Partyflock

Forumonderwerp · 1094778
21 volgers · 164500x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-1
Linkje met meer uitleg over nieuwe RC

Alsof je MDMA weer voor de eerste keer ervaart klinkt interessant :9

Iemand al tegen gekomen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Digitalism op vrijdag 25 mei 2012 om 12:00:
Ik neem het al eerder in, denk ik. Ik wil om een uurtje of zes a zeven het hoogtepunt gehad hebben. Dan kan ik bepalen wat ik er van vond en wat ik in de avond ga doen.

/edit; Ik ga gewoon geduldig afwachten en het rond 17.00/18.00u innemen. Heb een cap met 75mg methylone gemaakt, mocht ik het uiteindelijk toch niet super briljant vinden en wil ik aan het einde toch nog even lekker los. We gaan het meemaken morgen.

Heren Digitalism en Held, ook veel plezier! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op zaterdag 26 mei 2012 om 01:05:
Heren Digitalism en Held, ook veel plezier!

Yoo, thanks! Dat het voor jou ook maar een fijne dag mag worden! (:
Waarschuw beheerder
+2
Heb het prima naar m'n zin gehad, zal in de loop van de week nog wel even een reportje plaatsen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op maandag 28 mei 2012 om 22:14:
Ik wil dat nu

Hij luistert niet echt naar je. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2012 om 15:08:
Hij luistert niet echt naar je.

Haha, klopt. Ik zit al een tijdje te broeden, maar ik kan er geen report van maken. Ik heb niets bijgehouden qua tijden bijvoorbeeld. Het wordt gewoon een kort stukje met hoe ik het vond en zal het vanavond plaatsen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op zondag 27 mei 2012 om 20:34:
Heb het prima naar m'n zin gehad, zal in de loop van de week nog wel even een reportje plaatsen.

Als het ECHT top was hadden we al een reportje gezien :')

Ik vond de 6apb vies tegenvallen, zeker omdat in vergelijking met MDMA de trip tegenviel, maar de off-day heftiger was.

En ik wilde echt de vergelijking met MDMA niet maken, maar ja die top-ervaringen staan toch op de harde schijf gegrift.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Levensgenieter71 op woensdag 30 mei 2012 om 17:22:
Als het ECHT top was hadden we al een reportje gezien

Nee hoor. Heb momenteel gewoon wat andere dingen aan m'n hoofd en ben niet echt in de mood om wat te schrijven.

Ik vond de 6apb vies tegenvallen, zeker omdat in vergelijking met MDMA de trip tegenviel, maar de off-day heftiger was.

Zowel de 6APB zelf als de dagen daarna vind ik dikke prima.

En ik wilde echt de vergelijking met MDMA niet maken, maar ja die top-ervaringen staan toch op de harde schijf gegrift.

Begrijpelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op woensdag 30 mei 2012 om 17:34:
ben niet echt in de mood om wat te schrijven.

Misschien nog maar wat nemen. De beste teksten zijn geschreven onder invloed van drugs.
Waarschuw beheerder
+8
Wie: ik in m’n eentje, vrienden zaten aan de 4FMP en X
Wat: 6APB, tweemaal 125 milligram
Waar: Emporium

De zon scheen erg hard, zo hard dat ik al snel hoofdpijn kreeg. Ik bleef maar drinken, maar het mocht niet baten. In eerste instantie wilde ik des middags al gaan snoepen, maar bij nader inzien leek me dat toch niet zo verstandig. Het was gewoon te warm en ik moest nog maar even geduld hebben.

We besloten rond een uurtje of vijf te gaan eten, zodat we de drukte een beetje voor zouden zijn. Ons plan werkte en we hadden ons eten binnen no time. Een vriend wilde graag voor een bepaalde artiest naar de hardcore, geen probleem. Omdat het inmiddels toch al wel laat begon te worden, besloot ik daar m´n eerste snoepje te nemen. Ik vond het toch wel enigszins spannend, ik deed het immers alleen. Bovendien had niemand van de groep het al eens eerder gebruikt. Ik kon dus niet echt mensen om advies vragen, mocht dat nodig zijn. Na een half uurtje lekker losgaan, gingen we weer terug naar het piratenschip.

Ondanks dat ik weet dat je niet moet gaan zitten wachten, deed ik dat toch. Het zou ongeveer een uurtje moeten duren voordat ik wat zou moeten voelen. De tijd verstreek en binnen het uur voelde ik nog niets, hopelijk zou daar snel verandering in komen. Ik weet nog dat ik zei dat ik nog niet echt iets schokkends voelde, maar wel voelde dat ik niet meer nuchter was. Ik heb die dag ook bewust geen alcohol gedronken, zodat ik het effect van de 6APB echt goed kon voelen. Na ruim een uur begon het dus te werken, het kwam rustig op. M´n benen werden minder zwaar en bewegen ging opeens super chill. Net als met X werd de muziek beter, elk nummer klonk goed.

Een maat moest even naar het toilet en ik bood aan om mee te gaan. M´n vriendin vond het prima en weg waren we. Net als met X ging het babbelen lekker makkelijk, ik bleef maar praten. Bij de toiletten aangekomen moest ik een tijd op m´n maat wachten, want de wachtrij voor de dichte toiletten was enorm. Ik stond naast de early en vermaakte me eigenlijk wel prima. De muziek die uit de tent kwam in combinatie met het kijken naar mensen voelde goed. Na enige tijd kwam m´n maat weer terug en besloten we heel even de early in te lopen. De muziek klonk namelijk wel erg lekker, toen Twisted World ook nog eens werd gedraaid was ik helemaal gelukkig. We hebben een kwartiertje lekker staan stampen en zijn toen maar teruggegaan.

Aangekomen bij de rest was m´n vriendin best wel boos, ze had zich zorgen gemaakt. We waren immers meer dan een half uur weg geweest. Toen ik vertelde dat de muziek wel erg lekker was begreep ze dat wel, maar ik begreep haar ook. Het was immers een voor mij nieuw middel, er zou van alles gebeurd kunnen zijn. Ik zei dat ik volgende keren niet meer zou blijven hangen en we gingen weer lekker verder feesten. Ik voelde me nog steeds erg lekker, vooral met de energie was ik erg blij. Van X krijg ik namelijk geen energie, maar lood in m´n benen. Het voelde voor mij als een combinatie van X en 4FMP, al was de euforie wel iets minder aanwezig als bij X. Het was nog steeds vrij licht, ik was erg benieuwd hoe de 6APB des avonds zou voelen.

Rond een uurtje of negen besloot ik m´n tweede snoepje te nemen. Op dat moment voelde ik me nog steeds prima, maar ik wilde hem niet later nemen omdat ik na het feest niet meer te lang onder invloed wilde zijn. Ik houd er van om zo snel mogelijk weer te kunnen slapen. De hoofdpijn was helaas nog steeds aanwezig. Ik hoopte dat de 6APB een wondermedicijn zou zijn, maar dat was het dus niet helemaal. Omdat ik me er steeds meer aan ging ergeren besloot ik naar de EHBO te gaan. Ik heb een paracetamol en wat zoute dropjes gehaald en ben toen weer terug naar de rest van de groep gegaan. We hebben even bij de house zitten kijken. Ondanks dat het niet echt mijn muziek was, heb ik me toch prima vermaakt. Even bijkomen en lekker mensen kijken. Grappig om te zien hoe mensen die onder invloed zijn toch altijd weer leuke dingen doen. Een aantal mensen begon touwtje te springen met een elektriciteitskabel. Van het ene op het andere moment ging ik weer lekker hard. Volgens m´n vriendin werden m´n pupillen opeens erg groot. Lekker hoor. We besloten weer terug te gaan naar het schip omdat er nu wel chille artiesten aan het draaien waren.

Ik denk dat het een uurtje of tien geweest moet zijn, het begon al donker te worden. Eindelijk zou ik dan mogen ervaren hoe de lichten en lasers er uitzien onder invloed van 6APB. Door de mooie verhalen die ik gelezen had, viel het stiekem wel een beetje tegen. Het leek hetzelfde als met X, al is vergelijken wel erg lastig. Wat me wel opviel en eigenlijk heel de tijd al, was dat ik een stuk helderder was dan normaal. Van X word ik toch wat vager. Ik kon beter communiceren met nuchtere mensen, op zich wel lekker. Inmiddels was de muziek nog steeds erg mooi en kon ik zonder moeite blijven bewegen. De tijd ging toen wel redelijk snel, het einde van het feest kwam wel erg snel in zicht. De samenvatting van de dag vond ik leuk gedaan, al viel wel het geluid even uit. Gelukkig werd dat snel gerepareerd. Tijdens de eindshow stond ik samen met m´n vriendin aan het water een Raketje te eten, beter kan niet.

