Ik heb vaker verschillende paddo's gebruikt ook in hogere dosis. Hoewel ik het fantastisch spul vindt zoek ik iets nieuws en zwaarder. Twee weken terug lsa zaden gebruikt en voelden me meer vergiftigt dan trippen. Nu kwam ik Ayahuasca dit klinkt wel als echt zwaar trippen heeft iemand hier ervaring mee? Of toch maar eens San Pedro uitproberen?
3 volgers · 16435x bekeken
Ik zie ayahuasca ook als een 'drug' voor mensen met levens ervaring
ik ben ook pas 27, mijn vriend 42, maar hebben samen 3 kids, dus heb wel al een hoop extra levenservaring opgedaan
laatste aanpassing
Dit zijn echt voortekenen van een zware psychose...
HAhahaha
Stelt die kerk het niet gewoon ter beschikking bij zo'n ceremonie? Wel toch?
yep, overal waar je onder begeleiding dat gaat doen, krijg je het spul. Tis trouwens gewoon te koop op azarius
Verder is 't vrijwel onmogelijk om aan dergelijke middelen te komen.
Stelt die kerk het niet gewoon ter beschikking bij zo'n ceremonie? Wel toch?
Zekers. Ayahuasca is in Nederland een van de dingen waar je juist vrij makkelijk aan kunt komen. Dat is, als je de rituele context er op de koop bij toeneemt: het is namelijk legaal vanwege de vrijheid van godsdienst
Moet je daar nog een bijdrage aan betalen eigenlijk, cheiron?
Jep,dat dan weer wel. 30 € op zich wel duur, maar als je kijkt wat voor ervaring je ervoor terugkrijgt.... Dat is dan wel weer een kwestie van 'waar voor je geld' of nog hipper: Return on Investment.
en over dat gedetailleerder: ik kan inderdaad nog veeel meer vertellen, maar dan worden het van die extreem lange lappen tekst haha dat leest ook niemand zeg maar.
bullshit dude!
wij wel hor
wat een gruwelijk report btw weet niet of ik daar ooit klaar voor zal zijn
er is ook een film van gemaakt toch? vriend van me heeft hem hier laten liggen zal morgen ff kijken
laatste aanpassing
bullshit dude! wij wel hor
Ben inderdaad op dat idee teruggekomen...
Verderop heb ik vrij uitgebreide reports geschreven, toch? Maar die heb je gevonden zo te lezen
Mooi filmpje, trouwens, Renegade Master!
Ook het kijken waard: other worlds
Haat kotsen, dat wel
haha, ik ook, maar het lucht wel op, op dat moment
Trouwens het is ook mogelijk om met ayahuasca ziektes te genezen, want ziektes komen weer voort uit jou blokkades, trauma's, stress, dat soort dingen. Dus als je je intentie daarop focust, bijv kanker, kan het dus zelfs zijn dat de kanker (bijv) geneest. Maargoed, als het je tijd is ga je toch.
(ik kan het niet zo mooi verwoorden, maar Lars doet dat goed in zijn boek, de gewijde reis)
laatste aanpassing
Jup Ayahuasca is goede shit
, like most hallucinogenics..
Ik heb een beetje het probleem (sinds afgelopen zomer) dat ik door zelfgemaakte stress helemaal naar kan worden. En met naar worden bedoel ik dan echt een complete nacht/dag door kotsen tot er niks meer uit komt, dan brandend maagzuur, wat voelt als een duivel die met zijn brandende stok lekker door mijn ruggenmerg zit te roeren. Hel dus.
