Partyflock

Forumonderwerp · 1054948
Waarschuw beheerder
Ik heb vaker verschillende paddo's gebruikt ook in hogere dosis. Hoewel ik het fantastisch spul vindt zoek ik iets nieuws en zwaarder. Twee weken terug lsa zaden gebruikt en voelden me meer vergiftigt dan trippen. Nu kwam ik Ayahuasca dit klinkt wel als echt zwaar trippen heeft iemand hier ervaring mee? Of toch maar eens San Pedro uitproberen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op vrijdag 24 september 2010 om 15:49:
dat is wel een beetje wat mijn vraag beantwoord

Mooi zo :)

Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op vrijdag 24 september 2010 om 15:49:
misschien dat ik ooit de stap zet

Alles op z'n tijd zou ik zeggen ;)

Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 24 september 2010 om 16:18:
als ik niet kan ontspannen in dat wat lastig is (verstand gaat zich verzetten; ik wil dit niet, laat die les nou eens afgelopen zijn, kutoefeningen), dan wordt het eigenlijk alleen maar lastiger,

Dat geldt nou precies ook voor de Daime....

Volgens mij heb je de plant niet per se nodig, met yoga en meditatie kan het ook

Nee, je hebt de plant zeker niet nodig. Interessant is dat ik op het moment dingen van Steiner aan het lezen ben: hij beschrijft heel nauwkeurig de ervaringen die ik ook heb met Daime, maar hij dronk voor zover ik weet geen Daime... Het gaat om de veranderde bewustzijnstoestand, en die kun je inderdaad op heel veel manieren bereiken. Het is niet voor niks dat de mensheid al dat soort methodes als vasten, mediteren, dansen, trommels etc heeft uitgevonden...

Hoewel de psyche volgens mij ook zo zijn eigen tempo heeft.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 17:50:
Je kunt 't beter gewoon doen als je er mentaal rijp voor bent.

Ja, en het moet ook een beetje je ding zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een zweethut ritueel gedaan. Daar kom je ook van in een veranderde bewustzijnstoestand, maar ik vond het echt een marteling. Ik dacht dat ik drie keer doodging. Wat was dat afzien zeg. Uiteindelijk wel waardevol hoor, maar echt fijn was het niet. Dat licht ook een beetje aan mijn constitutie. Mensen die anders gebouwd zijn, vinden die zweethutten juist weer helemaal te gek en hebben met de Daime zoiets van: mij niet gezien.

Ieder zijn ding he...

Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 24 september 2010 om 17:54:
vandaar dat ik denk dat het goed is om via yoga, meditatie de 'waarnemer' te oefenen, zodoende leer je dat je niet je gevoelens/emoties bent maar dat je die hebt.

Dat scheelt heel veel. Ik bereid me ook altijd voor door in de dagen voor een ritueel bijvoorbeeld elke dag een uur yoga te doen, of een uur te mediteren. Dan ben ik wat beter voorbereid, heb ik het idee. Ook de dagen na het ritueel helpt dat om alles een plekje te geven. Ik merk ook dat de mensen die ik meeneem en die ervaring hebben met dergelijke dingen (meditatie enzo) het ritueel makkelijker doormaken dan wie daar geen ervaring mee heeft. Dat gaat volgens mij precies wat jij aanwijst: het oefenen van de 'waarnemer' :)

Uitspraak van SJ-O op vrijdag 24 september 2010 om 18:42:
Na de ayahuasca ceremonie begon ik de dag weer met een lach.

Mooi! Ik hoorde vanmiddag in een van de previews van die dmt docu (zie onder 'media') dat mensen ná het ayahuasca gebruik juist méér serotonine receptoren aanmaakten , dan dat ze afbraken (waar standaard antidepressiva juist na verloop van tijd het aantal receptoren verminderd) , waarmee de claim dat het een "medicijnplant" heel wat minder wonderlijk lijkt dan in eerste instantie kan lijken...
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 20:28:
Mooi! Ik hoorde vanmiddag in een van de previews van die dmt docu (zie onder 'media') dat mensen ná het ayahuasca gebruik juist méér serotonine receptoren aanmaakten , dan dat ze afbraken (waar standaard antidepressiva juist na verloop van tijd het aantal receptoren verminderd) , waarmee de claim dat het een "medicijnplant" heel wat minder wonderlijk lijkt dan in eerste instantie kan lijken...

Euhm? hier volg ik je heel even niet meer. Kun je dit iets meer toelichten?\

Ja, en het moet ook een beetje je ding zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een zweethut ritueel gedaan. Daar kom je ook van in een veranderde bewustzijnstoestand, maar ik vond het echt een marteling. Ik dacht dat ik drie keer doodging. Wat was dat afzien zeg.

