Partyflock

Forumonderwerp · 1100485

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Steve Nixon uit het Engelse Derby heeft alle geluk van de wereld. De motorrijder is 28 keer overleden, maar kan het nog wel navertellen.

De 44-jarige Brit reed onlangs op zijn motor toen hij plotseling een hartaanval kreeg. Hierdoor raakte hij op de verkeerde weghelft en botste op een tegenligger. Terwijl ambulancebroeders hem ter plaatse behandelden, kreeg Nixon enkele keren een hartstilstand.

Telkens wist men weer nieuw leven in de man te blazen, waarna de beste man naar het ziekenhuis werd vervoerd. Ook hier hield zijn hart er talloze malen mee op, 23 keer om precies te zijn. Met behulp van defibrillatoren werd de motorrijder net zo vaak weer tot leven gewekt.

Uiteindelijk slaagden artsen erin een pacemaker bij de man te plaatsen en een gescheurde slagader te repareren. Nixon is de artsen van het ziekenhuis in Coventry eeuwig dankbaar. "Ik ben een gezegend man dat ik het kan navertellen", vertelt hij aan de media. "De medische staf heeft me er doorheen geholpen. Mijn vrouw had een foto van ons gezin in mijn kamer op de intensive care opgehangen, opdat zij de eersten zouden zijn die ik zag bij het ontwaken."

http://frontpage.fok.nl/nieuws/401620/1/1/100/man-sterft-28-keer-en-leeft-nog.html

Blijkbaar zaten ze nog niet echt op hem te wachten op de eeuwige Route 66 :)
Waarschuw beheerder
-1
donateur
fake

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
'k Denk van niet, het nieuws komt oorspronkelijk van 1 van de grootste dagbladen uit de UK.
Waarschuw beheerder
Ff serieus 28 x is toch scheeprecht ? :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja tuurlijk op maandag 23 augustus 2010 om 19:27:
Ff serieus 28 x is toch scheeprecht ? :vaag:

Zo zie je maar.
Hoe lang je een leven kan redden.

Niet elke Arts doet zoveel moeite om iemands leven te redden.
Ze geven het te snel op :(

Deze kerel heeft gelukkig de goeie Artsen gevonden.

Daar teken ik voor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 19:14:
Mijn vrouw had een foto van ons gezin in mijn kamer op de intensive care opgehangen, opdat zij de eersten zouden zijn die ik zag bij het ontwaken.

Ekte liefde zit niet naast je bed, maar hangt er boven :')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Family guy op maandag 23 augustus 2010 om 20:31:
Niet elke Arts doet zoveel moeite om iemands leven te redden.
Ze geven het te snel op

tja maar waar moet je de grens trekken dan in godsnaam ??? 50 keer proberen?
Deze kerel heeft gelukkig de goeie Artsen gevonden.

Ik denk eerder dat de artsen hem hebben gevonden ;)

Daar teken ik voor.

Als het je tijd is ga je toch....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee, juist niet. Anders was ie de 28e keer overleden.

Je snapt werkelijk waar de meest simpele shit nog niet??? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 22:59:
Je snapt werkelijk waar de meest simpele shit nog niet???

In positieve zin klopt het wel hoor :)

Bij jou is zeker ook het glas altijd half leeg.

Waarschuw beheerder
meer levens dan een kat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als de 28e keer scheepsrecht was, en scheepsrecht zou over overleven gaan, dan was het 28 keer achter elkaar scheepsrecht.

Dat is niet wat het idee achter scheepsrecht is, scheepsrecht betekent dat het na een aantal keer EINDELIJK eens raak is. Niet dat het tig keer achter elkaar raak is. :)

Uitspraak van º²º elfriede. (f) op maandag 23 augustus 2010 om 23:09:
Bij jou is zeker ook het glas altijd half leeg.

Als het om Heineken of ander kutbier gaat, dan wel. Bij een goed glas Pilsner Urquell houd ik me zelfs vol dat ie vol is, als er nog maar 1 slokkie in zit (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 23:13:
EINDELIJK eens raak is. Niet dat het tig keer achter elkaar raak is.