Wat een feest, echt prima naar m´n zin gehad. Jammer dat het verlaten van het terrein nog wel enige problemen gaf. Het duurde erg lang voordat je de borg van je locker terug had en er werd enorm veel geduwd. M´n vriendin en ik – allebei niet zo lang – werden alle kanten opgeduwd. Mensen om ons heen raakten in paniek en mensen werden agressief. We waren blij toen we de poort weer uitliepen en dat achter ons konden laten. Na een shortcut door de modder genomen te hebben kwamen we op het parkeerterrein. Zoals verwacht stond het helemaal vast en leek het er op dat het nog wel even zou gaan duren. We kregen gelijk, het was iets na twee uur toen we de snelweg op reden.

Eenmaal thuis aangekomen waren m’n vriendin en ik behoorlijk op. Lekker het bed in, alleen slapen kwam er niet echt van. Het lukte me maar niet om in slaap te komen. Ik denk dat ik een paar uurtjes heb geslapen, maar vooral heel vaak ben wakker geworden. Tegen de middag maar een serie aangezet en wederom weer een paar uurtjes geslapen. Eten ging eigenlijk best goed. Des avonds hebben we zelfs nog met mijn familie zitten barbecueën. Die nacht sliepen we allebei een stuk beter en konden we weer lekker wat uurtjes maken.

Nu zit ik hier te tikken en is het report alsnog groter geworden dan ik had verwacht. 6APB, eigenlijk was het in grote lijnen wel zoals ik het verwachtte. De energie vind ik echt een dikke plus. Met 4FMP kan ik die ook wel krijgen, maar dan ontbreekt de euforie weer (zeker na de eerste paar uur). Ik heb niet echt last gehad van een dip en ik kon ook gewoon goed eten en dus weer snel herstellen. M’n hoofdpijn heeft het testen wel enigszins negatief beïnvloed denk ik, maar alsnog ben ik zeer te spreken over dit middel. Als je net als ik geen energie krijgt van X, dan is 6APB een mooi alternatief. Energie en euforie, iets wat iedereen wil lijkt me. Ik ga 6APB zeker nog een keer proberen, maar dan wel op een binnenfeest. Dan komen drugs in mijn ogen toch altijd beter tot hun recht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op woensdag 30 mei 2012 om 21:54:
+1 voor dit report dan maar . Erg benieuwd nu!

Zeker mooi report Digitalism!
Lekker uitgebreid en herkenbaar.
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Mijn ervaring vorige week zaterdag was wat minder. Ik had 130mg ingenomen om 17:15u en zo'n anderhalf uur later voelde ik wel wat.

Nu moet ik wel zeggen dat ik om 13:15u die middag een capsule met ongeveer 22mg 2C-I heb genomen. Ik zeg ongeveer omdat ik in eerste instantie 26mg had afgewogen, maar besloot dat dat iets teveel van het goede was voor op een festival. Dus heb er op het oog een paar mg uitgetikt. Het voelde erg heftig, dus gok dat het eerder 22mg was dan dat het 18mg was. Ik vermoed dat de wazigere afterglow van de 2C-I nog wel heeft geduurd tot ongeveer 20:30, dus dat kan ook mijn beleving van de 6-APB verneukt hebben.

Rond 19:00u viel het me op dat ik wat spraakzamer en ietsje rustelozer werd. Ik voelde geen sterke stimulatie zoals ik gewend was van 4-FMP, ergens had ik dat een beetje verwacht, die helderheid. Maar dan met een soort MDMA randje. Nou, niets van wat ik verwacht gebeurde en ik was dan toch enigszins teleurgesteld. 3 uur na inname besloot ik om maar een klein stukje van een pil af te bijten, dat bleek uiteindelijk 1/3e te zijn. Tegen mijn verbazing voelde ik mezelf een kwartier later al vager worden en 20 minuten nadat ik dat stukje erbij had genomen ging ik hard, keihard! Dit verbaasde mij (en duidelijk iedereen om me heen ook 8) ) want ik had niet verwacht dat het zó snel erbij zou werken. Uiteindelijk heb ik dat stukje goed 2 uur gevoeld, waarna ik nog een klein stukje afbeet van wat ik van die pil overhad. 5 minuten nadat ik dat stukje had bijgenomen bleek dat we gaan, dus dat beloofde nog wat voor de terugreis.

Mijn idee erover, ik denk dat ik zelf de ervaring heb verneukt door 2C-I te nemen vantevoren. Ik heb meer reports gelezen van mensen wiens eerste ervaring tegen viel, dus ik ben zeker van plan om het nog een kans te geven. Denk dat ik dan sowieso wel de dosis ga verhogen naar 150mg en kijken hoe dat uitvalt.

Dan nog de kater. Ik was maandagochtend wat gevoelig en had maandagavond ineens een enorm kutgevoel dat ruim een uur of twee heeft geduurd. De dag erna ging het eigenlijk wel beter. Met 2/3e pil erbij denk ik dat dat ook deels de boosdoener is geweest, maar daar kan ik niet echt zeker over zijn.

Het gekke is wel dat ik ondanks dat ik hard ging, wel alles nog weet eigenlijk. Namen van mensen die ik heb ontmoet, waar ze vandaan komen etc. Iets dat ik normaal gesproken met MDMA alleen wel op mijn buik kon schrijven. ;) Ik heb wel duidelijk het geestelijke heldere gevoeld, dus misschien is het gewoon niet aan mij besteedt. Gelukkig heb ik ook nog wat 5-APB liggen, die combi schijnt ook wel erg werelds te zijn. Dus dat blijft voor de toekomst altijd nog een optie. :)
Waarschuw beheerder
Jammer dat het tegenviel. Heb zelf nooit 2C-I gebruikt, maar ik kan me goed voorstellen dat dat inderdaad nog niet uit je lichaam was en nog invloed heeft gehad op je ervaring met 6APB. De volgende keer meer geluk. (:

Waarschuw beheerder
Gebruik het nu, thuis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 juni 2012 om 21:23:
Gebruik het nu, thuis.

Live verslag maken dan! (Y)

Waarschuw beheerder
Staat in het andere topic. (y)
Waarschuw beheerder
Gevonden. (:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb laatst combo van 5 en 6 Mapb gedaan, beviel me stukken beter dan wat ik er van verwacht had!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 13:03:
Heb laatst combo van 5 en 6 Mapb gedaan, beviel me stukken beter dan wat ik er van verwacht had!

Op een feestje, of gewoon in een thuissetting? Denk dat ik over 4 weken ook maar zo'n snoepje (125 mg ) naar binnen werk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 13:03:

Wat is het verschil met alleen 6APB?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op zondag 10 juni 2012 om 13:43:
Wat is het verschil met alleen 6APB?

Praat wel over 5/6 M apb he!
Geen 5/6 apb, de M variant lijkt meer op M, dit is ook mijn mening plus de combo lijkt meer op M dan alle 2 los van elkaar.

Uitspraak van Pieter.. op zondag 10 juni 2012 om 13:32:
Op een feestje, of gewoon in een thuissetting?

Thuis gebruikt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 17:01:
Praat wel over 5/6 M apb he!

Oh, dacht dat het een typefoutje was. ^^
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op zondag 10 juni 2012 om 17:32:
Oh, dacht dat het een typefoutje was. ^^

Nope, maar dacht kan dat wel hier poosten.
Lijkt er toch wel een beetje op ;-)

Waarschuw beheerder
De kater is gewoon weg de ergste kater die ik ooit mee heb gemaakt. :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2012 om 18:47:
De kater is gewoon weg de ergste kater die ik ooit mee heb gemaakt. :(

Hoeveel had je genomen?

Waarschuw beheerder
Ik had 100mg maar de rest had gevarieerd tussen de 120 en 150 mg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vaag ik had met 150 en een redose van 80 vrijwel geen kater. Alleen maar heel erg moe.

Waarschuw beheerder
Ach als de avond het waard was! Dan is het toch goed?:D

Waarschuw beheerder
Als ik dezelfde kater had gehad als jou, was het voor mij de ideale sociale feestdrug!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2012 om 19:19:
Vaag ik had met 150 en een redose van 80 vrijwel geen kater. Alleen maar heel erg moe.

