Partyflock

Forumonderwerp · 1071335
`Hallo mede-dj's / producers,

Ik start dit nieuwe topic voor het opvragen en doorgeven van informatie over produceer-cursussen. Dit voor iedereen die zelf een cursus heeft gedaan en daar wat over kan vertellen en voor de dj's onder ons die graag producer willen worden en meer informatie willen omtrent cursussen.

Ik ben afgelopen vrijdag naar een open dag geweest van SAE Amsterdam, zo'n beetje hét instituut op het gebied van audio-film-web-opleidingen. Het gaf een aardig beeld van de professionaliteit van dit instituut; er werden 5 studio's laten zien, lesmateriaal werd besproken en elke vraag werd uitvoerig beantwoord. De cursus Electronic Music Production is een verkorte opleiding tot producer van 24 weken. Je gaat 2 avonden per week naar SAE voor les en moet rekenen op ongeveer 20 uur belasting per week. De cursus kost 2150 euro. Ik doe zelf een opleiding Bedrijfskunde dus naast de 2150 euro kost het me ook een hoop tijd, vandaar dat ik wil inventariseren wat mensen van deze cursus vonden en of andere mensen wellicht een alternatief weten (andere cursussen of iets dergelijks). Voor nu wil ik het graag alleen over cursussen in Amsterdam en omstreken hebben.

Iemand die ervaring heeft met deze opleiding?

Iemand die andere cursussen heeft gedaan en daar iets over kan vertellen?

Reply please! :-)

Derk-Jan
Hey Roy,

kwam zo maar ineens op het idee om eens te kijken of zo'n cursus misschien wat is. Ben jij nu al geweest of zit je dit ook te overwegen. Hoor het wel van je als je weer komt spieken. Anders PB ik je snel even.
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 21 oktober 2009 om 17:43:
In feite zijn het wel veel "trucjes" die je worden aangeleerd door anderen. Je herhaalt dus hun "trucje" met als gevolg dat je misschien je eigen creativiteit verliest daarin.

Creativiteit verliezen door informatie te winnen?!?! :o

Creativiteit komt voort uit het brein door al eerder opgedane informatie aan elkaar koppelen.... Dus het kan nooit kwaad om zo'n cursus te doen, je bent nooit uitgeleerd in de muziek, sky is the limit dus waarom zou iedereen elkaar niet kunnen verbreden met zijn/haar informatie?

En er word je niks opgelegd kwa stijl op zo'n curcus. Een autocoureur krijgt toch ook eerst les zodat hij weet waar de versnellingen en het rempendaal zit? Wanneer hij capabel genoeg is om zelf te rijden, ontwikkeld hij van zelf zijn eigen stijl...

Begrijp niet dat mensen altijd alles zo snel negatief (willen) zien, wees blij dat er een keer iets is :)

Audio Network verdient voor mij een pluspunt :beer:
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 7 oktober 2009 om 17:48:
Ben nu alweer zo'n 3 jaar bezig met Reason en nu pas ontdek ik wat voor geweldige dingen je kunt doen door alleen ff op TAB te drukken en zelf alles te routen.

Dat kon je dus ook in één avond leren ipv 3 jaar :flower:

Artiest Hungry
goeie toppa dit. Ga ik thuis ook nog maar eens uitgebreid doorlezen :jaja:
laatste aanpassing
Uitspraak van Marc o op dinsdag 1 december 2009 om 21:39:
Hey Roy, kwam zo maar ineens op het idee om eens te kijken of zo'n cursus misschien wat is. Ben jij nu al geweest of zit je dit ook te overwegen. Hoor het wel van je als je weer komt spieken. Anders PB ik je snel even.

Heb je al terug gePM'd. Ik sta ingeschreven voor dit weekend (12/13 dec). Zo te zien zijn er dus nog (nog steeds?) plaatsen vrij. Als je twijfelt zou ik het doen ;).
--
Uitspraak van Gio AKA Ravehard op woensdag 2 december 2009 om 10:34:
Creativiteit verliezen door informatie te winnen?!?! Creativiteit komt voort uit het brein door al eerder opgedane informatie aan elkaar koppelen.... Dus het kan nooit kwaad om zo'n cursus te doen, je bent nooit uitgeleerd in de muziek, sky is the limit dus waarom zou iedereen elkaar niet kunnen verbreden met zijn/haar informatie?

Mee eens (Y). Veel informatie gaat niet ten koste van je creativiteit. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je creativiteit geen kans krijgt als je bijvoorbeeld jarenlang een bepaalde manier van werken hebt toegepast waar je moeilijk van af kunt wijken. Wat je leert moet je natuurlijk niet letterlijk nadoen en toepassen. Gewoon meteen creatief, inventief en breed gebruiken! (Y)

Uitspraak van - Roy - op donderdag 3 december 2009 om 10:39:
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je creativiteit geen kans krijgt als je bijvoorbeeld jarenlang een bepaalde manier van werken hebt toegepast waar je moeilijk van af kunt wijken.

Juist dan is een cursus een manier om je werkwijze "open te breken" en nieuwe paden in te slaan.
Maar zoiets zeg je ook in je laatste zin :D
Period. ;)
Uitspraak van Gio AKA Ravehard op woensdag 2 december 2009 om 10:34:
In feite zijn het wel veel "trucjes" die je worden aangeleerd door anderen. Je herhaalt dus hun "trucje" met als gevolg dat je misschien je eigen creativiteit verliest daarin.

edit - quote van tobi wan kenobi

Rare uitspraak je kunt regels pas breken als je ze hebt geleerd.. en daarbij ik heb bijna alles geleerd uit tijdschriften en internet en daarna dingen zelf uitproberen of andersom en uiteindelijk leer je uit andermans "trucjes" je eigen ding.
Eigenlijk doe ik het zo met alles wat ik leer iemand verteld mij een manier en die pas ik aan tot mijn eigen methode. En dat bevoorderd mijn creativiteit omdat ik nadenk over hoe iets beter kan.
laatste aanpassing

Ik weet niet wat dit is maar via LOI hebben ze nu ook muziek produceren als cursus in hun pakket

http://www.loi.nl/hobby_en_vrijetijd/pc_en_internet/music_producer/index.htm
laatste aanpassing
ik denk dat je een stuk meer hebt aan de curus die HIER wordt aangeboden, en dat de meewerkende artiesten waarschijnlijk een stuk behulpzamer zijn

:lol: loi

Music Producer Nieuw!
Maak van je eigen PC een krachtige muziekstudio

:roflol:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
doe eens de proefles aanvragen 8)

Onze nieuwe cursusdata staan op de website, check www.audionetwork.nl
gister de laatste avond van de cursus Synthese bij Audio Network gehad... Heb er een hoop aan gehad en kan op bepaalde vastgelopen stukjes nu weer verder.. ook handige tips en trucs van de kenners worden er gegeven.. Aanradertje! (y)

bij deze krijgen ze het voor elkaar om 6,5 uur les te geven tussen 10:00 en 16:00 !! (Y)
Dat is pas skills hebben b)
http://www.pyntago.com/cubase_5.html
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 december 2009 om 17:38:
bij deze krijgen ze het voor elkaar om 6,5 uur les te geven tussen 10:00 en 16:00 !! (Y)
Dat is pas skills hebben

goed gebruik maken van einstein noemen ze dat :lol: