Partyflock

Forumonderwerp · 1092392

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=200 height=112 cacheid=00113187002e8f79b879e29e1a02a97f87]http://2.bp.blogspot.com/_fDGnCBMCBFg/S6ap9Ql8-KI/AAAAAAAAJ2M/UTXUdv5aME8/s200/Mosterd1.jpg[/img]

Het verhaal van de Nederlands-Surinaamse Maria Mosterd (foto), die vier jaar lang in de prostitutie belandde via een loverboy en daarover de bestseller Echte mannen eten geen kaas schreef, zou grotendeels verzonnen zijn. Misdaadjournalist Henk Jan Korterink publiceert in mei een 'tegenboek' Echte mannen eten wél kaas waarin de belevenissen van Mosterd worden ontzenuwd, zo meldt NRC Handelsblad.

Mosterd joeg in 2008 met Echte mannen eten geen kaas een ware schokgolf van verontwaardiging door Nederland. In het boek vertelde ze in geuren en kleuren hoe ze tussen haar twaalfde en zestiende talloze malen werd verkracht, in de prostitutie terechtkwam via een loverboy en werd gedwongen drugs te dealen. Het boek van Mosterd, dat ze op haar achttiende publiceerde, lokte een fors maatschappelijk debat uit over de problematiek van de loverboys. Moeder en dochter Mosterd maakten hun opwachting in tal van tv-programma's en het boek verkocht intussen moeiteloos 250.000 exemplaren. Opvolger Bindi haalde ook al 75.000 exemplaren en de moeder voegde er ook haar versie over de "seksterrorist" in boekvorm aan toe. Af en toe werden beiden al betrapt op een aantal onwaarheden of verdichtingen.

Misdaadjournalist Henk Jan Korterink heeft nu Mosterds saga van naaldje tot draadje uitgespit en concludeert dat het boek sterk tegen de fictie aanleunt. Korterink vertelde aan NRC Handelsblad dat hij eerst Manou heeft gesproken, de pooier in het boek van Maria. "Manou is geen loverboy. Er zijn met Maria Mosterd wel nare dingen gebeurd, maar niet door deze jongen." Verder is het heel onwaarschijnlijk dat, zoals Mosterd schrijft, een twaalfjarige die in Zwolle woont, vier jaar in alle openheid in Rotterdam in de prostitutie kon werken, om dan na schooltijd weer in Zwolle te staan. Korterink gelooft niet dat de politie zoiets zou ontgaan of toedekken. Intussen is trouwens bewezen dat Mosterd helemaal niet haar school verzuimde.

Korterink stuitte op diverse broodje-aap verhalen: hij wijst op de scène waarin een jongen wordt gemarteld met een emmer waarin een rat wordt verhit op zijn buik. "Dat is echter onuitvoerbaar." De scène is afkomstig uit de film 2 fast 2 furious in 2003. Haar uitgever Chris ten Kate van Van Gennep repliceert in NRC dat het om "het relaas van een slachtoffer gaat": "Maria heeft het allemaal zo meegemaakt en ervaren. Het is haar subjectieve waarheid. (.) Er zijn haar nog veel ergere dingen overkomen die níet in het boek staan." Mosterd zelf wil niet reageren zolang het boek van Korterink niet verschenen is. "Eigenlijk heb ik nu niet echt heel veel zin om me te verdedigen, dus dat ga ik nu ook niet doen." (DL)

Bron: http://papierenman.blogspot.com/2010/03/onderzoeksjournalist-loverboy-verhaal.html

Nu ook bij De wereld draait door (Peter R. de Vries)...wat een actrice is die Mosterdbiatch!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van beloved op maandag 10 mei 2010 om 14:17:
dan heeft ze er 10 per dag liggen neuken, en dat voor een meisje van 13.('s avonds gewoon zonder pijn de deur inlopen bij mamam, yeah right)

mamam

:lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 14:20:
ik denk dat er toch wel gegelijk mensen zijn die juist nu geïntresseerd zijn in dat boek. Puur om het hele verhaal te kennen

Godsamme zeg, volgens mij kan je nog beter naar een Hollywood B-film uit 1993 kijken, want dat is volgens mij even 'interessant' (not) :gaap:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:25:
Eigenlijk zou iedereen die dat boek gekocht heeft z'n geld moeten gaan terugeisen bij de
uitgeverij en dat wijf.

En daar zijn labiele Maria, die op geld beluste moeder en die maffe uitgever juist bang voor ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 14:32:
jawel tuurlijjk wel, je moet weten wat de 'leugens' zijn om het te kunnen bekritiseren

Volgens mij moet je juist de waarheid weten en die ontbreekt nou net in het boek.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:30:
kon wel een zusje van joreng van der sloot zijn

Binnenkort Peter R de Vries grote Datingshow??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van beloved op maandag 10 mei 2010 om 14:43:
ach tik foutje moet kunnen ;)

Tikfoutje?? mamam is mama, maar dan in het Frans :lol:

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 10 mei 2010 om 08:57:
Nooit van hoer en wederhoer gehoord zeker?

Ze heeft toch dat boek geschreven? Hoezo wederhoor?

Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 10 mei 2010 om 08:57:
Snap ook niet dat het boek zo lyrisch is ontvangen door de Nederlandse pers, dat ding is echt op een gigantisch zwakbegaafde manier geschreven.

Tja, integratie/loverboys is een hot item. Daar kicken ze op. Beetje stoere cover erop met een dikke tattoo en hup, verkopeng die handel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Haha, Heerlijk op je frikandel!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:49:
Tikfoutje?? mamam is mama, maar dan in het Frans

Nee , das toch MamaN?

Waarschuw beheerder
Toch is het wel raar dat die Manou nooit eerder de pers heeft opgezocht. Ik bedoel als iemand een boek over je schrijft waar ze je in beschuldigt van
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 11:37:
pedofilie, verkrachting, onderdrukking, homohaat, drugs, -mensen,-en wapenhandel, mishandeling en zelfs moord

...dan doe je er toch alles aan om dat tegen te gaan? Dan bel je die cameraploeg toch zelf en wacht je niet jaren tot ze voor de deur staan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:49:
mamam is mama, maar dan in het Frans

maman* :rolleyes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:37:
Volgens mij moet je juist de waarheid weten en die ontbreekt nou net in het boek

snap niet dat zo"n ongeloofwaardig boek ooit op de markt is gekomen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 16:54:

Sensatiezucht en leedvermaak. En simpele taal natuurlijk, zodat de grootste debiel het kan lezen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 16:52:
Toch is het wel raar dat die Manou nooit eerder de pers heeft opgezocht. Ik bedoel als iemand een boek over je schrijft waar ze je in beschuldigt van

Ik denk dat of die Manou erbij in zit en het spel meespeelt, of dat hij bewust een tijd heeft gewacht zodat er lekker veel boeken verkocht zijn en hij een lekkere dikke vette schade claim kan cashen. Het zou me ook niet verbazen dat die Manou het bij de Vries heeft aangekaart, of bij 1 van de andere twee journalisten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 16:58:
Sensatiezucht en leedvermaak. En simpele taal natuurlijk, zodat de grootste debiel het kan lezen.

Dat heeft daar denk ik niks mee te maken, de uitgever bepaald of het op de markt komt he. Geld is hier de belangrijkste factor lijkt me, dit soort boeken wekken medelijden op en komen vaak nogal snel in de media(zoals al is gebleken), vervolgens gaan de boeken als warme broodjes over de toonbank en is het kassa voor de uitgever!
Waarschuw beheerder
we zullen de waarheid toch nooit weten... dat weten hun alleen.
zelf al is het boek niet op waarheid berust, die praktijken gebeuren er helaas wel... heb ze zelf gelezen, gaf me wel een andere kijk op het fenomeen "loverboy"
het gaf wel veel aandacht hiervoor, en al is er idd maar 1 meid mee geholpen of gewaarschuwd....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sensatiezucht en leedvermaak. En simpele taal natuurlijk, zodat de grootste debiel het kan lez

(y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 16:54:

Kijk...en DAAROM gaat PrdV dus aandacht er aan geven; criminele uitgeverij dit dat :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 17:25:
gaan de boeken als warme broodjes over de toonbank en is het kassa voor de uitgever!

Ja wegens:

:rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Daarom is o.a. De Telegraaf al jaren de grootste en best gelezen krant van Nederland (l)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 16:59:
Ik denk dat of die Manou erbij in zit en het spel meespeelt, of dat hij bewust een tijd heeft gewacht zodat er lekker veel boeken verkocht zijn en hij een lekkere dikke vette schade claim kan cashen. Het zou me ook niet verbazen dat die Manou het bij de Vries heeft aangekaart, of bij 1 van de andere twee journalisten.

Misschien is die Manou ook deel van het complot en hebben ze lekker met z'n 3en gecasht, en is dat ook misschien de reden waarom Maria Mosterd maar geen aangifte wil doen tegen haar fictieve en ex-pooierboy (echte liefdeng bestaat nog) (l)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 18:20:
Manou

bahbah dat zo"n dikke neger de aandacht trekt in nederland

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 20:01:

dat is niet zijn schuld he, dat is de schuld van die Maria:p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 20:04:
dat is niet zijn schuld he, dat is de schuld van die Maria

ben blij dat maria een boekje heeft open gemaakt over zo"n dikke Onbetrouwbare nigger
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 09:15:
Maar goed, dat dat boek voor maybe wel 90% uit leugens bestaat is nu wel een feit, maar feit wil ook dat er al 250.000 over de toonbank zijn gegaan, wat dat betreft zal ze zich weinig meer aantrekken van wat iedereen beweert.

Denk wel trouwens dat mamalief gewoon in het complot zit, alles voor de poen jwt.

het is ok een feit dat het best veel voorkomt, en als de familie het weet er dan als nog niks aan doen, en de politie moet eerst een jaar onderzoek doen willen ze actie ondernemen, als ze dat uberhoupt al doen.
tuurlijk zit moeders er bij, mooi graantje mee pikken, zij zit er ook niet breed bij.
maar maria had het ook niet van een vreemde huh, met donkere kerels mee gaan ;)
de appel rold nooit ver van de boom ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 08:29:
Btw wel super irritant hoe zo'n Peter aan de telefoon doet, ik had meteen opgehangen.
Kom je niet eens tussen.. rare snuiter

daarom kijk ik ook bijna nooit naar hem ;)
Uitspraak van xGwendolynx op maandag 10 mei 2010 om 09:20:
74.000 euro schadevergoeding van de school gaat eisen

die zijn niet verantwoordelik, wat zij privé doet, en na school, ze kunnen alleen tips geven en de ouders waarschuwen, het is een school, geen opvoedcentrum, of internaat, waar je wel een opvoeding krijgt, daar heb je de ouders voor, goeie band heb je dan met je kind, goede ouder ben je dan (Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 09:27:
Dat meisje zal best wat meegemaakt hebben, misschien door n trauma een pathologische leugenaar geworden? Die mensen geloven hun eigen leugens nog..

ik zeg testen, zou zo waar id best eens kunnen kloppen :yes:

Uitspraak van Classic Girl op maandag 10 mei 2010 om 12:17:
Tja wij kunnen niet beoordelen of het waar is of niet.

nee oke maar ze idd wel wat hebben meegemaakt, maar niet het hele verhaal, hij zal ook echt niet zo een lieve jongen zijn.

Uitspraak van agk op maandag 10 mei 2010 om 13:13:
want het loverboy gebeuren is veel in de media geweest en ook al is er maar 1 meisje mee geholpen, is in ieder geval iets!

klopt, mar meisjes zullen door dit media circus, wel weer minder snel gelooft worden.
het heeft zo zijn 2 rare kanten.

ik heb ooit een interview met Maria gezien, daar vertelde ze dat ze 1000 eur per dag moest verdienen.
ga even van 100 euro p.p. uit(wat ik hoog vind), dan heeft ze er 10 per dag liggen neuken, en dat voor een meisje van 13.('s avonds gewoon zonder pijn de deur inlopen bij mamam, yeah right)
Ze komt gewoon niet geloofwaardig over in het interview,

klopt idd geen reet van, te veel geld, veel haken ook af dee haar leeftijd, niet iedereen is een zieke pedo, en ja dat zou ze idd wel moeten voelen ja, vooral als er ff 4 van die grote donkere alabamba slangen naar binnen gepropt worden.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 14:30:
kon wel een zusje van joreng van der sloot zijn

nee joh die gaan trouwen, die kinderen gaan de wereld veroveren en plunderen
Waarschuw beheerder
Maar waar slaat de titel nou eigenlijk op?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 mei 2010 om 20:01:

Jaloers??? :lol:

Uitspraak van G.U.Z. jpbtuning op maandag 10 mei 2010 om 21:29:
4 van die grote donkere alabamba slangen naar binnen gepropt worden.

Een stille droom van veel vrouwen hoor, kom op zeg...
Je weet zelluf hoe moeilijk sommige vrouwen kunnen klaarkomen..
En als er dan toevallig een donkergetinte gozer is met een gigantische gehaktstaaf van respectabel omvang in zijn broek, dan kan ik mij voorstellen dat het voor veel vrouwen de verleiding groot is om dat eens een keer uit te proberen :/

nee joh die gaan trouwen, die kinderen gaan de wereld veroveren en plunderen

:lol:

maar maria had het ook niet van een vreemde huh, met donkere kerels mee gaan
de appel rold nooit ver van de boom

Blijkt maar weer :/
Veel vrouwen zoeken een man die het meest (kwa karakter) op hun pa lijkt en veel mannen zoeken een vrouw die het meest op hun moeder lijkt :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ibu op maandag 10 mei 2010 om 22:14:
Maar waar slaat de titel nou eigenlijk op?

