Partyflock

Forumonderwerp · 1086648

Waarschuw beheerder
+21-1
De risico's voor gehoorschade heb ik altijd weggewimpeld met de gedachte 'het zal allemaal wel meevallen' en 'als ik minder goed ga horen dan kom daar wel achter als ik ergens in de 60 ben'. Van die gedachten kom ik nu dus al terug en ik ben pas 23.

Ik heb in het verleden door het bezoeken van diverse concerten en feestjes nooit merkbare blijvende gehoorschade opgelopen. Ik merkte wel dat mijn oren na een feest of concert wel eens 'suisden', maar dit suizen was meestal de volgende morgen gewoon weer verdwenen. Ik maakte me dus nergens zorgen over..

Maar op een bewuste zondagmorgen na een feest in november werd ik wakker met een suis in mijn oren die tot op de dag van vandaag niet meer uit mijn hoofd is weggegaan. En geloof me, dat is niet fijn. Om het feest compleet te maken ben ik ik er toen ook achter gekomen dat ik sindsdien overgevoelig voor hoge tonen was geworden. Het geluid van klaterend bestek of gillende kinderen gaat bij mij tegenwoordig door merg en been.

Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik nooit (op maat gemaakte) oordoppen aangeschaft heb voor het bezoeken van muziekevenementen (ook al had ik er wel over nagedacht maar nooit de stap gezet), maar als je -zoals ik- eenmaal geconfronteerd wordt met de consequenties is het gewoon al te laat. Ik hoop dat de mensen die dit lezen op dit gebied even wat beter na zullen denken dan ikzelf.. En neem van mij aan, het tijdelijke genot van het beluisteren van harde muziek boven de schadegrens weegt niet op tegen de risico's voor de mogelijke gevolgen ervan. Eigenlijk zou iedereen die nog geen gehoordschade opgelopen heeft eens een weekje moeten ervaren hoe het is om met een continue piep in je hoofd en overgevoelige oren door het leven te gaan. Reken maar dat je je mening ten op zichte van het luisteren van harde muziek dan bij gaat stellen..

Hier een topic over (op maat gemaakte) gehoorbeschermers. En Hier een ouder topic waarin feestgangers hun ervaringen omtrent opgelopen Tinnitus (oorsuizen) en Hyperacusis (overgevoeligheid) beschrijven.

Neem deze waarschuwing alstjeblieft niet lichtvoetig op en neem gewoon NU passende voorzorgsmaatregelen als je plannen hebt om in de toekomst naar harde feesten te gaan. Wees gewoon slimmer dan ik voordat het ook voor jou een kwestie van achteraf praten is..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja dat snap ik wel, maar je hersenen zouden ook moeten 'weten' dat de persoon waar ze in zitten geestelijk en lichamelijk lijdt onder die piep.

Waarschuw beheerder
Tsja...moeilijke kwestie denk ik :/
Feit is wel dat het erg stress-gevoelig is.
Als je goed in je vel zit en je doet je ding, heb je er lang niet zoveel last van.
Is dit niet het geval, dan kan je er goed ziek van zijn.
Waarschuw beheerder
Hier weer een fijne harde piep... Te weinig rust zal het probleem wel zijn. Blijft irritant!
Maar gebruik nu in ieder geval standaard mn oordopjes! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2011 om 11:05:
Tsja...moeilijke kwestie denk ik :/
Feit is wel dat het erg stress-gevoelig is.
Als je goed in je vel zit en je doet je ding, heb je er lang niet zoveel last van.
Is dit niet het geval, dan kan je er goed ziek van zijn.

Absoluut waar!! Spreek uit ervaring! Tijdje terug een zware tijd gehad en ging er echt aan onderdoor.

Tegenwoordig alles aardig onder controle en de overlast is enorm afgenomen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperSan op vrijdag 16 september 2011 om 11:39:
Maar gebruik nu in ieder geval standaard mn oordopjes!

nu q base was me ruis een paar dagen aanzienlijk erger.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bjorn GTP?! op vrijdag 16 september 2011 om 11:48:
Tegenwoordig alles aardig onder controle en de overlast is enorm afgenomen.

(Y) :) vet relaxt om te lezen oud.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 16 september 2011 om 12:04:

er komt een dag dat die niet meer weggaat, en met die wetenschap kun je er nu nog voor kiezen om oordoppen in te doen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2011 om 16:39:
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 16 september 2011 om 12:04:

er komt een dag dat die niet meer weggaat, en met die wetenschap kun je er nu nog voor kiezen om oordoppen in te doen

ik heb al tinnitus. ik draag oordoppen. Maar alsnog was de ruis effe erger.