Ik had ook nauwelijks ergens last van, op het moe zijn na. Ik startte met 125 milligram en nam na een paar uur dezelfde dosis bij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2012 om 18:47:
De kater is gewoon weg de ergste kater die ik ooit mee heb gemaakt.

Waarom zo'n erge kater dan?

Ik en me vrienden hadden totaal geen kater!

Waarschuw beheerder
Dat kotsen is ook wel apart. Zelf geen misselijkheid ervaren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2012 om 20:36:
Dat kotsen is ook wel apart.

Ook last van gehad bij de inslag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 20:48:
Ook last van gehad bij de inslag.

Nu jullie het er zo over hebben.. Tijdens de inslag van m'n tweede dosis heb ik eenmaal die neiging gehad. Maar dat was een seconde daarna ook gelijk weer weg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 20:02:
Waarom zo'n erge kater dan?

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juni 2012 om 20:36:
Dat kotsen is ook wel apart.

Ik moet ook overgeven als ik een kater van XTC heb, die kater is bij mij ook erger dan bij de meesten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nero.apa op zondag 10 juni 2012 om 17:01:
Geen 5/6 apb, de M variant lijkt meer op M, dit is ook mijn mening plus de combo lijkt meer op M dan alle 2 los van elkaar.

5/6-MAPB zijn meer een MDMA analoog en 5/6-APB meer een MDA analoog. 5/6-MAPB zullen dan ook euforischer voelen dan 5/6-APB, zij het een ander soort euforie dan MDMA. Dit is wat ik tegen kwam op een ander forum hierover.

5/6-APB zouden de eigenschap hebben dat tijd voor je gevoel niet voorbij vliegt, zoals dat met MDMA bijvoorbeeld wel echt het geval is. Het lijkt me aannemelijk dat 5/6-MAPB diezelfde eigenschap niet bezitten en ook daarin wat meer op MDMA lijken. Klopt dit Nero.apa?
Waarschuw beheerder
klinkt interessant :)

4-MemABP Powder.

[img width=328 height=420 cacheid=00125fa0003000896ae9a9001a02d23716]http://www.sensearomatic.com/images/products/279/newlabelhigher.png[/img]
IUPAC:2-(methylamino)-1-(4-methylphenyl) butan-1-one
Other names:
4-methylbuphedrone

alpha-ethylmephedrone

Purity (HPLC):
Above 98%

bedoeld u deze?

Waarschuw beheerder
Is een heel ander spulletje. Bupherone crap ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Jup. Dat is echt een groepje middelen waar ik niet om sta te springen om uit te proberen. Herinner me nog allerlei bizarre taferelen met mephedrone.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op maandag 11 juni 2012 om 18:18:
Klopt dit Nero.apa?

Zit je wel redelijk correct!

Nee dat is niet zelfde stof, volgens mij ben ik 1 van de happy few die het in handen heeft gehad.
In Nederland sowieso.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heeft iemand een inschatting van hoe lang een furytrip duurt met 100mg orale inname? Ik kwam berichten tegen dat het kon aanhouden tot 12u na inname incl. plafonddienst :O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HappenNaarDeBaas op dinsdag 12 juni 2012 om 01:41:
dat het kon aanhouden tot 12u na inname incl. plafonddienst :O

Dat zijn dan wel meteen de extreemste reports volgens mij. Zeker als je het over 100mg hebt.

Waarschuw beheerder
De laatste keer dat ik het deed had ik rond 20:00 's avonds de capsule ingenomen en rond 03:00 werd ik weer nuchter. Kon daarna alleen niet echt slapen.

