Partyflock

Forumonderwerp · 1073125

Onderwerp is gesloten!

Het oorspronkelijke bericht is dus niet meer recent.
Waarschijnlijk is het aangebodene inmiddels verkocht of het gevraagde reeds bemachtigd.
Gisteren is mijn poes Snappie bevallen van 5 hele mooie kittens.

Helaas kan ik ze niet houden dus ik zoek een goed tehuis voor ze waar ze over 8 weekjes naartoe kunnen.

Ik vraag 15eu per kitten omdat ze ontwormd en ontvlooid worden en om er zeker van te zijn dat ze niet ergens naartoe gaan waar ze als slangenvoer worden gebruikt.

Het geslacht van de kittens weet ik nog niet maar daar zal ik vanmiddag even naar kijken.

De kittens zijn dus geboren op 10 september. Er zijn 2 rode, 1 rood/witte, 1 heel donker grijze (bijna zwart) en 1 lapjes die sprekend op haar moeder lijkt. Foto van moeder poes zie je hieronder.

Uitspraak van Zwork B) op vrijdag 11 september 2009 om 13:36:
Doordat iedereen maar kittens koopt

Als je een kitten wilt wil je gewoon een kitten, dan koop je geen volwassen kat:/

Wij hadden onze 2 kittens btw wel uit het asiel gehaald.
Maar had ook net zo goed ergens anders kunnen zijn.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:36:
Whahaha meen je?

ja dat meen ik dus wel:O
vind het gewoon erg dom,.. als je kittens krijgt heb je dus geen voorzorgsmaatregelen genomen!

ik heb mijn katten netjes uit het asiel gehaald en toen waren ze al 3 en 5. Doordat iedereen maar kittens koopt blijven die lieve katten die echt een huisje nodig hebben onnodig lang in het asiel of worden zelfs afgemaakt.

Gewoon je poes laten helpen en geen nestjes meer laten krijgen.

:respect: idd
ik heb mijn katten netjes uit het asiel gehaald en toen waren ze al 3 en 5. Doordat iedereen maar kittens koopt blijven die lieve katten die echt een huisje nodig hebben onnodig lang in het asiel of worden zelfs afgemaakt.

als het je niet uitmaakt of je een jonge of oudere kat neemt kan je inderdaad ook naar het asiel gaan. maar er zijn ook mensen die persé een kitten willen.

ik heb zelf wel al oudere katten genomen. zelfs 3 jaar geleden een zwangere poes. stond een advertentie op marktplaats dat die mensen hun zwangere poes kwijt moesten binnen een paar dagen en als dat niet gebeurde zouden ze haar op straat gooien.

Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 11:47:
Ik vraag 15eu per kitten omdat ze ontwormd en ontvlooid worden en om er zeker van te zijn dat ze niet ergens naartoe gaan waar ze als slangenvoer worden gebruikt.

vet goedkoop voor mijn slangen

:O zo ..je bent wel druk met die beesten he;)

Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 13:45:
ik heb zelf wel al oudere katten genomen. zelfs 3 jaar geleden een zwangere poes. stond een advertentie op marktplaats dat die mensen hun zwangere poes kwijt moesten binnen een paar dagen en als dat niet gebeurde zouden ze haar op straat gooien.

dat soort mensen verdienen een rotschop!!
lief van je,..dat je haar in huis gehaad hebt!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:43:
als je kittens krijgt heb je dus geen voorzorgsmaatregelen genomen!

Misschien dat niet nee.. Shit happends!! :o
Maar ja geen goede voorzorgsmaatregelen en dus wel kittens, tsja die zijn er nu dus!!
Maar vervolgens gaat het om die 15 euro..

Dus je kan ze gratis afhalen, maar nog hebben die beestjes verschillende kuurtjes nodig die ook betaald moeten worden..
Of zij hebben deze gehad en je betaald 15 euro!! So what??!

