus serieus. Ik snap ook niet wat je hele punt is Blanda, volgens mij heb ik mij richting jou pers nog nooit onjuist gedragen, afgezien dan dat het soundcloud/snippet topic constant volgeblaft werd door fakes etc. Daarin kan ik overigens jou pers niet op aankijken gezien ik jou het maar 1x heb zien doen en ik niet weet waar die rest vanaf komt. Maar ok, bij deze dan:

- Hoe selecteren jullie de tracks voor de demo? Is dat een voting/stemmen systeem of gaat dat puur op selectie van mensen die er verstand van hebben? (zo ja waarin en op welke voorwaarden?)
- Hoe word er gegarandeerd dat de tracks die men doorstuurt naar het label niet op diezelfde hoop terecht komt waar de rest (die men normaal verzend) ook op beland?
- Waarom kan je als buitenstaander niet iemand zijn tracks beluisteren? Dit is juist het handige van bvb soundcloud. Of heeft dit te maken met dataverkeer?

Ik hoop hier gewoon netjes antwoord op te kunnen krijgen, gezien dit wel om vragen gaan die van belang zijn. Peace jwt (F)
Waarschuw beheerder
Ik doe wat me de site commercieel gezien, ben geen eigenaar, die kan je wel mailen met jouw vragen:

info@danceproducer.nl

Waarschuw beheerder
Ik neem aan dat je close bent met de eigenaar? Zoveel moeite zal dit dan toch ook niet zijn? Enfin, ik mail wel en zal de uitslagen hier posten (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LoonyDJ op woensdag 6 april 2011 om 14:58:
Ooh ja , ik zou graag een teller op de player willen hebben dat je kunt zien hoevaak je tracks beluisterd worden.
Is dat te verwezelijken Blanda ?

zoals ik ook al meldde, das inderdaad de grootste minpunt van die site.

Waarschuw beheerder
Anyway ik heb mn info, duidelijk dat ik niet voor danceproducer ga. En zeker na die mail. Succes ermee
Waarschuw beheerder
Na welke mail? Ennuh we zullen je missen daar....
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op woensdag 6 april 2011 om 16:01:
Ik doe wat me de site commercieel gezien, ben geen eigenaar, die kan je wel mailen met jouw vragen:

Apart dat het domein dan op jouw naam is geregistreerd....

Ik geef dit topic nog een halve dag als jullie zo doorgaan trouwens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 april 2011 om 16:03:
Ik neem aan dat je close bent met de eigenaar? Zoveel moeite zal dit dan toch ook niet zijn? Enfin, ik mail wel en zal de uitslagen hier posten

Posten dan?

Waarschuw beheerder
Mail + vragen:
- Hoe selecteren jullie de tracks voor de demo? Is dat een voting/stemmen systeem of gaat dat puur op selectie van mensen die er verstand van hebben? (zo ja waarin en op welke voorwaarden?)
- Hoe word er gegarandeerd dat de tracks die men doorstuurt naar het label niet op diezelfde hoop terecht komt waar de rest (die men normaal verzend) ook op beland?
- Waarom kan je als buitenstaander niet iemand zijn tracks beluisteren? Dit is juist het handige van bvb soundcloud. Of heeft dit te maken met dataverkeer?

Tevens, behoud ik de rechten van mijn tracks? Gezien ik al met meerdere labels loop te flirten. Mijn doel is niet via U aan een label te komen, enkel om mijn muziek te verspreiden en een evt forum. Ik hoor graag van U.

Antwoord:

1) Track rating; op de site kunnen leden elkaar tracks raten. Je ziet bijvoorbeeld op de homepage producer van de maand. Dit is een leuke feature waarmee we enkele producers in de schijnwerpers zetten. Vanaf 1 juli mogen producer maximaal 3 tracks in hun profiel plaatsen. De reden hiervoor is dat de tracks in de profielen door een team van mensen uit de industrie op maandbasis worden beluisterd. Wij werken samen met diverse audio engineers, remixers en producers zoals o.a. Martin Boer (2 brothers on the 4th floor), Stephano Bel, Patrick Schouten en nog 6 andere vrijwilligers die al 10 tot soms zelf 25 jaar in de dance industrie werkzaam zijn.

2) Alleen goede tracks worden doorgestuurd naar de labels. Het label garandeert ons dat ze serieus met de tracks door gaan en koppelen ons altijd terug of ze iets kunnen met de track. We hebben in de testfase die nu nog loopt al een juiste werkwijze gevonden en de labels zijn ook erg blij met de voorselectie omdat ze duizenden demo's per week krijgen en het ze te veel tijd kost om alles te beluisteren. Wij willen ook bewijzen aan het label dat we een toegevoegde waarde kunnen leveren, dus tracks die kwalitatief minder zijn komen niet door de voorselectie.

3) De player werkt ook zonder inlog.

Het idee is dus erg leuk! Dat als 1e, maar het heeft niet de handigheid van soundcloud, en dat is gezien de omstandigheden wel waar ik naar op zoek ben. Zeker gezien ik ook veel op synthforum zit (nja ik lees vooral veel) heeft het ook qua informatie over het produceren zelf niet echt een meerwaarde voor me.

Mgoed dit is persoonlijk, voor veel mensen zal dit dus een leuke site wezen :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar het is ook meer om labels aan opkomende producers te koppelen, dus ik vind de site in haar huidige staat best oke eigenlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 april 2011 om 13:11:
Het idee is dus erg leuk! Dat als 1e, maar het heeft niet de handigheid van soundcloud, en dat is gezien de omstandigheden wel waar ik naar op zoek ben. Zeker gezien ik ook veel op synthforum zit (nja ik lees vooral veel) heeft het ook qua informatie over het produceren zelf niet echt een meerwaarde voor me.

Mgoed dit is persoonlijk, voor veel mensen zal dit dus een leuke site wezen

Nou, dan zijn we daar toch over uit, ondanks jouw persoonlijke wensen...iedereen heeft altijd persoonlijke wensen en ja het niet iedereen naar de zin maken.....

Laten we vanaf nu maar wat respectvoller naar elkaar reageren en minder snel een oordeel vellen voordat je echt weet hoe eea in elkaar steekt!

PEACE!

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 april 2011 om 13:11:
Het idee is dus erg leuk!

:jaja:

Ik ga het nog eens goed bekijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blanda op vrijdag 8 april 2011 om 13:56:
iedereen heeft altijd persoonlijke wensen en ja het niet iedereen naar de zin maken.....

Zeker, ik had ook verder niks tegen het concept tbh

Waarschuw beheerder
hoe kun je je profiel op danceproducer verwijderen? kan het nergens vinden.
Waarschuw beheerder
Je kan jezelf toch uitschrijven?

Waarschuw beheerder
waar dan?kan het nergens vinden
Artiest {SHOWLIST artist 60869, 28013}
Waarschuw beheerder
D'r staat "Danceproducer verlaten" geloof ik,...