Partyflock

Forumonderwerp · 1074203
28 volgers · 166639x bekeken

Waarschuw beheerder
+10-6
Wat vinden jullie ervan?

Hoevaak gebruik je het?

En hoeveel ml gebruik je per keer?

Enne natuurlijk is dit forum gewoon voor de fans :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje onder de ghb gebruikers.
Hoe kan ik het beste bijdoseren zodat het gevoel hetzelfde blijft als bij de begindosis?
Mijn probleem is dat ik een minder effect heb bij het bijdoseren.
Mijn begindosis is 3.5 ml en ik redose de helft na 2 uur en dan zo door.
Alvast bedankt!(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :xtc: P4RTYH4RD :lijn: op vrijdag 4 januari 2013 om 01:17:
Hoe kan ik het beste bijdoseren zodat het gevoel hetzelfde blijft als bij de begindosis?

Ik denk dat dit iets is wat je zelf zult moeten uitproberen.. Iedereen zal je iets anders aanraden op basis van hun eigen bevindingen.

Mijn advies: eerder bijpakken en iets meer bijpakken (Bijv. 2,8ml na 60 minuten). Doe het wat meer op gevoel en zorg gewoon dat er minimaal 60 minuten tussen zit iedere keer, dan kan er in mijn ogen met deze doseringen weinig gebeuren.
Waarschuw beheerder
Bedankt! Hier heb ik wat aan. Ik ken nl. wat mensen die 'opeens' out gaan van ghb. Dan denk ik 'hoe kan dat dan toch' en telkens hoor ik weer dat je het niet voelt aankomen. Ik ben dus vooral voorzichtig met bijdoseren omdat vooral ' het stapeleffect' risicovol is(niet dat ik ooit het gevoel heb gehad om teveel genomen te hebben)
en ik liever voorkom dan genees:').

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Martinozzz op zaterdag 5 januari 2013 om 21:35:
Mijn advies: eerder bijpakken en iets meer bijpakken (Bijv. 2,8ml na 60 minuten)

Dan heb je of kut G, of je hebt een tolerantie van hier tot tokio..
Ieder uur bij pakken met ~2.8 ml met (bijna) geen ervaring resulteert al snel in slaap modus (n)

Probeer eens te beginnen met ieder uur 1ml bij te pakken, als dat te weinig is kun je altijd nog opschroeven.

Uitspraak van :xtc: P4RTYH4RD :lijn: op zondag 6 januari 2013 om 01:45:
ik liever voorkom dan genees

Dat dus (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 januari 2013 om 02:54:
Ieder uur bij pakken met ~2.8 ml met (bijna) geen ervaring resulteert al snel in slaap modus (n)

Klopt, zelf adviseer ik mensen om een dosis te nemen die voor hun goed werkt en na 2,5 uur weer opnieuw die dosis te nemen (en na 2,5 uur weer enz.). Op die manier heb je geen last van het opstapel effect nl.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 januari 2013 om 02:54:

Ik ben wel wat gewend, houd het op dat tweede maar dan iets minder overdreven..

Het is al wat ik zei (En dat wordt in de eerste 3 adviezen al bekrachtigd):
Uitspraak van Martinozzz op zaterdag 5 januari 2013 om 21:35:
Ik denk dat dit iets is wat je zelf zult moeten uitproberen.. Iedereen zal je iets anders aanraden op basis van hun eigen bevindingen.

Uitspraak van House + Pirkies op zondag 6 januari 2013 om 12:11:
zelf adviseer ik mensen om een dosis te nemen die voor hun goed werkt en na 2,5 uur weer opnieuw die dosis te nemen

Ik weet niet hoe traag jouw metabolisme is maar na 60 tot 90 minuten merk ik echt helemaal niks meer van de ingenomen dosering.. Laat staan na 2,5 uur. Er vanuit gaande dat de G nog ongeveer 30 minuten nodig heeft om tot zijn piek te komen lijkt me een avondje op jouw manier aan de G niet erg gezellig :P

