word er dan ook met logic op een proffessionele manier een volledig nummer mee afgewerkt (hier of daar ergens gemasterd) en dan op plaat gedrukt ? zoja ... wie ?
Natuurlijk. Sander van doorn maakt, mixt en mastert z'n platen meg Logic, Prydz, Axwell, Angello.... ach, 't zijn er zoveel.
Ik weet zelf niet hoe het zit bij logic
Maar de Plugins die bij Sonar zitten zijn niet echt beter dan bij andere Sequencer pakketten ... De Presets zijn alleen beter
maar als je zelf alles van 0 af instelt is het zo goed als het zelfde
Of dat laatste waar is durf ik te betwijfelen, want iedere plugin (zelfs EQ's) komt met andere algorithms. Maar ik bedoelde met kwaliteit ook kwantiteit, want Cubase had tot voor kort gewoon te weinig interessante plugins (geen Convo reverb, nu wel met reverence, geen melodyne-achtige tegenhanger zoals in Sonar, geen fatsoenlijke compressor etc etc.)
Het had ook leuk geweest als je zelf kon uitmaken welke geluids kaart je wilt gebruiken
ik vind M-Audio/Digidesign niet echt het beste wat je voor je geld kan hebben
Agreed
Ableton live is echt geniaal voor Live te werken
ik vind het alleen voor fijner en nauwkeuriger werk niet echt zo geschikt
Toch zijn er zat mensen die toffe tracks met het programma maken. Dat jij het niet fijn vindt, maakt het nog niet ongeschikt

Ik zelf heb een achtergrond in Pop en rockmuziek, en daar vind ik Live ook iets te 'simpel' voor. Maar voor dance-georiënteerde tracks kan ik met het programma prima uit de voeten.
Nooit een Groove box gehad ... die werken exact hetzelfde
ik vind dat nog het meest geniale aan FL Studio
Nope, nooit gehad dus misschien ligt het daar aan. Ik kan trouwens ook niet door die interface heen kijken. Hetzelfde heb ik bij Sonar
Steinberg helpt je zeer snel tegenwoordig
Als het om een persoonlijke vraag gaat vast, maar met bugfixes, patches et cetera is Steinberg gewoon laks. Cubase is voor velen stabiel, maar voor velen ook niet. Er zijn genoeg mensen die klagen over plotselinge crashes na het laden van bepaalde VST's (Steinberg's antwoord: ligt niet aan ons, maar aan de VST-fabrikant) of doorzichtige faders na de patch
Maar hé, ik ben Cubase-fan en zou nooit zonder het programma kunnen. Laat dat duidelijk zijn
ik was vooral verbaast toen ik de demo van studio One net had dat deze binne 5 min was gecrasht wat ik toch wel jammer vond
Puur uit interesse, maar waarom vond je het nodig om Studio One te installeren? Toegegeven, het ziet er smooth uit, maar waarom zou je het prefereren boven Cubase?
Heb zelf de demo getest, en na 5 minuten was ik er wel uit: een gelikte buitenkant, maar weinig aan de binnenkant. Op het gebied van midi en audio schiet het programma echt veel en veel te kort.