De laatste keer dat ik heb moeten kotsen was dus afgelopen zomer, en deed zo gigantisch pijn, dat het een soort van trauma in mn onbewustzijnde heeft gecreeerd. De links in mijn hersens hebben er vervolgens voor gezorgd dat zodra ik ergens bang/stress voor heb, ik misselijk word. En het laatste wat ik wil is overgeven. Tijdens mijn laatste truffel trip moest ik in een keer net voordat hij in sloeg ook flink kokhalsen (er kwam gelukkig niks uit), en ik weet dat het over het algemeen met Psychedelics is dat zodra de trip in kickt, je misselijkheid weg gaat. Toch ben ik daardoor in een keer wel een beetje 'bang' geworden voor psychedelics. Ik ga aankomende dinsdag gewoon weer lekker trippen (truffels; atlantis), maar merk nu alweer af en toe dat ik als ik er streks aan denk, ik de misselijkheid weer op voel komen. Word dus nog wat dinsdag.
Ik weet dat iedereen zegt: Mind over matter, maar ik ben van mezelf een gigantisch goede fantast. En kan als ik zou willen mezelf een ernstige ziekte aan-praten. Dus zo gemakkelijk gaat dat nog niet. Ik hoop dat ik ooit die controle kan vinden om die gevoelens/links/emoties te onderdrukken.
Vandaar dus mijn 'haat kotsen'
Ik heb een beetje het probleem (sinds afgelopen zomer) dat ik door zelfgemaakte stress helemaal naar kan worden. En met naar worden bedoel ik dan echt een complete nacht/dag door kotsen tot er niks meer uit komt, dan brandend maagzuur, wat voelt als een duivel die met zijn brandende stok lekker door mijn ruggenmerg zit te roeren. Hel dus.
De laatste keer dat ik heb moeten kotsen was dus afgelopen zomer, en deed zo gigantisch pijn, dat het een soort van trauma in mn onbewustzijnde heeft gecreeerd. De links in mijn hersens hebben er vervolgens voor gezorgd dat zodra ik ergens bang/stress voor heb, ik misselijk word. En het laatste wat ik wil is overgeven. Tijdens mijn laatste truffel trip moest ik in een keer net voordat hij in sloeg ook flink kokhalsen (er kwam gelukkig niks uit), en ik weet dat het over het algemeen met Psychedelics is dat zodra de trip in kickt, je misselijkheid weg gaat. Toch ben ik daardoor in een keer wel een beetje 'bang' geworden voor psychedelics. Ik ga aankomende dinsdag gewoon weer lekker trippen (truffels; atlantis), maar merk nu alweer af en toe dat ik als ik er streks aan denk, ik de misselijkheid weer op voel komen. Word dus nog wat dinsdag.
Ik weet dat iedereen zegt: Mind over matter, maar ik ben van mezelf een gigantisch goede fantast. En kan als ik zou willen mezelf een ernstige ziekte aan-praten. Dus zo gemakkelijk gaat dat nog niet. Ik hoop dat ik ooit die controle kan vinden om die gevoelens/links/emoties te onderdrukken.
Ik hoop dat ik ooit die controle kan vinden om die gevoelens/links/emoties te onderdrukken.
uhhm dus je hebt een goede intentie om een keer ayahuasca te nemen!! Ik heb nog nooit ander tripmiddel gehad, en durf dat niet te nemen hihihi klinkt raar miss, maargoed. Maar ik denk wel als je dus al weet wat trippen is, durf je ook ayahuasca te nemen.
Ik hoop dat ik ooit die controle kan vinden om die gevoelens/links/emoties te onderdrukken.
Zoals door feestbeesten al gezegd wordt, een goede intentie om een keer ayahuasca te proberen.
Gevoelens / emoties zijn er zowiezo niet om te onderdrukken.
Kotsen wordt gezien als een reiniging van je lichaam, een onderdeel van het proces.
Ik kan je zeker aan raden om de gewijde reis - de pelgrimstoch naar de ziel te gaan lezen.
Als ik mijn planning een beetje rond kan krijgen ga ik in het eerste weekend van maart voor het eerst op reis.
laatste aanpassing
Thanks for the feedback,
Een reis komt er sowieso aan, wanneer dat weet ik alleen nog niet. Ik voel dat ik nog te onervaren ben om echt al direct maximaal te gaan. Daarnaast wil ik ook nog wat meer levenservaring opbouwen. Zie het als een pre-course. Ik ga het komende decenia werken aan mijn heden en toekomst, ik doe mijn best om er van te maken wat ik wil, en wil dan graag ter zijnde tijd terug reflecteren mbv Ayahuasca.
Hoe en waar ik dat ga doen, dat komt allemaal tegen die tijd wel 
SJ-O jij iig alvast veel plezier en wijsheis toegewenst voor jou reis binnenkort
Een reis komt er sowieso aan, wanneer dat weet ik alleen nog niet. Ik voel dat ik nog te onervaren ben om echt al direct maximaal te gaan. Daarnaast wil ik ook nog wat meer levenservaring opbouwen. Zie het als een pre-course. Ik ga het komende decenia werken aan mijn heden en toekomst, ik doe mijn best om er van te maken wat ik wil, en wil dan graag ter zijnde tijd terug reflecteren mbv Ayahuasca.
SJ-O jij iig alvast veel plezier en wijsheis toegewenst voor jou reis binnenkort
Haat kotsen
Ikzelf heb nog nooit hoeven kotsen van ayahuasca, dus het hoeft niet. Maar als ik jouw verhaal lees, is er iets meer aan de hand.
Een goede acupuncturist / chinese herbalist moet je van je probleem af kunnen helpen. T probleem in nederland is dat elke sukkel na 6 weken cursus acupuncturist kan worden. Zoek dus iemand die voldoende scholing heeft gehad: t liefst een chinees (die hebben meestal 8 jaar + scholing erop zitten. Ze zijn alleen sociaal niet zo handig)
het is ook mogelijk om met ayahuasca ziektes te genezen
Je zou met ayahuasca zeker onder de bron van je "zelfgemaakte stress" moeten kunnen komen....
kan het dus zelfs zijn dat de kanker (bijv) geneest
De vrouw die de santo daime naar nederland heeft gehaald, is twee keer met terminale kanker gediagnosticeerd. Heeft ze behandeld met enkel ayahuascasessies; en dat was 17 jaar geleden, dus ....
k ga het komende decenia werken aan mijn heden en toekomst, ik doe mijn best om er van te maken wat ik wil, en wil dan graag ter zijnde tijd terug reflecteren mbv Ayahuasca.
Als je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent, zou ik het inderdaad niet doen. Maar het werken aan het heden & toekomst is juist iets wat wat mij betreft uitstekend met Ayahuasca kan.
Maar zoals gezegd: ieder zijn eigen tijd. En bovendien: angst & twijfel zijn de wachters op de drempel bij de Daime
goed van je! Waar wil je dat gaan doen???
Bij de geweide reis. Eerder was ik van plan om naar de Daime te gaan. Toen werd me door iemand aangeraden om eerst het boek de geweide reis te gaan lezen. Het leek wel alsof sommige hoofdstukken voor me geschreven waren. Heb mede daarom besloten de eerste keer daar te gaan doen. Vind het wel behoorlijk aan de prijs. Maar hoop dat ik achteraf kan zeggen dat het het zeker waard is.
kunnen we hier dan ook een mooi tripreport verwachten SJ-O ?
Dat is wel de bedoeling.
via de gewijde reis betaal je mits je al een keer geweest bent 135 euro, je krijgt dan wel super begeleiding en zij blijven nuchter, wat juist erg belangrijk is!!
Is wel duur ja. Maar goed, als dat voor jouw de goede setting is, waarom niet, toch. Je moet ook wel tegen de structuur en het christelijke van Daime kunnen. Ik heb daar zelf niet zoveel problemen mee, maar sommigen weer wel.
Dat ze nuchter blijven: ik vind het juist wel fijn (hoewel ook bijzonder knap) dat de begeleiders bij Daime zelf ook drinken qua afstemming. Hoe ze dat overigens voor elkaar krijgen.... Aan de andere kant: als je vier keer per maand Ayahuasca drinkt (wat zij dus doen) dan kun je er na een aantal jaar natuurlijk goed mee overweg....
hoop dat ik achteraf kan zeggen dat het het zeker waard is.
