Partyflock

Forumonderwerp · 1076734

Waarschuw beheerder
Weer wat nieuwe berichten aangaande de mexicaanse griep:

Griep sluipt binnen

Nederland raakt heel voorzichtig in de greep van de Mexicaanse griep. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kondigt vrij zeker in de loop van vandaag voor het hele land een 'lichte epidemie' af.

Het aantal ziektegevallen loopt merkbaar op, vooral op scholen. 'Normale' seizoensgriep wordt volgens deskundigen hoegenaamd niet gesignaleerd. "Wat wij aan influenzamonsters binnenkrijgen, is eigenlijk alleen maar Mexicaanse griep." Directeur R. Coutinho van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM weigerde gisteravond mededelingen te doen over de actuele status van de griep. Maar zijn woordvoerders gaven zonder terughoudendheid aan dat 'de kans groot is' dat het H1N1-influenzavirus vanaf vandaag een beperkte epidemie van Mexicaanse griep geldt.

Woordvoerder H. Wychgel bevestigde: "Afgelopen week ging het om 6,9 griepzieken per 10.000 inwoners. Twee weken achtereen een ziektecijfer van omgerekend meer dan 50 zieken per 100.000 inwoners, en daar ziet het nu naar uit, betekent een lichte epidemie." Vanmorgen bekijkt het RIVM de jongste griepgegevens.

Ook in de VS beginnen de griepcijfers flink op te lopen. En in Australië worden zelfs de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen bevolkt door veelal jonge patiënten met de Mexicaanse griep. Ze zijn in bijna alle gevallen opgenomen met een ernstige longontsteking. Of en hoeveel jonge patiënten daar als gevolg van dit griepvirus overlijden, is nog onduidelijk. Sommige griepexperts in ons land houden er rekening mee dat de 'vroege griepsituatie op het zuidelijk halfrond' een voorbode kan zijn voor wat ons hier te wachten staat.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5141601/__Griep_sluipt_binnen__.html

En als klap op de vuurpijl:

Meisje (14) bezwijkt aan Mexicogriep

Een meisje van 14 jaar is deze week aan de Mexicaanse griep overleden. Ze was voor ze de ziekte kreeg gezond, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag.

De afgelopen week overleed ook een 40-jarige man met de Mexicaanse griep. Hij was al enige tijd ernstig ziek. Het aantal mensen in ons land dat aan deze griep is overleden, is hiermee opgelopen tot zes.

In Nederland heerst nu officieel een griepepidemie van de Mexicaanse griep. Dat stelt het RIVM op basis van een peiling onder huisartsen in Nederland, uitgevoerd in samenwerking met gezondheidsinstituut Nivel.

Er is sprake van een officiële griepepidemie omdat huisartsen twee weken achter elkaar meer dan 55 mensen op elke 100.000 Nederlanders met griepachtige klachten turfden. Volgens het Nivel telden de huisartsen in de week van 5 tot en met 11 oktober 69 mensen met griep per 100.000 mensen. Een week later was dat weer het geval, aldus het Nivel.

Het RIVM zegt vrijdagmiddag de cijfers bekend te maken en wil daarom nog niet reageren.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5143430/__Meisje__14__bezwijkt_aan_griep__.html

Je ziet het, de media machine draait weer op volle toeren! Laatst was er ook alweer een deskundige in het nieuws die voorspelde dat er minstens 25.000 tot 30.000 griepdoden zouden gaan vallen. Bibberen jullie ook al? Komt natuurlijk goed uit, aangezien de vaccinaties tegen de mexicaanse griep in november van start gaan. (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 17:40:
In drie van de vier sterfgevallen ging het om patiënten die ook al andere medische problemen hadden en die daardoor extra vatbaar waren voor de griep.

dus dan zijn ze toch niet gestorven aan de griep?
Ze zijn gestorven aan een andere aandoening, de griep was slechts een complicatie.
Een normaal gezond mens gaat niet dood van een griepje.

Waarschuw beheerder
Dat bedoel ik... maar ondertussen zetten ze wel met dikke koeieletters in de titel dat er 4 doden zijn door de griep.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 oktober 2009 om 11:22:
Bibberen jullie ook al?

Nee.
aangezien de vaccinaties tegen de mexicaanse griep in november van start gaan.

Hardstikke mooi ja! Ik haal er alleen geen. (y)

Waarschuw beheerder
Bibberen jullie ook al?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 09:48:
Nee.