Kennelijk was het niet raak want hij ging nog steeds dood.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je kan maar 1x dood gaan. Of je moet een specifieke uitleg van het begrip dood, zoals klinisch dood (geen polsslag en ademhaling meer etc.) hanteren.

De originele titel klopt imo dan ook niet en heb die niet voor niks vervangen door 1tje die imo meer recht doet aan het nieuwsbericht :)
Waarschuw beheerder
Nee, juist niet. Anders was ie de 28e keer overleden.

gast, word jij niet een beetje moe van jezelf :loser:

miereneuker
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 23:33:
Je kan maar 1x dood gaan

Als hij niet dood was dan hoefde ze hem toch ook niet te reanimeren? Denk je dat ze dat voor de lol doen :lol:

Waarschuw beheerder
+1
Dat is niet wat het idee achter scheepsrecht is, scheepsrecht betekent dat het na een aantal keer EINDELIJK eens raak is.

27 keer stopte zijn hart er tijdelijk mee. De 28ste poging bij het reanimeren bleef het eindelijk continu kloppen.
28 is dus scheepsrecht.

:bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van º²º elfriede. (f) op maandag 23 augustus 2010 om 23:46:
Als hij niet dood was dan hoefde ze hem toch ook niet te reanimeren? Denk je dat ze dat voor de lol doen

leuke hobby :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van º²º elfriede. (f) op maandag 23 augustus 2010 om 23:46:
Als hij niet dood was dan hoefde ze hem toch ook niet te reanimeren? Denk je dat ze dat voor de lol doen

Ze reanimeren iemand om te voorkomen dat ie dood gaat. :)

Je hebt dood, en dood. Er bestaan verschillende vormen van uitleg van dat woord, zoals hersendood, klinisch dood, of gewoon, dood.

Gewoon dood, betekent: einde verhaal. Einde verhaal is als je je laatste adem uit blaast ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 augustus 2010 om 23:49:
27 keer stopte zijn hart er tijdelijk mee. De 28ste keer bleef het eindelijk continu kloppen.

Dat zeg ik dus ook. Ik beschouw het 'scheepsrecht' als het overleven, niet als het 'dood gaan'. Thnx for proving my point (y)

Waarschuw beheerder
Heb het nog even aangepast heur.

Waarschuw beheerder
eyz misschien kan hij het nu automatisch doen:
http://www.youtube.com/watch?v=Jq06D0xRWmc
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 23:53:
Ze reanimeren iemand om te voorkomen dat ie dood gaat.

Reanimeren is geen preventieve handeling hoor!

Als je hart stopt ben je 'overleden'. Daarna gaan ze pas reanimeren.
Niet voor de zekerheid ofzo :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 augustus 2010 om 23:53:
Thnx for proving my point

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van º²º elfriede. (f) op maandag 23 augustus 2010 om 23:58:
Reanimeren is geen preventieve handeling hoor!

Jawel, het werkt preventief tegen voortijdige sterfgevallen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zelfs hersendood staat niet gelijk aan overlijden... overlijden is echt het hoekje om gaan... mensen in een PVS (coma waar ze niet meer uit geraken) zijn hersendood maar ze leven wel.

Overlijden, of 'dood' (zonder verdere toevoeging) betekent gewoon echt het hoekje om gaan. Je maker ontmoeten. Snuffed. Kassiewijlen, whatever;

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 24 augustus 2010 om 00:23:
Zelfs hersendood staat niet gelijk aan overlijden...

Jaa, maar dat komt er wel meer in de buurt. Jeetje. :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van º²º elfriede. (f) op maandag 23 augustus 2010 om 23:58:
Als je hart stopt ben je 'overleden'.

Je bent pas overleden op het moment dat een eventuele reanimatie gestaakt wordt. Op het moment dat je hart gestopt is, maar een reanimatie in gang gezet wordt ben je 'klinisch dood', maar dat klinisch staat er zeg maar niet voor niets voor ;)

Zelfs hersendood staat niet gelijk aan overlijden.

Hersendood = dood. En onomkeerbaar. Uiteindelijk stopt het hart er van zelf mee. Altijd. Anders was er geen sprake van hersendood. De ademhaling moet hierbij al overgenomen worden, die functioneert niet meer uit zichzelf bij iemand die hersendood is.

Het tijdstip van overlijden bij iemand die hersendood is, is het tijdstip dat de hersendood wordt vastgesteld. Niet de tijd waarop het hart uiteindelijk stopt met kloppen.

Je hebt een aantal zaken mbt dood, biologische dood, hersendood (waarop altijd de biologische dood volgt) en juridische dood.

Iemand die hersendood is, is juridisch dood. De biologische dood volgt enige tijd later, als reeds gezegd.
PVS (coma waar ze niet meer uit geraken) zijn hersendood

Many patientsemerge spontaneously from a vegetative state within a few weeks.[5] The chances of recovery depend on the extent of injury to the brain and the patient's age — younger patients having a better chance of recovery than older patients. Generally, adults have a 50 percent chance and children a 60 percent chance of recovering consciousness from a PVS within the first 6 months. After a year, the chances that a PVS patient will regain consciousness are very lowand most patients who do recover consciousness experience significant disability.

En feitelijk is PVS geen coma.
As opposed to brain death, PVS ("persistent vegetative state") is not recognized by statute as death in any legal system.

Zijn dus niet dood, dus ook niet hersendood.

Ik denk dat je nog even goed moet lezen wat PVS inhoudt.

Individuals in PVS are seldom on any life-sustaining equipment other than a feeding tube because the brainstem, the center of vegetative functions (such as heart rate and rhythm, respiration, and gastrointestinal activity) is relatively intact

Dit is absoluut ongelijk aan hersendood. Daarbij zijn alle vitale functies, behalve de hartslag uitgevallen. Er is geen spontane ademhaling, en de hersenstam is aan gort. Er zijn een aantal reflexen die over de hersenstam verlopen, die zullen bij iemand met PVS intact zijn. Bij hersendood zijn die per definitie afwezig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
To state the obvious.

Uiteraard, maar dan heb je het dus niet over de juiste diagnose..

Als het omkeerbaar blijkt, is gewoon niet de juiste diagnose gesteld, erg kwalijk, maar dat kan niet anders.
Waarschuw beheerder
Blijft toch mooi dat mensen midden in de nacht aan wiki en andere sites gaan refereren om hun standpunt te kunnen onderbouwen alleen maar om ervoor te zorgen dat zij en niet een ander gelijk hebben :roflol:

Lekker geslapen folks? :lol: whe

Waarschuw beheerder
Pilsner Urquell

Dit meen je niet, Gambrinus is duidelijk de winnaar van die twee.
Waarschuw beheerder
27 vind ik toch echt de max hoor....

Waarschuw beheerder
is t nou 23 of 28?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
28, 23 in het ziekenhuis, 5x eerder onderweg ernaartoe ;)

Waarschuw beheerder
Geniaal topic dit :respect: leest lekker weg :blinky:

Waarschuw beheerder
donateur
Als de 28e keer scheepsrecht was, en scheepsrecht zou over overleven gaan, dan was het 28 keer achter elkaar scheepsrecht.

Dat is niet wat het idee achter scheepsrecht is, scheepsrecht betekent dat het na een aantal keer EINDELIJK eens raak is. Niet dat het tig keer achter elkaar raak is.

Je kan het ook zo zeggen: hij had als doel om tenminste 28 keer gereanimeerd te worden. Maar zijn vorige pogingen slaagde altijd bij minder reanimaties O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
donateur
yo blauwbeer heb jij nou serieus staan vloppen hier? :lol:

Waarschuw beheerder
23 keer

28 keer overleden

nee logisch :rot: