Partyflock

Forumonderwerp · 1072392

'Zorgwekkende' stijging ongevallen met partydrug GHB
Uitgegeven: 3 september 2009 09:12
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 09:28

AMSTERDAM - Het aantal mensen dat na gebruik van de partydrug GHB op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen belandt, is de afgelopen jaren ''zorgwekkend gestegen''.

Het Trimbos-instituut sprak donderdag van een verviervoudiging in de periode 2003 - 2008. Vorig jaar belandden bijna duizend GHB-gebruikers in het ziekenhuis, aldus het instituut.

GHB (Gamma Hydroxy Boterzuur) is van oorsprong een narcosemiddel en kan naast bewusteloosheid ook tot ademhalingsproblemen leiden.

Uitgaansleven

Vooral in het uitgaansleven is de drug populair. Uit het onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dan ook dat ongeveer 65 procent van de behandelingen in het weekend plaatsvond. Veel gebruikers combineren GHB met alcohol of andere drugs.

Uit informatie van het Trimbos-instituut blijkt verder dat ruim 40 procent van de slachtoffers er zo slecht aan toe was dat een ziekenhuisopname nodig was.

Slachtoffer

Ongeveer 3 procent van de behandelde slachtoffers denkt slachtoffer te zijn geweest van een ongemerkte toediening van de drug door een ander.

Enkele maanden geleden meldde het Trimbos-instituut al dat naar schatting een paar honderd GHB-verslaafden in behandeling zijn bij instellingen voor verslavingszorg.

Relatief een klein aantal, maar de verslaving onder gebruikers groeit snel, aldus het instituut.

© ANP

bron:

http://www.nu.nl/algemeen/2074238/zorgwekkende-stijging-ongevallen-met-partydrug-ghb.html
laatste aanpassing
Uitspraak van Pixiedust(6) op dinsdag 15 september 2009 om 19:14:
Ja ik bij 16

ben ik dus niet de enige die niet zo goed tegen hoge doseringen kan ;p

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 15 september 2009 om 16:51:
Stiekem ben ik daar wel jaloers op..

mischien wil je dat gevoel wel juist te graag dat het daarom niet gebeurd
jaloers hoef je niet te zijn hoor volgens mij heb jij het ook aardig goed naar je zit gehad bij dominator en decibel :lol:

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 15 september 2009 om 19:17:
't Is ergens handig om wat meer aan te kunnen, maar aan de andere kant ook weer niet.

idd (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van [S]kullQueen |†| :devil: op donderdag 17 september 2009 om 14:13:
jaloers hoef je niet te zijn hoor volgens mij heb jij het ook aardig goed naar je zit gehad bij dominator en decibel :lol:

Op Dominator heb ik me prima vermaakt. :yes: Toen heb ik nog 'n kwartier lang naar de wolken staan kijken, daar op 't strand. Werkelijk NIEMAND snapte wat ik aan 't doen was, maar 't was zo mooi.. (L)

Decibel was 'n vet feestje, maar daar heb ik 't zelf aan 't begin van de middag nogal verneukt. Als ik dat niet had gedaan, was de 2C-I en 4-FMP veel beter uitgevallen denk ik. :) Maar goed, da's achteraf. ;)
Ik heb laatst gehoord dat iemand die onder invloed van GHB was, zijn hand in een stikstof ton had gestopt. Hij is nu mooi zijn hand kwijt.. Zijn onderarm was helemaal ingevroren..
Uitspraak van Jimz op vrijdag 4 september 2009 om 18:30:
Weet nog goed dat je toen bij BNN afkicken die Niels had jezus wat was die gast vaag geworden van de GHB. Dan zie je pas wat een tering troep het is en hoe moeilijk het is om er vanaf te kicken. Als hij nog steeds afgekickt is

Hij heeft zelf later een afkick kliniek opgezet, weet niet of dat wat geworden is...maar hij was al in een ver stadium.