Goeie vraag, in het begin zat ik nog te denken wat Maria precies met de titel bedoelde, maar na een half uur naar die uitzending te hebben gekeken gisteravond, had ik zoiets van: laat maar :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 mei 2010 om 09:27:
Dat meisje zal best wat meegemaakt hebben, misschien door n trauma een pathologische leugenaar geworden? Die mensen geloven hun eigen leugens nog..

vooal van dat stuk met die rat onder die emmer, te veel triple x gekeken denk ik met haar vinger fantasie vin diesel ;)

zij 100 per gast verdienen uhu 10 pleuro ja, en dat maal 5 hooguit perdag.

die is gewoon van der lotje getikt hoor
van de pot gerukt, dat is ze(heeft ze vast ervaring mee, op de pot rukken)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van G.U.Z. jpbtuning op dinsdag 11 mei 2010 om 01:05:
zij 100 per gast verdienen uhu 10 pleuro ja, en dat maal 5 hooguit perdag.

het was maar voorbeeld he ;)
ik zit niet in dat wereldje en ik ga niet naar de hoeren ...
ik heb echt geen idee wat het moet kosten voor een meisje van 13
lijkt me meer dan de standaard achter de ramen mevrouw ;)

Waarschuw beheerder
als ze er goed aan heeft verdiend, prima toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 09:22:
als ze er goed aan heeft verdiend, prima toch?

ja hadden al die mensen het boek maar niet moeten kopen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van beloved op dinsdag 11 mei 2010 om 09:39:
hadden al die mensen het boek maar niet moeten kopen

idd, vond het al zo vreemd een doker getint meisje met een "donker gekleurde" loverboy, het zijn immers toch altijd blanke blonde meisjes en een loverboy met een arabisch uiterlijk.

Waarschuw beheerder
Mensen hebben dat boek gekocht/gelezen omdat ze ervan uitgingen dat het een waargebeurd verhaal was.
Dat blijkt nu niet zo te zijn.
Ze had het moeten uitgeven als een fictie boek.

Ben benieuwd of die moeder er nou van op de hoogte was of dat zij er nu pas achter komt dat haar dochter alles bij elkaar heeft gelogen. Het zal je dochter wezen, die heeft therapie nodig.

En inderdaad duizenden euro's in 2 uurtjes tijd ... dachtutnie :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 13:28:
Het zal je dochter wezen, die heeft therapie nodig.

notoire leugenaarster

Waarschuw beheerder
eindelijk eens goed onderzoek naar gedaan(Y) (oja; ja ik heb als jongen dit boek gelezen..)
had zelf al m'n twijfels erbij. een meisje van 14 wat drugs dealt en aan het hoofd staat van een organisatie:lol:
bovendien kloppen sommige kleine gegevens niet eens. ze wist bijv. heel veel dingen niet meer omdat ze stoned was. nou dan ben je nog gewoon bij bewustzijn hoor naar mijn wetens.

maargoed, ze staat nu dus mooi voor lul:loser:
Waarschuw beheerder
mosterd komt altijd na de maaltijd , dat blijkt
Waarschuw beheerder
kun je die uitzending ergens terug bekijken, kan alleen klei nstukje vinden op utube

Waarschuw beheerder
http://www.peterrdevries.nl/archief/onthullende-uitzending-over-loverboy-slachtoffer-maria-mosterd/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 13:38:
oja; ja ik heb als jongen dit boek gelezen..)

lees je dan ook wel eens iets als meisje?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op dinsdag 11 mei 2010 om 13:51:
Ik heb ook flinke gaten in m'n geheugen van de drugs.

niet als je voor het eerst gaat blowen. ze had het misschien 10x gedaan en wist meteen niet meer wat ze deed. bullshit.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 13:54:
lees je dan ook wel eens iets als meisje?

:yes:
...dit is meer een meisjesboek. vandaar.
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 13:59:
niet als je voor het eerst gaat blowen. ze had het misschien 10x gedaan en wist meteen niet meer wat ze deed. bullshit.

True, ik heb het boek niet gelezen, als jij zegt dat ze het maar 10x gedaan heeft... Krijg je geen gaten van lijkt me. :')
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mooiste vond ik nog dat zij als 13-jarige de toko over moest nemen tijdelijk omdat er iemand vast zat en ZIJ voor valse paspoorten moest zorgen enzo. En ze had de leiding, wie luistert er nou naar dat kind :X

Nogmaals, ze had gewoon dat boek moeten uitgeven als fictie, en niet op tv een beetje moeten gaan liegen in die intervieuws.
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 mei 2010 om 14:08:
Nogmaals, ze had gewoon dat boek moeten uitgeven als fictie, en niet op tv een beetje moeten gaan liegen in die intervieuws.

Dan zou ze er waarschijnlijk aanzienlijk minder verkopen...

Waarschuw beheerder
en terecht ;-)