Partyflock

Forumonderwerp · 1102253
Poll, geopend op donderdag 16 september 2010, looptijd van 5561.7 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Fifa 11 of PES 11

10157%
Fifa 11
5430%
Pes 11
158%
Ik twijvel nog
84%
Blijf het met mijn 10 versie doen

Nu bijde demo's uit zijn.. wat gaat het dit jaar worden??
laatste aanpassing
Uitspraak van Mitchell b) op vrijdag 17 september 2010 om 13:14:
ik maak iedereen in met alles jwz

lachertje :woop: wanneer ff fifa dan ? :roflol:
moet ik hem eerst ff zoeken :lol:
Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op vrijdag 17 september 2010 om 11:40:
Gister Fifa11 demo gedownload, maar vind het toch teveel lijken op Fifa10.... won me potjes ook vrij gemakkelijk. Vandaag ff PES downloaden. Als ik een footy ga kopen wordt het die wss.

gaat om online

ik win zowiezo dik van je telkens
Uitspraak van Davide93 op vrijdag 17 september 2010 om 00:32:
geld er wel afgeschreven dan?

Ja in 1e instantie wel. Maar natuurlijk erachter aan gezeten als
een malle!!
Uiteindelijk konden ze em een week naar de release
toch wel versturen maar toen was ie allang in huis natuurlijk!

Dus dit jaar gewoon lekker naar de winkel om em meteen te halen!! :yes:
Net ff de PES demo gedaan, kon me niet bekoren, k weet niet of het aan mij ligt maar de hele sfeer in dat spel vind ik gewoon ruk.
Denk dat het Pes gaat worden :p

Ik haat alleen die mietjes overtredingen
fifa11

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 17 september 2010 om 13:09:
Echte voetbalfans kiezen voor PES

Snap ik niet...
Wat weten jappanners nou van voetbal....

Ben een fifa fan van het 1e uur. Dan is het ook lastig om over te stappen naar pes, toch een beetje alsof je ineens voor feyenoord wordt ofzo

Demo een paar potjes gespeeld. Wordt weer flink trainen denk ik want voelt toch weer anders aan dan 10.
En die penalty's.... best lastig...
laatste aanpassing
Uitspraak van Dopey MHL op zaterdag 18 september 2010 om 10:59:

ff om je geheugen op te frissen..in japan spelen ze ook voetbal hoor.

Snap ik niet...

Voetbal is populairder in Japan dan in Canada (waar FIFA gemaakt wordt) hoor :D
OT: PES heeft een lichte voorsprong bij mij.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 september 2010 om 18:29:
Voetbal is populairder in Japan dan in Canada (waar FIFA gemaakt wordt) hoor

punt voor jou :)
Ben een fifa fan van het 1e uur. Dan is het ook lastig om over te stappen naar pes, toch een beetje alsof je ineens voor feyenoord wordt ofzo

Zo 'n gevoel heb ik eerlijk gezegd ook een beetje...

Uitspraak van Davide93 op vrijdag 17 september 2010 om 18:36:
Net ff de PES demo gedaan, kon me niet bekoren, k weet niet of het aan mij ligt maar de hele sfeer in dat spel vind ik gewoon ruk.

+1
Uitspraak van Elberinho © op zaterdag 18 september 2010 om 21:05:
Zo 'n gevoel heb ik eerlijk gezegd ook een beetje...

dan bekijken jullie het niet objectief en zijn jullie niet reeel.
dat geeft aan dat alle vorige discussies over pes vs fifa dus zinloos zijn geweest :P
Uitspraak van opie | optjenkere op zaterdag 18 september 2010 om 21:27:
dan bekijken jullie het niet objectief en zijn jullie niet reeel.
dat geeft aan dat alle vorige discussies over pes vs fifa dus zinloos zijn geweest

klopt niet helemaal. PES en fifa zijn twee verschillende voetbalspellen, de een hecht meer waarde aan typische fifa dingen, de andere aan typische PES dingen, dat heeft volgens mij niks met reeël en objectief bekijken te maken?
het gaat toch elk jaar er over welk spel nou beter is?
ik als pes-er vond fifa 10 ook beter. ik probeer objectief te kijken welke beter is. jullie kunnen dat denk ik dan niet.