Ik hoop het ook voor je! Ben heel benieuwd!
Dat is wel de bedoeling.
Dat zou leuk zijn
als je vier keer per maand Ayahuasca drinkt
ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is
Heb snel even google dr op los gelaten, niet veel kunnen vinden op dit tijdstip
laatste aanpassing
als je vier keer per maand Ayahuasca drinkt
ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is
Nee, het maakt niet uit hoeveel je dit zou nemen, je kunt het zo vaak drinken als je wil, alleen je reis is effectiever als je ongeveer 3 maanden wacht.
Bij de geweide reis
Ben daar dus ook geweest, ik vond het echt prettig om daar te zijn. Je bent daar zo welkom. Toen mijn vriend alleen was gegaan kwam ik hem ophalen, en voelde me meteen weer thuis.
dat is wel erg veel zeg ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is
Ze hebben onderzoek gedaan naar de effecten van langdurig ayahuascagebruik.
Een grote hoeveelheid psycologische tests gedaan (angstniveau, stabiliteit, stressbestendigheid, dat soort dingen)
Gemiddeld scoren de langdurig ayahuasca gebruiker ietsje BETER dan de niet-ayahuasca gebruikers.
Bovendien is het lichamelijk onschadelijk: zelfs als je het wekelijks gebruikt. DMT is een lichaamseigen stof (wat op zichzelf natuurlijk niet wil zeggen dat het per definitie gezond is om extra toe te voegen): je lijf is bijzonder goed ingericht op het verwerken van DMT: dat is ook de reden dat het, als je het rookt, maar 20 minuten effect heeft.
Er is in Nederland een rechtszaak geweest; de deskundige die daar sprak vergeleek het met koffie, waarbij de koffie er slechter vanaf kwam (van koffie kun je nog hoofdpijn krijgen als je het veel drinkt en ineens stopt, zeg maar. Het verlangen naar ayahuasca werd vergeleken met het verlangen van de liefhebber naar goede haring of lekkere drop). Omdat het geen "gevaar voor de volksgezondheid vormt" is na die rechtszaak besloten het voor de Santo Daime gebruikers te legaliseren
laatste aanpassing
DMT
Mooi dat ieder mens daarvan 's nachts dikke hoeveelheden van aanmaakt/gebruikt tijdens de REM-slaap (dromen). Als je die hoeveelheden en concentraties zou vergelijken met die je smoked of tijdens een Ayahuasca zou gebruiken, dan zijn die laatste 2 er niks bij vergeleken wat je 's nachts aan maakt. Je lichaam gebruikt het alleen tijdens je REM-slaap echt goed omdat je dan niet bij je bewustzijn bent, en je fisiek dus niks kan uithalen.
[quote element=message id=44092957]{element is niet toegankelijk}Ze hebben onderzoek gedaan naar de effecten van langdurig ayahuascagebruik.
Een grote hoeveelheid psycologische tests gedaan (angstniveau, stabiliteit, stressbestendigheid, dat soort dingen)
Gemiddeld scoren de langdurig ayahuasca gebruiker ietsje BETER dan de niet-ayahuasca gebruikers.