Ik heb ook een keer een zweethut gedaan, kwam weinig tot geen inzicht naar voren maar moiie wat was dat heet! het lekkerste was er uit stappen op het gras liggen en de tuinslang over je heen :D zo super chill. Op dat moment voelde ik me wel gedragen door de aarde :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op vrijdag 24 september 2010 om 20:37:
Euhm? hier volg ik je heel even niet meer. Kun je dit iets meer toelichten?\

Check hier de video van Charles Grob (David Presti is ook interessant over ayahuasca. De rest natuurlijk ook. Eigenlijk de hele film, denk ik :) )
edit:gevonden op youtube

Serotonine is waar je je gelukkig van voelt. Bijvoorbeeld MDMA stimuleert de afgifte van serotonine en blokkeert de heropname: er komt veel vrij en het gaat voorlopig niet terug. Daarom voel je je zo goed. Naderhand heb je echter de berucht MDMA kater, omdat je serotonine uitgeput raakt. Veel antidepressiva werken ook in op die receptoren. Ik begrijp dat je een hogere dichtheid van die receptoren ontwikkelt na ayahuascagebruik, waar 'normale' antidepressiva die juist na verloop van tijd verminderen....

moiie wat was dat heet!

Zeg maar gerust: afschuwelijk onverdraaglijk heet :lol: :dood:

Op dat moment voelde ik me wel gedragen door de aarde

Dat nam ik ook mee als positieve ervaring. Maar ik vond het zo afzien, dat ik denk dat ik t niet snel nog een keer doe. Geef mij maar Daime dan :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 20:46:
Serotonine is waar je je gelukkig van voelt. Bijvoorbeeld MDMA stimuleert de afgifte van serotonine en blokkeert de heropname: er komt veel vrij en het gaat voorlopig niet terug. Daarom voel je je zo goed. Naderhand heb je echter de berucht MDMA kater, omdat je serotonine uitgeput raakt. Veel antidepressiva werken ook in op die receptoren. Ik begrijp dat je een hogere dichtheid van die receptoren ontwikkelt na ayahuascagebruik, waar 'normale' antidepressiva die juist na verloop van tijd verminderen....

Het serotinine verhaal ben ik wel redelijk bekend mee ;)
waarmee de claim dat het een "medicijnplant" heel wat minder wonderlijk lijkt dan in eerste instantie kan lijken...

Snapte deze conclusie niet helemaal over ayahuasca of je het nou wel als medicijn plant beschouwd of dat het nu juist niet zo blijkt te zijn.

Heb ook wel eens een theorie gehoord dat je hersenen altijd balans zoeken. Dus in tijden van mdma gebruik heb je een overload aan serotonine, waardoor de hersenen besluiten een antal receptoren terug te trekken waardoor er dus weer minder prikkelingen worden doorgegeven en dat dit de dinsdag dip veroorzaakt. Het uitputten van serotonine is meer een langer termijn effect als je vaak xtc achter elkaar aan gebruikt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op vrijdag 24 september 2010 om 21:24:
Snapte deze conclusie niet helemaal over ayahuasca of je het nou wel als medicijn plant beschouwd of dat het nu juist niet zo blijkt te zijn.

Ah ja zo ja ;)

Mensen verwijten nog wel eens dat de ayahuasca teveel als 'wonderplant' wordt gepromoot. Als ik dan lees dat het dergelijke veranderingen maakt, die vrij positief lijken, is het ineens veel beter te begrijpen dat ayahuasca / Daime inderdaad genezend en helend kan werken voor allerlei zaken. Oftewel, het versterkt voor mij het idee dat het inderdaad een genezend effect heeft.
Waarschuw beheerder
Heeft iemand nog een tip voor een goede documentaire over ayahuasca gebruik?
(Voor iemand die er nog totaal niets van af weet.)

Uitspraak van Love is the answer op woensdag 22 september 2010 om 19:33:
In het Parool van vanavond staat een verhaal over Ayahuasca, schrijver heeft deelgenomen aan een ritueel en is er zeer te spreken over.

Staat dit artikel ook ergens online? of zou je het kunnen inscannen? (Ik heb googla al los gelaten, zonder resulaat :()
Waarschuw beheerder
sorry, ik kan ´m niet inscannen, 1) want ik heb het parool niet 2) ik heb geen scanner

Waarschuw beheerder
Ja, en het moet ook een beetje je ding zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een zweethut ritueel gedaan. Daar kom je ook van in een veranderde bewustzijnstoestand, maar ik vond het echt een marteling. Ik dacht dat ik drie keer doodging. Wat was dat afzien zeg. Uiteindelijk wel waardevol hoor, maar echt fijn was het niet. Dat licht ook een beetje aan mijn constitutie. Mensen die anders gebouwd zijn, vinden die zweethutten juist weer helemaal te gek en hebben met de Daime zoiets van: mij niet gezien.

Dat wilde ik ook nog een keer gaan doen, maar dat je raad je af dus als ik het goed begrijp? :P Wat vond je er precies zo verschrikkelijk aan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op zondag 26 september 2010 om 09:15:
nog een tip voor een goede documentaire over ayahuasca gebruik?

Deze is mooi:

Zijn vier delen van, staan op YouTube.

Uitspraak van SJ-O op zondag 26 september 2010 om 09:15:
dit artikel ook ergens online?

Ik had het ook al gezocht, zonder resultaat...

Uitspraak van verwijderd op zondag 26 september 2010 om 12:53:
maar dat je raad je af dus als ik het goed begrijp?

Nou ja, niet perse. Ik heb een aantal kennissen die het heel erg prettig vinden. Het heeft me ook wel iets gebracht, daar niet van. Maar ik dacht: ach, sauna vind ik ook lekker. Dan is dit wat warmer, prettig toch? Maar dat bleek echt een zwaar understatement. Voor mijn gestel / constitutie is het echt helemaal niks. Ik vind het veel te zwaar. Te fysiek. Zo intens heet, ik kon niet meer zitten, niet meer ademen, niet meer denken. Alleen voelen: te heet, te heet. Geen lucht. Ik ga dood. Je kunt alleen maar liggen en je overgeven aan de hitte. Man man man wat was dat heftig. Maar wellicht dat het voor jou of iemand anders weer wel heel goed uitpakt. Zelfde met de Daime: dat bevalt mij prima, maar is voor anderen weer te heftig of oncontroleerbaar.

Het is in ieder geval het proberen waard hoor, zo'n zweethut :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 september 2010 om 13:41:
Nou ja, niet perse. Ik heb een aantal kennissen die het heel erg prettig vinden. Het heeft me ook wel iets gebracht, daar niet van. Maar ik dacht: ach, sauna vind ik ook lekker. Dan is dit wat warmer, prettig toch? Maar dat bleek echt een zwaar understatement. Voor mijn gestel / constitutie is het echt helemaal niks. Ik vind het veel te zwaar. Te fysiek. Zo intens heet, ik kon niet meer zitten, niet meer ademen, niet meer denken. Alleen voelen: te heet, te heet. Geen lucht. Ik ga dood. Je kunt alleen maar liggen en je overgeven aan de hitte. Man man man wat was dat heftig. Maar wellicht dat het voor jou of iemand anders weer wel heel goed uitpakt. Zelfde met de Daime: dat bevalt mij prima, maar is voor anderen weer te heftig of oncontroleerbaar.

Oej, dat klinkt als iets dat ook echt helemaal niks voor mij is. 8) Denk dat dat 'm dus niet gaat worden. Had me er iets anders bij voorgesteld. Niet zó heet in ieder geval.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 september 2010 om 14:19:
Oej, dat klinkt als iets dat ook echt helemaal niks voor mij is. Denk dat dat 'm dus niet gaat worden. Had me er iets anders bij voorgesteld. Niet zó heet in ieder geval.

Ik vond het wel wat hebbe opzich. Alleen was het voor mij niet echt een spirituele ervaring.
En je kan ieder moment dat je het echt niet meer trekt er uit stappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op zondag 26 september 2010 om 17:35:
Ik vond het wel wat hebbe opzich. Alleen was het voor mij niet echt een spirituele ervaring.
En je kan ieder moment dat je het echt niet meer trekt er uit stappen.

Ergens in de 4e ronde kon ik voelen: als ik me nu helemaal ontspan, helemaal loslaat, dan wordt ik gewoon door de grond gedragen. Het voelde alsof de aarde me droeg, zo diep was de ontspanning of overgave. Wat SJ-O ook zegt:

Op dat moment voelde ik me wel gedragen door de aarde

Voor mij had dat wel met vertrouwen en loslaten te maken. En of dat dan weer spiritueel is, het was in ieder geval wel een fijne opbrengst.

Morgenavond trouwens weer een avondje Daime drinken. Ik ben benieuwd, deze keer een danswerk :)

Waarschuw beheerder
Hier mijn report van mijn ritueel van gisteravond
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 14:32:
Chaos en WaanzinDan zak ik af in een stuk chaos. Onbeschrijfelijke chaos. Ik krijg allerlei paranoia gedachten, angstig. Ik voel seksualiteit door me heen stromen, maar het is een soort oncontroleerbare kracht. Er komen allerlei vreemde ideeen op, gedachten, verwarring. Ik ben echt de werkelijkheid kwijt. Mijn tijdsbesef is ontregeld, ik voel me waanzinnig. Alles loopt door elkaar heen. Ik heb nergens grip op. Gelukkig gaat het ritueel door: het ritueel is een soort bedding waarin ik deze waanzin kan ervaren. Ik ben bang van mijn eigen gedachtes. Wat als ik deze gedachtenlijnen volg? Dan wordt ik waanzinnig, ik weet het zeker. Ik durf niet te denken, omdat het te vreemd is. Het duurt lang. Heel lang. Chaos in mijn hoofd.