als je al zegt dat je niet wilt toegeven dat de 1 beter is dan de ander, omdat je dan denkt dat je ineens voor een andere club bent..
moet ik het echt nog verder uitleggen wat ik bedoel?
Uitspraak van opie | optjenkere op zondag 19 september 2010 om 00:22:
ik als pes-er vond fifa 10 ook beter. ik probeer objectief te kijken welke beter is. jullie kunnen dat denk ik dan niet.

t ligt eraan welke aspecten van t spel je belangrijker vindt, een goede uitwerking van de gameplay of juist de sfeer etc. om het voetbal heen ook, wat dus bij beide spellen verschillend is;)

Zelfde hier

ben er nog steeds niet 100% uit welke het gaat worden ...
jullie kunnen dat denk ik dan niet

Heb je wel gelijk in denk ik.
Zeker gezien het geringe aantal potjes pes ik heb gespeeld tegenover ruim 13 jaar fifa is mijn mening niet helemaal objectief...
Uitspraak van opie | optjenkere op zondag 19 september 2010 om 01:19:
echt een hele diepe zucht gast

ach, ik snap best wat je bedoelt, maar ik vind niet dat t helemaal klopt om te zeggen dat anderen niet objectief zouden kunnen kijken
jullie snappen duidelijk niet wat ik bedoel, maar laat maar lekker hangen :')
ik weet nu dat ik jullie meningen over de spellen niet serieus moet nemen
zo ben ik dadelijk blij zeg dat je dadelijk straf punten krijgt als je weg gaat online...die gaste zijn allemaal losers:@

Ik wordt zo verdrietig van die typisch Japanse menu'tjes in PES. Hou toch op man, het 2010. Alsof de tijd al 15 jaar stilstaat in menu'tjes land in Japan.

Doe eens is wat leuks, doe eens straks.

Bij FIFA is alles weer 100% verzorgd, menu, muziek, alles.

Ziet er ook een stuk strakker uit dan vorig jaar. (Y) Wordt dit jaar gewoon weer FIFA.
Uitspraak van opie | optjenkere op zondag 19 september 2010 om 12:03:
ik weet nu dat ik jullie meningen over de spellen niet serieus moet nemen

Het is maar net hoe je het bekijkt volgens mij!

Ik kijk wel degelijk objectief naar beide spellen:yes:
Maar op 1 of andere manier boeit Fifa mij iets meer dan Pes.
Weet dus niet of het met objectief kijken te maken heeft?!

Wat ik bij Pes mis vind ik voor mezelf wel terug in Fifa dat is
voor mij de reden dat ik dit jaar ook weer voor FIFA ga :yes:
fifa :respect:

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 september 2010 om 14:25:
Ik wordt zo verdrietig van die typisch Japanse menu'tjes in PES. Hou toch op man, het 2010. Alsof de tijd al 15 jaar stilstaat in menu'tjes land in Japan.

Helemaal mee eens.. Maar niet alleen de menu-tjes storen me, gewoon de hele stijl in het spel vind ik gewoon sfeerloos..
Gameplay kan nog zo goed zijn, als een spel me qua design en sfeer niet aanspreekt speel ik het toch niet graag. :no:

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 september 2010 om 14:25:
Bij FIFA is alles weer 100% verzorgd, menu, muziek, alles.

Ziet er wel alleen goed uit, maar is nu al drie jaar precies het zelfde.

Wat mij betreft moeten beide games toch echt met drastische veranderingen komen wil ik nog enthousiast worden van een nieuw deel.

Dankzij de demo's ben ik nu trouwens wel weer veel Fifa WC 2010 aan het spelen, dat bevalt me wel nog steeds prima. (Y)
laatste aanpassing
Goed ik was altijd een PES fan, afgelopen jaar ben ik overgestapt op FIFA.

Gister de twee demo's gedownload en gespeeld.
FIFA.......
Lijkt wel erg op zijn voorganger, ook het tergende formatie scherm is terug (daar mag echt wel wat aan veranderd worden). Kan er gewoon niet genoeg mee qua opstellingen.
Overigens lijkt de FIFA gameplay wel wat sneller en vloeiender, ook lijkt de actie meer aanwezig te zijn.

