Partyflock

Forumonderwerp · 1064126
Iedereen gebruikt ze haast wel, de VSTI's om zonder hardware lekkere sounds te kunnen gebruiken en verder te bewerken tot je eigen sound!

Vraag me af wat jullie favo VSTI's zijn, en dacht laten we een soort week top 5 doen waar je zo af en toe je favo 5 onder de VSTI's kunt droppen... Discussies over vst INSTRUMENTS mogen hier natuurlijk ook! :-)

Mijn favo top 5 is als volgt:

1: FM8
2: Massive
3: Pro-53
4: V-Station
5: Minimoog V (blijft goed en bruikbaar...)

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 29 juni 2009 om 01:56:
Met effect je kick analoger krijgen? Kan dat? ja ok of je pleurt er 5 onder elkaar dan zal het wel wat meer rond beuken.

Daar gebruik ik een Mackie 32.8 mixer voor en 16 outputs vanuit m'n pc ernaartoe.
Geen pluggin die daar tegenop kan.

done
laatste aanpassing
ken die melding ^^^^^ Heb hier het zelfde, kan je dus helaas niet helpen... succes!

klaar
laatste aanpassing
chill^^ thanks mate!

edit
laatste aanpassing

over (gratis) vst pluggins gesproken: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1119031#post1119031
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juli 2009 om 14:18:
over (gratis) vst pluggins gesproken: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1119031#post1119031

Heb ook eens met die gratis plugs zitten spelen. Ik heb een probleemje, Ampsin geeft een soort ruis/echo aan het eind. Als ik de output van dit effect dichtdraai is de ruis weg alleen klinkt me kick dan weer minder hard (minder vol)... Hoe los ik dit op?

http://www13.zippyshare.com/v/73748436/file.html
laatste aanpassing

whaha vette reveerb idd

met sylenth 1 heb je dat op een andere manier .. als ik de cutoff dna open draaien kan ik het niet doen vanaf volume 0
dan krijg je heel tijdelijk (ook afhankelijk van de snelheid van de cutoff automaat) gekraak
laatste aanpassing

Uitspraak van Donis op donderdag 2 juli 2009 om 15:21:
Heb ook eens met die gratis plugs zitten spelen. Ik heb een probleemje, Ampsin geeft een soort ruis/echo aan het eind. Als ik de output van dit effect dichtdraai is de ruis weg alleen klinkt me kick dan weer minder hard (minder vol)... Hoe los ik dit op?

Daarom zit er een gate aan het einde (floorfish) om de ruis weg te drukken als de kick niet klinkt.
Sylenth1
pro53
z3ta
moogbass
toxic2
Uitspraak van Morzzz op dinsdag 16 juni 2009 om 23:47:
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op dinsdag 16 juni 2009 om 23:40:
Die heb ik ook, kun je beats lekker mee vervormen

Iedereen heeft hem tegenwoordig, en dat hoor je, helaas...

Ik heb m van mn systeem verwijderd te veel gezeur met die plug in
laatste aanpassing

Artiest High Rollers
sylenth 1
nexus 2
virus ti2 vst controlled;)
Gladiator 2
en alle vst's van east west

Kick samplen?? Kan je de ruis weg knippen

Albino3
Sylenth1
Pro(phet)-53
FM7 (ik vind hem toch beter dan FM8 )
Vanguard
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juli 2009 om 23:04:
FM7

Fijne vsti idd!

Datzelfde heb ik met de discovery

Uitspraak van Citizen X op zaterdag 25 juli 2009 om 12:31:
Datzelfde heb ik met de discovery

de harmonics en mutation zijn gewoon veel beter en strakker meer FM-achtig, is een beter algoritme
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest Guido Wemen
1. Sylenth1
2. Synplant (geeeeeniaal !)
3. Vanguard
4. Massive
5. FM8

geniaal topic !

aangeschaft, geinstalleerd maar nog niet gehoord op m'n systeem maar daarom toch in een lijstje :D

1. Reaktor 5
2. Massive
3. Absynth 4
4. Battery 3
5. Kompakt
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 augustus 2009 om 14:47:
aangeschaft, geinstalleerd maar nog niet gehoord op m'n systeem maar daarom toch in een lijstje

je hebt zeker van die NI deal gebruik gemaakt?!

