Partyflock
 
Forumonderwerp · 1070903
­ Nederland
 
Begint te kriebelen...

Frankrijk of Oostenrijk?
Plaatsen met sneeuwzekerheid en groot skigebied en betaalbaar?
Tot nu toe Val Thorens, La Plagne, les deux alpes, Flaine maar geen ervaring met Oostenrijk.
 
Fransen zijn kut

:yes:

pistes zijn allemaal te breed

Niets mis mee, tenminste geen afgeragde dalafdalingen en bloedlinke skiklasjes :[
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 15:01:
Niets mis mee, tenminste geen afgeragde dalafdalingen en bloedlinke skiklasjes

naja als ik ga skieen vind ik het ook leuk om beetje mooie omgeving te zien, en met 2372394732 meter brede piste valt het meer in het idee dat ik in Zoetermeer in de skihal sta zeg maar :D
hou wel van knusse pistes, met boompies aan de zijkant, rare bochtjes erbij en schitterend uitzicht enzo (L)
 
Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
Fransen zijn kut

Nou meid....
Nu klets je maar wat raak hoor. Je kent de taal gewoon niet :) Als in Nederland een Duitser naar je toe komt die niet de moeite neemt om je in het Engels of Nederlands aan te spreken ben ik benieuwd hoe jij daarover denkt?

Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
ik hou wel van soms een beetje binnendoor en mooie weggetjes zeg maar

Als jij boven de sneeuwgrens wilt skieen met sneeuwzekerheid zal je weinig weggetjes tegenkomen.

Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
Oostenrijk weg erheen is perfect

???? Het is korter rijden dan de Franse Alpen bedoel je? Als ik over 1050 km 9 uur rijd valt dat mee denk.

Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
knusse hotelletjes

Leuk joh hele dag in je hotel zitten.

Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
leuke apres ski

Klopt

In mijn ogen ben jij niet echt objectief. Waarschijnlijk ben jij 2 keer in Frankrijk geweest in een dorp als Val Thorens of dergelijke gebieden.

Ieder land heeft denk ik zijn plus- en minpunten.
Maar we blijven zeikende Nederlanders.
 
Als in Nederland een Duitser naar je toe komt die niet de moeite neemt om je in het Engels of Nederlands aan te spreken ben ik benieuwd hoe jij daarover denkt?

Daar gaat het in mijn geval niet om en ik spreek frans. Het zijn gewoon botte horken tegen toeristen. Van Parijs t/m st Raphael :[
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 18:06:
Van Parijs t/m st Raphael

Van Metz tot aan Orange
 
Uitspraak van Bontje* op donderdag 19 november 2009 om 14:58:
pistes zijn allemaal te breed

WTF :LOL:

Hoe kan een piste nou te breed zijn :roflol:
 
Ze houdt ook van 2 persoons stoeltjesliften denk
 
Hoppaa !

Nog een weekje wachten en dan 4 maanden de sneeuw in !
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 november 2009 om 09:28:
j skieen heel intensief, en als ik klaar ben met skieen heb ik echt geen zin meer om de kroeg in te duiken

salfje
Ik board ook zeer intensief..

Maar de kroeg is net een magneet! Mhhhh

Maarja vaak later dan 20:00 maak ik het niet.
Dan ben ik doodop en zat :).
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
Nou meid....
Nu klets je maar wat raak hoor. Je kent de taal gewoon niet Als in Nederland een Duitser naar je toe komt die niet de moeite neemt om je in het Engels of Nederlands aan te spreken ben ik benieuwd hoe jij daarover denkt?

ik spreek vloeiend frans pik :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
Als jij boven de sneeuwgrens wilt skieen met sneeuwzekerheid zal je weinig weggetjes tegenkomen.

gaat het toch niet om? als ik op wintersport ga heb je zowel in Frankrijk en in Oostenrijk weggetjes waar je kunt skieen en waar sneeuw ligt, omdat ik precies in het seizoen ga, dus hoef niet perse hoog te gaan om sneeuw te vinden

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
???? Het is korter rijden dan de Franse Alpen bedoel je? Als ik over 1050 km 9 uur rijd valt dat mee denk.

nee bedoel dat je op de Duitse autobahn altijd lekker rijdt :D
dat moet je toch toegeven :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
Leuk joh hele dag in je hotel zitten.

:aai: boehoee nee hoor maar ik mag toch wel zeggen dat ik de hotelletjes leuker vind?!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
Maar we blijven zeikende Nederlanders.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 17:44:
In mijn ogen ben jij niet echt objectief. Waarschijnlijk ben jij 2 keer in Frankrijk geweest in een dorp als Val Thorens of dergelijke gebieden

ben op veel plekken wezen skieen, van Oostenrijk tot Frankrijk, Zwitserland, Tsjechie en dergelijke maar heb gewoon minder met Frankrijk... zeik nergens over, tis gewoon een mening. Prima hoor Frankrijk, maar niet voor mij :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 18:47:
WTF

Hoe kan een piste nou te breed zijn

:/ je leest ook niet echt verder dan je neus lang is ofwel?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 22:22:
Ze houdt ook van 2 persoons stoeltjesliften denk

zooo 2004 :rot:
 
Uitspraak van Hardcore_lover op maandag 23 november 2009 om 19:29:
Maarja vaak later dan 20:00 maak ik het niet.
Dan ben ik doodop en zat .

Gewoon doorknallen tot uurtje of 12 en smorgens weer om 7 uur wakker.

Stelletje watjes :LOL:
6:45 wakker hea.

Maar met mijn alcoholgebruik op wintersport en het soort alcohol...
Is het vaak al een wonder dat ik de volgende dag haal :).
 
Op wintersport wordt je niet snel dronkie en heb je bijna nooit een kater.
Wel volgende dag trillende vingers
 
Wat zijn de verwachtingen? Enigste zekerheid is koud geelgoud bier met 2 vingers schuim.
Sneeuwzekerheid is er nog niet!

ps: 16 jan Les Deux Alpes.

De sneeuwkaart



Slechtere nieuws..

Koudebelletje
Vandaag staat het er allemaal mooi op binnen het GFS-model. De Föhn is verdwenen. In plaats daarvan juist een mooi koudebelletje tegen de noordkant. Nog steeds de meeste neerslag aan de zuidkant strak tegen de hoofdkam, maar ook aan de noordkant zien we veel sneeuw langs de hele Alpenboog en zoals bovenstaande kaaten tonen ook eenpaar centimeter in de middelgebergten. Het vervelende is dat de hoofdrun van het GFS-model metéén na de dump een zachte zuidwestelijke stroming laat ontstaan.


Volstrekt onzeker
Hierboven zie je vervelende sprong die de groene curve maakt op 2 december. Tip van wintersportweerman Hajo: afplakken dat tweede nog volstrekt onzekere deel van de grafiek en focussen op het mooie stuk voor de komende dagen. En niet op houden te duimen! Want ook de aankomende dagen kunnen de kaarten voor de maandwisseling nog heel anders worden geschud. Laten we samen onze vereende mentale krachten benutten om de op 13 november afgegeven verwachting "Sneeuwkansen rond de maandwisseling stijgen" ook echt te laten uitkomen.
 
Uitspraak van Hardcore_lover op dinsdag 24 november 2009 om 20:17:
ps: 16 jan Les Deux Alpes

wij ook ja _O_
:|

Ps: Het ziet er goed uit met de sneeuwverwachtingen voor de hoger gelegen franse gebieden.
Oostenrijk krijgt een beetje sneeuw en dan komt het..

Er komt een lichte Fohn.. Oftewel de sneeuw die zich heeft gevormd in de "lager" gelegen gebieden zal weer smelten.

In Scandinavie is de winter voluit aan de gang met hoogtes van 60tot 80 cm per dag aan sneeuw (voor volgende week) het is daar nu trouwens -11.

Hopen op beter kouder weer!.
heb je enig idee wat dat betekent voor Saalbach over 2 weken? zou het daar dan te doen zijn qua sneeuw? ik bedoel, t weer is wel voor boeren, maar ik ben er wel afhankelijk van als ik daar op mn boardje sta :lol: ;)
 
gewoon goed waxen man! :P
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 november 2009 om 00:47:
gewoon goed waxen man!

