Partyflock

Forumonderwerp · 1086648

Waarschuw beheerder
+21-1
De risico's voor gehoorschade heb ik altijd weggewimpeld met de gedachte 'het zal allemaal wel meevallen' en 'als ik minder goed ga horen dan kom daar wel achter als ik ergens in de 60 ben'. Van die gedachten kom ik nu dus al terug en ik ben pas 23.

Ik heb in het verleden door het bezoeken van diverse concerten en feestjes nooit merkbare blijvende gehoorschade opgelopen. Ik merkte wel dat mijn oren na een feest of concert wel eens 'suisden', maar dit suizen was meestal de volgende morgen gewoon weer verdwenen. Ik maakte me dus nergens zorgen over..

Maar op een bewuste zondagmorgen na een feest in november werd ik wakker met een suis in mijn oren die tot op de dag van vandaag niet meer uit mijn hoofd is weggegaan. En geloof me, dat is niet fijn. Om het feest compleet te maken ben ik ik er toen ook achter gekomen dat ik sindsdien overgevoelig voor hoge tonen was geworden. Het geluid van klaterend bestek of gillende kinderen gaat bij mij tegenwoordig door merg en been.

Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik nooit (op maat gemaakte) oordoppen aangeschaft heb voor het bezoeken van muziekevenementen (ook al had ik er wel over nagedacht maar nooit de stap gezet), maar als je -zoals ik- eenmaal geconfronteerd wordt met de consequenties is het gewoon al te laat. Ik hoop dat de mensen die dit lezen op dit gebied even wat beter na zullen denken dan ikzelf.. En neem van mij aan, het tijdelijke genot van het beluisteren van harde muziek boven de schadegrens weegt niet op tegen de risico's voor de mogelijke gevolgen ervan. Eigenlijk zou iedereen die nog geen gehoordschade opgelopen heeft eens een weekje moeten ervaren hoe het is om met een continue piep in je hoofd en overgevoelige oren door het leven te gaan. Reken maar dat je je mening ten op zichte van het luisteren van harde muziek dan bij gaat stellen..

Hier een topic over (op maat gemaakte) gehoorbeschermers. En Hier een ouder topic waarin feestgangers hun ervaringen omtrent opgelopen Tinnitus (oorsuizen) en Hyperacusis (overgevoeligheid) beschrijven.

Neem deze waarschuwing alstjeblieft niet lichtvoetig op en neem gewoon NU passende voorzorgsmaatregelen als je plannen hebt om in de toekomst naar harde feesten te gaan. Wees gewoon slimmer dan ik voordat het ook voor jou een kwestie van achteraf praten is..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Net een stukje op eenvandaag over oorsuizen... www.uitzendingemist.nl

Er is misschien een oplossing!! Check ff bij 21 min..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wel vette ontwikkeling :o
ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt :D

ik zou wel 1x per half jaar effe 20 minuutjes een paar stroomstootjes door mn hoofd willen laten gaan hoor als dat helpt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op vrijdag 8 oktober 2010 om 21:49:
wel vette ontwikkeling
ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt

ik zou wel 1x per half jaar effe 20 minuutjes een paar stroomstootjes door mn hoofd willen laten gaan hoor als dat helpt!

Ik ga dit ook cker volgen, en navraag na doen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op vrijdag 8 oktober 2010 om 21:49:

Ligt aan de mate waarin je het hebt. Maar interessant is het zeker.

Uitspraak van Bjorn GTP?! op vrijdag 8 oktober 2010 om 22:31:
Ik ga dit ook cker volgen, en navraag na doen!

(y)
Waarschuw beheerder
Gebruik nu ook al een lange tijd oordoppen. En voor de mensen die niet te veel geld willen besteden (Zoals ik). Je hebt al oordoppen voor 8 euro bij de kijkshop. (Tijdelijke aanbieding)

http://www.kijkshop.nl/product/4194/251-557-564/beeld_geluid/mp3-spelers/flash-mp3-spelers/alpine-oordopjes-partyplug/

En ze zitten ook fijn, ik vergeet na een paar minuten al dat ik ze in heb. En als je het voorshut vindt kun je nog een stukje van het buisje eraf knippen zodat ze bijna niet te zien zijn (Wel filter eruit halen als je gaat knippen natuurlijk).

