Maar goed waarom ik het noem?
Ik bedoel ermee dat ondanks dat hardcore een groot deel van mijn muziekcollectie en leven beslaat, dat Jacksons muziek (wat ik voordat ik hardcore leerde kennen, en voordat het uberhaupt bestond) nog steeds mooi vind. Dat betekend gewoon dat zijn muziek tijdloos is en muziek is die je nooit minder leuk gaat vinden. Veel mensen vinden op dit moment een bepaald nummer uit de top40 mooi, maar over een tijdje niet meer en zal ie ook niet snel meer gedraaid worden.
Goed onderbouwd.
Korte samenvatting: "Zulke helden worden niet meer geboren".
Hij heeft niet alleen geweldige muziek gemaakt, maar de hele muziekindustrie op zn kop gezet met nieuwe innovatieve ideeën. Veel artiesten hebben hier van geleerd!
Je moet het zo zien; als je alleen maar van die oubollige muziek gewend bent, en er dan uit het niets ineens een kind van 5 gigantische megahits scoort en later alleen nog maar beter wordt, vervolgens de hele wereld laat zien wat moonwalken is en het dan ook nog eens voor elkaar weet te krijgen om videoclips te produceren die zelfs grafisch VER vooruit lopen op huidige clips dan is dat natuurlijk een enorme doorbraak.
Daarbij komt ook nog eens dat MJ een echt perfectionist was. Let maar eens op de dansers in zn clips, er is er geen 1 die maar een moment uit de maat loopt!
Artiesten van nu, hoe goed ze ook zijn zullen nooit de status krijgen die MJ kreeg. Simpelweg omdat alles al uitgevonden is, er is niks nieuws aan, het is gewoon "muziek!"
En 3x raden wie het allemaal heeft uitgevonden