Partyflock

Forumonderwerp · 1094233

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op dinsdag 1 juni 2010, looptijd van 5805.5 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Kraken eindelijk definitief verboden!

12560%
Werd tijd!
8440%
Shit, ik moet mijn huis nu dus uit....

De antikraakwet is een feit. Kraken is vanaf vanmiddag crimineel. De wet, die vorig jaar op het nippertje door de Tweede Kamer werd aangenomen, is nu ook door de Eerste Kamer geaccepteerd.

De PVV hielp het kraakverbod vorig jaar in de Tweede Kamer aan een meerderheid, nadat de indieners CDA, CU en VVD met de verhoogde maximale straf van een jaar wegens kraken waren gekomen, in plaats van de voorgenomen vier maanden. Ze verdubbelden tevens de straf voor huisvredebreuk naar een jaar. De straf voor kraken met intimidatie of geweld werd verdubbeld tot maximaal twee jaar.

Wanneer krakers als groep opereren én geweld gebruiken, kan de celstraf oplopen tot twee jaar en acht maanden. Ook kunnen krakers worden opgepakt als ze niet op heterdaad zijn betrapt

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/06/de_antikraakwet_is_een_feit.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt jammer, zal stuk lastiger worden voor kleinschalige culturele initiatieven/underground dingen. Paradiso, Melkweg, Tivoli, Hedon enz allemaal begonnen vanuit gekraakte podia.
Waarschuw beheerder
Is ook best wel een farce dit. Problemen worden er niet mee opgelost, alleen lekker inspelen op onderbuigevoelens van mensen. Sowieso vreemd dat in tijden van demissionair kabinet dergelijke besluiten doorgaan.Maargoed, misschien ook wel te weinig zelfcorrigerend vermogen binnen de kraakscene. Polen en tekno's hebben dan denk ik toch de boel verpest voor de goedwillende meerderheid.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 142992, 5562}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b00t op donderdag 3 juni 2010 om 04:22:
Ik vind het vreemd dat tegenstanders altijd roepen dat krakers asociale drugsgebruikende werkloze lapzwanzen zijn, die iemand anders' huis inpikken en daar gaan wonen. Hoe verkleurd kan je beeld zijn. Vergelijk het met de Islam; een zeer klein groepje mensen dat zogenaamd vanuit hun geloof aanslagen pleegt, verpest het imago van de hele Islam. Ik vind echter niet dat de Islam een gevaarlijke agressieve godsdienst is. Hetzelfde met krakers...sommigen verneuken het en komen in het nieuws terecht, maar het overgrootste deel gaat gewoon rustig zijn gangetje en zul je echt geen last van hebben.

Bovendien zou ik van de tegenstanders hier wel eens willen horen wat dan wél oplossingen zouden zijn voor de leegstand in Nederland. Krakers hebben daar een (hun) oplossing voor, maar die heb ik van de andere kant nog niet gehoord...

Ik ben het met je eens. Ik denk dat er genoeg krakers zijn die een pand netjes houden of er zelfs klein onderhoud aan plegen.
En dat ze zich wel gedragen.
En dat met een hoop leegstand en woning tekorten. En gemeenten blijven maar bouwen en bouwen en vaak zijn die woonruimten te duur voor velen.
Kraken is wat dat betreft wel een oplossing.

Waarschuw beheerder
waar gaat het heen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 2 juni 2010 om 15:34:
Dan moet je wel vast inkomen hebben eh

Ja anders moet je maar thuis bij je ouders blijven wonen :x
want huren dan moet je ook een vast inkomen hebben natuurlijk!

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 juni 2010 om 17:11:
Werken voor je geld is VVD mentaliteit? Dat zegt heel wat over jou.

Echt he wat een domme opmerking :roflol:
Uitspraak van NXS aka Droogkloot op donderdag 3 juni 2010 om 11:07:
Ik denk dat er genoeg krakers zijn die een pand netjes houden of er zelfs klein onderhoud aan plegen.
En dat ze zich wel gedragen.

en die moeten dus bloeden voor het groepje die niet normaal doet :D
En deze 'krakers' betalen er ook meestal gewoon anti kraak is dat toch? hoop dat dat onder een andere noemer verder
kan gaan want dat vond ik op zich niet verkeerd!

maar het doelloos slopen/zooitje maken van andermans eigendommen en niet betalen terwijl de rest van NL dat wel moet dat vind ik niet kunnen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 juni 2010 om 11:37:
maar het doelloos slopen/zooitje maken van andermans eigendommen en niet betalen terwijl de rest van NL dat wel moet dat vind ik niet kunnen!