Waarschuw beheerder
Gisteren weer van de benzofury mogen snoepen. Ik ging dit doen op een vakantieveilingen feestje in Eindhoven. Ben met 180mg begonnen die ik al in de trein op de heenweg innam. We gingen al een beetje indrinken en helaas ging dat hier mis voor mij. Ik werd zo dronken voordat de benzofury in was gewerkt, dat mijn gezelschap zich nogal druk maakte, gezien ik bijna niet meer lopen. Ik weet niet hoe maar ze hebben me dus wel het festivalterrein opgekregen en schijn daar ff gezeten te hebben totdat de benzofury begon in te slaan.
Ik weet van de eerste 2 uur bijna niks meer. Ik werd wel steeds helderder en had verschrikkelijk veel energie en de euforie was ook van zo'n niveau, dat had ik nog nooit meegemaakt. Na een paar uurtjes besloot ik de tweede dosis van 100mg bij te nemen en hierna ging ik nog harder dan eerst. Ik heb echt het hele festival verder staan dansen en ouwehoeren. Ik werd goed vaag maar kon nog redelijk een gesprek voeren. Ik heb zelfs vanaf een korte tijd na de tweede dosis flink lopen hallucineren. Ik probeerde in een dixie te plassen (iets wat me dus 10uur lang niet gelukt is)en zag op ooghoogte twee inkepingen die zich opende en waar twee ogen uit kwamen. Dit was geen enge ervaring en kon er zelfs wel om lachen. Later op het station stond de tram klaar die ik moet pakken maar die bleek toen ik erheen wilde lopen er helemaal niet te staan. Toen ik vanaf de tramhalte naar huis een klein stukje liep zag ik allemaal mensen voor de ramen staan die er dus ook niet bleken te zijn. In mijn bed zag ik vage visuals die heel snel in elkaar overliepen. Niet vervelend maar toen was ik er wel een beetje klaar mee.
De benzofury heeft wel mijn dag gered. Anders was ik ergens kotsend in een hoekje beland denk ik. Drie uurtjes voor het einde kreeg ik een beetje moeie benen en heb ik nog een licht xtc pilletje genomen (80mg) Hier heb ik buiten de extra energie niet veel meer van gevoeld.
Om 22uur toen het feest ten einde liep was ik klaar en had eigenlijk alleen nog maar zin om te slapen. De treinreis terug was wat minder omdat ik echt stuk was, maar die verliep vrij snel dus kon ook vrij vlot m'n bed opzoeken. Slapen was geen enkel probleem. Heb bijna 9uur geslapen en voel me nu wat duizelig maar ook weer fris. Sorry dat dit niet echt een reportje is geworden waar je veel aan hebt, maar wilde de toch zeer positieve ervaring van mijn tweede keer benzofury wel met jullie delen. En die visuals lijken bij mij dus vooral te komen als de dosis wat hoger is.
Waarschuw beheerder
Beetje zonde dat je zoveel hebt gedronken dan. Heb je toch wel zelf in de hand lijkt me. Maar goed, mooi dat je het verder wel goed naar je zin gehad hebt. (:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2012 om 16:36:
http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/2012/06/17/pals-of-rockness-benzo-fury-death-victim-alex-heriot-call-for-legal-high-ban-86908-23897202/

http://www.metro.co.uk/news/901569-rockness-legal-high-benzo-fury-victim-named-as-alex-herriot

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2157524/RockNess-2012-Alex-Heriot-dies-festival-taking-10-legal-high-Benzo-Fury.html

Always sad :(
Het hoeft natuurlijk niet de substantie te zijn, kan net zo goed uitdroging geweest zijn of gewoon dom gebruik.

Maar het blijft natuurlijk ontzettend triest, Rest in piece.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
3 mensen op een feest terwijl dit middel al twee jaar door duizenden gebruikt wordt. Het lijkt mij inderdaad een andere oorzaak te hebben, maar wel goed om in de gaten te houden.
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Connor O’Hara, 18, said: “Everyone’s shocked. After what’s happened, a ban should be considered.

“We have all dabbled in different things but most of these legal highs say ‘Not for human consumption’.

“If that’s the case, they shouldn’t be so easily distributed in shops. The ones that can cause serious damage – like Benzo Fury – should be made illegal.”

Dat 'not for human consumption' is slechts een juridische indekking voor de verkoper. Daarbij kan enorm veel wat in overmaat gebruikt wordt ernstige schade aan iemands lichaam toebrengen. Met alle respect, maar het lijkt mij eerder een geval van slecht voorgelicht of ingelezen. Tenzij iemand gewoon compleet overgevoelig is voor een stof, maar zelfs in dat geval had diegene zelf zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen. Er zijn tegenwoordig genoeg manieren om verantwoord te gebruiken en eerlijk gezegd vind ik dit soort situaties eerder een geval van nalatigheid en onverantwoord gebruik.