Voor mij is het een stuk prettiger feesten met deze dopjes. Ik maak me niet meer steeds zorgen om gehoorschade en tinnitus op te lopen. En slaap een stuk prettiger na een feestje. En bovendien vindt ik het geluid zelfs BETER met doppen in. Omdat je geen last hebt van die super schelle tonen waar je oren zeer van doen. Omdat de hoge tonen meer gefilterd worden dan de lage.

En mensen die nog twijfelen, waarom zou je ze niet kopen? Het kost bijna niks, je beschermd je gehoor en het geluid is beter (Vindt ik). En onthoudt gehoorschade merk je niet direct en als je het merkt ben je te laat. :)

PS: niet zeuren over spelfouten, spelling is niet mijn sterkste punt. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :lijn:FuckTheSystem:vaag: op woensdag 13 oktober 2010 om 19:52:
PS: niet zeuren over spelfouten, spelling is niet mijn sterkste punt.

niet als je zo goed gesproken hebt _O_
Waarschuw beheerder
donateur
En voor de mensen die niet te veel geld willen besteden

Ik heb 165 euro voor die van mij betaald en ik heb er echt nog geen moment spijt van gehad, die 165 euro kan me aan m'n reet roesten, al was het 365 euro, ik zou ze zo weer aanschaffen, het behoud van je gehoor is echt niet in geld uit te drukken ;)

Je hebt al oordoppen voor 8 euro bij de kijkshop

Ook prima (Y) vind sowieso dat er veel te weinig mensen met gehoorbescherming rondlopen op feesten (N)
Ik ben echt blij na elk feest als ik ze weer uit doe :yes:

Waarschuw beheerder
PS: niet zeuren over spelfouten, spelling is niet mijn sterkste punt

:lol: het is je vergeven ;)

Sjezus, ik was op Glorification afgelopen zaterdag....er waren er bar weinig die oordoppen in hadden :nosmile:
Niet normaal hoe hard het geluid, maar ik had het bere naar mijn zin! Met oordoppen was het geluid prrrrrrrrima en ik kon iedereen ook gewoon heel goed verstaan!
Stond bij de toiletten en de 'meisjes' daar vroegen me; wat heb jij nou in je oren?
Ik zeg; dat zijn groene olifanten duh :rot: Kom over een poosje nog maar eens aan me vragen wat het zijn....als die ruis niet meer over gaat.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 oktober 2010 om 21:19:
Sjezus, ik was op Glorification afgelopen zaterdag....er waren er bar weinig die oordoppen in hadden :nosmile:

Ik was er ook, ik stond de hele avond helemaal achteraan in de kleine zaal en daar kon je jezelf echt amper verstaanbaar maken! :/
Iedereen komt er nog wel achter dat oordoppen echt noodzaak zijn op zulk soort feesten ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 oktober 2010 om 21:19:
wat heb jij nou in je oren?

Mensen doen echt alsof je 1 of andere debiel bent als je oordoppen in hebt :rot:
Uitlachen is de beste oplossing :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van QLUBTEMPO op woensdag 13 oktober 2010 om 21:47:
ik stond de hele avond helemaal achteraan in de kleine zaal en daar kon je jezelf echt amper verstaanbaar maken

Klopt.
Ik was er ook

Jij was toch niet degene die mij vroeg hoe oud ik was :roflol: :bloos:

Uitlachen is de beste oplossing

Tsja boeiend...daar ben ik te oud voor geworden om mij daar mee bezig te houden idd :)

alsof je 1 of andere debiel bent

Soms wel :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lovebug op woensdag 13 oktober 2010 om 21:19:

Mensen doen echt alsof je 1 of andere debiel bent als je oordoppen in hebt
Uitlachen is de beste oplossing

tering ja ieder feest weer! trek me der nooit veel van aan, tenzij het een brookie is die denkt ff stoer te zijn met zijn 3 feesten, dan vraag ik er altijd naar vaak zijn ze daarna wel stil, maar goed ik houdt ltijd in gedachte: ik zit met die piep anders, daar heb ik last van en niet die kerel naast me die het maar debiel vind!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pigmans op vrijdag 1 oktober 2010 om 20:09:
Uitspraak van Bjorn GTP?! op dinsdag 28 september 2010 om 00:13:
odverD, dan moet ik dus ergens een gat van 3 weken geen party gaan vinden... Nou ja bedankt voor je uitleg!

jeps dat het kutte deraan! q-base eigenlijk om die rede voorbij laten gaan, geen geluidslimiet. of anders voor 15 euro eerst weer uni dingen kopen maargoed.
zaterdag toch maar zonder gedaan gelukkig niks aan overgehouden! morgen ze ophalen en met q-dance fusion gewoon weer lekker in

Ik ben bij Schoonenberg langs geweeest en het dunne stuk (wat sluit op de kaak) is heel iets bijgeschaaft. Heb ze ff kort in gehad en het lijkt in 1e instantie dat dit voor mij al voldoende was :) Zaterdag kan ik het echt testen!