Respect ::respect:

Uitspraak van D'fainher op woensdag 2 juni 2010 om 15:47:
heerlijk die hersenloze VVD mentaliteit

Euhm om iets te bereiken in het leven moet men over het algemeen KEIhard werken (y) beetje steun trekken en maar continu tegen de gevestigde orde schoppen, nee daar bereik je echt heel veel mee! :[ :aai:
donateur

:loser: dan heb jij alleen de slechte kant gezien.
donateur

Uitspraak van - Kevin²³ - DarkTrip To Achemar - op donderdag 3 juni 2010 om 14:45:
dan heb jij alleen de slechte kant gezien.

Ff lezen, hij zegt juist dat de krakers die wel de boel netjes houden etc. ook moeten bloeden door diegenen die juist wel asociaal kraken. ;)
Waarschuw beheerder
pt´rima zaak. kraken is gewoon stelen hoe je het ook wendt of keert. al die mooie woorden van de krakers hier doen daar niks aan af. gewoon werken als met je luie donder en een huisje huren of kopen.

ik wil ook wel een mooie ferrari of zo. maar omdat ik die niet kan betalen moet ik er maar 1 stelen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van pixxure op donderdag 3 juni 2010 om 15:14:
ik wil ook wel een mooie ferrari of zo. maar omdat ik die niet kan betalen moet ik er maar 1 stelen?

ben je dronken ofzo? :x
donateur
kraken is gewoon stelen hoe je het ook wendt of keert. al die mooie woorden van de krakers hier doen daar niks aan af. gewoon werken als met je luie donder en een huisje huren of kopen.

Heb je wel gelijk in, uiteindelijk blijft het diefstal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 3 juni 2010 om 15:22:

tja, misschien heb je gelijk, aan de andere kant, al die leeg staande panden waar jaren niks mee gebeurt en vaak later toch gesloopt gaan worden?
vindt het een lastige beslissing..

Ik vindt dat er hier een zeer extreme beslissing is genomen en er volgens mij best andere ideeen zijn alwaar je meerdere partijen blij mee kan maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 3 juni 2010 om 15:22:

Idd alles wat niet van jou is dien je met je gore poten vanaf te blijven :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 juni 2010 om 15:25:
tja, misschien heb je gelijk, aan de andere kant, al die leeg staande panden waar jaren niks mee gebeurt

precies, dat is geen diefstal meer dan, zie het meer als lenen
Waarschuw beheerder
Wat zou er dan met al die antikraakorganisaties gebeuren? Je zou zeggen dat die niet meer nodig zijn. Er kan dan immers met harde hand worden opgetreden tegen krakers.
Ik ken een hoop mensen die antikraak wonen, zouden zij dan op straat komen staan?
Waarschuw beheerder
huren dan moet je ook een vast inkomen hebben natuurlijk!

Natuurlijk niet, als je je huur maar betaalt. Hoe en waarvan maakt niemand wat uit...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Isor op donderdag 3 juni 2010 om 16:55:
Wat zou er dan met al die antikraakorganisaties gebeuren? Je zou zeggen dat die niet meer nodig zijn. Er kan dan immers met harde hand worden opgetreden tegen krakers.
Ik ken een hoop mensen die antikraak wonen, zouden zij dan op straat komen staan?

dat vroeg ik me ook af...wel interesting..
Waarschuw beheerder
pt´rima zaak. kraken is gewoon stelen hoe je het ook wendt of keert. al die mooie woorden van de krakers hier doen daar niks aan af. gewoon werken als met je luie donder en een huisje huren of kopen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 juni 2010 om 15:44:
Idd alles wat niet van jou is dien je met je gore poten vanaf te blijven

Downloaden jullie wel eens muziek/films/software met torrents/nieuwsgroepen/p2pshit? Uiteindelijk is dat ook diefstal; je steelt het recht van de eigenaar op een eerlijke prijs voor het verkegen product. Wees wel consequent... En wat zou dan jullie oplossing zijn voor de leegstand?

