Partyflock

Forumonderwerp · 1079905

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zondag 29 november 2009, looptijd van 5996.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Wat vind jij van het verbod op minaretten in Zwitserland?

22475%
Goed
4615%
Fout
289%
Geen mening

GENEVE - Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media zondagmiddag, na sluiting van de stembussen.

Volgens voorlopige tellingen stevenen de voorstanders van het verbod af op bijna 60 procent van de stemmen en dat percentage zal waarschijnlijk niet veel meer veranderen. Later in de middag wordt de definitieve uitslag bekend. ''Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt'', aldus de website 20 Minuten. ''Dat is een enorme verassing.'' De verwachting was dat het plan van de populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) zou sneuvelen. De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders.

Spanningen
In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de alpenrepubliek, waar circa 400.000 moslims leven. Het land telt in totaal vier minaretten. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd.

Bron
Waarschuw beheerder
wat heb je nou weer voor een last van een minaret?

ze hebben erdaar 4....nou nou wat een hel?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 december 2009 om 10:57:
idioot ben je

Ik ben een idioot omdat ik kan begrijpen dat als mijn land bezet zou worden dat ik alle middelen in zou zetten om de bezetters te verjagen?
Laat mij dan maar een idioot zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:30:
Ik ben een idioot omdat ik kan begrijpen dat als mijn land bezet zou worden dat ik alle middelen in zou zetten om de bezetters te verjagen?

Welk land precies?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op woensdag 2 december 2009 om 13:25:

Horizon vervuiling?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:34:

Horizon vervuiling?

zeg dat in een islamitsch land, wat voor last heb je nou van een christelijke kerk :lol: dan wordt je hallal naar akbar gestuurt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 11:15:
ze waren er op zn minst van op de hoogte, bepaalde figuren hebben idd direct hun medewerking verleend

Iets ervan weten maakt je hooguit medeschuldig maar niet 'hoofddader'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 14:54:
Iets ervan weten maakt je hooguit medeschuldig maar niet 'hoofddader'.

maar wel schuldig dus ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 14:34:
zeg dat in een islamitsch land, wat voor last heb je nou van een christelijke kerk :lol: dan wordt je hallal naar akbar gestuurt

jij bent duidelijk nog nooit in zo'n land geweest
(akbar betekent "groot" btw)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 14:59:
jij bent duidelijk nog nooit in zo'n land geweest

Alleen in Egypte is het aantal Koptische kerken aanzienlijk. Maar dat is Noord-Afrika, in het Midden-Oosten zijn maar zeer weinig opvallende kerken te bespeuren. Libanon kent er een paar, maar voor de rest is het of verboden of mag het alleen als je niet kan zien dat het een kerk is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 14:34:

Lees goed maar verder in dit topic. Het vloekt met omgeving.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 11:53:
Daarom bestaat er ook geen échte Amerikaanse cultuur, het is een mengeling van alle immigranten.

Dat zou ik niet aan de inwoners van de zuidelijke staten vertellen. Zeer waarschijnlijk dat je dan gelyncht zult worden. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:05:
Libanon kent er een paar, maar voor de rest is het of verboden of mag het alleen als je niet kan zien dat het een kerk is.

Dus waarom zouden de Zwitsers dan de opzichtelijke minaretten toe moeten staan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:09:
Dus waarom zouden de Zwitsers dan de opzichtelijke minaretten toe moeten staan?

Dank voor de aanvulling. (Y)

Zwitserland hoeft ook helemaal niks toe te staan. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:05:
Alleen in Egypte is het aantal Koptische kerken aanzienlijk. Maar dat is Noord-Afrika, in het Midden-Oosten zijn maar zeer weinig opvallende kerken te bespeuren. Libanon kent er een paar, maar voor de rest is het of verboden of mag het alleen als je niet kan zien dat het een kerk is.

vanaf Egypte oostwaarts heeft het Christendom over het algemeen een redelijk vrije rol
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:08:
Dat zou ik niet aan de inwoners van de zuidelijke staten vertellen. Zeer waarschijnlijk dat je dan gelyncht zult worden.

die proberen je al te lynchen als je NASCAR afzeikt (zie Top Gear; oude aflevering) ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 14:59:
maar wel schuldig dus

Ja maar niet zoals mevrouw beweerd aan de gehele jodenvervolging dat gaat net ff te ver. :lol:

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:13:
vanaf Egypte oostwaarts heeft het Christendom over het algemeen een redelijk vrije rol

Jordanië? Sudan? Saudi-Arabië? Iran? Afghanistan?