Maar dan PES.....
Even voorop gesteld dat ik deze game op de PS3 speel op een 50inch plasma.
Maar wat ziet dat er belagelijk lelijk uit zeg, iemand het hier mee eens ???
Op internet weinig over terug te vinden, maar de grafisch is deze weer slecht je ziet gewoon de pixels.
Nou koop ik geen voetbal game omdat het er mooi uitziet, maar dit slaat alles.
Indien dit een afspiegeling is van het werkelijke product is mogen ze die game steken waar het donker is.
laatste aanpassing

Uitspraak van MARCOS op maandag 20 september 2010 om 13:27:
Even voorop gesteld dat ik deze game op de PS3 speel op een 50inch plasma.
Maar wat ziet dat er belagelijk lelijk uit zeg, iemand het hier mee eens ???

PES ziet er alleen goed uit tijdens close-ups, en wanneer je in een replay het beeld stil zet. Tijdens het spelen veranderen inderdaad alle gedetailleerde spelers in lelijke pixels die ook nog eens zeer onnatuurlijk bewegen. :lol:

Dit in combinatie met de stijl van Konami (aankleding in het stadion en rondom het veld) vind ik het spel tijdens het spelen nog steeds een game lijken uit het PS2 tijdperk.

Indien dit een afspiegeling is van het werkelijke product is mogen ze die game steken waar het donker is.

Ga er maar vanuit dat het grafisch echt niet veel beter zal worden in het werkelijke product, hooguit nog wat gameplay tweaks.
laatste aanpassing
Uitspraak van Elberinho © op zondag 19 september 2010 om 18:10:
Weet dus niet of het met objectief kijken te maken heeft?!

het zal altijd een persoonlijke smaak zijn, maar waar ik op doelde is dat mensen vaak niet eerlijk zijn omdat ze altijd 1 vd 2 hebben gespeeld en daar fan van zijn.
Gister de twee demo's gedownload en gespeeld.

komt er eigenlijk op neer dat ze allebei nog steeds weinig vorderingen maken naar mijn mening..
beide spellen zijn volgens mij nog lang niet goed genoeg om écht een tof spel te zijn.

op de ps2 vond ik pes lekkerder spelen dan de spellen van tegenwoordig op de nieuwe platforms
Mee eens, ik vind PES2011 dan ook meer een PS2 game dan next gen.. Terwijl zei claimen een next gen voetbal game gemaakt te hebben.
http://en.onsoftware.com/pes-2011-vs-fifa-11/
Uitspraak van Xane op maandag 20 september 2010 om 15:54:
http://en.onsoftware.com/pes-2011-vs-fifa-11/

The one big change is to the Manager mode, which is now known as Career mode. This is apparently a mixture between Manager and Be a Pro, allowing you to start off as a player then move to become a player coach, then a fully fledged manager, as your career progresses. :O
Dat artikel brengt me toch weer in twijfel :p

Vanmiddag weer 3 uurtjes met PES en FIFA gespeeld.

PES is charmant, hoge fun factor, af en toe wat actievoller, tikkie, tikkie en ineens een vette aanval opzetten. (Y)

Toch vind ik de animaties houterig, mannetjes lopen soms te langzaam en dan weer te snel. de AI van je team zuigt en soms doet het spel gewoon rare dingen.

FIFA is degelijker, voelt te weinig vernieuwend ten opzichte van 10. Toch iets strakker, iets mooier, iets vloeiender. Alles een stukkie beter.

Wordt toch weer FIFA 11, maar wel zo goedkoop mogelijk. 8)

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 september 2010 om 18:43:
maar wel zo goedkoop mogelijk. 8)

ebay

45 nieuw incl verzendkosten
Uitspraak van opie | optjenkere op maandag 20 september 2010 om 15:32:
daar fan van zijn.