Bovendien, er wordt hier gesproken over diefstal, maar dat is het zelfs in de letterlijke betekenis van het woord niet. (vandale:) Diefstal: de daad van het stelen. Stelen: iets dat van een ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden. Over het algemeen nemen krakers meestal niets weg; leegstaande gebouwen waar al lang niets mee gebeurd is en op korte termijn ook niets mee gaat gebeuren worden gekraakt. De eigenaar kan er in dat opzicht geen nadeel aan ondervinden. Dat er een zooitje van gemaakt wordt en dat er overlast is, is heel iets anders, en vind ik ook geen reden om kraken te verbieden. Het probleem is dat er veel leegstand is, terwijl dat goed gebruikt zou kunnen worden om mensen in te huisvesten, niet dat een klein deel van de krakers overlast geeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b00t op donderdag 3 juni 2010 om 17:18:
Over het algemeen nemen krakers meestal niets weg; leegstaande gebouwen waar al lang niets mee gebeurd is en op korte termijn ook niets mee gaat gebeuren worden gekraakt.

dat zeg ik, hte is eerder lenen

Waarschuw beheerder
En wat zou dan jullie oplossing zijn voor de leegstand?

Kraken was er prima voor, helaas :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ink passion op donderdag 3 juni 2010 om 19:56:
zo'n mensen zijn schooiers en onhygenisch ook nog

Zulke mensen zijn schooiers en onhygiënisch bedoel je?

Uitspraak van Isor op donderdag 3 juni 2010 om 16:55:
Ik ken een hoop mensen die antikraak wonen, zouden zij dan op straat komen staan

Dat zal blijken.. Waarschijnlijk niet voor oktober..

Uitspraak van Johanderksen op donderdag 3 juni 2010 om 10:41:
Sowieso vreemd dat in tijden van demissionair kabinet dergelijke besluiten doorgaan.

Dat komt omdat het al door de 2e kamer heen was voor het kabinet viel, 1e kamer hoefde alleen nog te stemmen..

En wat zou dan jullie oplossing zijn voor de leegstand?

Leegstandsbelasting en niet te zuinig.. Dat geld mag wat mij betreft gebruikt worden voor het realiseren van (goedkope) woonruimte voor jeugd, studenten, kunstenaars en of ex-krakers... De rijken trekken immers weer aan het langste eind..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 00:07:
Leegstandsbelasting en niet te zuinig.. Dat geld mag wat mij betreft gebruikt worden voor het realiseren van (goedkope) woonruimte voor jeugd, studenten, kunstenaars en of ex-krakers... De rijken trekken immers weer aan het langste eind..

dat zou een mooie oplossing zijn
maar helaas zal het wel bij een droom blijven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 2 juni 2010 om 15:34:
Niet iedereen is in de positie om zomaar een huis te kopen.

Tja, dan moet je het ook niet willen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 3 juni 2010 om 15:17:
ben je dronken ofzo? :x

nee andersmans bezit kraken (stelen dus) is niet bezopen?

het is niet aan de burgers om het recht maar in eigen hand te nemen. woningen staan leeg dus die stelen we maar.
wat is het volgende? de buurt wordt geplaagd door een paar bondkraagjes dus die dumpen we maar met een betonnen kraagje in zee?

de makkelijke weg zoéken, dat is kraken. maar goed dat werkschuwe volk staat nou niet echt bekend om hun gemotiveerde acties. alleen als ze hun gestolen huisje af willen pakken :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van pixxure op vrijdag 4 juni 2010 om 09:10:
wat is het volgende? de buurt wordt geplaagd door een paar bondkraagjes dus die dumpen we maar met een betonnen kraagje in zee?

yah right, moord vergelijken met kraken..d'r gaat iets niet helemaal goed in die bovenkamer bij jou den ik.
Zal de alcohol wel zijn.
Uitspraak van pixxure op vrijdag 4 juni 2010 om 09:10:
nee andersmans bezit kraken (stelen dus) is niet bezopen?

volgens mij heeft iemand eerder al de definitie van de daad van het stelen gegeven. read & absorb...
Waarschuw beheerder
gerechtigheid !!

werkloze stinkzakken ,anarchisten en buitenlands tuig lekker ophoeren
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gekkehuus30 op vrijdag 4 juni 2010 om 09:43:
gerechtigheid !!

werkloze stinkzakken ,anarchisten en buitenlands tuig lekker ophoeren

[img width=500 height=400]http://howtosplitanatom.com/images/frustration.gif[/img]

[img width=482 height=584]http://massiveaction.tv/blog/wp-content/uploads/Frustration_Relief.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 00:07:
Leegstandsbelasting en niet te zuinig..

of de boetes voor het niet op tijd melden van leegstand bij de gemeente drastisch verhogen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 00:46:
Tja, dan moet je het ook niet willen...