Maar goed nog maar een keer; Het is persoonlijk en speel zelf wat met je doseringen en tijden (binnen de grenzen), op deze manier zul jij er achter komen wat voor jou het fijnste is. Ik gaf slechts antwoord op een vraag waar nog niemand de moeite voor had genomen om op te antwoorden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Martinozzz op zondag 6 januari 2013 om 13:19:
Ik weet niet hoe traag jouw metabolisme is maar na 60 tot 90 minuten merk ik echt helemaal niks meer van de ingenomen dosering.. Laat staan na 2,5 uur. Er vanuit gaande dat de G nog ongeveer 30 minuten nodig heeft om tot zijn piek te komen lijkt me een avondje op jouw manier aan de G niet erg gezellig :P

Als jij na 60 minuten niets meer merkt heb je een te hoge tolerantie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik begin met een startdosis van 4 ml, dan na 2 uur 2 ml en dan ieder uur 2 ml, werkt perfect voor mij

Waarschuw beheerder
word wel steeds duurder lijkt wel of niemand meer de grondstoffen koopt ofzo maar ja ik neem meestal 2ml en dan naar uurtje weer 2ml maar ja doe het niet dagfelijks
Waarschuw beheerder
ik weet wel dat er laatst iets van 20.000 liter aan GBL in beslag was genomen en vernietigd door de politie. was bedoeld voor 1 van de bekendere particuliere verkopers. sinds dien is de prijs van GBL ook omhoog gegaan.

Misschien is het dus binnekort wel helemaal voorbij met de pret en zijn we weer van de zwarte markt afhankelijk. :) dan begint de chaos pas echt lijkt me.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kan je eigenlijk elk weekend G doen zonder verslaafd te raken?
Niet dat ik het elk weekend doe, maar de laatste tijd doe ik het wel vaker.

wel alleen op een zaterdagavond, als ik het dan gebruikt.
dosis 4.5/ redose na 1.5 meestal 3.8/4 dan begint het leuk te worden.

heb nu iets van 8x G gedaan
Waarschuw beheerder
-1
Nee hoor af en toe door de week is ook niet erg.

Waarschuw beheerder
+1
oke bedankt !
door de weeks gaat het zeker niet gebeuren,
heb nog school en werk dus heb wel iets beters te doen ;)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2013 om 23:19:
kan je eigenlijk elk weekend G doen zonder verslaafd te raken?
Niet dat ik het elk weekend doe, maar de laatste tijd doe ik het wel vaker.

wel alleen op een zaterdagavond, als ik het dan gebruikt.
dosis 4.5/ redose na 1.5 meestal 3.8/4 dan begint het leuk te worden.

heb nu iets van 8x G gedaan

De enige manier waarop je verslaafd kan raken aan GHB is door 1-2 weken lang te blijven redosen. (lichamelijk dan) Je kan prima 1 a 2 keer in de week G doen zonder dat dit complicaties gaat opleveren (mits normale dosering.)

Mensen met bepaalde slaapstoornissen krijgen het bijv in Amerika voorgeschreven voor dagelijks gebruik (wel alleen om te kunnen slapen). Bij het stoppen van de GHB keren enkel alleen de slaapproblemen terug die zij voorheen hadden, geen afkickverschijnselen oid. (op een enkele uitzondering na)

studie: (sodium oxybate = medicinale GHB)

Abstract
Study Objectives:

This study reviewed the cumulative postmarketing and clinical safety experience with sodium oxybate (Xyrem®), a treatment approved for cataplexy and excessive daytime sleepiness in narcolepsy. Study objectives were to investigate the occurrence of abuse/misuse of sodium oxybate since first market introduction in 2002, classify cases using DSM-IV criteria for substance abuse and dependence, and describe specific characteristics of these cases.

Methods:

We retrospectively reviewed postmarketing spontaneous adverse event 🇦🇪 reports from 15 countries for all cases containing reporting terminology related to abuse/misuse to determine its occurrence. All death cases independent of causality were reviewed to identify associated risk factors.