:lol:
Uitspraak van Rajiv op zaterdag 28 november 2009 om 22:10:
heb je enig idee wat dat betekent voor Saalbach over 2 weken? zou het daar dan te doen zijn qua sneeuw? ik bedoel, t weer is wel voor boeren, maar ik ben er wel afhankelijk van als ik daar op mn boardje sta

Voor de komende 5 dagen heb jij een gigantisch 3 cm sneeuw....

En vanaf dinsdag wordt het koud genoeg voor de sneeuwkanonnen..

Sterkte met Rave on Rock. :)
boehoehoe

maar het scheelt dat ik pas de 11e vertrek. Dus als ze vanaf dinsdag lekker gaan schieten met de sneeuwkanonnen, dan ligt er vast wel weer genoeg om in ieder geval niet on rock te raven :P

nouja, we gaan het meemaken :)
 
Kan je daar ook de eeuwige sneeuw in? Meestal zijn er toch wel mogelijkheden in naastgelegen gebieden.
succes
Heel Oostenrijk is niet zo groot dus je hebt altijd wel eeuwige sneeuw in de buurt.

Koufront blijft hangen tot zaterdag.
Maar als er een beetje verwarming komt en de kunstsneeuw smelt zelfs gedeeltelijk....

Dan wordt het enkel raven en apres feesten..
Hoop niet dat dat zal gebeuren!

Wat dat wordt waarschijnlijk een hele dure week dan ;)
4.5 maand Gerlos :-) :-)
boehoe, er moet wel sneeuw gaan vallen dan, Rave on Snow is nl. van 11-13 dec, maar ik blijf tot 18dec in Saalbach, en daarna blijf ik nog tot 26dec. in Zell am See. Ligt er ook niet zo gek ver vandaan (20km / 20min.)

T zal toch niet zo zijn dat ik meteen mn 1e 2 weken wintersport van dit seizoen kan weggooien he?!?
12 december wordt de eerste echte koufront (Verwacht)..

Maandag stijgt de 0 Gradengrens in Saalbach naar 2700 Mtr....

Zell ligt in ieder geval al 35 cm.. Bodem koud maken.

Ik zal voor je duimen! Leek een zeer mooi jaar te worden eind oktober/Eerste helft November.

Ps. Mijn locaties liggen al onder de 70 cm tiefschnee
 
Uitspraak van Rajiv op woensdag 2 december 2009 om 17:37:
maar ik blijf tot 18dec in Saalbach, en daarna blijf ik nog tot 26dec. in Zell am See

ik neem aan dat er dan onderhand wel een pak sneeuw is gevallen hoor. Don't worry. Kan in 1 nacht vallen.

Uitspraak van :bounce: Casper :bounce: op donderdag 3 december 2009 om 22:08:
1 - 10 januari naar Val Thorens, heb er zin in

Ik de laatste week ook nog een keer. Dutch week :respect:
 
Ik wil godver ook weer skieen dit jaar :@
Veels te lang geleden alweer (n)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 december 2009 om 18:57:
ik neem aan dat er dan onderhand wel een pak sneeuw is gevallen hoor. Don't worry. Kan in 1 nacht vallen.

Het is niet gevallen maar gemaakt met de kunstsneeuw machines.
Saalbach is open!

De kans dat het koufront toeslaat is gestegen naar 75%! Dat betekend boven Noorwegen. (redelijk dichtbij) Dat het daar al -46 wordt!

Het koufront komt vanaf groenland waar het meer dat 55 graden ONDER 0 is. De verwachting is dat de koubel. zich permanent losbreekt en de winter monsterlijk aankondigt.

Nu al is het warmtefront wat voor veel regen en ellende zorgt langzaam aan zeker weggeperst door de kou vanuit het oosten(rusland) langzaam naar het westen.

Duimen gekruist!

Rajiv jij bent tijdelijk gered. Hoop dat de fohn van morgen niet teveel verpest!
 