Doe ik ook niet, maar hier wordt gedaan alsof hoge huurlasten makkelijk te omzeilen zijn door maar gewoon even een huis te kopen. Zo makkelijk werkt dat helaas niet ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Kevin²³ - DarkTrip To Achemar - op donderdag 3 juni 2010 om 14:45:
dan heb jij alleen de slechte kant gezien.

Ja dat is ook het enige wat je in de media hoort
maar zoals ik al zei ik ken ook mensen die in Anti kraak wonen en dat zijn fijne lui hoor!

Uitspraak van lindaaatje op donderdag 3 juni 2010 om 17:03:
Natuurlijk niet, als je je huur maar betaalt. Hoe en waarvan maakt niemand wat uit...

Ik moest een werkgevers verklaring overleggen hoor :/
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 3 juni 2010 om 14:51:
Ff lezen, hij zegt juist dat de krakers die wel de boel netjes houden etc. ook moeten bloeden door diegenen die juist wel asociaal kraken

Daarom moet jij ook ff goed lezen :D

en die moeten dus bloeden voor het groepje die niet normaal doet
En deze 'krakers' betalen er ook meestal gewoon anti kraak is dat toch? hoop dat dat onder een andere noemer verder
kan gaan want dat vond ik op zich niet verkeerd!

;)

Waarschuw beheerder
Bovendien, er wordt hier gesproken over diefstal, maar dat is het zelfs in de letterlijke betekenis van het woord niet. (vandale Diefstal: de daad van het stelen. Stelen: iets dat van een ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden. Over het algemeen nemen krakers meestal niets weg; leegstaande gebouwen waar al lang niets mee gebeurd is en op korte termijn ook niets mee gaat gebeuren worden gekraakt. De eigenaar kan er in dat opzicht geen nadeel aan ondervinden. Dat er een zooitje van gemaakt wordt en dat er overlast is, is heel iets anders, en vind ik ook geen reden om kraken te verbieden. Het probleem is dat er veel leegstand is, terwijl dat goed gebruikt zou kunnen worden om mensen in te huisvesten, niet dat een klein deel van de krakers overlast geeft.

Feit blijft wel dat die panden van iemand zijn en je niet zomaar ongevraagd daar binnen mag dringen omdat de eigenaar niet omkijkt naar het pand. Zou mooi zijn als we dat gingen toepassen op meer zaken waar niet echt veel mee gebeurt :nocheer: en het downloaden van data via het internet is nog steeds gedoogd, zij het dat niet direct van de bron jat (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 4 juni 2010 om 09:18:
volgens mij heeft iemand eerder al de definitie van de daad van het stelen gegeven. read & absorb...

ja iets met lenen en zo.. weer een bomenknuffelaar die het stelen probeert goed te praten. als ik een auto "leen" en die de volgende nacht weer terug kom brengen bij de eigenaar ben ik nog steeds strafbaar.

Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 4 juni 2010 om 09:18:
yah right, moord vergelijken met kraken..d'r gaat iets niet helemaal goed in die bovenkamer bij jou den ik.
Zal de alcohol wel zijn.

:roflol: was je boom niet in een knuffelbui vanmorgen of staat je hanekam niet recht? :aai:

krakers passen de wet toe wanneer het hun uitkomt en als het ff niet uitkomt dan negeren ze het.. niet dat slappe gezeik. wet is wet en die heb je te volgen. kraken is stelen. simpel.
maar dat gaat waarschijnlijk niet in die krakersbol van je stinkhippie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 11:48:
ik ken ook mensen die in Anti kraak wonen

als kraken verboden is, dan verdwijnt anti-kraak ook...dat is dan namelijk niet meer nodig ;-)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 11:48:
Ik moest een werkgevers verklaring overleggen hoor

als je genoeg inkomen hebt, maar als zzp'er werkt valt het niet mee om een hypotheek los te peuteren.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 12:17:
Zou mooi zijn als we dat gingen toepassen op meer zaken waar niet echt veel mee gebeurt