Toch misschien te ver in de bunkers gestaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 16 september 2011 om 17:00:
Toch misschien te ver in de bunkers gestaan.

Zeker op Q-Base kan je beter lekker achteraan blijven ja, heb je nog altijd een zeer lekker geluid maar toch al minder schadelijk, wil niet weten hoeveel DB daar vooraan in die bunkers wordt ontwikkeld...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reptoid op vrijdag 16 september 2011 om 18:00:
Zeker op Q-Base kan je beter lekker achteraan blijven ja, heb je nog altijd een zeer lekker geluid maar toch al minder schadelijk, wil niet weten hoeveel DB daar vooraan in die bunkers wordt ontwikkeld...

klopt, maar dan hoor je geen bass.
Waarschuw beheerder
+2
laatst weer zo een domme opmerking van een meisje op een feestje, "waarom heb je oordoppen in, doe ze uit, ik zo, wil nog niet doof worden, waarop zei antwoord, ah als je later oud bent en je bent doof, dan weet je dat je hebt genoten van het leven"!!Wat een domheid!!!
Waarschuw beheerder
Het probleem is dat ik ook zo was. Netzo als die vage krakers en illegaal volk voor de boxen gaan staan de hele avond nacht.

totdat ik tinnitus had. Het geluid zonder oordoppen is zo heerlijk.
Maja het zij zo.
Waarschuw beheerder
nou laatst dus ff geen oordoppen in bij een feest, en snel weer in hoor wat een herrie ) ga niet meer zonder, helaas ook te laat achter gekomen, maar jah wie weet ooit....
Waarschuw beheerder
Ik draag altijd oordoppen en ik kan niet zonder en heb geen zin als ik een jaar of 60 ben doof te worden maar voor mn werk draag ik ze ook en het lijk me vreselijk om die piep in mn oren te hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op vrijdag 16 september 2011 om 16:24:
vet relaxt om te lezen oud.

Dank u :) Er zat bij mij meer achter dan alleen Tinnitus. Er was nog een hersenaandoening die de tinnitus versterkte. Daar heb ik nu medicatie voor ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 februari 2010 om 18:47:
En neem van mij aan, het tijdelijke genot van het beluisteren van harde muziek boven de schadegrens weegt niet op tegen de risico's voor de mogelijke gevolgen ervan. Eigenlijk zou iedereen die nog geen gehoordschade opgelopen heeft eens een weekje moeten ervaren hoe het is om met een continue piep in je hoofd en overgevoelige oren door het leven te gaan. Reken maar dat je je mening ten op zichte van het luisteren van harde muziek dan bij gaat stellen..

Hier een topic over (op maat gemaakte) gehoorbeschermers. En Hier een ouder topic waarin feestgangers hun ervaringen omtrent opgelopen Tinnitus (oorsuizen) en Hyperacusis (overgevoeligheid) beschrijven.

Neem deze waarschuwing alstjeblieft niet lichtvoetig op en neem gewoon NU passende voorzorgsmaatregelen als je plannen hebt om in de toekomst naar harde feesten te gaan. Wees gewoon slimmer dan ik voordat het ook voor jou een kwestie van achteraf praten is..

zeker een topic met inhoud (Y)

ik draai ook al een tijd mee, maar de laatste jaren met oordoppen. Heb geen erge blijvende schade - voor zover ik weet en ik er last van zou moeten ondervinden in het dagelijkse leven - , maar had het eerder moeten doen.

wel klote dat jij schade hebt :(, maar wel tof dat je het onder de aandacht brengt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op zondag 2 oktober 2011 om 22:25:
ik draai ook al een tijd mee, maar de laatste jaren met oordoppen.

dan heb je sowieso wel schade opgelopen.
kom je misschien later wel achter
Waarschuw beheerder
:)

:bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:bier:

Hoe gaat het met jullie T flockers? Verbeteringen ? Verslechteringen? Met mii gaat t redelijk wordt er niet door belemmerd :) Drukke schoolperiode en eigenlijk de hele dag druk, dus niet erop lettend. Dan zo moe dat ik in bed vrijwel direct in slaap val :)
Waarschuw beheerder
donateur
het went en het valt daardoor minder op. alleen soms is het wat erger als ik echt kapot moe ben ofzo zeg maar.
stoor me er niet echt aan dus..

Waarschuw beheerder
Heb er weer een verstandskies uit laten halen. Niet vanwege de hinder van de plek van
de tand zelf, maar meer vanwege de druk die hij gaf.
Hoop dat dit een stuk minder hinder oplevert met m'n T.:)

Waarschuw beheerder
Huh, kunnen verstandskiezen ook een rol spelen?:O
Waarschuw beheerder
Heb het idee dat je hele kaak/gebit gebied een rol speelt ergens in T. Als ik mijn kaken hard op elkaar druk veranderd de piep van toonhoogte..

Waarschuw beheerder
Zeker wel :lol:
T kan door zoveel zaken veroorzaakt worden. Bij mijn vorige had ik er geen last van.
Deze kwam scheef door en drukte heel erg, waardoor de ruis 3x erger doorkwam.

Waarschuw beheerder
In het ziekenhuis kreeg ik d diagnose: stress, leer er maar mee leven, kom maar over een half jaar terug :rot:

dat is nu ook een half jaar gelden, net toevallig vanmiddag weer gebeld en kan vrijdag terecht :jaja:

Waarschuw beheerder
Dat is vaak een term die gebruikt wordt als de 'doktoren' het niet (meer) weten.
Dat het erg stress-gerelateerd is, is een feit, maar is de stress nu na een half jaar weg dan?
Waarschijnlijk niet denk ik?

Waarschuw beheerder
het is ook wel vaag bij mij, want ik loop dus al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met oordoppen, en ik ben altijd voorzichtig met herrie:jaja: ik ben ook altijd de zeikerd die niet wil dat de autoradio hard staat enzo :')

En dat hij in mijn oren keek zag alles er beter dan goed uit, en ook hoor ik beter dan gemiddeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 4 oktober 2011 om 19:56:
ik loop dus al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met oordoppen,

(y) kan menig persoon een voorbeeld aan nemen ;)

ben altijd voorzichtig met herrie ik ben ook altijd de zeikerd die niet wil dat de autoradio hard staat enzo

Dat kan een oorzaak zijn van T, maar hoeft niet hè.
Ik heb het inmiddels al vele malen gezegd, maar ala, nog maar een keertje; je kan T niet alleen
krijgen door/van harde tonen/muziek:) Er zijn legio omstandigheden die het kunnen veroorzaken.
Bij mij komt het wrs door de vele oorontstekingen die ik in het verleden heb gehad. Heb nu ± 20jr T.

En dat hij in mijn oren keek zag alles er beter dan goed uit, en ook hoor ik beter dan gemiddeld.

Die van mij zien er ook prima uit, alleen van binnen, en dan bedoel ik ook echt van binnen, is dat een
heel ander verhaal:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2011 om 20:05:
Heb nu ± 20jr T.

Is het in die periode verergerd, minder geworden of het zelfde gebleven? Hoe heb je het eigenlijk opgelopen, weet je dat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Don Ojers op dinsdag 4 oktober 2011 om 20:30:
Is het in die periode verergerd

De T is niet verergerd, in de zin van de intonatie. Wel is het met het ouder *uche* worden 8)
dat ik merk dat bepaalde dingen meer energie kosten.
Dan ga je automatisch filteren wat je wel en wat je niet gaat/wilt doen:)
T is absoluut heel stressgevoelig en kan worden getriggerd door een klein voorval.
Dan moet je weer ff terugkomen in je normale doen zeg maar. Hoe meer je je bewust bent van de
toon/ruis/piep/melodie, hoe meer het is als een klein kind wat overal bovenuit wil komen ;)

De T is een kwestie van 'gewenning', hoe vreemd het ook klinkt.
De H is waar ik het meeste last van heb (gekregen).
Die belemmerd mij regelmatig in mijn doen en laten. Maar daar probeer ik dmv oordoppen (festival)
en mij in te stellen op wat gaat komen (geluid) een weg in te vinden. Uiteraard lukt dit niet altijd :lol:

Uitspraak van Don Ojers op dinsdag 4 oktober 2011 om 20:30:
Hoe heb je het eigenlijk opgelopen, weet je dat?

Wrs door veel oorontstekingen vroeger. Feesten met harde muziek kwam ik niet.

Waarschuw beheerder
(y) kan menig persoon een voorbeeld aan nemen ;)

Ik had al snel zoiets: dit kan niet gezond zijn:X bovendien had ik toen een groepje met mensen die langer gingen, en die ene was al stokdoof :X

Dat kan een oorzaak zijn van T, maar hoeft niet hè.
Ik heb het inmiddels al vele malen gezegd, maar ala, nog maar een keertje; je kan T niet alleen
krijgen door/van harde tonen/muziek:) Er zijn legio omstandigheden die het kunnen veroorzaken.
Bij mij komt het wrs door de vele oorontstekingen die ik in het verleden heb gehad. Heb nu ± 20jr T.

Dat is het juist: ik heb nooit iets aan mijn oren gehad, ik had wel keelontstekingen vroeger, maar daar zit zeker 5 jaar of meer tussen

Die van mij zien er ook prima uit, alleen van binnen, en dan bedoel ik ook echt van binnen, is dat een
heel ander verhaal:/

ja, ik hoop dat ze daar nu naar willen kijken bij me :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 4 oktober 2011 om 22:23:
ja, ik hoop dat ze daar nu naar willen kijken bij me

Dat zullen ze dan toch gaan doen dmv een gehoortest? Als je naar de audioloog verwezen wordt/bent, ben je
voorlopig nog ff bezig ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2011 om 20:00:
Dat zullen ze dan toch gaan doen dmv een gehoortest? Als je naar de audioloog verwezen wordt/bent, ben je
voorlopig nog ff bezig ;)

Ik ben geweest, en het is heel simpel: ik hoor nog steeds ruim meer dan gemiddeld, en dus kunnen ze niets voor me doen.

Hij zei zelf dat het een wat ongewoon advies was, maar ik heb het advies gekregen om naar een acupuncturist te gaan of iets dergelijks.

Waarschuw beheerder
Waar slaat dat op?:/
Waarschuw beheerder
nou.. (bedoel het niet verkeerd o.i.d.)

1. acupunctuur is volgens mij niet erg prettig om te ondergaan.. of je moet enigszins masochist zijn

2. we hebben het hier over gehoorschade.. zintuigen dus? en acupunctuur leent zich daar - voor zover ik weet - niet voor

:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op zondag 9 oktober 2011 om 22:01:
1. acupunctuur is volgens mij niet erg prettig om te ondergaan.. of je moet enigszins masochist zijn

ben jij gek, die naaldjes zijn zo dun dat je het amper voelt, en dan nog, ik ben niet echt een jankerd

Uitspraak van groetjes van Koen op zondag 9 oktober 2011 om 22:01:
2. we hebben het hier over gehoorschade.. zintuigen dus? en acupunctuur leent zich daar - voor zover ik weet - niet voor

Zover jij weet ja. Toch is het niet helemaal vergezocht. Acupunctuur werkt met drukpunt dingen, google dat maar :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 9 oktober 2011 om 22:03:
Zover jij weet ja

sorry hoor (F) ik wist niet dat je boos werd

haha :P

Uitspraak van actief op zondag 9 oktober 2011 om 22:03:
Toch is het niet helemaal vergezocht. Acupunctuur werkt met drukpunt dingen, google dat maar

dat is inderdaad nieuw voor mij.. goed dat je het zegt, dan weet ik dat ook weer (Y)

--

Uitspraak van actief op zondag 9 oktober 2011 om 21:11:
heb het advies gekregen om naar een acupuncturist te gaan of iets dergelijks.

why?
Waarschuw beheerder
maar wat is jouw issue dan?

bij voorbaat mijn excuus want ik lees niet alle opmerkingen dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie..

maare, jou is acupunctuur geadviseerdd? maar je hebt toch nergens last van? of wel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2011 om 20:42:
De H is waar ik het meeste last van heb (gekregen).

heb ik ook, de T is gewoon gewenning.
Het is alsof je ruitenwissers nog aan staan terwijl de regen al voorbij is, je went zo aan het geluid dat je het niet meer hoort.
behalve snachts in bed.

de H is gewoon kut, ik kan niet eens naar een bedrijfspresentatie of de AutoRAI zonder oordoppen

Waarschuw beheerder
Ik heb ook tinnitus/oorsuizen/gepiep, daar gaat het topic ook over.
Waarschuw beheerder
nou nou, wat reageer je telkens verbitterd zeg ! whaha

bad hair day ofzo :banana:

no offence verder hoor

ik weet heus wel dat dit topic daarover gaat.. ik vroeg naar jouw 'issue' omdat ik dat dus niet wist ;)

Waarschuw beheerder
Verbitterd? Is ook maar zoals je het opvat hoor.

Maar goed, je had ook gewoon het topic wat beter door kunnen lezen, dat had je het ook geweten, er werd namelijk over gesproken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 9 oktober 2011 om 22:23:
Maar goed, je had ook gewoon het topic wat beter door kunnen lezen, dat had je het ook geweten, er werd namelijk over gesproken.

Uitspraak van groetjes van Koen op zondag 9 oktober 2011 om 22:12:
bij voorbaat mijn excuus want ik lees niet alle opmerkingen dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie..

(Y)
Waarschuw beheerder
maare welke ben jij op de foto? die met dat adidas vest?