ik studeer in antwerpen...(krijg daar trouwens geen extra stufi voor)
en daar is het echt slecht geregeld... eigenlijk zoals sommige partijen dat hier willen doen...
hierdoor zit ik nu tussen de rijke belgen... de kans dat je als kind van arbeiders een uni opleiding kan doen is gewoon echt klein dan...
mijn ouders zouden het nooit kunnen betalen voor mij... dus ik ben meer dan blij met mij stufi... en mijn bijbaantje... maar als ze het afschaffen moet ik er een bijbaantje bij nemen en dan kan ik geen tijd meer steken in studeren...
ik studeer architectuur... en das echt duur... al die kosten die je maakt voor materiaal voor je schaalmodellen en studiereizen... en boek (die je niet kunt kopieren en ECHT nodig hebt... bij wel studie heb je ingodsnaam geen boeken nodig!!!)
dus ik ben echt blij dat ik die kans krijg door mijn stufi...
we gaan nog eens terug in de tijd... zullen we als vrouw maar gewoon weer terug achter het fornuis gaan staan anders... en mannen terug de mijnen in...
''gewoon'' in de zin van, studenten zijn veel te verwend. Heb het zelf ervaren. Ik werkte nauwelijks, maar verdiende voldoende. Werk in Nederland levert nou eenmaal veel geld op. De uitwonende beurs is louter naar de kroegen gegaan. Van mijn totale vriendengroep was dit overigens het enige doel of bij een aantal vrouwen shoppen in een kledingwinkel.
Er zijn ook studenten die alles alleen moeten betalen, en dan spreek je inderdaad over:
Dat is toch dat de economie nu wel wat VVD kan gebruiken? Terwijl, als ik 't mij niet vergis, 't in de eerste plaats juist door dat soort figuren komt dat we in 'n 'crisis' zitten..