Hoewel, morgen joden uit 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 15:40:
Hoewel, morgen joden uit

Was het net ff vergeten......
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=400 height=510 cacheid=0005f1ee000fa4b9d8bdcb681a02963dad]http://www.tjan.nl/log/varkensgriep.jpg[/img]

Uitspraak van actief op woensdag 28 oktober 2009 om 09:00:
breek zo lekker de week

:roflol:

Waarschuw beheerder
hier ff net gekeken op website van de overheid meen ik;

http://www.grieppandemie.nl/home/symptomen

De gevolgen van Nieuwe Influenza A (H1N1) zijn niet anders of ernstiger dan van gewone griep. Ook aan de gewone griep overlijden jaarlijks mensen, in Nederland ongeveer 1.000 per jaar

dus met andere woorden, idd een hoop paniek om niks!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
mn moeder laat zich dus wel inenten :s
lekker hoor op iets wat nog ni voor 100% getest is :s
bijwerkingen zijn ook nog ni duidelijk :s
Waarschuw beheerder
donateur
al 5 doden in een week :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van facebook op zaterdag 31 oktober 2009 om 23:56:
al 5 doden in een week

Zo ...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 22:01:
mn moeder laat zich dus wel inenten

Zei ik je toch ;p, zo`n nieuwsbericht brengt mensen echt niet op andere gedachte, had er vandaag ook nog een discussie over met pa en ma die hem wel gaan halen en mij maar vreemd aankijken als ik zeg dat nog lang niet ales bekend wat het met je doet op de langere termijn, die geloven gewoon heilig in wat hen wordt verteld :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 00:12:
die geloven gewoon heilig in wat hen wordt verteld

ja mijn moeder dus ook :/
ik zeg je weet lang ni wat t met je doet wat de bijwerkingen zijn enz .. je bent gewoon proefkonijn :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 30 oktober 2009 om 23:53:
Een normaal gezond mens gaat niet dood van een griepje.

correctie: een gezond iemand kan aan de griep doodgaan. we zijn juist helemaal verkeerd gaan denken in de loop der jaren. we denken dat de griep slechts een ergere vorm van een verkoudheid is, maar griep is en blijft een gevaarlijke ziekte. onderschat het alsjeblieft niet. een vriend van mij - kerngezonde gozer van net 30 - kreeg een keer de griep en het virus is in zijn hartzakje gaan zitten. vriend bijna dood, he! en niet 1 keer gebeurd: iedere keer als hij griep krijgt, moet hij met spoed naar het ziekenhuis want de virussen blijven zich in zijn hartzakje verzamelen.
tot op de dag van vandaag weten zelfs de doktoren niet waarom dat bij hem telkens gebeurd.

het probleem met de mexicaanse griep is dat het virus de neiging heeft om zich dieper in de spieren en organen te nestelen waardoor er dus levensbedreigende complicaties kunnen ontstaan. prima als je je niet laat inenten tegen de mexicaanse griep, maar maak mensen die het wel willen nemen niet belachelijk. ik zit in een risicogroep en ik weet nog steeds niet of ik hem wel gaat halen. ik heb vorig jaar 5x de griep gehad (voor het eerst sinds zeker 10 jaar of langer) en mijn lichaam, dat al heel veel moeite had om weer sterk te worden na mijn zware darmoperatie in juli, kon het eind februari niet meer aan en ik kreeg een hartinfarct doordat de griep mij zo had verzwakt.
ben ik bang? jazeker want ik ben ook mijn moeder verloren door de griep.
laat ik me inenten? ik ga dinsdag voor het eerst van mn leven de gewone vaccinatie halen want een herhaling van vorig jaar wil ik echt niet. en daarna zie ik wel wat ik ga doen.
Waarschuw beheerder
mexicaanse griep is gemaakt ;) en het is zeker wel paniekzaaierij, waarom heeft die viroloog anders zoveel aandelen in dat bedrijf?

hoe dan ook, ik laat me niet inenten als dat nodig zou zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 04:30:
http://www.nu.nl/algemeen/2113259/vaccin-mexicaanse-griep-veilig.html

Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 05:33:
waarom heeft die viroloog anders zoveel aandelen in dat bedrijf?

Er zijn mensen die veel belang hebben bij dit vaccin :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 08:23:
Er zijn mensen die veel belang hebben bij dit vaccin :yes:

ehm hoe bedoel je?

ik neem aan dat je dat in financieel opzicht bedoeld? anders ben je lekker naïef :lol:

lekker alles geloven wat er geschreven word
Waarschuw beheerder
bekende van me had de prik gehad "tegen mexicaanse griep" want wij was zogenaamd risico groep, hij ligt nu doodziek op bed :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 05:27:
ik zit in een risicogroep en ik weet nog steeds niet of ik hem wel gaat halen.

dat heb ik dus ook !! twijfel enorm omdat er veel dingen nog ni duidelijk zijn ..plus onbekende bijwerkingen !!
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 10:50:
bekende van me had de prik gehad "tegen mexicaanse griep" want wij was zogenaamd risico groep, hij ligt nu doodziek op bed

wtf :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 11:14:
wtf :o

dat bedoel ik, niet alles is zoals het lijkt of zoals ze het ons vertellen b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 11:26:
dat bedoel ik, niet alles is zoals het lijkt of zoals ze het ons vertellen

nee daarom twijfel ik ook enorm .. !!
klink kan wel zeggen dat t veilig is maar ja anders komt ie ni van die zooi af toch?

Waarschuw beheerder
donateur
in zweden al 4 doden door die vaccinaties :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 13:10:
in zweden al 4 doden door die vaccinaties

Brong??

Waarschuw beheerder
donateur
http://xandernieuws.punt.nl/?id=557677&r=1
check deze site maar ;)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 13:26:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=557677&r=1
check deze site maar ;)

Duitse politici krijgen ander ('veilig') griepvaccin dan de bevolking

In mijn ogen niet meer dan logisch, mocht er wat gruwelijk misgaan wordt iig het land nog geregeerd....:/ niks raars aan, maar helaas is het mens-eigen om in zon geval weer eens uit te gaan van een complot....zo blijkt maar weer....8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 10:50:
bekende van me had de prik gehad "tegen mexicaanse griep" want wij was zogenaamd risico groep, hij ligt nu doodziek op bed :rot:

Heb jij enig idee wat een 'prik' met je lichaam doet?
Je krijgt producten in je systeem gespoten die je afweersysteem moeten helpen je lichaam te beschermen tegen iets van buitenaf, dit gebeurt door 'antistoffen' in te spuiten, gelijkwaardig aan de shit waar je tégen in ge-ent wordt....zo wordt je namelijk resistent voor iets en op den duur dus imuun...en kan het virus geen schade meer aanrichten....
Gevaar is dus dat je inge-ent wordt tegen iets wat 'muteerd' om toch maar schade aan te kunnen richten aan je lichaam....
Vergelijk het met antibiotica, sommige soorten mag je maar eenmalig in je leven gebruiken omdat een 2e keer geen nut heeft en meer schade toebrengt dan oplost...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zondag 1 november 2009 om 13:42:
mijn ogen niet meer dan logisch, mocht er wat gruwelijk misgaan wordt iig het land nog geregeerd.... niks raars aan, maar helaas is het mens-eigen om in zon geval weer eens uit te gaan van een complot....zo blijkt maar weer....

en dit dan ?

http://xandernieuws.punt.nl/?id=559340&r=1&tbl_archief=
heel verdacht vind je ni ?

Waarschuw beheerder
donateur
en dit?

http://endtimes.punt.nl/?id=559206&r=1
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 10:49:
k neem aan dat je dat in financieel opzicht bedoeld?

Ook, maar je ziet dat onze overheid het niet altijd even goed met onze gezondheid voor heeft, er wordt niet een noodzaak gezien dat het middel misschien wel wat beter getest mag worden, belangrijk zijn juist de bijwerkingen op de lange termijn. :/
En op zwangeren is het helemaal niet getest maar wordt wel aangeraden door vrouwenartsen :/

Ik zag gisteren dat onze koninging zich niet laat inenten 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 14:03:
Ik zag gisteren dat onze koninging zich niet laat inenten

hahaha 8)
obama laat zn kids ook ni inenten en dat terwijl ze bij risicogroep behoren :/
beetje vaag vind ik !!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 14:09:
obama laat zn kids ook ni inenten en dat terwijl ze bij risicogroep behoren
beetje vaag vind ik

Zegt genoeg 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 14:14:
Zegt genoeg

juist ;) en hij was nog wel zo voor de inenting :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 13:56:
en dit dan ?

http://xandernieuws.punt.nl/?id=559340&r=1&tbl_archief=
heel verdacht vind je ni ?

Wat dan? lees jij wel hele stukken text of alleen wat je wílt weten?

Volgens het General Accountability Office zou het digitale netwerk tijdens een pandemie echter helemaal vol kunnen gaan lopen, waardoor economisch belangrijke partijen mogelijk schade zullen oplopen.

Daarom zouden Internetproviders toestemming van de overheid moeten krijgen om populaire websites te blokkeren, of de bandbreedte voor gewone burgers te beperken, ten gunste van het commerciële (handels- en financiële) internetverkeer.

:cry: we gaan allemaal dood.....:(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 14:03:
Ook, maar je ziet dat onze overheid het niet altijd even goed met onze gezondheid voor heeft,

overbevolking, daarom zijn er altijd rare epidemieën die zo "ineens" opduiken :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 15:14:
epidemieën

pandemie..;)

Waarschuw beheerder
donateur
overbevolking, daarom zijn er altijd rare epidemieën die zo "ineens" opduiken

its al about the money !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 1 november 2009 om 15:16:
pandemie..;)

als het beessie maar een naam heeft ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 13:10:
in zweden al 4 doden door die vaccinaties :s

wat heeft die dan ?

een vriend van mij vertelde gisteren aan mij, dat een andere vriend van ons zijn oom had vorige week hartinfact, en daarna 2 dagen later longontstoken. Toen hebben ze hem onderzocht en hij heeft mexicaanse griep. hij is de eerste van limburg die besmet is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik haal wel de griepprik, dat heb ik altijd elke jaar de griepprik en dus geen last van.
zonder griepprik dan word ik meer ziek.
ik ben aan het beetje twijfelen voor de vacin tegen mexicaanse griep.
ik heb astma ( bronchitus ) , ik laat me ff zeggen dat zonder vacin is ook 50 procent of met vacin is ook 50 procent.
dat is toch moeilijk keuze.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 16:14:
ik heb astma ( bronchitus ) , ik laat me ff zeggen dat zonder vacin is ook 50 procent of met vacin is ook 50 procent.
dat is toch moeilijk keuze.

:lol:

lekker blijven geloven dat je een risico groep bent :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
overbevolking, daarom zijn er altijd rare epidemieën die zo "ineens" opduiken

Heel toevallig hoor O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 16:11:
een vriend van mij vertelde gisteren aan mij, dat een andere vriend van ons zijn oom had vorige week hartinfact, en daarna 2 dagen later longontstoken. Toen hebben ze hem onderzocht en hij heeft mexicaanse griep. hij is de eerste van limburg die besmet is.

gewoon een longonsteking na een hart infarct dus, en dan roepen ze om paniek te zaaien dat ie mexicaanse griep heeft

als ik morgen onder een auto kom zeggen ze ook dat het daardoor komt :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 16:41:

ik kan niks aan doen dat klote griep op het wereld door de hele landen verspreiden!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 16:50:
ik kan niks aan doen dat klote griep op het wereld door de hele landen verspreiden

Je kan wel zelf een keus maken of je een prik neemt of niet ......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 16:51:
Je kan wel zelf een keus maken of je een prik neemt of niet

juist !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 16:50:
ik kan niks aan doen dat klote griep op het wereld door de hele landen verspreiden!

als dat echt zo is ;) denk eerder dat het verspreid word door bepaalde overheden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 16:51:
Je kan wel zelf een keus maken of je een prik neemt of niet ......

niet als je minderjarig bent of risico groep bent
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 17:19:
of risico groep bent

In dat geval heb je nog steeds een keus, je hoeft niet te gaan als je een oproep krijgt :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 1 november 2009 om 17:43:
In dat geval heb je nog steeds een keus, je hoeft niet te gaan als je een oproep krijgt

ja precies :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zondag 1 november 2009 om 16:41:

heb je weleens bij je kind van 2 gezeten die zijn allereerste astma-aanval krijgt? je ziet hem bleek worden en blauwe lippen krijgen en half bewusteloos in je armen liggen? vervolgens moet je met hem naar het ziekenhuis midden in de nacht en ligt hij vervolgens 5 dagen op IC?
ja, ik heb het over mijn zoontje. hij is inmiddels bijna 11 en iedere keer wanneer hij griep krijgt, krijgt hij een astma-aanval (de laatste keer vorig week toen hij de gewone griep had).
dus ik denk dat Linni heel goed weet waar ze het over heeft