Gebruik nu ook al een lange tijd oordoppen. En voor de mensen die niet te veel geld willen besteden (Zoals ik). Je hebt al oordoppen voor 8 euro bij de kijkshop. (Tijdelijke aanbieding)

http://www.kijkshop.nl/product/4194/251-557-564/beeld_geluid/mp3-spelers/flash-mp3-spelers/alpine-oordopjes-partyplug/

En ze zitten ook fijn, ik vergeet na een paar minuten al dat ik ze in heb. En als je het voorshut vindt kun je nog een stukje van het buisje eraf knippen zodat ze bijna niet te zien zijn (Wel filter eruit halen als je gaat knippen natuurlijk).

Voor mij is het een stuk prettiger feesten met deze dopjes. Ik maak me niet meer steeds zorgen om gehoorschade en tinnitus op te lopen. En slaap een stuk prettiger na een feestje. En bovendien vindt ik het geluid zelfs BETER met doppen in. Omdat je geen last hebt van die super schelle tonen waar je oren zeer van doen. Omdat de hoge tonen meer gefilterd worden dan de lage.

En mensen die nog twijfelen, waarom zou je ze niet kopen? Het kost bijna niks, je beschermd je gehoor en het geluid is beter (Vindt ik). En onthoudt gehoorschade merk je niet direct en als je het merkt ben je te laat.

PS: niet zeuren over spelfouten, spelling is niet mijn sterkste punt.

Idd, goed bezig! Maar ik heb nog wel een tip voor je en de rest! Bij Schoonenberg verkopen ze oordopjes van het merk Noisezzz met verschillende sterktes filters te weten 17 DB, 25 DB en 33 DB. Hier in Rijssen (en neem aan ook bij de rest vd filialen) zijn ze dit gehele jaar nog in de aanbieding!! Normaal 25 euro en nu slechts 15 euro. Dat is toch geen geld voor bescherming??

Heb zelf ook een setje aangeschaft. Ik stoor mij soms in cafe's en dergelijke ook nog aan het harde geluid. Maar het is dan ook weer wat overdreven om 25 DB Exinore in te doen. Heb gevraagd naar een setje filters van 15 DB maar die waren schreeuwlelijk duur. (2x 30 euro).

Plus dat ze het bij Schoonenberg afraden om heel vaak tussen de 2 filters te switchen. Dan zou de sluiting er niet op vooruit gaan. Klonk vrij logisch dus heb ik een setje Noisezz van 17 Db aangeschaft voor het lichte werk. Heb deze gewoon bij in mijn tasje van de Exinore gedaan dus heb nu altijd iets passends bij me :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bjorn GTP?! op vrijdag 15 oktober 2010 om 09:33:
Idd, goed bezig! Maar ik heb nog wel een tip voor je en de rest! Bij Schoonenberg verkopen ze oordopjes van het merk Noisezzz met verschillende sterktes filters te weten 17 DB, 25 DB en 33 DB.

Huh welke heb ik an? ik heb die van 15 euro gekocht, ze waren in Hengelo ook in de aanbieding. Maar ik heb helemaal niks gehoord
over verschillende DB's (ofzo:P). Weet jij welke ik heb?
Ik vind die Noisezz wel fijn trouwens, geluid klinkt ook een stuk mooier:D

Waarschuw beheerder
ik heb ook een hele tijd een soort van suis-piep in me oren. ga binnenkort ook oordoppen laten maken. ga momenteel niet meer uit en spaar dat geld is voor de oordoppen voordat ik weer uit ga. ik gebruik nu de alphine oordppen, maar als ik ze weghaal na een feest hoor je toch geruis. al is het wel veel minder als je niets erin zet. ik heb ook als ik bij de trein bijv. sta en die remt kan ik er niet meer tegen, ook al sta ik ver, moet ik me handen zowat in me oren stoppen. vroeger had ik dat niet.
voorderest kan ik wel goed horen.