Heel herkenbaar ;)

Weer mooi reportje! (Y)
Thanks for sharing

Waarschuw beheerder
Klinkt als een mooie trip! Die momenten van paranoia hadden zo te lezen verder niet echt de overhand of zo gedurende de hele trip.
Leuk report weer. :)

En grappig dat filmpje. Had 'm geloof ik al eens gezien. Lijkt me wel een tikkeltje vaag om bij te zijn als ik trip hehe. Maar goed.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op woensdag 29 september 2010 om 18:04:
Heel herkenbaar ;)

haha ;) niet het beste deel van mn trip dat je uitzoekt ;)

Uitspraak van SJ-O op woensdag 29 september 2010 om 18:04:
Weer mooi reportje!
Thanks for sharing

Graag gedaan :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 18:44:
Die momenten van paranoia hadden zo te lezen verder niet echt de overhand of zo

Nee, gelukkig niet. Achteraf heb ik nagedacht over de gedachtepatronen waar ik in zat. Grappig genoeg zitten er een soort redenatiefouten in, die ik in mijn dagelijkse leven ook heb. Zo van, ik doe bepaalde aannames, en als je vandaaruit verder denkt, kom je helemaal vast te zitten. De aannames kloppen echter gewoon niet, blijkt naderhand. Altijd fijn als de "bad" stukjes om te vormen zijn tot leerzame ervaringen. Overall is de trip dan toch wel goed, en de moeite waard, en kijk ik met een fijn gevoel terug.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 18:44:
En grappig dat filmpje. Had 'm geloof ik al eens gezien. Lijkt me wel een tikkeltje vaag om bij te zijn als ik trip hehe.

Zeker de eerste keer, kan ik zeggen. Maar het went en na verloop van tijd is het voor mij een soort veilige bedding geworden waarin ik dieper in mijn trips kan gaan dan waar dan ook. Ik zou thuis niet zo diep durven gaan, moet ik zeggen. Waarschijnlijk zou ik bang worden, in paniek raken, rare dingen gaan doen. Het ritueel geeft me een soort focuspunt: gewoon doordansen en doorzingen. Dan verandert het vanzelf weer. Bovendien is het enorm tranceopwekkend: we hebben gisteren bijna 5 uur lang gedanst... Dat alleen al is genoeg om in een veranderde bewustzijnstoestand te komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 19:04:
gisteren bijna 5 uur lang gedanst... Dat alleen al is genoeg om in een veranderde bewustzijnstoestand te komen.

Denk dat velen dat kunnen beamen hier op partyflock :D
Waarschuw beheerder
Bovendien is het enorm tranceopwekkend: we hebben gisteren bijna 5 uur lang gedanst... Dat alleen al is genoeg om in een veranderde bewustzijnstoestand te komen.

Helemaal waar. Het is ook iets waar je geconditioneerd in kan raken. Tenminste dat is mijn eigen ervaring. Veel naar feesten geweest en op een gegeven moment kom ik door het dansen in een soort van flow terecht, 1 met de muziek, snappen wat er gebeurd, heel intens. Nu was er een tijdje terug een periode een tijd dat ik niet naar feesten ging, maar wel eens thuis muziek opzette en danste en ik merkte toen dat ik in dat gevoel heel snel kwam, alsof mijn hersenen het herkennen en vrij snel me daarin brengen. Heel gaaf gevoel, heel gefocust en tegelijkertijd ontspannend, het gaat vanzelf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er blijkt achteraf nog iets wonderlijks te zijn gebeurd, dinsdag. Ik had tijdens het ritueel ineens een ontmoeting met een oud collega, waar ik altijd goed mee kon opschieten maar die ik voor het laatst een maand of 10 geleden toevallig in een winkel tegen was gekomen.

De ontmoeting tijdens het ritueel was niet heel spectaculair. Ik was in mijn visioen met mijn vrouw en haar vriend, samen. Ik sprak met haar, haar vriend met mijn vrouw.. Het was een leuke sfeer, en ik begreep ineens waarom een dergelijke ontmoeting goed zou zijn voor ons alle vier.

De dag erna krijg ik een email van deze oud-collega. Dat ze me een droom had gehad, waarin ik was voorgekomen en dat dat de aanleiding was om nu contact te zoeken....

Weird niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee, gelukkig niet. Achteraf heb ik nagedacht over de gedachtepatronen waar ik in zat. Grappig genoeg zitten er een soort redenatiefouten in, die ik in mijn dagelijkse leven ook heb. Zo van, ik doe bepaalde aannames, en als je vandaaruit verder denkt, kom je helemaal vast te zitten. De aannames kloppen echter gewoon niet, blijkt naderhand. Altijd fijn als de "bad" stukjes om te vormen zijn tot leerzame ervaringen. Overall is de trip dan toch wel goed, en de moeite waard, en kijk ik met een fijn gevoel terug.

Idd, dat zijn dan uiteindelijk weer waardevolle trips, ja. :) Ik zit er aan te denken toch ook binnenkort het er maar weer eens een keer op te gaan wagen. Moet er alleen wel even het geld voor hebben, want ga dat denk ik nog niet doen bij de Santo Daime. Dus dan wordt het wel duurder... Maar ja.. 't is wel waard. :)

Zeker de eerste keer, kan ik zeggen. Maar het went en na verloop van tijd is het voor mij een soort veilige bedding geworden waarin ik dieper in mijn trips kan gaan dan waar dan ook. Ik zou thuis niet zo diep durven gaan, moet ik zeggen. Waarschijnlijk zou ik bang worden, in paniek raken, rare dingen gaan doen. Het ritueel geeft me een soort focuspunt: gewoon doordansen en doorzingen. Dan verandert het vanzelf weer. Bovendien is het enorm tranceopwekkend: we hebben gisteren bijna 5 uur lang gedanst... Dat alleen al is genoeg om in een veranderde bewustzijnstoestand te komen.