Daarnaast zijn er ook mensen die bewust een bepaalde keuze maken..
Zou ik nog een keer voor de keus komen te staan zou ik zeker nooit meer kiezen voor een gratis af te halen kitten! :no:
laatste aanpassing

Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 13:45:
stond een advertentie op marktplaats dat die mensen hun zwangere poes kwijt moesten binnen een paar dagen en als dat niet gebeurde zouden ze haar op straat gooien.

:| :@

kat ophalen en melding doen bij de dierenbescherming!
lief idd dat je dr op hebt gehaald, heb je die nog? en is ze nu geholpen?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:50:
maar nog hebben die beestjes verschillende kuurtjes nodig die ook betaald moeten worden..
Of zij hebben deze gehad en je betaald 15 euro!! So what??!

zeg euh 1984xx... zelf gebruik je toch ook de pil/condoom om zwangerschap te voorkomen??
waarom dan niet bij je huis dier,...waar je zoveel van houd?????
risico..... waar je zelf verantwoording voor hoort te nemen!

iig hier in de buurt,..mag je blij zijn dat je ze gratis weg kunt doen!
ook triest,.. maar jonge katjes genoeg!! in overvloed zelfs!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:48:
vet goedkoop voor mijn slangen

Nee niet doen!!
Heb zelf een slang gehad, maar vond het zo moeilijk beestjes te eten te geven..
Dus dat werkte niet! :$

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:58:
Heb zelf een slang gehad, maar vond het zo moeilijk beestjes te eten te geven..

:nocheer: ja,..zelfs een lief klein muisje,.is al moeilijk:(
vriend van me had 2 slangen,....:lol:stond er haast bij te janken toen hij dat zielige muisje erin gooide :cry:

De kittens worden ontwormd en ontvlooid en daar vraag ik een vergoeding voor. Dus doe maar een bod, dan laat ik wel weten of ik ermee akkoord ga

Vind't alleen wel erg grappig dat je ze zo op marktplaats hebt staan:lol:
Was toch gewoon €15?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:02:
Vind't alleen wel erg grappig dat je ze zo op marktplaats hebt staan
Was toch gewoon €15?

nou dat vind ik wel raar je gaat toch niet laten bieden op je katjes :/

Uitspraak van Zwork B) op vrijdag 11 september 2009 om 14:06:
nou dat vind ik wel raar je gaat toch niet laten bieden op je katjes

Sowieso als ze zegt dat ze er €15 voor wil hebben.

Stiekem wil je er wel wat aan verdienen of niet? b)

nou dat vind ik wel raar je gaat toch niet laten bieden op je katjes

aaawh joh,..schijnt heeeeel normaal te zijn.. :nocheer:
nou dat vind ik wel raar je gaat toch niet laten bieden op je katje

Vind't alleen wel erg grappig dat je ze zo op marktplaats hebt staan
Was toch gewoon €15?

Ik heb de advertentie niet zelf geplaatst omdat ik via mijn pc niet op die site kan. Zal het navragen aan degene die de adv. erop gezet heeft.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:57:
zeg euh 1984xx... zelf gebruik je toch ook de pil/condoom om zwangerschap te voorkomen??
waarom dan niet bij je huis dier,...waar je zoveel van houd?????
risico..... waar je zelf verantwoording voor hoort te nemen!

:D Daar heb je ook zeker gelijk in!

Sterker nog, als ik bepaalde berichten hier lees, voel ik me enigzins schuldig kittens te hebben gekozen ipv een poes of kater uit het asiel..

Maar ket kan een keer gebeuren, maar hoor dan wel dat mensen er vervolgens wel iets aan doen!!
Lees soms zelfs berichten dat kittens vastgebonden aan stenen en het water in gegooid worden.. Aaah triest, zie dat mijn eigen beestjes en raakt zoiets me echt..
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:52:
kat ophalen en melding doen bij de dierenbescherming!
lief idd dat je dr op hebt gehaald, heb je die nog? en is ze nu geholpen?

Ze leeft helaas niet meer :(

Ze liep 2 dagen lang te jammeren en aandacht trekken. Dus ik dacht dat de bevalling wel zou beginnen, maar er gebeurde niks. Voor de zekerheid met haar naar de dierenarts en die zei: wacht het nog maar ff een paar dagen af.