Uitspraak van pixxure op vrijdag 4 juni 2010 om 13:03:
als ik een auto "leen" en die de volgende nacht weer terug kom brengen bij de eigenaar ben ik nog steeds strafbaar.

een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte. ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
was je boom niet in een knuffelbui vanmorgen of staat je hanekam niet recht? :aai:

krakers passen de wet toe wanneer het hun uitkomt en als het ff niet uitkomt dan negeren ze het.. niet dat slappe gezeik. wet is wet en die heb je te volgen. kraken is stelen. simpel.
maar dat gaat waarschijnlijk niet in die krakersbol van je stinkhippie

[img width=750 height=600]http://i282.photobucket.com/albums/kk262/McSmooth1/frustration.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op vrijdag 4 juni 2010 om 13:07:
een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte.

internet tegenwoordig ook, maar iemands wifi kraken is ook verboden

Waarschuw beheerder
als je genoeg inkomen hebt, maar als zzp'er werkt valt het niet mee om een hypotheek los te peuteren

:/ hoe kom je daar bij nou, mijn pa is al jaren zzper en een vriend van mij ook die hebben een mooi huis hoor (Y)
maar die doen het miss ook gewoon goed kwa werk :lol:

Edit dat was overigens nog in de goeie tijd voor de crisis (hypotheek) zal miss met de crisis erg veranderd zijn maar dat weet ik niet ?

als kraken verboden is, dan verdwijnt anti-kraak ook...dat is dan namelijk niet meer nodig

maar ik hoop dat ze er dan wat anders voor in de plaats terug doen 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is gewoon zo dat krakers de visie waar zij voor staan ( die soms wel s klopt ) misbruiken om maar ergens gratis te kunnen wonen. Zodra ze 100 euro p/m zouden moeten betalen dan zouden ze er niet meer willen wonen. Je kunt op tig andere manieren actie voeren en je punt duidelijk maken maar ja dat doen ze niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pixxure op vrijdag 4 juni 2010 om 13:10:
internet tegenwoordig ook, maar iemands wifi kraken is ook verboden

:lol:
Eten is dat ook en dat mag je ook niet pikken b) en auto rijden trwns ook :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 13:14:
Zodra ze 100 euro p/m zouden moeten betalen dan zouden ze er niet meer willen wonen.

je spreekt blijkbaar uit ervaring, care to share?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pixxure op vrijdag 4 juni 2010 om 13:10:
internet tegenwoordig ook,

:no: da's luxe.
stel dat brood morgen ineens 10 euro per stuk gaat kosten, en dat het brood ergens gewoon ligt te liggen, dan heb ik er ook geen moeite mee dat de minder bedeelden dat gewoon pakken.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 13:11:
maar die doen het miss ook gewoon goed kwa werk

eyzz, ik werk keihard en lever ook prima werk af hoor :/
zal binnenkort nog eens informeren hoe t nu zit met hypotheek.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 13:11:
maar ik hoop dat ze er dan wat anders voor in de plaats terug doen

denk weinig...leegstaande panden kun je niet zomaar tijdelijk gaan verhuren, tijdelijk huurders krijgen dan op een gegeven moment ook rechten en daar zitten pandeigenaren niet op te wachten.
als anti-kraker beheer een pand en heb je dus ook weinig rechten ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 12:17:
Feit blijft wel dat die panden van iemand zijn en je niet zomaar ongevraagd daar binnen mag dringen omdat de eigenaar niet omkijkt naar het pand.

Het lijkt ook wel zo dat krakers deze panden als 'algemeen' bezit zien omdat ze niet gebruikt worden. Zal wel iets met links socialistisch gedachtegoed te maken hebben.

De vraag blijft natuurlijk hoe hard ze deze wet waar maken. Zeggen is 1, maar met een peleton ME een pandje vegen is 2... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op vrijdag 4 juni 2010 om 13:39:
eyzz, ik werk keihard en lever ook prima werk af hoor
zal binnenkort nog eens informeren hoe t nu zit met hypotheek.

Daar twijfel ik ook zeker niet aan ;)
Maar ze waren vroeger natuurlijk wel iets makkelijker met een hypotheek dan tegenwoordig!