Uitspraak van Jimz op vrijdag 4 september 2009 om 01:33:
m'n kameraden en ik gaan al dik 19 jaar naar de klote maar we hebben nog nooit bij de EHBO binnen gezeten door de drugs. het is zowieso stakkergedrag,

Gedeeltelijk mee eens. Hoe ga je ermee om, heel belangrijk! Wees verstandig en neem je verantwoordlijkheid voor je eigen drugs gebruik! Want elke weekend je vol laten lopen met drank is slechter dan elk weekend een pilletje. Hoeveel mensen nemen al jaren niet elke week een paracetamol of andere medicijnen die ze hun hele leven moeten slikken....dat is net zo slecht en misschien wel slechter (nog steeds niet bewezen) maar ook die kunnen 100 worden. Maar drank is toch nog steeds het grootste drugs probleem die er bestaat op deze wereld!!!!!
Uitspraak van BABI PANGANG op vrijdag 18 september 2009 om 01:07:
troep

Alle drugs is troep!
Alcohol is net zo erg, en misschien wel erger. Weer het feit hoe je ermee omgaat. Ik drink zelf geen alcohol bij drugs gebruik.En bij G-gebruik altijd thuis, vind het zelf geen drug voor op een feestje...en gebeurd het thuis dan altijd een spuitje voor doseren.En de klok in de gaten houden.

En er wordt door veel "producenten" van G, verkeerde grondstoffen gebruikt....en dat is echt een drama.Mensen gebruik een goei Naoh!!! Het blijft ook troep ( en toch met een pilletje het lekkerst (met mate)haha

Want de grondstof die kwakzalvers gebruiken voor G Zou verboden moeten worden.
laatste aanpassing

Uitspraak van DeMeester op maandag 7 september 2009 om 19:36:
Bij grote feesten hebben ze gewoon een slaapkamer achter de schermen bij de ehbo waar ze in een paar bedjes naast elkaar hebben staan. Daar laten ze de gewone gevallen gewoon hun roes uitslapen en doen er verder ook helemaal niet raar over. 1 keer daar blijven wachten op een maatje die nog wakker moest worden en was nog best gezellig ook daar. Ze checken gewoon af en toe of de ademhaling enzo nog goed is en gaan dan weer verder met de dringende gevallen zoals pleisters plakken of blaren prikken

:dood:. Zo als jij het nu stelt is dat out-gaan helemaal niet zo gevaarlijk, en juist die mentaliteit is denk ik het gevaar van dat goedje. Ik heb GHB overigens zelf nooit gebeurd, en ik heb ook niet echt de ambitie om die druhg eens te proberen, maar het valt mij wel op dat steeds meer en meer mensen het regelmatig gebruiken. Het aantal ongevallen neemt dan ook sterk toe en dat is best verontrustend naar mijn mening. Het is een drug waar ontzettend veel mensen gewoon totaal niet mee om kunnen gaan, en dat is erg riskant wanneer je merkt dat het op steeds grotere schaal gebruikt wordt, en dat het mer en meer aan poulariteit aan het winnen is onder jongeren.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die deze drug op een goede manier gebruiken en er veel fijne en plezierige momenten aan beleven, maar de drug is helaas niet geschikt voor massaal gebruik omdat veel mensen hun verstand niet gebruiken. En dan laat ik verslavingsrisico's even buiten beschouwing. Maar wat doe je er aan..:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 september 2009 om 08:40:
Zo als jij het nu stelt is dat out-gaan helemaal niet zo gevaarlijk, en juist die mentaliteit is denk ik het gevaar van dat goedje

Nee, out-gaan opzich hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar wannneer ga je out? Als je iets te veel G neemt dan val je in slaap....en wordt je vaak na 2 á 3 uur weer wakker, maar ben je dan echt out gegaan? Na mijn inziens niet! Als je te veel drank op hebt..en echt te veel dan kan je ook in slaap vallen ...spreken we dan van outgaan? Wat is dat dan out-gaan? Ik denk als je Echt te veel neemt...Tja dan ga je "(ook) echt out...maar dan val je ook in slaap alleen veel dieper en ben je in één keer weg, zonder dat je het aan voelt komen ...en dan is de kans groter dat je in coma raakt..maar dan moet je echt te veel hebben genomen, of te vaak achter elkaar! want een diepe slaap is gewoon weg een coma!..en dan is je ademhaling anders, dat is link. En G maakt het gevaarlijker omdat veel mensen G nemen en niet de klok en de hoeveelheid inachtnemen. Neem bij nieuwe G altijd een beetje...je weet namelijk net hoe sterk hij is....

Mijn tip! Als je neemt, neem dan met mate. En hou de klok en de tijd in de gaten,
Uitspraak van Kopjekoffie op vrijdag 18 september 2009 om 12:11:
Nee, out-gaan opzich hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar wannneer ga je out? Als je iets te veel G neemt dan val je in slaap....en wordt je vaak na 2 á 3 uur weer wakker, maar ben je dan echt out gegaan? Na mijn inziens niet!

+1
Uitspraak van Una Paloma Blanca :smoke: op vrijdag 18 september 2009 om 12:17:
Nee, out-gaan opzich hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar wannneer ga je out? Als je iets te veel G neemt dan val je in slaap....en wordt je vaak na 2 á 3 uur weer wakker, maar ben je dan echt out gegaan? Na mijn inziens niet!

inderdaad, er zit een groot verschil tussen opeens voluit KO gaan en rustig op de bank wegsukkelen van een g'tje:p
laatste aanpassing
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 17 september 2009 om 23:30:
Op Dominator heb ik me prima vermaakt. Toen heb ik nog 'n kwartier lang naar de wolken staan kijken, daar op 't strand. Werkelijk NIEMAND snapte wat ik aan 't doen was, maar 't was zo mooi..

:lol: dat zijn juist de leuke momenten ;p

(volgende keer toch foto maken dat je het je echt niet verbeeld dat die wolken een andere kleur hebben :P )
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 september 2009 om 08:40:
Het is een drug waar ontzettend veel mensen gewoon totaal niet mee om kunnen gaan

Klopt. Onderhand iedereen die ik dit zie nemen ligt de hele avond knock out.
Nou, nou wat een feest:rot:

Uitspraak van BABI PANGANG op zondag 20 september 2009 om 07:04:
Onderhand iedereen die ik dit zie nemen ligt de hele avond knock out.

vrienden van je?
Dosis afmeten met een spuitje, onthouden wanneer je genomen hebt, en niet zomaar bijnemen zonder op de tijd te letten omdat je r gewoon zin in hebt. :)(Y)
Artiest Manic
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 september 2009 om 09:56:
Boterzuur

:x

Mensen moeten er miss ook eens rekening mee houden dat het steeds anders kan vallen, na een nacht door valt het veel zwaarder dan wanneer je op een 'frisse' dag er 1tje inschenkt.. ;)
mensen die nokki gaan vd G zijn gewoon ezels en moeten van alle soorten drugs afblijven. Als je niet in mate kunt gebruiken en niet kunt doseren dan verdien je t ook om neer te gaan! pak zelf regelmatig in cmobi met alcohol of andere drugs G en pak dan doseringen van 4 a 5 ml soms wel en nog nooit nokki gegaan.
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 september 2009 om 16:45:
Mensen moeten er miss ook eens rekening mee houden dat het steeds anders kan vallen, na een nacht door valt het veel zwaarder dan wanneer je op een 'frisse' dag er 1tje inschenkt..

:jaja: Dat roep ik ook altijd idd! 8)

+ de ene keer is het met wat meer water bereid/aangelengt als de andere keer....
Scheelt een hoop! ;p
Uitspraak van [S]kullQueen |†| :devil: op zaterdag 19 september 2009 om 12:07:
(volgende keer toch foto maken dat je het je echt niet verbeeld dat die wolken een andere kleur hebben :P )

't Is zo jammer idd dat als je 'n foto of filmpje maakt, 't er nooit uit ziet zoals jij 't zelf zag.. :nocheer:
haha inderdaad
maar heb het wel 1 x meegemaakt, dat de foto daarna nog steeds super intens was
daarvoor verwijs ik je door naar mn album:P
Uitspraak van Jimz op maandag 21 september 2009 om 14:26:
daarvoor verwijs ik je door naar mn album:P

Hebben we 't hier over die prachtige foto bij 't spoor? If so, I can totally imagine! (L)
yup
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 september 2009 om 16:45:
Mensen moeten er miss ook eens rekening mee houden dat het steeds anders kan vallen, na een nacht door valt het veel zwaarder dan wanneer je op een 'frisse' dag er 1tje inschenkt..

Meestal is dit juist andersom, na een nacht feesten voel ik relatief minder van GHB door alle andere werkzame stoffen op dat moment. :lol:
Een dosis GHB op een "frisse" dag slaat in als een bom.
Uitspraak van Una Paloma Blanca :smoke: op maandag 14 september 2009 om 19:44:
Ging zo vaak out int begin..
Je word vanzelf weer wakker

toffe avond heb je dan zeg :/

heb nooit begrepen dat mensen dat blijven doen terwijl ze nokkie zijn gegaan..