Het gaat niet of het wel of niet fan zijn van het spel.
Voor mij gaat het voornamelijk om hoe het spel speelt
daarbij ook nog het grafische aspect.
jezus gasten, na het 4x uitgelegd te hebben snappen jullie het nog niet :lol:
of ik leg het echt heel moeilijk uit of jullie zijn van het niveau sbs6 tokkie-volk :P

laat nou maar hangen, ik weet al lang voldoende
Uitspraak van opie | optjenkere op maandag 20 september 2010 om 22:39:
laat nou maar hangen, ik weet al lang voldoende

Uitspraak van opie | optjenkere op zondag 19 september 2010 om 12:03:
maar laat maar lekker hangen

laat m dan zelf aub ook hangen:$

OT: net weer even gespeeld met Arsenal, dat is wel echt een superfijn team om mee te spelen(Y). Wat me wel opviel is dat t regelmatig voorkwam dat ik vanuit t menu weer terugging naar t veld en dat het menumuziekje zacht bleef hangen.
Meer mensen opgevallen?
laatste aanpassing

Uitspraak van opie | optjenkere op maandag 20 september 2010 om 15:34:
komt er eigenlijk op neer dat ze allebei nog steeds weinig vorderingen maken naar mijn mening..
beide spellen zijn volgens mij nog lang niet goed genoeg om écht een tof spel te zijn.

Helemaal mee eens, dus daar hoeft aankomende zaterdag (mits je tenminste naar r_AW gaat) niet over gediscusieerd te worden. ;)

Geef er me geld dus niet aan uit deze keer, hoeveel korting ze me ook willen geven...
Toch genoeg andere spellen die ik graag wil spelen komende tijd. :)
ik ga niet naar r_aw denk, tinnitus probleempje..

verder weet ik nog niet welk spel ik ga nemen, ik heb nog geen demo's gespeeld.
ik ga mn ps3 mss binnenkort hacken en dan beide spellen eens goed vergelijken.

maar de berichten hier over beide spellen geven mij weinig vertrouwen dat er nu eindelijk eens een keer weer een goed spel gemaakt is.
pes! omdat? ik niet anders gewend ben ;D
Uitspraak van opie | optjenkere op maandag 20 september 2010 om 15:34:
beide spellen zijn volgens mij nog lang niet goed genoeg om écht een tof spel te zijn

:s gast meen je deze? of je moet zwaar anti-voetbal zijn?
Uitspraak van *david op woensdag 22 september 2010 om 10:12:
gast meen je deze?

is niet zo vreemd hoor gezien meer mensen deze mening delen :aai:
ik weet niet hoe lang jij al pes enzo speelt, maar tegenwoordig verwacht ik wel wat meer van de programmeurs.

elk fokking jaar weer dezelfde irritaties en frustraties in die spellen :S
maar goed, als jij snel blij bent... go your gang
Ik zou in eerste instantie zeggen PES, omdat ik het al jaren speel en er goed in ben :D

Maar nu hoor ik in ene iedereen dat ze FIFA gaan kopen (ook vrienden van me die altijd PES speelden :/ )
Zit nu echt in zware dubio :(
ik heb met de laatste PES'games altijd het idee dat het zo fokking traag gaat..
stomme is dat als ik bij een maat speel die ook een ps3 heeft ik het gevoel heb dat het wel sneller gaat.. (kan dit uberhaupt en waar zou het aan kunnen liggen?)
Je kan de spelsnelheid zelf instellen ;)

Uitspraak van *david op woensdag 22 september 2010 om 10:12:
:s gast meen je deze? of je moet zwaar anti-voetbal zijn?

Ik ben zeker een voetbal liefhebber.. Maar ben het volledig met Dante eens. Fifa 11 is niet meer als een bijgeschaafde 09 versie, en tja PES, die hebben de afgelopen jaar wel steeds iets anders geprobeerd, maar of dat nou als positief gezien moet worden. ;)

Nee wat mij betreft stoppen ze ermee elk jaar een nieuw deel uit te brengen. Beter werken ze 2 jaar aan een game wat dan ook echt nieuw en vooral beter is als de voorganger!
Uitspraak van Davide93 op woensdag 22 september 2010 om 12:25:
koop dan ook geen pes

je hebt gelijk.. winning eleven j-league was beter b)