Dat zegt een vriend van me er ook over. Tja, wel aantrekkelijk toch... Moet dat sowieso wel ooit eens doen daar. Maar eerst maar eens een beetje zien te wennen weer aan zo'n tripgebeuren met ayahuasca. Denk dat ik 't eerst maar eens bij Lars Faber ga doen. Daar heb ik ook wel een goed gevoel bij. Jij daar wel eens geweest?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:40:
De dag erna krijg ik een email van deze oud-collega. Dat ze me een droom had gehad, waarin ik was voorgekomen en dat dat de aanleiding was om nu contact te zoeken....

Weird niet?

Inderdaad, ja... bijzonder...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 30 september 2010 om 12:03:
door het dansen in een soort van flow terecht, 1 met de muziek, snappen wat er gebeurd, heel intens.

Fijn is dat, inderdaad :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 14:51:
Maar eerst maar eens een beetje zien te wennen weer aan zo'n tripgebeuren met ayahuasca. Denk dat ik 't eerst maar eens bij Lars Faber ga doen. Daar heb ik ook wel een goed gevoel bij. Jij daar wel eens geweest?

Ik ben er zelf nooit geweest, maar hoor er veel goede verhalen over.

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 30 september 2010 om 14:59:
synchroniciteit.

Dat, maar het wekt ook de indruk dat ik haar op een of andere manier in haar droom heb bezocht. Hoewel dat natuurlijk een vreemde hypothese is. Maar goed, er gebeuren wel meer vreemde dingen met de Daime...
Waarschuw beheerder
Voor wie het niet kent;
Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als "meer dan gewoon toeval"; omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.

Dikke aanrader is trouwens de biografie van Jung te lezen. Spirituele man en ik heb wel eens het idee dat hij liefhebber was van geestverruimende middelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 15:45:
Dat, maar het wekt ook de indruk dat ik haar op een of andere manier in haar droom heb bezocht. Hoewel dat natuurlijk een vreemde hypothese is. Maar goed, er gebeuren wel meer vreemde dingen met de Daime...

Dmt en dromen... wie weet ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op donderdag 30 september 2010 om 17:48:
Dmt en dromen... wie weet

Ik heb vaak tijdens de Daime sessie het gevoel alsof ik slaap, maar dan met vol bewustzijn. Een soort lucide dromen. De hypothese dat DMT een rol speelt bij dromen zou ik zo raar nog niet vinden...

Waarschuw beheerder
dansen is echt heerlijk!! op een feest lekker je ogen dicht doen, alle vibraties van de muziek in je laten stromen en je danst helemaal in een flow!

Volgende maand ga ik er weer aan geloven, dan ga ik weer ayahuasca tot me nemen!
Waarschuw beheerder
Over San Pedro gesproken, vandaag maar even verpot, en direct het rotte gedeelte weg gesneden :(..van de zomer tóch teveel water gegeven..

[img width=150 height=113 cacheid=00116fa8002ee5181dfa22231a02b4c5fc]http://img59.imageshack.us/img59/299/dsc01515i.th.jpg[/img]

[img width=150 height=113 cacheid=00116faf002ee51b27fc20e11a02b4c5fc]http://img835.imageshack.us/img835/5262/dsc01516k.th.jpg[/img]

[img width=150 height=113 cacheid=00116fb4002ee5237b9fc3fc1a02b4c5fc]http://img529.imageshack.us/img529/5151/dsc01517j.th.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 10:05:
Volgende maand ga ik er weer aan geloven, dan ga ik weer ayahuasca tot me nemen!

Toch niet op een feest mag ik hopen? :O

Uitspraak van Heartpressure op dinsdag 5 oktober 2010 om 13:21:
vandaag maar even verpot, en direct het rotte gedeelte weg gesneden :(..van de zomer tóch teveel water gegeven..

Haha, dat had ik ook... Maar nu doen ze het wel weer. Gelijk ff in een grotere pot gezet zodat de wortels meer ruimte hebben en ie nog groter kan worden. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 13:24:
Toch niet op een feest mag ik hopen?

HUH?? Hoe kom je daar bij??? (ow ik zie ut al, wat ik had gepost waren gewoon 2 losse opzich zelf staande zinnen van elkaar) Lol Tuurlijk niet!! Nee ik ga dat bij lars faber doen, zoals ik nu al een paar keer heb gedaan daar. Een speciaal vrouwenweekend :D Dus ben benieuwd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe, ja 't stond er een beetje zo bij idd. :)

Bij Lars Faber bevalt goed dus? Hij woont nu tegenwoordig op een mooi plekkie in Drenthe he? Eerst had ie z'n praktijk in Den Haag.
Wil 't daar ook wel eens proberen.....