Van mij mogen ze allemaal comateus afgevoerd worden :cheer: liefst met ademstilstand
Uitspraak van Zeppelin op woensdag 23 september 2009 om 15:49:
Meestal is dit juist andersom, na een nacht feesten voel ik relatief minder van GHB door alle andere werkzame stoffen op dat moment. Een dosis GHB op een "frisse" dag slaat in als een bom.

haha zo werkt het ook bij mij:p
Uitspraak van *BEE* op woensdag 23 september 2009 om 16:04:
toffe avond heb je dan zeg heb nooit begrepen dat mensen dat blijven doen terwijl ze nokkie zijn gegaan.. Van mij mogen ze allemaal comateus afgevoerd worden liefst met ademstilstand

jij gaat er gelijk vanuit dat hij met outgaan ''voluit nokkie tegen de grond gaan en daarna nog een buisje nemen terwijl je aan het feesten bent'' bedoeld
wtf is nou het o zo grote probleem met in slaap sukkelen op de bank van een g'tje?
stel je niet zo aan
laatste aanpassing
iedereen associeert in slaap vallen van een g'tje gelijk met in coma liggen ofzo
kijk, als je gaat zo gaat doseren dat je op een feestje vol tegen de grond gaat
dan ben je een idioot, dat sowieso. maar dat is heel iets anders als gewoon ervan in slaap vallen op de bank ofzo
er zijn ook mensen die in slaap vallen van een blowtje als ze op de bank liggen
is niks ernstigs aan
laatste aanpassing
En toch hou ik m'n vrienden als ze een dopje teveel ophebben en in slaap zijn gevallen wel altijd goed in de gaten. Aan de ene kant weet ik wel dat er niks ernstigs aan de hand is, maar toch eens in de tien minuten polsen is wel het minste wat je kan doen.

Van mij mogen ze allemaal comateus afgevoerd worden liefst met ademstilstand

zo houdt je geen minimal scene meer over:lol:
Uitspraak van Jimz op woensdag 23 september 2009 om 17:26:
wtf is nou het o zo grote probleem met in slaap sukkelen op de bank van een g'tje?

Er zijn er gelukkig meer die het eindelijk snappeng

Omdat je leert van 'n fout en doorgaat op verantwoorde wijze? :)

Van mij mogen ze allemaal comateus afgevoerd worden :cheer: liefst met ademstilstand

:loser:

Uitspraak van VivaViva op woensdag 23 september 2009 om 20:23:
En toch hou ik m'n vrienden als ze een dopje teveel ophebben en in slaap zijn gevallen wel altijd goed in de gaten. Aan de ene kant weet ik wel dat er niks ernstigs aan de hand is, maar toch eens in de tien minuten polsen is wel het minste wat je kan doen.

Zou ze sowieso gewoon wakker proberen te houden. ;)
Uitspraak van Jimz op woensdag 23 september 2009 om 17:26:

al raak je in coma op de bank dat maakt mij echt niet uit.
Ik doel ook op die idioten die alle bedjes bezet houden bij de ehbo :rot:

Of tegen je aan vallen omdat ze niet meer op hun benen kunnen staan en staan te kwijlen als een josti
Uitspraak van Jimz op woensdag 23 september 2009 om 17:34:
is niks ernstigs aan

Oh nee? wat dacht je d'r van dat ze in hun tong kunnen stikken, gewoon in de gaten houden dus

Uitspraak van Terje Olsen op woensdag 23 september 2009 om 22:33:
zo houdt je geen minimal scene meer over

minimial valt denk wel mee, denk dat het meer in de trance gebeurd..

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 24 september 2009 om 00:30:
doorgaat op verantwoorde wijze?

ik bedoel met de mensen die juist constant nokkie gaan en de week erop weer buisjes erin gooien of het limonade is :vaag:
Uitspraak van *BEE* op donderdag 24 september 2009 om 14:49:
Oh nee? wat dacht je d'r van dat ze in hun tong kunnen stikken, gewoon in de gaten houden dus

