Partyflock

Forumonderwerp · 1095127
952x bekeken
Artiest R2B
Waarschuw beheerder
Met welke filterplug-in filteren jullie nou een lekkere hardcorekick in Cubase? Ik heb zelf wel een paar freewareplugins die wel lekker resultaat geven, maar vind ze niet echt profi genoeg.

Iemand een super goeie sugestie?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tone2 Filterbank3
[img width=633 height=372]http://www.kaosaudio.com/images/software/tone2-filterbank-3.jpg[/img]

Lexicon reverb
[img width=444 height=307 cacheid=00114562002eabf0c62a889b1a02ad49c4]http://www.drummagazine.com/images/gear/040810-lexicon-reverb.jpg[/img]

Maar dat is allebei geen freeware. Sterker nog, de Lexicon bundel gaat voor 1500 dollar.
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 25737, 129028, 147750, 41266}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M.ha.yu op vrijdag 25 juni 2010 om 10:43:
Maar dat is allebei geen freeware. Sterker nog, de Lexicon bundel gaat voor 1500 dollar.

alles is freeware ;)

die prijzen voor plugins gaan toch echt te ver he hahaha, geen wonder dat iedereen download.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben ik dan de enige die helemaal hooked is aan de Antares Filter vst ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **PappaPP**RIP op vrijdag 25 juni 2010 om 16:51:
ben ik dan de enige die helemaal hooked is aan de Antares Filter vst ?

auto tune? :D
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **PappaPP**RIP op vrijdag 25 juni 2010 om 16:51:
Antares Filter vst ?

eens downloaden dan maar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op donderdag 24 juni 2010 om 18:40:
??

Ik moet eerlijk toegeven dat je demo niet doordrenkt is met de typische Camel sound!
Echter, hieronder een Sylenth-1 kickje met daaroverheen tweemaal een Camelphat (1 voor de distortion en de ander met een BP-filter die lineair omlaag gaat).
Het irritante hoog en het kapotte laag is erg nadrukkelijk aanwezig en ik vind het daardoor niet lekker klinken.

Ik begrijp dat je o.a. door strak te EQ-en je wellicht een heel eind kunt komen (net als in jou demo) maar de Camelphat filter maakt imho zoveel stuk dat uiteindelijk de basis van een track verrot is.
Overigens heb ik een Akai MFC42 filter gehad en die heb ik van ellende verkocht omdat dat ding het net niet was, denk dat uiteindelijk low-end hardware en VST's nooit aan een Sherman zullen kunnen tippen... maar goed dat is weer een andere discussie.
Waarschuw beheerder
Ik gebruik camelphat niet zoals in jouw voorbeeld, dus is het gewoonweg een kwestie van "wat wil je er mee"
Om de zooi te verkrachten (zoals in jouw stukje) is camelphat uitermate geschikt, en ik snap jouw punt wel.
Maar om nou te zeggen dat camelphat
Uitspraak van the man on the couch op maandag 21 juni 2010 om 18:36:
zwaar overrated

is vind ik onzin (no offense), ik blijf erbij dat dit een prima plugin is om je kicks dikker te laten klinken alleen de één verwacht er meer van dan een ander en dat mijn vriend is een kwestie van smaak dus geen discussie mogelijk :) En ja, een sherman zal ongetwijfeld beter klinken als een camelphat maar niet iedereen heeft het geld ervoor :) Alhoewel het mij wel erg dik lijkt (y)
Waarschuw beheerder
ach, de massa boeit het toch niet, zolang het maar gesloopt klinkt :)