Partyflock

Forumonderwerp · 1103712
Waarschuw beheerder
+2-7
Acteur Antonie Kamerling (44) is in de nacht van woensdag op donderdag overleden, meldt De Telegraaf..

bron:www.detelegraaf.nl

RIP Antonie :cry:

AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.

''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.

"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice. "De familie vraagt respect voor het enorme verdriet en verzoekt de media tot uiterste terughoudendheid.''

Loopbaan

Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.

Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).

In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herinnert U Zich Deze Nog?!. Ook zou hij opnieuw te zien zijn als Hero in de opvolger van All Stars: Old Stars.

Bron: http://www.nu.nl/achterklap/2350712/antonie-kamerling-overleden.html
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 7 oktober 2010 om 14:18:
omdat zijn kids opgroeien zonder pa ... behoorlijk laf

Soms kunnen kinderen beter opgroeien zonder vader, dan met een zwaar depressieve vader.

Waarom moeten mensen altijd loyaal zijn naar hun omgeving en mogen ze niet loyaal zijn naar zichzelf? ;)

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 7 oktober 2010 om 14:18:
omdat zijn kids opgroeien zonder pa ... behoorlijk laf

Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 7 oktober 2010 om 14:20:
Juist, laf is zelfmoord om te kotsen :dood:

Schijnbaar geen idee hoe ver een depressie kan gaan, het is een ziekte.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 13:53:
Inderdaad ja. Echt ergerlijk weer hoe dom iedereen op reageert. Mensen kunnen alleen maar oordelen.. Levenswijsheid en een diepere kijk op de dingen des levens ontbreekt hier heel wat mensen. Maar goed, wijsheid komt met de jaren (of niet), zullen we maar zeggen...

Inderdaad (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Gabriel Batistuta op donderdag 7 oktober 2010 om 14:34:
die het 10x zwaarder hebben

Valt gewoon niet over te oordelen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 7 oktober 2010 om 14:52:
Soms kunnen kinderen beter opgroeien zonder vader, dan met een zwaar depressieve vader.

Waarom moeten mensen altijd loyaal zijn naar hun omgeving en mogen ze niet loyaal zijn naar zichzelf?

depressie kun je aan werken met medicijnen en met praten....

die kids hebben nu een trauma
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 14:59:
Valt gewoon niet over te oordelen.

Wel.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 7 oktober 2010 om 15:01:

Lang niet altijd hoor.

Daar weet jij toch niks van? Waren ze erbij?
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 7 oktober 2010 om 15:03:

moeten ze erbij zijn voor een trauma :S?
Waarschuw beheerder
-2

wat ben jij zwart-wit in je oordeel, het kan ook weleens grijs zijn hoor ;)
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 14:45:
Waar moet het dan zitten? Tussen je benen? Of op je armen? Of ergens in je oog of zo? Wat wil je in godsnaam zeggen met 'het zit tussen je oren'? De hele belevenis van het leven zit tussen je oren. Zelfs de gelukkige momenten...

Luister.. ik weet waar ik het over heb dus ga nou niet zeggen dat ik in de lucht praat...
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 14:45:
Waar moet het dan zitten? Tussen je benen? Of op je armen? Of ergens in je oog of zo?

Ik zeg toch tussen je oren nerd.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 7 oktober 2010 om 15:03:

whahaha dit is pas een domme opmerking :lol:
Uitspraak van º²º Lieverdinie op donderdag 7 oktober 2010 om 15:04:
wat ben jij zwart-wit in je oordeel, het kan ook weleens grijs zijn hoor

vertel
Waarschuw beheerder
-1
ben wel benieuwd of kwalbert verlinde dit ook zo uitvoerig gaat behandelen als ie bij andere mensen zou doen dat is pas een ramptoerist

Waarschuw beheerder
-1
en hier hebben we een aandachttrekker

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=154880768
Waarschuw beheerder
-1
Kan niet in de ogen kijken van iemand die depressief is, maar je bent in mijn ogen een egoist als je zo aan je einde wilt komen, want je laat tenslotte een hoop verdriet achter bij vrouw en kinderen en de rest van de familie/vrienden

Zal er geen minuut minder van slapen :no:

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 13:49:
Meneer Kamerling had financiëel gezien waarschijnlijk genoeg ruimte om naar de beste psychologen te kunnen gaan om hulp te zoeken, maar heeft dat denk ik niet gedaan.

Waaruit kan jij afleiden dat ie dat niet gedaan heeft? Voor hetzelfde geld is ie wel onder behandeling geweest dit dat..Het geeft toch geen garantie dat iemand ''genezen '' is en zich niet meer van kant wil maken?
Als hij geen zin meer in t leven had en liever dood wilde, dan is dat toch zijn keuze?
Wat denk je wat ''beter'' is...Een vader die zwaar depressief is met alle vervelende situaties die daarbij komen.. Of een vader die eindelijk zn rust gevonden heeft?
Ik denk namelijk dat je die kinderen (weet niet hoe oud ze zijn) evt. later kan uitleggen waarom pappa voor zoiets gekozen heeft...

En daarbij, niet iedere depressie is hetzelfde. Iedereen voelt zich anders, heeft een andere reden om depressief te zijn.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:11:

hahaha gvd, wat een wijffie is dat ook he :lol:

aandachtshoertje
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 7 oktober 2010 om 15:06:
whahaha dit is pas een domme opmerking

Mijn vader is ook overleden toen ik vrij jong was en natuurlijk vormt het je, maar je komt er (in de meeste gevallen) wel weer overheen.

Wie weet wat die kinderen wel niet allemaal hadden meegemaakt als ie was blijven leven ;).
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+1
donateur

Die mag van mij echter aan haar einde kome met d'r guppie :')
Waarschuw beheerder

Die zouden sws ter plekke kapot moeten schieten..:jaja:

Waarschuw beheerder
-1
Bij zo'n Kamerling vind ik zelfmoord echt wel laf, in zijn perfecte leventje waarin bijna alles je komt aanwaaien. Geld geen probleem enzo, je hoeft niet hard te werken. Leuk vrouwtje e.d. Zijn genoeg mensen die het 10x zwaarder hebben, met vrijwel geen geld een kind alleen opvoeden e

weet je wel hoe zwaar het is als je in een hollywood film speelt, en er vervolgens uitgeknipt wordt? nou? zwaar man

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Bij zo'n Kamerling vind ik zelfmoord echt wel laf, in zijn perfecte leventje waarin bijna alles je komt aanwaaien. Geld geen probleem enzo, je hoeft niet hard te werken. Leuk vrouwtje e.d. Zijn genoeg mensen die het 10x zwaarder hebben, met vrijwel geen geld een kind alleen opvoeden e.d.

Wat hebben zijn inkomen e.d te maken met een depressie?
Alsof je alleen een depressie mag krijgen als je geen geld enzo heb..:s
Waarschuw beheerder
-1
donateur
egoïst!!

Waarschuw beheerder
+1
donateur

Waarom?
Misschien zijn die kinderen er juist wel bij betrokken?
Als een vader/moeder gaat overlijden ivm een ziekte gebeurd dat toch ook...

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van ja tuurlijk op donderdag 7 oktober 2010 om 15:04:
Luister.. ik weet waar ik het over heb dus ga nou niet zeggen dat ik in de lucht praat...

Je weet helemaal niet waarover je praat. Je denkt dat allemaal te weten, niet beseffende wat je fout beoordeeld hebt.

Waarschuw beheerder
-1
topic kan dicht, blijft alleen maar moddergooien tussen mensen die de lafaard veroordelen en mensen die het wel kunnen begrijpen :')
Waarschuw beheerder

Maar veel mensen (waaronder ik ook) willen niet erkennen dat er iets met ze aan de hand is. En dan kan het soms al te laat zijn.
donateur
Uitspraak van º²º Lieverdinie op donderdag 7 oktober 2010 om 15:07:
Ben benieuwd hoe die het gedaan heeft eigenlijk

ramptourist :dood:

Ik ga er niet bij staan kijken hoor, ben alleen nieuwsgierig.. dus dat touristische valt in ieder geval weg..
Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 7 oktober 2010 om 15:09:
verlinde dit ook zo uitvoerig gaat behandelen als ie bij andere mensen zou doen dat is pas een ramptoerist

die stuurt er idd iemand op af, ik blijf hier zitten, en wacht op het antwoord, zo niet, dan ga ik ook gewoon rustig verder met wat ik verder doe :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:14:
Ik denk namelijk dat je die kinderen (weet niet hoe oud ze zijn) evt. later kan uitleggen waarom pappa voor zoiets gekozen heeft...

Als zijn vrouw al genoeg in staat is zijn keuzes die hem tot deze daad hebben gebracht te overzien. Soms, waarschijnlijk vaker dan soms zelfs, blijven nabestaanden in onbegrip, en dan valt het ook niet uit te leggen, als je het zelf al niet begrijpt.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:28:
Als een vader/moeder gaat overlijden ivm een ziekte gebeurd dat toch ook...

...lang niet altijd. Is daarbij een belangrijke toevoeging.
Waarschuw beheerder
-2
ik hoorde dat Antonie Kamerling nu in de Kamerhing :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:31:
topic kan dicht, blijft alleen maar moddergooien tussen mensen die de lafaard veroordelen en mensen die het wel kunnen begrijpen

Beide kanten moeten oprotten hier en het topic overlaten aan de mensen die het echt bespreken vanuit het juiste perspectief: het psychiatriese.
Artiest {SHOWLIST artist 65067, 4024}
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 14:04:
Ik bedoel, op sommige momenten betrap ik mijzelf ook wel eens op bepaalde gedachtegangen waarbij het dan bijvoorbeeld gaat om het willen verminken van bepaalde mensen en dan het liefst met een bijl of een stomp mes of een elektrische heggenschaar...
Maar ook dat zijn gelukkig maar gedachten waarbij je anderen geen pijn doet, maar geen daden…

DomeJan put kracht uit zijn geloof in het opperwezen en voert op hoog niveau strijd met zijn en anderen zijn/haar innerlijke demonen.
Hij is in het noorden des lands bekend geworden door zijn uitdrijvingen van zogenaamde poldergeiten (zijn ook filmpjes van op youtube).
In de lente van 2009 heeft hij nog een Sumeriaanse demoon bij mij uitgedreven. Na een sessie van 3 week was ik eindelijk verlost van deze boze entiteit.
Jullie kunen allemaal aan DomeJan navragen hoe depressief ik toen was.... man ik was kapot van binnen.... geestelijk en lichamelijk gesloopt, maar ik heb zelfs toen niet aan zelfkill gedacht.
Als er iemand is die weet waar hij het over heeft is het deze bejubelde en gelauwerde man van god wel....Hij heeft littekenweefsel op zijn ziel door de vele paranormale, bovennatuurlijke en demonische dingen die hij met lede ogen heeft moeten aanschouwen, maar hij is er sterker uitgekomen.

Ik zek: respek!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Bolle Jan op donderdag 7 oktober 2010 om 15:42:
ik hoorde dat Antonie Kamerling nu in de Kamerhing

:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 7 oktober 2010 om 15:44:
Beide kanten moeten oprotten hier en het topic overlaten aan de mensen die het echt bespreken vanuit het juiste perspectief: het psychiatriese.

:roflol: nee daar kom je ver mee met zulke dreigende taal

Laat ieder zn mening hebben, anders moet je hier gewoon niet kijken simpelzat (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 7 oktober 2010 om 15:44:
het juiste perspectief: het psychiatriese.

:vaag: psychiatries JWT
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
RIP aan de nabestaanden:):)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:54:
RIP aan de nabestaanden

Ja mang!
Waarschuw beheerder
Bij zo'n Kamerling vind ik zelfmoord echt wel laf, in zijn perfecte leventje waarin bijna alles je komt aanwaaien. Geld geen probleem enzo, je hoeft niet hard te werken. Leuk vrouwtje e.d. Zijn genoeg mensen die het 10x zwaarder hebben, met vrijwel geen geld een kind alleen opvoeden e.d.

Hoe kan je in godsnaam zo'n opmerking maken? Het is geen knop die je aan of uit zet hoor; je hebt alles, je hebt geen klagen dus *klik* je bent gelukkig?

Ik snap niet dat mensen niet 3 x nadenken en zoiets neerzetten. 'alles hebben' is geen garantie voor een goede - psychische - gezondheid.
Waarschuw beheerder
RIP aan de nabestaanden

:lol:
Waarschuw beheerder
RIP aan de nabestaanden

:D
Waarschuw beheerder
+1
Nee knijp dan een jaartje ertussen uit naar ibiza ofzo, om tot jezelf te komen, maar zomaar 2 kinderen achterlaten :no:

misschien zijn er wel hele andere dingen waar hij mee zat.. iets wat jij blijkbaar nooit zult begrijpen!
Waarschuw beheerder
Hero van Allstars:(

sterkte nemo!
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van roomsterr' op donderdag 7 oktober 2010 om 15:58:
Hoe kan je in godsnaam zo'n opmerking maken? Het is geen knop die je aan of uit zet hoor; je hebt alles, je hebt geen klagen dus *klik* je bent gelukkig?

Ik snap niet dat mensen niet 3 x nadenken en zoiets neerzetten. 'alles hebben' is geen garantie voor een goede - psychische - gezondheid.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:23:
Wat hebben zijn inkomen e.d te maken met een depressie?
Alsof je alleen een depressie mag krijgen als je geen geld enzo heb..

Maakt alles wel wat makkelijker als je aardig wat knaken hebt he :aai:
Jullie meteen weer die uitspraak uit ze verband trekken :lol:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Space Invaders|© op donderdag 7 oktober 2010 om 16:20:
misschien zijn er wel hele andere dingen waar hij mee zat.. iets wat jij blijkbaar nooit zult begrijpen!

bla bla bla misschien moest ie dan maar gewoon zijn eigen sores opzij zetten en er wel de rest van z´n leven zijn voor zijn 2 kinderen. Figuren die dit maar goedpraten en zielig vinden :dood:
Waarschuw beheerder
-1
sterke voor de nabestaanden!

maar persoonlijk vind ik het maar laf om zelfmoord te plegen..moet je eens kijken wat voor verdriet je achterlaat !
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Gabriel Batistuta op donderdag 7 oktober 2010 om 16:22:
Maakt alles wel wat makkelijker als je aardig wat knaken hebt he

Nogmaals; een welgesteld leven is geen garantie voor geluk - hoe bedoel je kortzichtigheid :D

Geld maakt makkelijker, ja. Maar niet gelukkiger :) Maar goed, misschien zou je ook zo'n situatie eerst moeten meemaken, voordat je het uberhaupt kan begrijpen.
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van roomsterr' op donderdag 7 oktober 2010 om 16:25:
Geld maakt makkelijker, ja. Maar niet gelukkiger

De grootste bullshit ooit!
met een dikke zak knaken kan je de beste therapie, duurste behandelingen en al wat meer betalen. het is niet noodzakelijk om geld te hebben voor geluk, maar het draagt wel een verdomd groot hunebedje bij.....

Waarschuw beheerder
+1
R.I.P. Antonie Kamerling (F)

Moet wel zeggen dat ik zo'n actie eigenlijk voor egoïstisch vindt.. Je laat wel je vrouw en 2 kinderen achter. Dat-ie een BN-er was en waarsch heel veel geld had o.i.d. heeft vrij weinig te maken met gelukkig zijn. Maar alsnog vind ik dat een einde aan je leven maken nooit de oplossing is. Zeker niet als je gewoon een gezin hebt. Lijkt het meer de makkelijkste weg uit kiezen..

Artiest {SHOWLIST artist 3317, 79053}
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 15:14:
Waaruit kan jij afleiden dat ie dat niet gedaan heeft? Voor hetzelfde geld is ie wel onder behandeling geweest dit dat..Het geeft toch geen garantie dat iemand ''genezen '' is en zich niet meer van kant wil maken?
Als hij geen zin meer in t leven had en liever dood wilde, dan is dat toch zijn keuze?
Wat denk je wat ''beter'' is...Een vader die zwaar depressief is met alle vervelende situaties die daarbij komen.. Of een vader die eindelijk zn rust gevonden heeft?

En daarbij, niet iedere depressie is hetzelfde. Iedereen voelt zich anders, heeft een andere reden om depressief te zijn.

Laten we voorop stellen dat kinderen liever ouders hebben die leven dan dat ze dood zijn.
Als je zijn kinderen zou vragen of ze liever een depressieve vader hadden die leefde of een vrolijke vader die nu dood is, weet ik het antwoord wel...
Een kind accepteert veel van een ouder, dat hoort erbij want ze zijn nog erg naief en de liefde die ze voor hun ouder voelen is heel natuurlijk.
Kinderen confronteren hun ouders vaak pas ook op latere leeftijd met hun tekortkomingen...
Daar komt bij dat kinderen wanneer het op ouders aankomt behoorlijk veel inlevingsvermogen hebben, ze zullen zich er naar aanpassen.

Als je een goede psych hebt kan je dit soort definitieve keuzes voorkomen, alles wat moet gebeuren is erover praten.
De stillen doen dit soort dingen, de praters niet...