Ik denk dat je westwaarts, zal je bedoelen, in Marokko is er trouwens ook bijna geen Christen te vinden. Nog geen 0,5 %

In heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten hebben Christenen te kampen met strengere regelgeving rond hun geloof.

Alleen Israël is een vrijhaven van religie. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:11:
Dank voor de aanvulling.

Yw (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:17:
Sudan?

= zuid

Jemen
[img width=743 height=704 cacheid=0010ec6b002e27f3b8a11e7e1a029a0b3f]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Yem5.jpg[/img]

Syrie
[img width=1024 height=768 cacheid=0010ec6e002e27fb656e7d781a029a0b3f]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cc/Syrian_Armenian_Church_in_Kessab.JPG[/img]

Jordanie
[img width=1024 height=767]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8a/Orthodox_church_in_Amman1.jpg[/img]

Irak
[img width=480 height=382 cacheid=0010ec77002e2800b14d0a241a029a0b3f]http://www.theodora.com/wfb/photos/iraq/syrian_catholic_church_basra_iraq_photo_iraq4u.jpg[/img]

Iran
[img width=500 height=520 cacheid=0010ec83002e280bd06763141a029a0b3f]http://ivmp.files.wordpress.com/2007/11/church_tehran.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:13:
die proberen je al te lynchen als je NASCAR afzeikt

Ja haha maar die gasten deden het er wel een beetje om natuurlijk. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:27:
Jemen

"Bekeerde moslim land uit gezet"
http://www.refdag.nl/artikel/87128/Veroordeelde+christen+mag+Jemen+verlaten.html

Syrie

10% Christen, ligt ook naast Libanon. Redelijk veel Christenen daar, Noordelijk hè.. 8)

Jordanie

"Steeds meer Christenen land uit gezet"
http://www.christenunie.nl/nl/k/news/view/194286

Irak

"Christenen in Irak gekruisigd"
http://www.rkkerk.nl/actualiteit/2007/detail_objectID593092_FJaar2007.html

Iran

"Christenen in Iran krijgen het steeds moeilijker"
http://www.refdag.nl/artikel/1402900/

Al die kerken van jou zijn gebouwd in een tijdperk dat de Islam wat liberaler, vrijzinniger en minder orthodox was. de late middeleeuwen, Europese kolonisatie, jaren 50/60.

Tegenwoordig is het geen goed plan meer. 8)
Waarschuw beheerder
+1
toegegeven, veel van die landen zijn dictaturen die door o.a. armoede nog een inhaalslag moeten maken op het gebied van o.a. educatie
en intolerantie is daarvan een destilaat

maar je moet toegeven dat je bronnen nou niet bepaald onafhankelijk zijn, beste Reckoner ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:41:
maar je moet toegeven dat je bronnen nou niet bepaald onafhankelijk zijn, beste Reckoner ;)

Het Reformatorisch dagblad staat bekend als zeer betrouwbare krant, dat zij als Christelijke krant één van de weinigen zijn in Nederland die berichten over de toestand van Christenen in den verre is uiteraard vanwege hun Christelijke inslag, dat kan je als onbetrouwbaar bestempelen, dat weten zij dus onderbouwen zij hun berichten zeer goed.
Waarschuw beheerder
donateur
Jordanie

Sneeuw in Jordanie? :lol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 15:37:
Al die kerken van jou zijn gebouwd in een tijdperk dat de Islam wat liberaler, vrijzinniger en minder orthodox was. de late middeleeuwen, Europese kolonisatie, jaren 50/60.

Tegenwoordig is het geen goed plan meer.

Meer dan dat hoeft er niet meer gezegd te worden.
Ze gaan met sprongen achteruit in het midden oosten wat betreft tollerantie tegenover niet-moslims
en dan maar janken als er in een klein bergstaatje zoals Zwitserland geen minaretjes gebouwd mogen worden.
Tja Islamitische wereldoverheersing is natuurlijk niet mogelijk als het kleine Zwitserland niet mee werkt natuurlijk :roflol:
Waarschuw beheerder
daar heb je gelijk in, maar aan de zijlijn staan ze natuurlijk nooit, als belijdend Christen
maar ok, als ik je die geef sta je nog pas op 50% ;)

ChristenUnie is gewoon polderfundamentalisme

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 december 2009 om 15:52:
Tja Islamitische wereldoverheersing is natuurlijk niet mogelijk als het kleine Zwitserland niet mee werkt natuurlijk :roflol:

Staat wel al hun oliegeld op geslagen... 8)

Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:52:
daar heb je gelijk in, maar aan de zijlijn staan ze natuurlijk nooit, als belijdend Christen

Wat bedoel je hier precies mee?

Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:41:
toegegeven, veel van die landen zijn dictaturen die door o.a. armoede nog een inhaalslag moeten maken op het gebied van o.a. educatie

Heeft zéér weinig te maken met de armoede, het gehele Midden-Oosten was 40 tot 50 jaar geleden een stuk liberaler ten opzichte van het Christendom en andere religies.

Het is de salafistische achteruitgang die het gebied in zijn greep heeft gekregen die de armoede heeft veroorzaakt en het klimaat en opinie heeft geradicaliseerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 december 2009 om 15:52:
Sneeuw in Jordanie?

goed gezien zeg...ja sneeuw in Jordanie ja
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 16:03:
Wat bedoel je hier precies mee?

dat als je 1 van de partijen bent, je er nooit 100% onafhankelijk naar kan kijken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 16:07:
goed gezien zeg...ja sneeuw in Jordanie ja

Geloof er niks van. Da's gewoon pep B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 16:07:
dat als je 1 van de partijen bent, je er nooit 100% onafhankelijk naar kan kijken

Zeg dat tegen de Joden, Koerden, Armenen, Tutsi's etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 12:21:
Mooie hoge torens!

Niks mis mee!

Totdat ze er Speakers inproppen en de hele buurt om 06u.00u smorgens uit hun bed lichten natuurlijk.
Kijken of je het dan nog zo'n leuke bouw werken vind ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind dat ze 10 jaar te laat met zeiken zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 16:03:
Heeft zéér weinig te maken met de armoede, het gehele Midden-Oosten was 40 tot 50 jaar geleden een stuk liberaler ten opzichte van het Christendom en andere religies.

Het is de salafistische achteruitgang die het gebied in zijn greep heeft gekregen die de armoede heeft veroorzaakt en het klimaat en opinie heeft geradicaliseerd.

:respect:

Een goed voorbeeld is Libanon.
In de jaren 50 het Parijs van het midden-Oosten, nu door radicale islamitische milities een religieus kruidvat

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 2 december 2009 om 15:52:
ChristenUnie is gewoon polderfundamentalisme

Ik zou serieus nog liever christen-fdundementalist worden dan moslim fundementalist.

ten eerste ben ik erg gehecht aan mijn voorhuid, ten tweede lust ik graag een biertje, ten derde heb ik een zeer snelle stofwisseling dus als je me dood wil hebben moet je me een maand laten vasten.
Dan heb ik ook geen zin om 5 keer per dag vanaf zonsopgang te moeten bidden op me knietjes met uitzicht op iemands hol + zweetsokken.
Christen doen dat in ieder geval nog op een eeehm... Christelijk uur.
Ik zie nog liever een vrouw in lange jurk met knotje dan een ingepakt doekenspook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 17:01:
Ik zou serieus nog liever christen-fdundementalist worden dan moslim fundementalist.

Ik liever geen van beide.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 16:54:
Een goed voorbeeld is Libanon.
In de jaren 50 het Parijs van het midden-Oosten, nu door radicale islamitische milities een religieus kruidvat

het is misschien niet cool om te zeggen, maar dat komt door 1 ding:

omdat moslims te grote gezinnen nemen en niet-moslims te kleine. De president van Libanon is altijd n christen, de premier altijd een soennitische moslim. Dat is ooit zo gekomen omdat er iets meer dan 50% christenen en iets minder dan 50% moslims woonden.

nu is het omgedraaid omdat de moslims de christenen met neuken hebben verslagen.
Waarschuw beheerder
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4680/Minaret_als_middelvinger
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 december 2009 om 16:13:
Geloof er niks van. Da's gewoon pep

hehe :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 16:15:
Zeg dat tegen de Joden, Koerden, Armenen, Tutsi's etc.

ok, ken alleen geen Tutsi's, tegen de anderen zal ik het zeggen, geldt in die situaties ook namelijk
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 17:01:

ten eerste ben ik erg gehecht aan mijn voorhuid, ten tweede lust ik graag een biertje, ten derde heb ik een zeer snelle stofwisseling dus als je me dood wil hebben moet je me een maand laten vasten.

Christenen kennen geen vasten-periode bedoel je? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 3 december 2009 om 13:06:
ok, ken alleen geen Tutsi's, tegen de anderen zal ik het zeggen, geldt in die situaties ook namelijk

Hutu's en Tutsi's? Rwanda jaren 90? Genocide?
Waarschuw beheerder
ja ik weet wat het zijn, ik ken er alleen geen persoonlijk, dus ik kan het niet zelf vertellen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5479745/__Wapenmeisje_schokt_wereld__.html?p=5,2

Geef mij eens een Christelijk voorbeeld van dit...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Olde Skoele op donderdag 3 december 2009 om 11:21:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4680/Minaret_als_middelvinger

Mooi stuk...

Opvallend ook hoe linkse mensen denken de waarheid in pacht te hebben, en andersdenkenden afdoen als dom en onwetend.
Wat zo gek is, is dat men bij rechtsen altijd refereert aan de 2e Wereldoorlog en de Holocaust.
Maar het wordt linksen nooit verweten dat onder het communisme miljoenen andersdenkenden werden vermoord.

Waarschuw beheerder
Alweer dat gelul van geloven vergelijken :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:03:
Opvallend ook hoe linkse mensen denken de waarheid in pacht te hebben, en andersdenkenden afdoen als dom en onwetend.
Wat zo gek is, is dat men bij rechtsen altijd refereert aan de 2e Wereldoorlog en de Holocaust.

Dat is dan ook hier gebeurd. De goelags waren een ver van mijn bed show.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:03:
Maar het wordt linksen nooit verweten dat onder het communisme miljoenen andersdenkenden werden vermoord.

Onzin, Communisten haten werd in de Koude Oorlog met de paplepel ingegoten. Koude oorlog anyone?

Verder valt erover te discuseren of de sovjet unie in zijn hoedanigheid nog wel communisme was, zeker nadat Stalin de macht had is het meer een dictatuur geworden ipv een sovjet staat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op donderdag 3 december 2009 om 14:07:
Onzin, Communisten haten werd in de Koude Oorlog met de paplepel ingegoten. Koude oorlog anyone?

Verder valt erover te discuseren of de sovjet unie in zijn hoedanigheid nog wel communisme was, zeker nadat Stalin de macht had is het meer een dictatuur geworden ipv een sovjet staat.

Dit is een beetje jou eigen straatje schoonvegen, het gaat niet wat het werkelijk was, maar uit welke naam het gebeurde. En dat is onmiskenbaar Communisme.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:01:

VS :respect:
[img width=570 height=416 cacheid=0010ecbb002e286adf2d19d81a029a2a10]http://acidcow.com/content/img/new02/105/tn.jpg[/img]
Protestanten dit dat zus zo.

Maar goed, nu komt weer links er recht bij kijken.

Wtf heeft het te maken met hoogstaande gebouwen die niet het West Europese straatbeeld passen? :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:08:
Dit is een beetje jou eigen straatje schoonvegen, het gaat niet wat het werkelijk was, maar uit welke naam het gebeurde. En dat is onmiskenbaar Communisme.

en hoeveel zijn er gestorven in naam der democratie? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:08:

Het is mijn straatje niet. Ben geen communist. Anarchist. Heeeeeel groot verschil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 3 december 2009 om 14:14:
democratie

Kapitalisme zou je bedoelen :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:13:
Maar goed, nu komt weer links er recht bij kijken.

I blame NPC.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 14:01:

er zijn zo ook hele reeksen van Israelische kindjes

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 3 december 2009 om 14:14:
en hoeveel zijn er gestorven in naam der democratie?

en hoeveel in de naam van de koning

god save the queen

en hoeveel in de naam van allah

allah akhbar

en hoeveel in de naam van de fhurer

heil hitler

en hoeveel voor de staat america
god bless america

zoals je ziet kun je geeneen volk de schuld geven van oorlog

iedereen wilt macht hebben en als je dan je voordeel kan pakken daarmee in de naam van............. zou iedereen dat toch doen...
laatste aanpassing