Volgende ochtend lag ze dood voor de voordeur :'( 1 kitten had ze eruit geperst in de kattebak, kitten was dood. En het andere kitten had ze nog niet eens volledig uitgeperst. Ben met dode moederpoes en dode kittens naar een andere dierenarts gegaan omdat ik wilde weten wat er mis was gegaan. Bleek dat die kittens te groot waren voor een natuurlijke bevalling.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:08:
Sterker nog, als ik bepaalde berichten hier lees, voel ik me enigzins schuldig kittens te hebben gekozen ipv een poes of kater uit het asiel..

goed zo!

haha nee joh als iemand per se een kitten wil dan moet diegene dat zelf weten, maar ik heb ervoor gekozen om poezen uit het asiel een huis en een thuis te geven en ik heb ze gewoon gelukkiger en gezonder zien worden sinds ze bij me wonen, dat geeft een goed gevoel
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 13:42:
en dan ben je nog goedkoper uit dan alles zelf te betalen, voor een poes ga je richting de 140 euro dan....

mijn moeder heeft haar katten laten helpen via Frieda Jungman uit Kropswolde. Was ongeveer 120euro kwijt voor 2 katten (sterilisatie, castratie, inenting en gezondheidscheck)

De kittens worden ontwormd en ontvlooid en daar vraag ik een vergoeding voor. Dus doe maar een bod, dan laat ik wel weten of ik ermee akkoord ga

maar er word duidelijk gesproken in de IK vorm.....
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 14:08:
Ik heb de advertentie niet zelf geplaatst omdat ik via mijn pc niet op die site kan. Zal het navragen aan degene die de adv. erop gezet heeft.

heel dit topic,.. en alle antwoorden, gaat nu wel beetje vreemd overkomen :nosmile:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:08:

:cry: ik ook hoor...
1 troost, als ik baileys (3,5 maand oud) niet genomen had,..had ze weekje later toch in het asiel gezeten;)
en lu lu, mijn 1 jarige poes, was het laatste katje uit een nest..
wilde hun een plezier doen om ze er vanaf te helpen:D
alleen kregen ze snel daarna weer een nest :[
gewoon boos, dat ze die moeder poes niet hebben laten helpen!!!
3x een nestje geworpen nu,..in 2 jaar tijd! (en het beestje is zelf 2 jaar oud) :S

Uitspraak van Zwork B) op vrijdag 11 september 2009 om 14:13:
haha nee joh als iemand per se een kitten wil dan moet diegene dat zelf weten, maar ik heb ervoor gekozen om poezen uit het asiel een huis en een thuis te geven en ik heb ze gewoon gelukkiger en gezonder zien worden sinds ze bij me wonen, dat geeft een goed gevoel

uit een nest of uit een aziel,..in beide gevallen krijgen de beestjes een goed huis!! (althans;))
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 14:15:
Was ongeveer 120euro kwijt voor 2 katten (sterilisatie, castratie, inenting en gezondheidscheck)

is niet duur..
ik moest ongeveer 150 euro betalen voor:
sterelisatie
inentingen
chip
verbult laten verwijderen operatief!
paspoort
verdoving en pijnstiller (Y)
ook geen moment spijt gehad dat ik 2 poesjes genomen heb!
ze zijn gezellig..en zooo knuffelig :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:15:
3x een nestje geworpen nu,..in 2 jaar tijd! (en het beestje is zelf 2 jaar oud)

1 van m`n moeder`s katten komt bij een vrouw vandaan die wel tegen de 30 katten in haar flat had. en die beesten fokten maar door, op den duur had ze dus haar huis vol met incest katten.

mijn moeder heeft daar dus 1 vandaan gehaald, een kater die ook niet helemaal spoord omdat hij dus een incest kater is.

die vrouw is op den duur ook door de woningbouw der huis uitgezet en alle katten zijn naar een katten opvangtehuis gegaan.

:s gatver... dat is ziek!!

Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 14:15:
Was ongeveer 120euro kwijt voor 2 katten (sterilisatie, castratie, inenting en gezondheidscheck)

castratie is veel goedkoper dan sterilisatie en een chip is meen ik ook rond de 40 euro...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:22:
ik moest ongeveer 150 euro betalen voor:
sterelisatie
inentingen
chip
verbult laten verwijderen operatief!
paspoort
verdoving en pijnstiller

dat betaalde ik ook voor de oudste, de andere 2 komen uit het asiel en zijn via daar geholpen.
bullshit, gezonde dieren zonder gedragsproblemen worden nooit afgemaakt.

Ik heb in een dierenasiel gewerkt en er worden dus WEL gezonde dieren zonder gedragsproblemen afgemaakt hoor!!!
Ik heb vaak genoeg gezien dat katten die er te lang zaten ingeslapen werden.
Heel triest maar het gebeurd!!
Zelfs een keer 27 tegelijk die uit één huis kwamen, gewoon omdat er geen plek was voor ze.

Uitspraak van !!!Vivir sin dormir op vrijdag 11 september 2009 om 14:32:
Ik heb in een dierenasiel gewerkt en er worden dus WEL gezonde dieren zonder gedragsproblemen afgemaakt hoor!!!
Ik heb vaak genoeg gezien dat katten die er te lang zaten ingeslapen werden.
Heel triest maar het gebeurd!!
Zelfs een keer 27 tegelijk die uit één huis kwamen, gewoon omdat er geen plek was voor ze.

:(
hier beweren ze dat dat nooit gebeurt...ik hoop het maar, kan niet alles redden helaas.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:35:
hier beweren ze dat dat nooit gebeurt...ik hoop het maar, kan niet alles redden helaas.

jaaaa bah idd!!!
maar daarom vind ik het ook belangrijk dat poezen en katten gewoon geholpen worden, zodat dit soort probleme voorkomen kunnen worden!
iets minder van die harige beestje :lol: betekend dat er ook minder in het asiel zitten:)
toen ik klein was, mochten wij alle katten houden die gewoon aan waren komen lopen in de buurt!
ze zwerfde er dan een poosje todat iemand rond ging vragen van die beesten waren..
:) mn zus en ik mochten ze dan houden :cheer:

Uitspraak van Zwork B) op vrijdag 11 september 2009 om 14:13:
goed zo!

:D

Dat is inderdaad mooi ja!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:22:
ook geen moment spijt gehad dat ik 2 poesjes genomen heb!
ze zijn gezellig..en zooo knuffelig

De mijne ook ja, echt super!! Heel aanhankelijk, maar dat vind ik juist leuk...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:41:
toen ik klein was, mochten wij alle katten houden die gewoon aan waren komen lopen in de buurt!
ze zwerfde er dan een poosje todat iemand rond ging vragen van die beesten waren..
mn zus en ik mochten ze dan houden

En hebben jullie veel katten gehad? :)

maar daarom vind ik het ook belangrijk dat poezen en katten gewoon geholpen worden, zodat dit soort probleme voorkomen kunnen worden!

(y) idd
en buiten dat, maar das een hele andere discussie, vind ik dat je huisdieren in en om je huis moet houden op eigen terrein.
als ze dan niet geholpen zijn voorkom je wel dat de halve buurt opgeknapt wordt.

mn zus en ik mochten ze dan houden

soepele mams heb je dan :D
de mijne begon al te mauwen als ze iets in mn jas zag bewegen :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:26:
castratie is veel goedkoper dan sterilisatie en een chip is meen ik ook rond de 40 euro...

Via Frieda van de kattenopvang in Kropswolde is sterrilisatie net zo goedkoop als castratie. Inenten is ook de helft goedkoper als wanneer je zelf naar de dierenarts gaat.