nu zijn ze alweer duurder :(

Uitspraak van JeroenJJ op zaterdag 8 augustus 2009 om 13:25:
1. Sylenth1

duidelijk

Uitspraak van MIND MATTER op zaterdag 8 augustus 2009 om 15:15:
je hebt zeker van die NI deal gebruik gemaakt?!

nee, 2e hands via synthforum. Kompakt had ik nog liggen.
Reaktor 3 + update naar 5, Massive, Absynth 3 + update naar 4 en Battery 3 bij elkaar met opsturen uit belgië voor 185 euro ;)
Als bonus, omdat het 3 weken duurde voordat ik alles binnenhad, zat er ook een absynth 3 tutorial dvd bij twv 45 euro :cheer:
Volgens mij ben ik dan zelfs nog goedkoper uitgeweest dan die 399 deal, alleen mis ik dan FM8 nog echt, dus als die langskomt vat ik 'm :[
De rest interesseert mij toch niet zoveel (gitaar piano, orgels, daar heb ik Reason 4 met refills voor).
NI support had binnen een paar uur alles overgezet op mijn naam toen ik hierom mailde, dat was wel netjes geregeld (y)

Goed blijven azen tot er ergens zo'n dealtje langswipt en dan spring je erbovenop.

Oja, wat de NI support mij ook meldde was dat je downloadversies van je licentie niet mag doorverkopen, dat mag dus alleen met boxed versies waar licentiekaartjes inzitten. Toch deden ze niet te moeilijk over aangezien één pluggin uit het rijtje een downloadversie is. Nog een pluspuntje voor NI. Wel een waarschuwing dus.
laatste aanpassing
synplant is echt een aanrader voor diepe warme sounds.
wat een rust hier....

tsja niet gek he... zo snel wisselt je top5 qua vsti's niet echt lijkt me ;)

Gebruik zelf ook al zolang als ik produceer dezelfde 3 of 4 synths.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 31 augustus 2009 om 17:40:
zo snel wisselt je top5 qua vsti's niet echt lijkt me

Idd , en dat er laatste tijd geen echt een goeie vst is bijgekomen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 augustus 2009 om 18:41:
Idd , en dat er laatste tijd geen echt een goeie vst is bijgekomen.

Uitspraak van JeroenJJ op zaterdag 8 augustus 2009 om 16:13:
synplant

denk ik de nieuwste genoemde?
ben eigenlijk op zoek naar een fijne drum vsti in de lijn van utonic. tips hier ?
Drumatic, Drumazon, Junglist (Hydra)?

1.ALLES van eastwest qauntum leap
2.Reaktor
3.Massive
4.Virsyn Terra
5.Synth1

Artiest Sane
1. ZebraCM
2. Synth1
3. ODsay
4. Or2v
5. Tapeotronic

toevallig nog allemaal gratis ook ;)
Ben nu de demo van discoDSP de vertigo aan t proberen grappige dingen komen daar uit. Leuk speelgoed om eindeloos geluiden te maken en luisteren. Beetje Absynth idee.
http://www.discodsp.com/vertigo/

De Phantom is nog gekker die glide daar opzit is errug lekker
Dikke Dr Who sounds of machine geweren van t zelfde bassje
laatste aanpassing

-Alles van Spectrasonics

-Drumazon / D16 group
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Shioitor die later nog uit moet komen.

-Sylenth1 / lennard Digital
laatste aanpassing
Z3TA stip op 1. Niet duur, en toch erg dik :kwijl:

op 2 dan sinds kort de genesis cm, ondanks zijn kuren erg fijne vst.

op 3 Drumazon en dat is puur om die 909 emulator :lief:

4e plek de sylenth1 en dat is meer om de gefreakte sounds die we automaten in cubase :)

en de laatste geliefde vst op dit moment in ons assortiment is toch wel Rapture, erg dikke virtuele anaolge bak :kwijl:

Zo, onze top 5 vst's voor dit moment :D

Uitspraak van JeroenJJ op zaterdag 8 augustus 2009 om 16:13:
synplant is echt een aanrader voor diepe warme sounds.

Synplant ziet er qua interface (naar mijn mening) en hoe het werkt er wel erg origineel uit ...
laatste aanpassing
Ja is een leuke vst.

Ik heb nog een vraagje voor de vsti'ers, in de presetbank van de fm8 zitten ook de oude fm7 presets.

Waarom vind je hem beter dan? De FM8 is een stuk uitgebreider (vooral als je die advanced sectie openklapt, geloof 6 oscillatoren en fm 7 minder toch?)