Waarschuw beheerder
ja hij woont echt op een hele mooie plek, en heeft een fijne ruimte waar de ceremonie gehouden wordt. Ik vind het echt super fijn om daar te zijn, en de begeleiding is prettig. Kijkent naar de reactie van andere over de santo daime, heb ik al zoiets van, nee voor mij hoeft het daar niet, allemaal zo afstandelijk enzo, maar dat is persoonlijk. En wat ook is, je krijgt een heel speciaal gevoel met de andere deelnemers, dat alles maakt het gewoon zeer prettig!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 23:44:
Bij Lars Faber bevalt goed dus? Hij woont nu tegenwoordig op een mooi plekkie in Drenthe he?

Twee keer bij Lars geweest. Prima bevallen. Wel duur, maar het was het wel waard.
De locatie is ook echt goed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 11:02:
allemaal zo afstandelijk enzo

Hangt denk ik ook een beetje af van hoezeer je het ritueel en de bedoeling begrijpt.
Laatste keer dat ik er was, was er een oudere man die er even helemaal doorheen zat tijdens het danswerk. Twee andere mannen gingen naast hem zitten, en zongen voor hem, waarop hij langzaam weer beter ging en terug het ritueel in kon.
Er was ook een jongen die met zijn gitaar naast de mensen ging zitten die plat lagen op een matje om voor hen te spelen.

Er wordt inderdaad niet gehugged tijdens het ritueel, maar er is zeker wel aandacht, contact en zorg voor elkaar. Maar zoals je zegt, het heeft inderdaad ook te maken met hoe je er persoonlijk in staat.
Maar ik ervaar de rituelen zeker niet als afstandelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 16:50:
Twee andere mannen gingen naast hem zitten, en zongen voor hem, waarop hij langzaam weer beter ging en terug het ritueel in kon.
Er was ook een jongen die met zijn gitaar naast de mensen ging zitten die plat lagen op een matje om voor hen te spelen.

Haha, wat leuk :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op woensdag 6 oktober 2010 om 18:52:
Twee keer bij Lars geweest. Prima bevallen. Wel duur, maar het was het wel waard.
De locatie is ook echt goed.

Het is inderdaad een beetje prijzig. Vooral die intake... Maar vind 't wel goed dat er een intake is en er zo'n doelgerichtheid is in zijn manier van aanpak.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 16:50:
Hangt denk ik ook een beetje af van hoezeer je het ritueel en de bedoeling begrijpt.
Laatste keer dat ik er was, was er een oudere man die er even helemaal doorheen zat tijdens het danswerk. Twee andere mannen gingen naast hem zitten, en zongen voor hem, waarop hij langzaam weer beter ging en terug het ritueel in kon.

Er wordt inderdaad niet gehugged tijdens het ritueel, maar er is zeker wel aandacht, contact en zorg voor elkaar. Maar zoals je zegt, het heeft inderdaad ook te maken met hoe je er persoonlijk in staat.
Maar ik ervaar de rituelen zeker niet als afstandelijk.

Ja ik denk dat nu ik alles wat meer heb kunnen plaatsen ik nog wel weer een keer mee wil doen aan het ritueel. Kan er de volgende keer ook meer op voorbereiden dat ik samen met het ritueel er door gaan komen. Zou vast al veel helpen voor mijn volgende ervaring.
Des al niet te min denk ik dat het goed is dat dit ritueel veel mensen toch eerst op afstand houdt. Zodat niet iedere sensatie zoeker even een avondje Daime komt drinken.

Waarschuw beheerder
SJ-O, rookte jij ook Santa Maria bij de Daime? Ik zou dat zelf echt nooit durven in combi met ayahuasca. Maar eh, misschien als je dat de vorige keer gedaan hebt, je dat beter de volgende keer dan niet kunt doen. Misschien gaat het je dan ook wat beter af daar. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Haha nee blowen heb ik al 4 jaar niet echt meer gedaan. Word daar nogal para / deprie van tegenwoordig. Vroeger wel veel geblowd. Van de één op de andere dag mee gestopt omdat het geen fun meer was. Heel soms probeer ik het nog een keer maar al snel kom ik er altijd achter waarom ik het ook al niet meer deed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik wel nieuwschierig was naar de combi. Toch binnenkort maar weer een paar hijsen proberen, als dat beter valt dan voorheen misschien eens combineren. MAAR ik blijf uiterst voorzichtig want ik wil niet weten hoe fout ik gan gaan als mijn gedachten stroom zo negatief beinvloed wordt door de thc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 18:11:
Haha, wat leuk

Ja, wel leuk he. De mensen die het ritueel begeleiden gaat ook vaak achter mensen staan die er even doorheen zitten (hoofd omlaag, dat soort dingen). Dan gaan ze er gewoon achter staan. Het is wat subtieler allemaal, maar het gebeurt wel. Het duurt even voordat ik doorhad dat de energie in het ritueel het grootst is en naast de confrontatie ook de oplossing is. Als ik het zwaar heb, ga ik nooit meer uit het ritueel. Ik weet dat dat me slechter bekomt dan erin te blijven. Ik raak dan "unplugged" en ga allemaal paranoia dingen denken. Meezingen helpt meestal beter, al is het al de vibratie van mijn eigen zingen.

Uitspraak van SJ-O op donderdag 7 oktober 2010 om 21:21:
ik samen met het ritueel er door gaan komen. Zou vast al veel helpen voor mijn volgende ervaring.

Mooi gezegd. Het helpt zeker, maar het vraagt een zeker vertrouwen dat het ritueel je kan helpen.

Uitspraak van SJ-O op donderdag 7 oktober 2010 om 21:21:
Des al niet te min denk ik dat het goed is dat dit ritueel veel mensen toch eerst op afstand houdt. Zodat niet iedere sensatie zoeker even een avondje Daime komt drinken.

Ja, het werpt een bepaalde muur op. Me wel eens afgevraagd of het niet zou helpen als mensen meer uitgelegd kregen, aan de andere kant geeft het ook wel een bepaalde vrijheid en afwezigheid van dogmatiek. Ik zie vaak mensen die de eerste keer komen halverwege instorten. Vooral aan het einde, dan staan we heel lang. Als je weet dat dit de laatste liedjes zijn, dan kun je de energie uit de liedjes halen. Als je dat niet weet, voel je die mensen gewoon denken: het is eindeloos. Mijn god, het gaat maar door.

Toen ik laatst meedeed aan een ritueel zonder dat ik mee kon zingen, merkte ik hetzelfde: het is veel moeilijker om in de flow te blijven, wanneer je niet mee kunt zingen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 oktober 2010 om 21:41:
Ik zou dat zelf echt nooit durven in combi met ayahuasca.

Uitspraak van SJ-O op vrijdag 8 oktober 2010 om 00:01:
Moet wel eerlijk zeggen dat ik wel nieuwschierig was naar de combi.

De combi is extreem heftig. Aan de andere kant totaal niet te vergelijken met "gewoon" blowen. Ik kan me wel voorstellen dat als je normaal wat para wordt van blowen, je terughoudend bent. Aan de andere kant, als je goed in de flow zit (je op je plek voelt, een fijn ritueel hebt, etc) dan is het echt wel een bijzondere ervaring erbij hoor...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op vrijdag 8 oktober 2010 om 00:01:
Haha nee blowen heb ik al 4 jaar niet echt meer gedaan. Word daar nogal para / deprie van tegenwoordig. Vroeger wel veel geblowd. Van de één op de andere dag mee gestopt omdat het geen fun meer was. Heel soms probeer ik het nog een keer maar al snel kom ik er altijd achter waarom ik het ook al niet meer deed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik wel nieuwschierig was naar de combi. Toch binnenkort maar weer een paar hijsen proberen, als dat beter valt dan voorheen misschien eens combineren. MAAR ik blijf uiterst voorzichtig want ik wil niet weten hoe fout ik gan gaan als mijn gedachten stroom zo negatief beinvloed wordt door de thc.

Ja, dat ken ik van blowen dus. :) Maar ik zou dat dus echt niet doen in combinatie met ayahuasca. Straks weet je je ineens totaal geen houding meer te geven en wordt je hele para onder invloed van ayahuasca. Ik kijk wel uit.. Weet haast wel zeker dat het vragen is om moeilijkheden als je normaal gesproken al niet goed gaat op blowen. Het zal elkaar dan flink versterken. Maatje van me nam ook wel eens Santa Maria asls die bij de Santo Daime was... Daar ga je echt hard op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 13:30:
. Als ik het zwaar heb, ga ik nooit meer uit het ritueel. Ik weet dat dat me slechter bekomt dan erin te blijven. Ik raak dan "unplugged" en ga allemaal paranoia dingen denken. Meezingen helpt meestal beter, al is het al de vibratie van mijn eigen zingen.

Dat kan ik me heel goed indenken ja...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 13:54:
Weet haast wel zeker dat het vragen is om moeilijkheden als je normaal gesproken al niet goed gaat op blowen. Het zal elkaar dan flink versterken. Maatje van me nam ook wel eens Santa Maria asls die bij de Santo Daime was... Daar ga je echt hard op!

nou, tja, ik weet niet zeker of het vragen om fout gaan is. De combi is wel heeeeeel anders dan gewoon. Het maakt alles inderdaad wel heel weird, maar dat is echt veel en veel weirder dan blowen alleen. De hele werkelijkheid lost op, intense visioenen, kleuren, gangen, ruimtes gevuld met wezens. Dat soort spul.

Als je in een goede flow zit, wordt die bij mij alleen maar sterker en intenser. Maar goed, uiteindelijk moet je gewoon doen wat goed voelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 19:23:
nou, tja, ik weet niet zeker of het vragen om fout gaan is. De combi is wel heeeeeel anders dan gewoon. Het maakt alles inderdaad wel heel weird, maar dat is echt veel en veel weirder dan blowen alleen. De hele werkelijkheid lost op, intense visioenen, kleuren, gangen, ruimtes gevuld met wezens. Dat soort spul.