Mensen doen echt alsof je 1 of andere debiel bent als je oordoppen in hebt

klopt heb ik idd ook wel eens gehad. dan vragen ze waarom? zeg ik dat ik er last van heb en dan begrijpen ze het meestal wel en vinden ze het opeens een heel goed idee :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 13:22:
ik heb ook als ik bij de trein bijv. sta en die remt kan ik er niet meer tegen, ook al sta ik ver, moet ik me handen zowat in me oren stoppen. vroeger had ik dat niet.

dat is hyperacusis. ik had daar ook een beetje last van, maar dat is bijna helemaal weg door mn infuusbehandelingen in duitsland.

ik raad dan aan om met je huisarts te bespreken of je trental tabletten mag gebruiken voor een 3 / 4 weken.
trental kan weinig kwaad, zorgt voor een betere doorbloeding ofzo geloof ik en daarmee kan de piep en de gevoeligheid afnemen.

Waarschuw beheerder
De Exinore oordoppen 15/25db zijn absoluut niet voldoende voor housefeesten.

Tuurlijk klinkt het beter, omdat het de hoge tonen niet voldoende dempt.
Er word met de filter wat erin zit op lo/mi/hi tonen het zelfde gedempt, en helaas maar 25db.

Als je voor goede oordoppen wilt gaan kan ik die van Beter Horen "comfoor Motor Variant" adviseren en dan minimaal met paarsefilter.
Voor Qbase/Defqon etc feesten, kan je zelfs beter voor de zwarte filter gaan, dan weet je zeker dat je safe zit.

Maar dan nog, eigen risico ... Ik heb nu al oorsuizen en wil no way dat het erger word.
Heb ook oordoppen aangeschaft, maar durf zelfs dan niet meer in omgevingen te zijn met harde geluiden.

Ik heb nu jaar oorsuizen, mijn gehoor is gelukkig nog wel goed te noemen, geen afwijkende dippen in frequenties.
Maar wat een hel ... Nooit meer stilte ... Het eerste half jaar was een regelrechte nachtmerrie.
Niemand gun ik dit en geloof me, ik heb ENORM veel onderzoek gedaan over alles wat met Tinnitus te maken heeft.

Waarom? Omdat je word afscheept bij de KNO in het ziekenhuis ... "Leer er maar mee leven" kreeg ik als antwoord.
Er valt gewoon NIKS aan te doen, enigste wat je ervoor terug krijgt, elke dag met schuldgevoel leven.

En nadat ik de afscheidsbrief van Diedrich had gelezen op het inet ( nooit moeten doen ), klapte ik volledig inmekaar.

Uitgaan doe ik nu al bijna een jaar niet meer.
Zelfs met oordoppen, durf ik het niet aan om uit te gaan. Als het dan nog erger zou worden zou ik me het mezelf niet kunnen vergeven.
Ik mis het bezoeken van housefeesten, uitgaan met vrienden, biosscoop etc. enorm.

Het idee om niet lekker meer zorgeloos, 15dagen lang naar Kreta te gaan en dan lekker te feesten doet wel pijn.
Zulke vakanties is voor mij alleen nog een mooie herinnering.

Kan me wel voor me kop slaan, dat ik naar feesten/concerten etc. ben geweest zonder gehoorbescherming te dragen.
Het geluid staat ook onverantwoord hard op feesten, gewoon belachelijk .... 100db?! Waar gaat het over ...

En heb $!#@$@# vele avonden in die pokke herrie gestaan en dan ook gewoon 8u lang ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
100 is nog niet eens zo hoog, heb wel eens 110 meegemaakt..!

hoezo is 25 niet genoeg? als je 100 dB zoals je aangeeft hebt dan is t uiteindelijk 75 dB, dat is na 8 uur nog niet eens schadelijk (pas na 1 dag blootstelling ofzo)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ook oordopjes aangeschaft omdat ik merk dat mijn oren af en toe echt gevoelig worden voor bepaalde tonen. Maar het is tich eigenijk achterlijk dat iedereen zijn gehoor moet beschermen voor een feestje, ipv dat ze het geluid gewoon afstellen binnen veikige marges..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 oktober 2010 om 10:09:
De Exinore oordoppen 15/25db zijn absoluut niet voldoende voor

en waar baseer je dit op?!
Waarschuw beheerder
Dat vraag ik me ook af...:/
Zijn zelfde verhaaltje staat ook in het oordoppen draadje, en daar had ik ook al gereageerd.
Gewoon paniekzaaierij.
Om mezelf maar even te herhalen:

De geluidsintensiteit (dB) is wat bepalend is voor de schade, niet de toonhoogte.
Van een bas kan je net zoveel gehoorschade krijgen als een hoge toon bij gelijke geluidsintensiteit.
Bovendien, waarom zouden audiciens gehoor bescherming aan mensen verkopen die niet toereikend genoeg zou zijn?
Zodat ze later meer hoortoestellen verkopen? :lol: [zet alu hoedje op]
Waarschuw beheerder
donateur
maar er is wel iets met hoge tonen toch?
zijn we daar gevoeliger voor ofzo?
want het is geen toeval dat we allemaal hoge piepjes horen ipv lage bromgeluiden ;)
Waarschuw beheerder
Stukje van wiki:

De gehoordrempel is sterk afhankelijk van de frequentie van het geluid en vertoont bij personen zonder gehoorschade een minimum tussen 1000 Hz en 5000 Hz. Rond een frequentie van 4000 Hz hoort de mens het beste. De gehoordrempel bedraagt daar ongeveer -5 dB. Bij dit minimum is het gehoor van een mens dus het meest gevoelig.

Bij lage frequenties is het menselijk oor veel minder gevoelig; bij 100 Hz bedraagt de gehoordrempel ongeveer 28 dB, bij 10 Hz zelfs ongeveer 95 dB. Het geluid wordt bij zulke lage frequenties eerder gevoeld dan gehoord. De verschillen tussen individuele personen zijn bij de laagste frequenties echter zeer groot, zodat de ene persoon het geluid helemaal niet waarneemt, en de andere zeer gehinderd kan zijn.

[img]http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Gehoordrempel.png[/img]

Wat dit wil zeggen is dat je gehoor meer dB nodig heeft om lage tonen te horen dan hoge tonen.
Maar dat wil niet zeggen dat op het moment dat er een bas van 100dB je oor in komt je trilhaartjes minder hard heen en weer gaan dan bij een hoge toon van 100dB.
Je ervaart de bas misschien minder hard omdat je oor minder gevoelig is voor lage tonen.
En vraag maar eens rond bij mensen met gehoorschade, er zijn ook mensen die last hebben van een brom, helaas......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dat gaat alleen over het horen van frequenties, niet de gevoeligheid van de betreffende haartjes in de zin van hoe snel deze beschadigd kunnen worden.

Uitspraak van Housje Boompje Feestje op woensdag 3 november 2010 om 12:25:
Bij lage frequenties is het menselijk oor veel minder gevoelig

mss heeft dit er wel mee te maken. dat deze haartjes minder snel kapot gaan?

Uitspraak van Housje Boompje Feestje op woensdag 3 november 2010 om 12:25:
En vraag maar eens rond bij mensen met gehoorschade, er zijn ook mensen die last hebben van een brom, helaas......

ja das waar idd. maar volgens mij komt dat veel minder vaak voor.
Waarschuw beheerder
Daar heb je me even...:P
Misschien komt het omdat het voorste gedeelte van je gehoor gebeuren het gedeelte is waar je de hoge tonen mee hoort en het geluid een beetje gedempt is wanneer het aankomt bij het gedeelte waarmee je de lage tonen waarneemt? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Housje Boompje Feestje op maandag 8 november 2010 om 13:54:
aar heb je me even...
Misschien komt het omdat het voorste gedeelte van je gehoor gebeuren het gedeelte is waar je de hoge tonen mee hoort en het geluid een beetje gedempt is wanneer het aankomt bij het gedeelte waarmee je de lage tonen waarneemt?

Ik heb in een verslag die ik niet terug kan vinden een plaatje gezien van een oor met gehoorschade en zonder. De haartjes voor de hoge tonen vangen de meeste wind zeg maar :P Die zitten vooraan, achterin voor de lage tonen. Dat verklaart ook waarom bij de meeste de gehoorschade dus op hoge tonen is.

Bind me hier niet totaal op vast, maar zo interpreteerde ik het verslag (geschreven door 1 of andere hoogstaande arts)

Heeft iemand hier wat zinnigs kunnen vinden over die therapie wat op tv was een tijdje terug bij eenvandaag? Ik niet namelijk :S

Heb onlangs weer een test gedaan, mijn gehoor is niet verder verslechterd. Helaas de tinnitus wel. Ik had het eerst alleen rechts. Nu soms ook gewoon in mijn hele hoofd. Het lijkt wel alsof links een iets andere toon produceert dan. Het geeft iig een superschel irritant geluid. En ook hard!! :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb de Eximinore 15 aan laten maken, deze werd mij aangeraden. Mensen die goede ervaringen hebben? Minder gehoorklachten de dagen erna? :)
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje voor de experts op dit gebied, soms heb ik wel eens dat er helemaal geen hard geluid is, maar dat er spontaan een piep oprijst, binnen 2 seconden van geen piep naar wat je hoort na een feest zonder bescherming.
Hoe komt dit? Zijn dit haartjes die spontaan zelfmoord plegen, of zijn die toevallig uit hun evenwichtsstand (een soort DC offset) zodat ze een geluid registreren wat er niet is?

Ook hoor ik geen piep vanaf pak m beet 25dB SPL, maar als het heel stil is hoor ik wel een piep. wat is dit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gewoon bij de drogist zak watjes halen en die in je oren proppen, werkt prima (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Aquinox op zaterdag 20 november 2010 om 16:46:
Ook hoor ik geen piep vanaf pak m beet 25dB SPL, maar als het heel stil is hoor ik wel een piep. wat is dit?

Misschien komt die piep wel van buitenaf, als er bijv. een transformatorhuisje, hoogspanningskabels of andere magnetische velden in de buurt van je huis zijn kan je dat ook daar door hebben blijkbaar :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Aquinox op zaterdag 20 november 2010 om 16:46:

dit is tinnitus. die zachte piep hoor je altijd, maar vaak alleen snachts al het stil is valt het je op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bjorn GTP?! op woensdag 10 november 2010 om 17:58:
Ik heb in een verslag die ik niet terug kan vinden een plaatje gezien van een oor met gehoorschade en zonder. De haartjes voor de hoge tonen vangen de meeste wind zeg maar :P Die zitten vooraan, achterin voor de lage tonen. Dat verklaart ook waarom bij de meeste de gehoorschade dus op hoge tonen is.

Bind me hier niet totaal op vast, maar zo interpreteerde ik het verslag (geschreven door 1 of andere hoogstaande arts)

Heeft iemand hier wat zinnigs kunnen vinden over die therapie wat op tv was een tijdje terug bij eenvandaag? Ik niet namelijk :S

Heb onlangs weer een test gedaan, mijn gehoor is niet verder verslechterd. Helaas de tinnitus wel. Ik had het eerst alleen rechts. Nu soms ook gewoon in mijn hele hoofd. Het lijkt wel alsof links een iets andere toon produceert dan. Het geeft iig een superschel irritant geluid. En ook hard!! :S

Verhaal over de haartjes kom me inderdaad bekend voor, waardoor het gehoor dus gevoeliger is voor schade bij de hoge tonen.

Ik had zelf onlangs ook weer een gehoortest gedaan. Niet super veel veranderd eigenlijk ivm 4 jaar terug. Maar blijft zo verdomde lastig om te concentreren op de pieptonen die je te horen krijgt door alle andere tonen die ik hoor.
Voor mijn gevoel was mijn gehoor wél achteruit gegaan, naast overgevoeliger voor geluid en toename van tinnitus. In lawaaiige omgevingen meer problemen om naar meerdere mensen te luisteren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op zaterdag 20 november 2010 om 19:24:
maar vaak alleen snachts al het stil is valt het je op

Uitspraak van Phaseshift op zondag 21 november 2010 om 11:22:
In lawaaiige omgevingen meer problemen om naar meerdere mensen te luisteren.

klinkt allemaal herkenbaar... :-(

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
+1
Ik heb in een verslag die ik niet terug kan vinden een plaatje gezien van een oor met gehoorschade en zonder. De haartjes voor de hoge tonen vangen de meeste wind zeg maar Die zitten vooraan, achterin voor de lage tonen. Dat verklaart ook waarom bij de meeste de gehoorschade dus op hoge tonen is.

Klopt helemaal. Onderstaand een link met heel veel info over het gehoor en gehoorschade.
http://www.audiologieboek.nl/niveau2/hfd1/indexn2h1.htm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phaseshift op zondag 21 november 2010 om 11:22:
Ik had zelf onlangs ook weer een gehoortest gedaan. Niet super veel veranderd eigenlijk ivm 4 jaar terug. Maar blijft zo verdomde lastig om te concentreren op de pieptonen die je te horen krijgt door alle andere tonen die ik hoor.
Voor mijn gevoel was mijn gehoor wél achteruit gegaan, naast overgevoeliger voor geluid en toename van tinnitus. In lawaaiige omgevingen meer problemen om naar meerdere mensen te luisteren.

Heel herkenbaar. Het kost mij steeds meer energie om geconcentreerd naar een verhaal te (blijven)luisteren.
Na afloop van een verjaardag...feestje...werkdag whatever...lijkt het alsof je hoofd een spons is. Noem het maar sufgeluld :lol: ontspanning is een goeie remedie (y)voor mij althans.

Mijn gehoortesten moeten opnieuw gedaan worden. Bij twee verschillende instanties, twee verschillende prognoses...balen!
Waarschuw beheerder
ik had laatst mn oordopjes in gewoon hier op t dorp bij een feestje (lomp gedoe maar ok )
Je had al die reacties moeten horen :lol:

blijkt dus maar weer dat weinig mensen benul hebben van wat de gevolgen kunnen zijn :)
Waarschuw beheerder
donateur
Is het bij jullie erger geworden sinds het begin dat jullie merkten dat je 24/7 een piep hoorde?
Ik ben benieuwd of het naar feestjes gaan, zelfs met oordoppen in, het snel verergerd als je al tinnitus hebt.
Waarschuw beheerder
uuhm ik zit denk ik nog wel een beetje in een begin fase. Ga niet veel feesten dus ik beperk de schade

Maar ik denk wel dat het verergerd ja , zelfs met bescherming :(
Daarom pak ik elke gelegenheid ook aan om ze in te doen , zelfs tussen debielen die er niks vanaf weten
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het vorige week en gister voor het eerst sinds 4 maanden weer eens aangedurfd..
vind het alleen moeilijk om te beoordelen of het erger wordt of juist niet.
Waarschuw beheerder
Beter zal het er niet op worden lijkt me :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Duh :P
Maar of het nu juist veel sneller erger wordt, nu je al schade hebt.. snappie vous?
Als je geen schade hebt, dan zou je ook niet snel schade oplopen als je oordoppen gebruikt.
Nu wij al schade hebben, ben ik bang dat het ook sneller erger wordt. Ook al gebruiken we verstandig onze doppen.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Da Tomba !! op zondag 28 november 2010 om 11:52:
weinig mensen benul hebben van wat de gevolgen kunnen zijn

Klopt, dat veranderd wrs toch nooit.

Uitspraak van opie | optjenkere op zondag 28 november 2010 om 14:15:
Is het bij jullie erger geworden sinds het begin dat jullie merkten dat je 24/7 een piep hoorde?

Ik heb dit al zo'n ± 20jr. Bewust eigenlijk van de laatste paar jaar. Dacht daarvoor altijd dat het iets was wat bij mij hoorde ofzo. Wist ook niet wat de benaming was, die ken ik eigenlijk nog niet zo heel lang!
Ik kan niet echt zeggen dat het heel veel verslechterd is de laatste jaren, maar ik heb dan ook best veel afleiding en het is helemaal in mijn leventje geintegreerd zeg maar.....
Ik heb er sinds driekwart jaar wel Hyperacusis bij gekregen :nosmile: daar heb ik meer last van!!
Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan ik me voorstellen. Die piep 'went' aardig en is een keer wat anders dan alleen maar stemmetjes in mn hoofd 8)
Maar de pijnlijke momenten van bepaalde klanken was echt niet tof.
Ik heb dan wel gezegd dat die piep niet minder is geworden toen ik naar Duitsland ging voor die infuusbehandelingen, maar ik heb sindsdien echt geen last meer gehad van die gevoeligheid, aldus Hyperacusis.

Ik weet niet of het alsnog kan helpen, maar die stof kun je ook in tabletvorm bij de dokter krijgen. Ik raad iedereen die tabletten aan als je sowieso nog minder dan een maand last hebt van Tinnitus alswel Hyperacusis.

Ik heb er thuis nog een aantal liggen, ik was er op een gegeven moment mee gestopt want ik had er te veel meegekregen bij de apotheek.
Waarschuw beheerder
moet zeggen zelfs met oordoppen in het gelredome was het super geluid!! echt beste aanschaf sinds jaren zeg! ze gaan nu alleen wel voor de 2e maal terug naar de fabrikant, de linker blijft geluid lekken :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Da Tomba !! op zondag 28 november 2010 om 11:52:
ik had laatst mn oordopjes in gewoon hier op t dorp bij een feestje (lomp gedoe maar ok )
Je had al die reacties moeten horen :lol:

blijkt dus maar weer dat weinig mensen benul hebben van wat de gevolgen kunnen zijn :)

Ik denk vanaf nu maar zo, laat ze nu maar lachen, tegen de tijd dat we 20 jaar verder zijn, ben ik diegene die lacht, maar horen ze mij niet meer ;)
Uitspraak van opie | optjenkere op maandag 29 november 2010 om 15:07:
Ik weet niet of het alsnog kan helpen, maar die stof kun je ook in tabletvorm bij de dokter krijgen. Ik raad iedereen die tabletten aan als je sowieso nog minder dan een maand last hebt van Tinnitus alswel Hyperacusis.

Ik heb er thuis nog een aantal liggen, ik was er op een gegeven moment mee gestopt want ik had er te veel meegekregen bij de apotheek.

Ben benieuwd over welke stof je het hier hebt, zou je eens kunnen kijken?!
Waarschuw beheerder
donateur
ik had het toentertijd ook al genoemd, maar heb het even dr bij gepakt:
Trental is de simpele naam zeg maar en de moeilijke is Pentoxifylline. 2x 600mg per dag, of zoals ik heb gedaan 3x 400mg want in NL kun je maar 400mg tabletten krijgen.

Je moet hiervoor een recept halen bij je huisarts, ik raad ook aan om dit even met hem of haar te bespreken natuurlijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Alright, staat iig niet geregistreerd voor dat waar jij het voorgeschreven hebt gekregen zie ik. Off label use dus. Interessant :P
Waarschuw beheerder
donateur
Pentoxifylline improves blood flow through peripheral blood vessels and therefore helps with blood circulation in the arms and legs (e.g. intermittent claudication), and the brain (hence its use in vascular dementia).

Het zorgt voor goede doorbloeding, ook in de hersenen en volgens mij ook die nauwe haarvaatjes in je oren. Dat is volgens mij de gedachte van die Duitse artsen.
Ik geloofde die arts echt toen ik vroeg of ze succesverhalen kende. Vele successen behaald en ze doen het al jaren.

Mijn behandelingen zijn dan wel meer dan alleen deze tabletten, deze moest ik in de weekenden innemen en nog 3 weken toen ik met de infuusbehandelingen klaar was.
De gehele behandeling bestond uit 10 infuusbehandelingen. In alle infuzen zat Trental in vloeibare vorm, alleen in de eerste 3 zat er nog Cortison extra bij.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 30 november 2010 om 22:31:
Je moet hiervoor een recept halen bij je huisarts, ik raad ook aan om dit even met hem of haar te bespreken natuurlijk.

Ik geloof niet dat dat iets voor mij is...heb het nl al vrij lang allemaal :nosmile:
Maar interessant is het zeker! Toch maar eens nalezen.....
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 30 november 2010 om 22:49:
Het zorgt voor goede doorbloeding, ook in de hersenen en volgens mij ook die nauwe haarvaatjes in je oren.

De vraag is of dat je gehoor beter maakt :) Maar goed, het zou kunnen natuurlijk..
of ze succesverhalen kende. Vele successen behaald en ze doen het al jaren.

Mijn behandelingen zijn dan wel meer dan alleen deze tabletten, deze moest ik in de weekenden innemen en nog 3 weken toen ik met de infuusbehandelingen klaar was.
De gehele behandeling bestond uit 10 infuusbehandelingen. In alle infuzen zat Trental in vloeibare vorm, alleen in de eerste 3 zat er nog Cortison extra bij.

Alright, wel interessant. En heb je er baat bij gehad, vindt je ?