Uitspraak van Hardcore_lover op zondag 15 november 2009 om 19:10:
Aanrader als je de zwarte 6 naar beneden pakt en dan de stoeltjerslift naar deboven heb je de Umbrullabar!
Dat is echt keigezellig!
Ps: Wel na 12 uur in de ochtend tap open om 9:30...

aahh da's inderdaad een super bar!
schitterend uitzicht en na een paar borrels vlieg je zo die zwarte piste naar beneden :D
 
Uitspraak van actief op maandag 7 december 2009 om 21:39:
da's inderdaad een super bar!

Als je de stoeltjesliften omhoog neemt tot aan Konigsleiten heb je een mega-afdaling naar beneden tot aan de Umbrella.
Echt bizar hoe hard je daar kunt als er weinig mensen op de piste zijn
Deze? ;)
Foto's genomen ter hoogte van de Umbrulla bar die toen uiteraard nog dicht was ;).




Yeey
 
krijg er een harde plasser van
 
plaats je nou een foto van jezelf n.a.v. NPC's harde plasser? :lol:
Iemand ervaring met Le Corbier?? 25-12 t/m 3-1! :)
En verder ga ik in februari nog een weekend naar Les 2 Alpes :D Daar hebben ze iig de lekekrste snowboard leraar ooit gezien :P
Uitspraak van Cassiej op woensdag 9 december 2009 om 16:52:
En verder ga ik in februari nog een weekend naar Les 2 Alpes Daar hebben ze iig de lekekrste snowboard leraar ooit gezien

Zal voor je kijken....
Misschien zit er wel een lekkere board leraaresje tussen. :) Kijkend vanuit de lift :)
 
Uitspraak van Rajiv op woensdag 9 december 2009 om 10:32:
plaats je nou een foto van jezelf n.a.v. NPC's harde plasser?

Ik denk dat ze me harde plasser weg wilde hebben :LOL:
ga volgende week vrijdag naar mayrhofen voor 1,5 week..dr ligt nog echt weinig sneeuw.. 50 cm op de berg :/
50 cm waarvan 15 kunstsneeuw!

Volgende week donderdag wordt het echt koud! Ruwweg vanaf maandag kunnen de sneeuwkanonnen continue draaien. En die kunnen tot 15 cm (Geprepareerde) sneeuw per dag maken!.

Wees in ieder geval blij dat Mayrhofen open is! Je hebt nu geen dalafdaling en nog geen park.
 
Uitspraak van Lennart! op woensdag 9 december 2009 om 22:20:
ga volgende week vrijdag naar mayrhofen voor 1,5 week..

Ben jij ff blij dat je met dezelfde skipas naar Hintertux kan ;)
Uitspraak van Hardcore_lover op woensdag 9 december 2009 om 17:15:
Misschien zit er wel een lekkere board leraaresje tussen. Kijkend vanuit de lift

Doe de groeten aan Audran en Remi :P Ik vond lessen kut, maar zij maakte veel goed, al was de aandacht er niet echt bij hahahha

'Look where you're going'! Hoe kan ik nu kijken waar ik heen moet als ik naar die Aquafresh glimlach en felblauwe ogen kan staren? :P:D
Ik hoef niet te lessen maarja meestal zitten de leraaren/leraaressen in dezelfde kroeg :).

Uiteindelijk vind ik ze ;).
Ps: Ik zit recht boven de Yeti bar... Dat kan echt nooit goedkomen!
 
Een skilerares neuken is echt on-mogelijk...
Uitspraak van Hardcore_lover op donderdag 10 december 2009 om 18:43:
Ps: Ik zit recht boven de Yeti bar... Dat kan echt nooit goedkomen!

Prins van Oranje en Veronica snowcafe zijn ook gezellig! Wel stukkie de berg op vanaf daar!
 
Uitspraak van Cassiej op vrijdag 11 december 2009 om 12:57:
Prins van Oranje en Veronica snowcafe zijn ook gezellig

Daar hoor ik ook positieve verhalen over. Weet alleen nog niet hoe ver het lopen is en of het er druk zal zijn rond half januari. Meestal is het niet de optimale tijd in het wintersportseizoen wat betreft de drukte..