TO ik wil ze wel komen halen alle 5 dan kom ik ze vanavond ophalen

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 15:09:

:O

is er iets 1984XX?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 15:21:
is er iets 1984XX?

nee hoor :)
ik wil ze wel tot de volgende zomer ofzo..
heb wel interesse, heb vorige maand ook 2 katten gekocht maar die zijn al dood :S :S
he hallo reserveer eentje voor me he, wanneer ken ik hem ophalen

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 14:47:
En hebben jullie veel katten gehad?

stuk of 6...
maar wel iedere keer 2 tegelijk!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 15:09:

8 week wachten...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 15:21:
is er iets 1984XX?

dat is er;)
hallo
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 12:50:
kittens komen ook nog niet buiten, zolang zij niet buiten komen is het onodig om ze te laten ontvlooien

Pfff mens jij praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt:D
Als er meerdere katten in huis zijn springen de vlooien over op de kitten:lol:
En er worden zeker wel kittens gebruikt voor slangenvoer:jaja:
Vind heel goed dat ze er kleine vergoeding voor vraagt.
Weet je zeker dat ze goed terecht komen, en liefhebbers betalen graag 15 euro ervoor:jaja:
Als ze eraan wou verdienen had ze er wel meer voor gevraagd toch
En dat kan ook makkelijk want zoveel kittens zijn er niet op dit moment, omdat het er de tijd niet voor is....
laatste aanpassing
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op vrijdag 11 september 2009 om 13:02:
Katten die nooit buiten komen kunnen ook vlooien krijgen. Mijn katten kwamen in mijn vorige woning nooit buiten, maar toch hebben ze een paar keer vlooien gehad.

En wat dacht je van nestvlooien ;)

Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 11 september 2009 om 17:22:
Vind heel goed dat ze er kleine vergoeding voor vraagt.
Weet je zeker dat ze goed terecht komen, en liefhebbers betalen graag 15 euro ervoor

Precies ;)
T.o: trek niks van dat mens aan, ze praat over dingen waar ze echt helemaal geen verstand van heeft:lol:
laatste aanpassing

Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 11 september 2009 om 17:25:
T.o: trek niks van dat mens aan, ze praat over dingen waar ze echt helemaal geen verstand van heeft

is goed hoor..:aai: wat jij wilt(Y)
31 jaar lang katten/poezen gehad, maar ik heb er geen verstand van :roflol:
prima toch:D
laatste aanpassing

Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 11 september 2009 om 17:22:
En dat kan ook makkelijk want zoveel kittens zijn er niet op dit moment, omdat het er de tijd niet voor is....

onzin!!!!! kom hier maar eens in de buurt kijken dan....;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 17:38:
31 jaar lang katten/poezen gehad, maar ik heb er geen verstand van
prima toch

Tjah als jij zegt dat kittens niet ontvlooid hoeven worden wanneer ze niet naar buiten gaan heb jij er idd geen verstand van:O
En voor de rest praat je hier ook onzino:)
laatste aanpassing

ja, jij ook grootbek?

:lol:

Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 11 september 2009 om 17:43:
Tjah als jij zegt dat kittens niet ontvlooid hoeven worden wanneer ze niet naar buiten gaan heb jij er idd geen verstand van

iets ONNODIG VINDEN is heel wat anders dan het helemaal niet meer hoeven doen!
en er vanuitgaand dat de moeder poes antivlooien kuur gehad heeft, en gezien de vlooienband die ze draagt..
en daarnaast,..kleine kittens komen tot een bepaalde leeftijd niet buiten(Y)
Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 11 september 2009 om 17:43:
En voor de rest praat je hier ook onzin

kind toch...
als jij je stoort aan mijn mening..
en er niet tegen kunt dat ik eigen ervaringen hier post...??
blijf dan weg,..of zet me dan op blokeren! :bye:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 september 2009 om 18:10:
als jij je stoort aan mijn mening..
en er niet tegen kunt dat ik eigen ervaringen hier post...??
blijf dan weg,..of zet me dan op blokeren!

Nee hoor vind wel grappig hoeveel onzin jij kan praten over dingen waarvan je geen verstand hebt:D
laatste aanpassing

:bye: blokeren...