Altijd met pijnprikkels controleren als iemand in slaap valt. Als iemand daar niet meer op reageert kan dit idd gebeuren. Of stikken in kots
Of tegen je aan vallen omdat ze niet meer op hun benen kunnen staan en staan te kwijlen als een josti

dit gebeurt 1000 x zo vaak met alcohol (agressie, kotsen, niet meer kunnen lopen etc.) maar daar heb je zeker geen problemen mee?
kijk toch is verder dan je neus lang is..
het ligt aan de gebruiker en niet aan de drug, overal kan misbruik van worden gemaakt,
ik heb over het algemeen meer last van doorgesnoven speedhoofden dan van g gebruikers, maar ga ik om die reden speed als de dader aanwijzen? nee, gewoon die idioot die zichzelf niet kan beheersen.
ik en mijn vrienden gebruiken standaard ghb op feesten en ons is nooit zoiets overkomen
ben ook nog nooit bij de EHBO geweest en heb onderhand al heel wat feestjes met g achter de rug
laatste aanpassing
ik bedoel met de mensen die juist constant nokkie gaan en de week erop weer buisjes erin gooien of het limonade is :vaag:

Die mensen zijn niet in staat tot verantwoord gebruik. My guess? Dat is niet alleen met GHB zo. :)

Uitspraak van Jimz op donderdag 24 september 2009 om 16:25:
dit gebeurt 1000 x zo vaak met alcohol (agressie, kotsen, niet meer kunnen lopen etc.) maar daar heb je zeker geen problemen mee?
kijk toch is verder dan je neus lang is..
het ligt aan de gebruiker en niet aan de drug, overal kan misbruik van worden gemaakt, ik heb over het algemeen meer last van doorgesnoven speedhoofden dan van g gebruikers, maar ga ik om die reden speed als de dader aanwijzen? nee, gewoon die idioot die zichzelf niet kan beheersen.

:yes: _O_
maar daar heb je zeker geen problemen mee?

die kom ik bijna nooit tegen op feesten :respect:

ben ook nog nooit bij de EHBO geweest en heb onderhand al heel wat feestjes met g achter de rug

dan ben je 1 van de weinige die er wel mee om kunnen gaan..
Uitspraak van *BEE* op donderdag 24 september 2009 om 16:53:

hoho, ik ook hoor. zo moeilijk is 't niet:lol:
die kom ik bijna nooit tegen op feesten :respect:

Niet? Vind ik dubieus, gezien je feestarchief. Of ben je zelf ook niet de nuchterste meer op die momenten? ;P

haha denk nou is heel eventjes na pipo;)
als iemand geen overlast veroorzaakt dan valt het je niet op
als je op een normale manier ghb gebruikt dan zie je er niet wazig uit en heb je geen grote ogen etc.
dus als iemand op een normale manier gebruikt dan heb je het niet eens door en dan weet je meestal niet eens dat die gene ghb op heeft.
wat dus betekend dat je het alleen merkt bij de extreme gevallen en dat is dus precies de reden dat jij zo'n vertekend beeld hebt. ik weet zeker dat jij veeel meer mensen onder invloed van ghb hebt gezien dan jij denkt, maar jij gaat er gelijk vanuit dat je je als een mongool gaat gedragen als je ghb op hebt. kortom, je hebt gewoon geen idee waar je over praat:)
jij baseert je mening puur op die mensen die jij bij de EHBO ziet liggen en overlast veroorzaken, terwijl het aantal mensen dat er gewoon verstanding mee omgaat veel hoger ligt, alleen dat heb je niet door, omdat ze gewoon normaal overkomen;)

met speed en xtc zie je het meestal meteen, al is het maar een beetje. met ghb ligt dit dus totaal anders
laatste aanpassing
die kom ik bijna nooit tegen op feesten

wil je hiermee zeggen dat er op feesten meer overlast door ghb word veroorzaakt dan door alcohol?
laatste aanpassing
Uitspraak van Jimz op donderdag 24 september 2009 om 17:30:
wil je hiermee zeggen dat er op feesten meer overlast door ghb word veroorzaakt dan door alcohol?

Ik durf er 100,- op in te zetten dat 't tegenovergestelde waar is. Sterker nog, meer problemen door alcohol dan door alle andere drugs bij elkaar opgeteld. :)
laatste aanpassing
daar is inderdaad geen twijfel over mogelijk
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 24 september 2009 om 22:13:

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 24 september 2009 om 22:13:
Ik durf er 100,- op in te zetten dat 't tegenovergestelde waar is. Sterker nog, meer problemen door alcohol dan door alle andere drugs bij elkaar opgeteld.

helemaal met davidoff eens! (y) Er zijn meer vervelende dronken mensen dan mensen met G op op een feestje.
Stop 50000 mensen in een hal met alcohol dan kan je om de M.E bellen voor vechtpartijen. Zet 50000 mensen in een hal met G en of XTC dan heb je geen politie agent nodig!

De overlast van G is hooguit dat die mensen niet verantwoordelijk met G omgaan. (uberhaupt met drugs, maar die heb je ook zeker met alcohol)
Ga even kijken op het Rembrandtsplein of het leidseplein op zaterdag nacht, moet je nog oppassen waar je je voeten neerzet.
laatste aanpassing
Uitspraak van Kopjekoffie op donderdag 24 september 2009 om 22:37:
Zet 50000 mensen in een hal met G en of XTC dan heb je geen politie agent nodig!

Mwah, pas daar ook mee op. Beiden werken natuurlijk emotie-versterkend. Dus er is altijd 'n mogelijkheid. Maar de cijfers zullen veel lager liggen. Denk trouwens ook wel dat 't ligt aan de belangen waarmee mensen ergens naartoe gaan. :)
1 grote orgie
Uitspraak van Jimz op vrijdag 25 september 2009 om 08:01:
1 grote orgie

:D

seks met G op _O_
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 24 september 2009 om 17:20:
Vind ik dubieus, gezien je feestarchief. Of ben je zelf ook niet de nuchterste meer op die momenten?

nee ben ik ook niet maar ik ga nooit nokkie of hang tegen mensen aan.
en hebben eerlijk gezegd nooit mensen heel fout zien gaan van te veel pillen of speed maar het was altijd een combinatie van alcohol met G

Uitspraak van Jimz op donderdag 24 september 2009 om 17:25:
haha denk nou is heel eventjes na pipo

noem je zelf lekker pipo! weet jij met welke mensen ik om ga? Weet jij hoe lang ik al mensen met G om me heen ken? :nee: dus er zijn idd genoeg die het wel gebruiken maar waaraan je weinig ziet. Omdat ik zo'n negatief beeld er van hebt betekend nog niet dat ik er niks van weet..
leuk dat alle "ervaren' gebruikers het hier zo verdedigen maar dit gaat om ongevallen en denk dat dat eerder de mensen zijn die het weinig doen of geen ervaring ermee hebben
Uitspraak van *BEE* op vrijdag 25 september 2009 om 09:27:
nee ben ik ook niet maar ik ga nooit nokkie of hang tegen mensen aan. en hebben eerlijk gezegd nooit mensen heel fout zien gaan van te veel pillen of speed maar het was altijd een combinatie van alcohol met G

dan moet je wat beter om je heen kijken, want die aantallen liggen een stuk hoger
is ook wel logisch aangezien er veel meer mensen speed/xtc gebruiken
noem je zelf lekker pipo! weet jij met welke mensen ik om ga? Weet jij hoe lang ik al mensen met G om me heen ken? dus er zijn idd genoeg die het wel gebruiken maar waaraan je weinig ziet. Omdat ik zo'n negatief beeld er van hebt betekend nog niet dat ik er niks van weet..

je hoort mij ook niks zeggen over met welke mensen jij omgaat, ik heb het niet over jouw vrienden maar gewoon over het algemeen.
dus er zijn idd genoeg die het wel gebruiken maar waaraan je weinig ziet. Omdat ik zo'n negatief beeld er van hebt betekend nog niet dat ik er niks van weet..

waarom dan die onvoorwaardelijke haat? die mensen waar jij het over hebt vind ik even goed idioten maar ik kan er slecht tegen dat zoveel mensen lopen te bitchen op ghb terwijl al die overlast zowat bij elke drug voorkomt en meestal in veel grotere mate ook nog.. het is gewoon hypocriet
laatste aanpassing
en hebben eerlijk gezegd nooit mensen heel fout zien gaan van te veel pillen of speed maar het was altijd een combinatie van alcohol met G

Ik had 't juist over incidenten met alcohol. ;)

Uitspraak van *BEE* op vrijdag 25 september 2009 om 09:30:
leuk dat alle "ervaren' gebruikers het hier zo verdedigen maar dit gaat om ongevallen en denk dat dat eerder de mensen zijn die het weinig doen of geen ervaring ermee hebben

Ik ben geen ervaren gebruiker. Niet met G iig. ;)
Al dat gezeik over ghb.(n)

Wordt er echt schijt ziek van.
Je word overal raar aangekeken alsof je een junk bent.

Mensen moeten er niet over klagen als ze er geen verstand van hebben.
En al helemaal niet als ze er zelf geen eens last van hebben.

Laat ons lekker vrolijk en vaag genieten van de perfecte combo.(y)

GHB&PEP.:lief:
laatste aanpassing