Results:

Approximately 26,000 patients worldwide received sodium oxybate from first market introduction in 2002 through March 2008. Of those 26,000 patients, 0.2% reported 1 of the events studied. These included 10 cases (0.039%) meeting DSM-IV abuse criteria, 4 cases (0.016%) meeting DSM-IV dependence criteria, 8 cases (0.031%, including 3 of the previous 4) with withdrawal symptoms reported after discontinuation of sodium oxybate, 2 confirmed cases (0.008%) of sodium oxybate–facilitated sexual assault, 8 cases (0.031%) of overdose with suicidal intent, 21 deaths (0.08%) in patients receiving sodium oxybate treatment with 1 death known to be related to sodium oxybate, and 3 cases (0.01%) of traffic accidents involving drivers taking sodium oxybate. During this period, approximately 600,000 bottles of sodium oxybate were distributed, and 5 incidents (0.0009%) of diversion were reported.

Conclusion:

Cumulative postmarketing and clinical experience indicates a very low risk of abuse/misuse of sodium oxybate."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dankjewel voor het antwoorden en opzoeken kerel !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *NG* op donderdag 10 januari 2013 om 21:13:
De enige manier waarop je verslaafd kan raken aan GHB is door 1-2 weken lang te blijven redosen. (lichamelijk dan) Je kan prima 1 a 2 keer in de week G doen zonder dat dit complicaties gaat opleveren (mits normale dosering.)

Dat valt mij mee eigenlijk. Interessant stukje bedankt
Waarschuw beheerder
Geen probleem, kan ook uit eigen ervaring beamen dat dit klopt. :)

Hou het wel echt bij die 1 a 2 keer want het sluipt er langzaam in, blijf op je hoede en bewaar het voor leuke gelegenheden ! ;)

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van *NG* op zaterdag 12 januari 2013 om 00:11:
Hou het wel echt bij die 1 a 2 keer want het sluipt er langzaam in

Houdt het gewoon bij 1x per maand max. Drugs zijn niet iets om wekelijks te doen period. Dus ook niet 1 week mdma, andere week G, andere week weer een ander goedje.
Waarschuw beheerder
Vraagje ik heb hier flesje met g liggen(droog en donker bewaard) heb het gekocht in april en m'n leverancier zegt dat het na 2 maand bedorven is:s maar is dat ook zo?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dubtrip op zaterdag 12 januari 2013 om 11:21:
Vraagje ik heb hier flesje met g liggen(droog en donker bewaard) heb het gekocht in april en m'n leverancier zegt dat het na 2 maand bedorven is

Ik ken mensen die hebben het een jaar bewaard in de koelkast en het werkte nog als een tierelier! Dus als je goed spul hebt, dan zul je er nog steeds lekker op gaan! Geniet, met je maten ;-)
Waarschuw beheerder
+1-3
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 januari 2013 om 10:39:
Houdt het gewoon bij 1x per maand max. Drugs zijn niet iets om wekelijks te doen period. Dus ook niet 1 week mdma, andere week G, andere week weer een ander goedje.

want? je kan hardere drugs helemaal niet vergelijken met G. die hebben een veel langere nasleep en herstelperiode. dat het nu toevallig op diezelfde lijst gezet is wil nog niet zeggen dat ze op dezelfde hoogte aan elkaar zitten.
Als je het dan al ergens mee kan vergelijken zou het alcohol zijn. kan prima vaker als 1x in de maand, maar het is niet verstandig er een gewoonte van te maken :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dubtrip op zaterdag 12 januari 2013 om 11:21:
m'n leverancier zegt

Die denkt ook alleen maar aan z'n eigen inkomsten denk ik, ik heb hier nog een fles staan die nu inmiddels al bijna een jaar oud is en daar is nog helemaal niks mis mee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ? op zaterdag 12 januari 2013 om 17:48:
Die denkt ook alleen maar aan z'n eigen inkomsten denk ik, ik heb hier nog een fles staan die nu inmiddels al bijna een jaar oud is en daar is nog helemaal niks mis mee

Dat idee had ik ook, vandaar dat ik het vroeg ;) hartelijk dank voor de snelle antwoorden!

Waarschuw beheerder
+3-1
Uitspraak van *NG* op zaterdag 12 januari 2013 om 17:09:
Als je het dan al ergens mee kan vergelijken zou het alcohol zijn. kan prima vaker als 1x in de maand, maar het is niet verstandig er een gewoonte van te maken

Sorry hoor maar 1 a 2x per week G is een gewoonte. Daarbij zit er bij alcohol nogal een verschil of je 1 a 2 drankjes (rode wijn zie je vaak) per dag pakt of meteen 6 a 7 op een avond. Dat is ook niet iets wat je 2x per week hoort te doen.

Daarbij zeg je dat G geen nasleep e.d. heeft, dat klopt (mindere nasleep, maar degelijk aanwezig). Je hoort mij ook niet zeggen dat ik het een harddrug vind, ik zeg drugs in het algemeen (blowen valt daar net zo goed onder). Maar met G ben je altijd met een lichaamseigen stof bezig. Of te wel, heel simpel gezegd, dit is raar voor je lichaam en per definitie niet goed. Al helemaal geen 1 a 2x per week.

Verder geen zin in discussie, dus bij deze stop ik ook met reageren. Als jij 1 a 2x per week G wilt doen of andere mensen er geen negatief advies op wilt geven be my quest. Hopelijk denken andere mensen wel na.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 januari 2013 om 11:40:
Sorry hoor maar 1 a 2x per week G is een gewoonte.

Eens.
Waarschuw beheerder
-7
Sorry hoor maar 1 a 2x per week G is een gewoonte. Daarbij zit er bij alcohol nogal een verschil of je 1 a 2 drankjes (rode wijn zie je vaak) per dag pakt of meteen 6 a 7 op een avond. Dat is ook niet iets wat je 2x per week hoort te doen.

Daarbij zeg je dat G geen nasleep e.d. heeft, dat klopt (mindere nasleep, maar degelijk aanwezig). Je hoort mij ook niet zeggen dat ik het een harddrug vind, ik zeg drugs in het algemeen (blowen valt daar net zo goed onder). Maar met G ben je altijd met een lichaamseigen stof bezig. Of te wel, heel simpel gezegd, dit is raar voor je lichaam en per definitie niet goed. Al helemaal geen 1 a 2x per week.

Verder geen zin in discussie, dus bij deze stop ik ook met reageren. Als jij 1 a 2x per week G wilt doen of andere mensen er geen negatief advies op wilt geven be my quest. Hopelijk denken andere mensen wel na.

ok man :') thanks voor je geweldig onderbouwde mening. doei.
Waarschuw beheerder
+3-5
Uitspraak van Digitalism op zondag 13 januari 2013 om 14:04:
Eens.

1-2 keer per week G doen is zeker een gewoonte, elk gedrag dat herhalend voorkomt is een gewoonte.
Ik vind ook niet dat je dit IEDER weekend moet doen, wat ik probeerde duidelijk te maken is dat dit prima mogelijk is zonder dat grote consequenties heeft voor je lichaam. En dat het sowieso beter zou zijn dan IEDER weekend drinken. Waar ik ook genoeg onderbouwing voor kan leveren, iedereen die zich er een beetje in verdiept weet dat bijv de metabolieten van alcohol (Ethanal) toxisch zijn voor het lichaam en dat alcohol vitamine b12 verbruikt in het lichaam. Waarbij de metabolieten van GHB enkel CO2 en water zijn en het lichaam deze stof herkend alszijnde het van nature voorkomt in het lichaam en het lichaam het dus ook makkelijk kan verwerken. (na ongeveer 6 uur is het al niet meer aantoonbaar)

Dat iemand anders VIND dat je GHB maar 1x per maand moet gebruiken is een MENING, als je vervolgens deze mening onderbouwt met:

Maar met G ben je altijd met een lichaamseigen stof bezig. Of te wel, heel simpel gezegd, dit is raar voor je lichaam en per definitie niet goed. Al helemaal geen 1 a 2x per week.

vraag ik me af of je uberhaupt wel weet waar je het over hebt en waarom je tegen iemand in zou gaan die probeerd betrouwbare informatie te geven, eventueel onderbouwd door onderzoeken. Voorbeeldje: anticonceptie, bepaalde hormonen (lichaams eigen stoffen) die dagelijks geslikt worden om zwangerschap te voorkomen. Volgens extreem zou dit dus per definitie niet goed zijn, wat nergens op slaat. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+5
Verslaving sluipt er langzaam in. niemand bedenkt van te voren van ja nu ga ik eens lekker twee weken aan de g,
En dat het een slechte naam krijgt is wel degelijk terecht! mensen gaan er aan kapot, hebben de meest vreselijke afkick en psychoses!
Denk je nou werkelijk dat al die mensen die er aan verslaafd zijn het IQ van een stoeptegel hebben?
verslaving is een ziekte waar je niet om gevraagd hebt en waar je vaak pas achter komt als je al ver boven de (veilige grens van ghb gebruik)

Uitspraak van *NG* op donderdag 3 januari 2013 om 15:58:
Jammer dat jullie niet kunnen inzien dat het probleem bij de kleine groep misbruikers ligt en niet bij het middel zelf

Ik hoop voor je dat je zelf geen lid wordt van die groep....
Hoe enthausiaster je er over praat en hoe meer je denk dat het weinig kwaad kan.
Des te sneller loop je het risico dat het er in sluipt.
Waarschuw beheerder
+2
Ik zelf ben van mening dat je alleen verslaafd geraakt als je een middel 'misbruikt' en niet als je er verstandig mee om gaat. Ik kan niet geloven dat verslaving je echt 'overkomt'. Maar dit is mijn mening.(f)

Waarschuw beheerder
+3
donateur
Uitspraak van :xtc: P4RTYH4RD :lijn: op maandag 14 januari 2013 om 00:28:
Ik zelf ben van mening dat je alleen verslaafd geraakt als je een middel 'misbruikt' en niet als je er verstandig mee om gaat. Ik kan niet geloven dat verslaving je echt 'overkomt'. Maar dit is mijn mening.

Er zijn diverse oorzaken aan te wijzen voor een verslaving. Deels is het een aanleg, aangezien sommige mensen verslavings gevoeliger zijn dan anderen. En het zal ook aan het middel liggen... Ik ken mensen die zijn bijvoorbeeld wel verslaafd aan een bepaald middel maar een ander middel kunnen ze weer makkelijker mee stoppen... Dus ene kant heeft Clitty :bounce: wel een punt, maar 'NG' heeft ook een punt. Blijft een lastig iets die verslavingen...

Waarschuw beheerder
+8-4
ng ik heb serieus nog nooit zoveel gezwets gehoord als dat wat jij hier neerzet, theoretische gezien zul je er een hoop van af weten ( als laborant). Maar in de praktijk ligt het jammer genoeg net allemaal iets anders. Niemand kiest ervoor om verslaafd te raken en geloof mij, ik het ook niet het iq van een stoeptegel. Maar luister he mijn leven is een puinhoop geweest van die troep na zoveel psychoses 2 jaar verneukt te hebben en 5 afkickklinieken verder, heb ik eindelijk mijn leven weer een beetje op de rails. Dus zeg aub nie dat het goed is om het een aantal keer per week of per maand te doen omdat je lichaam het na 6u weer heeft omgezet na co2 en water, en geen kater krijgt en weet ik veel wat voor onzin je er nog meer bij zette om je gebruik goed te lullen. Kerel geef je 1 advies pak die troep niet, er hoeven maar een paar dingen in je leven anders te gaan verlopen als dat jezelf op dit moment zou willen EN JE HANGT. Je gaat kapot, ik wil je alleen maar die ellende besparen en stop ermee het te romantizeren van die troep want als jij zo graag na de klote wil gaan ok maar betrek anderen daar niet in mee.

edit door beheerder: schelden is niet nodig. er kan ook normaal gediscussieerd worden.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
+2-4
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 januari 2013 om 05:13:
Maar luister he mijn leven is een puinhoop geweest van die troep na zoveel psychoses 2 jaar verneukt te hebben en 5 afkickklinieken verder, heb ik eindelijk mijn leven weer een beetje op de rails

Dat is jou ervaring helaas.Ook goed om te lezen. Maar dan hoef je niet iedereen neer te sabelen die er wel goed mee om kunnen gaan. :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
ng ik heb serieus nog nooit zoveel gezwets gehoord als dat wat jij hier neerzet, theoretische gezien zul je er een hoop van af weten ( als laborant). Maar in de praktijk ligt het jammer genoeg net allemaal iets anders. Niemand kiest ervoor om verslaafd te raken en geloof mij, ik het ook niet het iq van een stoeptegel. Maar luister he mijn leven is een puinhoop geweest van die troep na zoveel psychoses 2 jaar verneukt te hebben en 5 afkickklinieken verder, heb ik eindelijk mijn leven weer een beetje op de rails. Dus zeg aub nie dat het goed is om het een aantal keer per week of per maand te doen omdat je lichaam het na 6u weer heeft omgezet na co2 en water, en geen kater krijgt en weet ik veel wat voor onzin je er nog meer bij zette om je gebruik goed te lullen. Kerel geef je 1 advies pak die troep niet, er hoeven maar een paar dingen in je leven anders te gaan verlopen als dat jezelf op dit moment zou willen EN JE HANGT. Je gaat kapot, ik wil je alleen maar die ellende besparen en stop ermee het te romantizeren van die troep want als jij zo graag na de klote wil gaan ok maar betrek anderen daar niet in mee.

:respect:
Waarschuw beheerder
+4-1

dat jij er niet mee om kunt gaan zegt meer over jou dan over het middel. ik waarder het feit dat je je zorgen maakt, maar ik weet 100% zeker dat het bij mij nooit zo ver kan en zal komen. en niks van wat ik heb gezegt is gelogen, ik heb nergens gezegt dat misbruik in de mate dat jij het waarschijnlijk voor elkaar hebt gekregen goed is en/of dit soort misbruik aangemoedigd, maar dit komt niet tot stand door 1-2x per week gematigd te gebruiken, hoe je het ook wendt of keert. Dus je kunt hier wel de aanval op mij inzetten maar uiteindelijk zet je jezelf te kijk. Het enigste wat ik probeer is correcte informatie te verstrekken aan medegebruikers.

aanpassing door beheerder: reactie op schelden verwijderd.

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van :xtc: P4RTYH4RD :lijn: op maandag 14 januari 2013 om 00:28:
Ik zelf ben van mening dat je alleen verslaafd geraakt als je een middel 'misbruikt' en niet als je er verstandig mee om gaat. Ik kan niet geloven dat verslaving je echt 'overkomt'. Maar dit is mijn mening.(f)

Helemaal juist.
Onderschrijf ik totaal.
Waarschuw beheerder
heb 100 ml voor 65 eu aangeboden gekregen. Is dit nou duur of goedkoop
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *NG* op zondag 13 januari 2013 om 20:21:
Waarbij de metabolieten van GHB enkel CO2 en water zijn en het lichaam deze stof herkend alszijnde het van nature voorkomt in het lichaam en het lichaam het dus ook makkelijk kan verwerken. (na ongeveer 6 uur is het al niet meer aantoonbaar)

je hebt het over de metabolieten, en dat klopt inderdaad. vrij makkelijk te verwerken. de grote hoeveelheden "zout" die je naar binnen werkt zijn daarentegen absoluut niet gezond voor je.. (denk aan bloeddruk, nieren, lever). plus het feit dat je dopamine/beloningsysteem nogal verwend raakt door het stofje.

verder lees ik ook dat iemand zegt dat GHB een lichaamseigen stof is, en dat het daarom niet schadelijk zou zijn.. kul. alcohol is ook een lichaamseigen stof, maar net zoals GHB in zeer kleine hoeveelheden aanwezig. dat het daarom niet schadelijk zou zijn is imo een non-argument. we weten allemaal hoe schadelijk alcohol is voor het lichaam, ondanks dat het lichaam het zelf ook aanmaakt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van Bobob op dinsdag 15 januari 2013 om 02:34:
heb 100 ml voor 65 eu aangeboden gekregen. Is dit nou duur of goedkoop

das wel overdreven duur hoor voor 65 euro krijg je meestal toch wel een halve liter
Waarschuw beheerder
+1-3
Uitspraak van - Den= op dinsdag 15 januari 2013 om 08:54:
je hebt het over de metabolieten, en dat klopt inderdaad. vrij makkelijk te verwerken. de grote hoeveelheden "zout" die je naar binnen werkt zijn daarentegen absoluut niet gezond voor je.. (denk aan bloeddruk, nieren, lever). plus het feit dat je dopamine/beloningsysteem nogal verwend raakt door het stofje.

verder lees ik ook dat iemand zegt dat GHB een lichaamseigen stof is, en dat het daarom niet schadelijk zou zijn.. kul. alcohol is ook een lichaamseigen stof, maar net zoals GHB in zeer kleine hoeveelheden aanwezig. dat het daarom niet schadelijk zou zijn is imo een non-argument. we weten allemaal hoe schadelijk alcohol is voor het lichaam, ondanks dat het lichaam het zelf ook aanmaakt.

-aangepast- of alcohol een lichaamseigenstof is ligt eraan hoe je dat opvat. Het feit dat ghb wel een lichaamseigen stof is heeft niks ermee te maken of het wel/niet schadelijk is. want het is inderdaad maar in hele kleine mate aanwezig en als je dan een veel grotere dosis binnen krijgt heeft dat een heel andere werking, omdat het nu niet enkel op de GHB receptoren werkt maar ook op GABA receptoren. Wat er weer voor zorgt dat dopamine release geremt word (dit veroorzaakt oa het effect).

Toch blijft 1 van de grote bepalende factoren of een drug toxisch is voor het lichaam, het al dan niet toxisch zijn van de drug zelf of zijn metabolieten. Wat dus bij GHB niet het geval is en bij alcohol wel, vandaar dat ik die vergelijking maakte.

Ik ben het overigens met je eens dat als er al IETS schadelijk is aan sporadisch GHB gebruik dat het inderdaad de hoeveelheid natrium is die je binnenkrijgt, goede toevoeging! Misschien toch maar eens kijken voor de Kalium variant. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van *NG* op dinsdag 15 januari 2013 om 20:52:
Laat me nu je bron zien dat alcohol een lichaamseigen stof is? is onzin namelijk

Als je even Googled kom je uit bij oa deze tekst:

Alcohol: alcohol en verkeer gaan niet samen
woensdag, 16 maart 2011

Iedere hoeveelheid alcohol in het bloed vermindert de rijvaardigheid. Alcohol is geen eerste levensbehoefte; het is een genotmiddel. Alcoholconsumptie kan zonder problemen achterwege blijven, zodat iedereen die een voertuig bestuurt of wil gaan besturen dat in een zo goed mogelijke conditie kan doen.
Nullimiet

De huidige alcohollimiet voor ervaren bestuurders (0,5 promille) geeft een verkeerd signaal aan automobilisten: dat het drinken van een aantal glazen alcohol geen bezwaar is als je wilt gaan rijden. Hierdoor gaan automobilisten de grenzen opzoeken van wat wel en niet is toegestaan.

Een heldere limiet van nul promille maakt duidelijk dat alcohol in het verkeer gevaarlijk is. Uiteraard is het aan de wetgever om daar een goede handhavingslimiet aan te koppelen.
Lichaamseigen stof

VVN vindt dat de wettelijke alcohollimiet voor automobilisten zo laag mogelijk moet zijn om duidelijk te maken dat de combinatie alcohol en het gemotoriseerd deelnemen aan het wegverkeer onacceptabel is.

Omdat alcohol een lichaamseigen stof is, is een wettelijke limiet van 0,0 promille voor de politie niet handhaafbaar. Een handhavingslimiet van bijvoorbeeld 0,2 promille, zoals die nu ook geldt voor beginnende bestuurders is een acceptabel compromis.
Op de (brom)fiets

Voor verkeersdeelname per fiets, brom- of snorfiets is VVN eveneens van mening dat dit niet onder invloed van alcohol zou moeten gebeuren.

Het verlagen van de wettelijke limiet voor andere bestuurders dan bestuurders van motorvoertuigen achten wij echter niet nodig. De huidige grens van 0,5 promille voldoet daarvoor.

Lees meer over alcohol in het dossier 'Alcohol in het verkeer'.

Bron: http://www.veiligverkeernederland.nl/?q=node/50614

Waarschuw beheerder
+1-4
hahaha geweldig zelfs onze ng weet dus niet wat die zegt.
Waarschuw beheerder
+2
Is alcohol een lichaamseigenstof?

Nee, onder lichaamseigen stoffen worden stoffen verstaan die je lichaam zelf maakt (bv organen, hormonen, bloed en bloedcellen, antilichamen, lichaamsvloeistoffen als urine, tranen, enzovoorts) en dus als ‘eigen’ beschouwd kunnen worden. Kortom: alles wat je lichaam (h)erkent.
---------------------------------------------------------------------------------
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=26028
---------------------------------------------------------------------------------

Kom ook paar keer ja/nee tegen met googlen interessante discusie :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+4
Ng is goed besig op het forum ,
hij geeft veel info over de Ghb

je moet zelf gewoon je gezond verstand erbij houden als Ghb gaat doen.
en niet direct van het ergste van het ergste uitgaan
Waarschuw beheerder
Dat het in je lichaam voorkomt is niet hetzelfde als dat het ook daadwerkelijk een functie heeft in je lichaam he, dat bedoelde ik ermee te zeggen. GHB heeft dit wel, alcohol niet. Er komen idd zeer kleine hoeveelheden ethanol (<4 ppm) vrij in een bepaald fermentatieproces in het lichaam, maar dit word daarna ook weer direct afgebroken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2013 om 10:35:
das wel overdreven duur hoor voor 65 euro krijg je meestal toch wel een halve liter

Ja dit is ook uiteindelijk het geval geweest

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *NG* op woensdag 16 januari 2013 om 15:11:
Dat het in je lichaam voorkomt is niet hetzelfde als dat het ook daadwerkelijk een functie heeft in je lichaam he, dat bedoelde ik ermee te zeggen. GHB heeft dit wel, alcohol niet. Er komen idd zeer kleine hoeveelheden ethanol (<4 ppm) vrij in een bepaald fermentatieproces in het lichaam, maar dit word daarna ook weer direct afgebroken.

Je kan het leuk brengen, maar volgens mij is een lichaamseigenstof gewoon een stof die het lichaam zelf aanmaakt, ongeacht de functie of het nut van die stof...
Waarschuw beheerder
+4-4
Uitspraak van actief op woensdag 16 januari 2013 om 18:47:
Je kan het leuk brengen, maar volgens mij is een lichaamseigenstof gewoon een stof die het lichaam zelf aanmaakt, ongeacht de functie of het nut van die stof...

Okee jij je zin :P het is idd een lichaamseigenstof ;) my bad.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2013 om 23:17:
hahaha geweldig zelfs onze ng weet dus niet wat die zegt.

Ben hier net zo goed om te leren als om zelf raad te geven hoor ;) ik ben ook geen genie

Uitspraak van gerrit2 op woensdag 16 januari 2013 om 06:40:
Is alcohol een lichaamseigenstof?

Nee, onder lichaamseigen stoffen worden stoffen verstaan die je lichaam zelf maakt (bv organen, hormonen, bloed en bloedcellen, antilichamen, lichaamsvloeistoffen als urine, tranen, enzovoorts) en dus als ‘eigen’ beschouwd kunnen worden. Kortom: alles wat je lichaam (h)erkent.
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=26028

Kom ook paar keer ja/nee tegen met googlen interessante discusie :lol:

Ja precies, dit was dus ook hoe ik er over dacht! haha, het is slechts een product wat vrijkomt bij de afbraak van koolhydraten in de maag. ik citeer:
"Endogenous ethanol 🇪🇪 production is a normal phenomenon, but except in rare cases the amounts are minute. Studies of healthy abstainers peg blood alcohol concentration (BAC) from EE at less - often much less - than .004 percent, which itself is only a 20th of the usual U.S. legal limit of .08 percent.

Where does EE come from? While there's some evidence that small amounts are formed inside cells as metabolic intermediaries or products, mostly it's manufactured in the mobile fermentation vat known as your gut. Some of the tiny things that live in there, especially yeasts, are constantly munching ingested carbs and churning out booze. The body absorbs this normally modest volume of EE and it goes straight to the liver, where it's metabolized. Barring unusual circumstances, very little EE makes it to the rest of the body."

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2013 om 12:44:
Ng is goed besig op het forum ,
hij geeft veel info over de Ghb

je moet zelf gewoon je gezond verstand erbij houden als Ghb gaat doen.
en niet direct van het ergste van het ergste uitgaan

thanks (Y) ook nog mensen die het waarderen gelukkig dus :), maar het is opzich goed dat er een discussie gaande is hoor, het moet niet overkomen als een wondermiddel door mijn meer positieve posts, de horrorverhalen van ex verslaafden horen net zo goed thuis in dit topic. Maar het is niet nodig om aanvallen op elkaar te maken.
laatste aanpassing