Hmmm, zo klinkt het wel weer best aantrekkelijk :P Maar toch zou ik het denk ik niet aandurven... Weet niet, maar aya op zichzelf is al zo'n heftig middel, ook met betrekking tot naar boven halen van angst.. en wiet kan dat ook doen. Het vergroot wel het risico lijkt me. Aan de andere kant kun je dan zeggen: 'ja, maar zijn die angsten er tijdens die trip niet juist om gezien te worden en er zo iets mee te doen?'. Dat is ook wel weer zo natuurlijk. Maar ja, ik ben gewoon een beetje een schijterd geworden wat trippen betreft denk ik :lol:

Als ik weer aan ayahuasca begin en ik heb 't vertrouwen weer een beetje terug dan durf ik het misschien wel een keer aan... :)

Waarschuw beheerder
Trouwens, Cheiron, ff een vraagje: op de momenten dat jij trips hebt waarin je wezens ontmoet en in andere werelden bent, dans je dan ondertussen dat je dit beleeft? Is dat met de ogen dicht? Of heb je dit alleen bij de concentratio's of ook bij de Cura's (die danswerken)?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 19:59:
Weet niet, maar aya op zichzelf is al zo'n heftig middel, ook met betrekking tot naar boven halen van angst.. en wiet kan dat ook doen.

Ik kan je volgen, als ik uit zou gaan van mijn ervaring van alleen ayahuasca, en alleen wiet, zou ik ook denken: inderdaad. Het punt is echter, dat ik ZO hard ga op die combi, dat er (bij mij in ieder geval) gewoon geen sprake meer is van angst. Angst is zeg maar een gepasseerd station. Als de hele werkelijkheid oplost, en er alleen een vibrerende aanwezigheid stralend als een zon overblijft... dan heb ik zeg maar geen tijd meer voor angst. Dan hangt mijn onderkaak los van mijn mond ;) Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik ben op dat punt echt ver voorbij de mindfuck. Ver voorbij een normale gedachte. Het enige dat ik kan denken is: "wat-de-fuck-is-dit". Dan ga ik zo ongeveer dood van verbazing over wat ik zie. Maar goed, misschien ben ik geen goede graadmeter ofzo, dat zou natuurlijk kunnen. Maar volgens mij is er niemand die op dat moment tijd heeft voor mindfucks. Het is ook niet voor niks dat er wel eens mensen van hun stoel afvallen, tijdens de Santa Maria haha :lol: Wellicht dat het later, als t allemaal weer wat uitwerkt, wel weer aan de orde zou kunnen zijn, angst enzo. Maar op dat moment....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 19:59:
ik ben gewoon een beetje een schijterd geworden wat trippen betreft denk ik

Nou ja, je hebt natuurlijk wel een soort van koers nodig. Had jij niet de poorten van de hel zien opengaan? Wat dat betreft is juist de kerk voor mij wel een soort van geruststellende omgeving, moet ik zeggen....

Maar tja, nooit iets forceren zou ik zeggen. Ik bedoel, ik kan mooi praten maar er is er uiteindelijk maar eentje die het moet doen en dat ben je zelf natuurlijk.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 oktober 2010 om 20:16:
op de momenten dat jij trips hebt waarin je wezens ontmoet en in andere werelden bent, dans je dan ondertussen dat je dit beleeft? Is dat met de ogen dicht? Of heb je dit alleen bij de concentratio's of ook bij de Cura's (die danswerken)

Ehm, ja, ik ben er ondertussen achter gekomen dat die dingen wel tegelijkertijd kunnen. Ik kan dansen, opgaan in die stapjes, en tegelijkertijd visioenen hebben. Je moet het je een beetje voorstellen als wanneer je in een kampvuur staart en heel ergens anders bent. Je ziet het vuur, je ogen zijn open, maar tegelijkertijd ben je totaal ergens anders. Ik kan zelfs tegelijkertijd in het boekje lezen en meezingen, en ondertussen een conversatie voeren in mijn hoofd. Maar, de mooiste visioenen heb ik toch wel met mijn ogen dicht hoor. Dan ga ik natuurlijk visueel wel wat dieper. Echt, die kleuren en die vormen... Waanzinnig gewoon. Ik begrijp echt wel waar Alex Grey zn inspiratie vandaan haalt :)
[img width=580 height=299]http://www.glogster.com/media/1/4/8/3/4080358.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Juist ik heb een poster beseld van die zelfde afbeelding!
En die van Alebert Hofmann er ook bij :D al vind ik Albert toffer op zijn foto's waar hij ouder is.
Een oud wijs man! maar toch! Albert hoort thuis in mijn huis ;)

Waarschuw beheerder
Wat is 't hier stil joh :o

Cheiron.. reply volgt nog... Was 't heulemoal vergeten 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 oktober 2010 om 20:00:
Wat is 't hier stil joh :o

We wachten op jouw reportje ;)

Waarschuw beheerder
Er komt wel weer een reportje aan, maar t is even nogal rustig geweest hiero wat betreft trippen :)
Maar voor november staat er weer wat gepland....