Uitspraak van Bossche Bol op vrijdag 4 juni 2010 om 13:39:
denk weinig...leegstaande panden kun je niet zomaar tijdelijk gaan verhuren, tijdelijk huurders krijgen dan op een gegeven moment ook rechten en daar zitten pandeigenaren niet op te wachten.
als anti-kraker beheer een pand en heb je dus ook weinig rechten

Oke dat zou wel heel jammer zijn maar misschien vind iemand daar wel weer iets op?
althans dat mag ik hopen !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 4 juni 2010 om 13:43:
Het lijkt ook wel zo dat krakers deze panden als 'algemeen' bezit zien omdat ze niet gebruikt worden. Zal wel iets met links socialistisch gedachtegoed te maken hebben.

De vraag blijft natuurlijk hoe hard ze deze wet waar maken. Zeggen is 1, maar met een peleton ME een pandje vegen is 2...

Nou denk dat de wet wel wordt toegepast alleen ze moeten echt wat doen aan de leegstand van grote kantoorpanden en woningen...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 15:15:
Uitspraak van :-) Leandro aka FluQ op vrijdag 4 juni 2010 om 13:39:
als anti-kraker beheer een pand en heb je dus ook weinig rechten

Oke dat zou wel heel jammer zijn maar misschien vind iemand daar wel weer iets op?
althans dat mag ik hopen !

We moeten wel voorkomen dat dit dus huisjesmelkers in de hand werkt dat zij dit soort panden dan gaan opkopen en er tig gezinnen in proppen tegen belachelijk hoge prijzen :no:
Waarschuw beheerder
GL en SP: 'Geen politie voor handhaving kraakverbod'
3 juni 2010
GL en SP: 'Geen politie voor handhaving kraakverbod'

GroenLinks en SP willen niet dat de Rotterdamse politie wordt ingezet voor het handhaven van het kraakverbod. In Utrecht is zo'n voorstel van de plaatselijke GroenLinks-fractie in de raad aangenomen.

Fractievoorzitter Arno Bonte van GL zal daartoe een voorstel doen aan de gemeenteraad.

Bonte kan steun verwachten van de SP-raadsfractie. Die zou het logisch vinden als de politie in elk geval geen prioriteit zou geven aan het bestrijden van krakers: "De politie heeft genoeg andere dingen te doen. Leegstand vinden wij een grotere midaad dan kraken", aldus Leo de Kleijn van de SP.

Deze week nam de Eerste Kamer een wet aan die kraken strafbaar maakt. Vanaf 1 oktober is het kraakverbod van kracht.

Waarschuw beheerder
Werd eindelijk eens tijd. Ik moet ook gewoon betalen voor een dak boven mn hoofd...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 4 juni 2010 om 13:35:
je spreekt blijkbaar uit ervaring, care to share?

Grappig dat je alleen op deze zin reageert

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 juni 2010 om 16:03:
We moeten wel voorkomen dat dit dus huisjesmelkers in de hand werkt dat zij dit soort panden dan gaan opkopen en er tig gezinnen in proppen tegen belachelijk hoge prijzen

Mee eens, maar krakers gebruiken dit als vrijbrief om maar lekker in te breken.
Waarschuw beheerder
wet is wet en die heb je te volgen.

Befehl ist Befehl.

En straks huilie doen als er weer een bekeuring op de mat valt voor 5 km/u te hard. :cry:

Waarschuw beheerder
Toch wel grappig dat ik met veel zaken eens ben betreffende geert wilders, en ook gestemd heb op wilders, al dan niet een tegenstem.
Maar het voorstel van wilders om kraken volledig aan banen te leggen ben ik niet mee eens, vindt het echt onzin leeg staande panden waar niks mee gebeurd, vernield worden door jeugd, totale verwaarlozing, nee das een lekker beeld?

hmm, dit roept natuurlijk weer reacties bij jullie op:
Ja krakers maken er ook een pestbende van!!

Hmm, nou ok, geef eerlijk toe dat ze niet jaarlijks het houtwerk opnieuw in de verf zetten, elke dag de ramen wassen en dat soort dingen.
Maar ik weet zeker dat de leegstaande panden die niet gekraakt worden op den duur er nog vele male slechter eruit zullen gaan zien, neem maar een kijke bij onze buurlanden en de leegstaande panden die daar staan!