Bovendien is het lichamelijk onschadelijk: zelfs als je het wekelijks gebruikt. DMT is een lichaamseigen stof (wat op zichzelf natuurlijk niet wil zeggen dat het per definitie gezond is om extra toe te voegen): je lijf is bijzonder goed ingericht op het verwerken van DMT: dat is ook de reden dat het, als je het rookt, maar 20 minuten effect heeft.[/q
Yep, dat zei ik al, maar dan in het kort

Nee grapje, vind dat jij goeie berichtgeving hebt steeds Cheiron
Bovendien is het lichamelijk onschadelijk: zelfs als je het wekelijks gebruikt. DMT is een lichaamseigen stof (wat op zichzelf natuurlijk niet wil zeggen dat het per definitie gezond is om extra toe te voegen): je lijf is bijzonder goed ingericht op het verwerken van DMT: dat is ook de reden dat het, als je het rookt, maar 20 minuten effect heeft.[/q
Yep, dat zei ik al, maar dan in het kort
Nee grapje, vind dat jij goeie berichtgeving hebt steeds Cheiron
laatste aanpassing
'trekt deze uitspraak terug'
Ofwel weer wat geleerd
Als je die hoeveelheden en concentraties zou vergelijken met die je smoked of tijdens een Ayahuasca zou gebruiken, dan zijn die laatste 2 er niks bij vergeleken wat je 's nachts aan maakt.
Is dat een hypothese of is dat vastgesteld? Ik kan me er wel wat bij voorstellen & t klinkt ook wel aannemelijk, ik was alleen in de vooronderstelling dat de hypothese dat DMT een rol speelt bij psychoses / UFO ervaringen / dromen etc. nog nooit feitelijk was vastgesteld...? Als je linkjes hebt naar een bron zie ik die graag, ik laat me graag overtuigen
goeie berichtgeving
thanx
trekt deze uitspraak terug'
Ofwel weer wat geleerd
Nooit te oud om te leren he
Het klinkt ook wel wat contraintuitief. Maar goed, het hele ayahuasca is wat contraintuitief op een bepaalde manier. Hemels maar tegelijkertijd enorm aards. Fantastisch en afschuwelijk. De meest heftige effecten onder de psychoactieve stoffen en het minst schadelijk, zelfs helend. Paradoxaal eigenlijk in allerlei facetten.
Als je linkjes hebt naar een bron zie ik die graag, ik laat me graag overtuigen
Geen wetenschappelijke/artikel bron helaas, van horen zeggen (Studeer organische chemie en heb net een project over psychedelics afgerond, dus vandaar dat je hier en daar dat soort dingen hoort). Een hoop dingen zijn trouwens nog niet vast gesteld, net als de helende werking van Ayauasca, terwijl dat toch wel echt werkt
Een hoop dingen zijn trouwens nog niet vast gesteld
Ik vind het ook een zeer overtuigende hypothese. Als je kijkt naar de ervaringen van sjamanen, psychotische mensen, UFO abductees, ayahuasca gebruikers , dan is het IMO vrij zeker dat zij allen dezelfde realiteit betreden.
Omdat je het zo specifiek had over hoeveelheden en de vergelijking daartussen, dacht ik dat je wellicht specifieke info had...
Maar goed, metingen zijn ook niet alles he. De beleving van sex is totaal anders dan de meetbare fysiologische processen : allebei een eigen realiteit (om maar eens een dwarsstraat te noemen)
Een keer. Vond ik meer dan genoeg. Echt te weird. Ik heb liever ayahuasca, dan.
Zij omschrijft het als een delerium, waarbij je geen onderscheid meer (kunt) maken tussen werkelijk en waan.
Was dat niet McKenna, die vertelt van iemand die hij op de markt ergens in azie ontmoette; na enige tijd kwam hij erachter dat de persoon die hij ontmoette, ervan overtuigd was dat hun ontmoeting plaatshad in zijn appartement, 2000 kilometer verderop, in plaats van op de markt. En dus inderdaad Datura gebruikte, regelmatig. McKenna vond dat een goede reden om ver te blijven van Datura...
Zij omschrijft het als een delerium, waarbij je geen onderscheid meer (kunt) maken tussen werkelijk en waan.
Was dat niet McKenna, die vertelt van iemand die hij op de markt ergens in azie ontmoette; na enige tijd kwam hij erachter dat de persoon die hij ontmoette, ervan overtuigd was dat hun ontmoeting plaatshad in zijn appartement, 2000 kilometer verderop, in plaats van op de markt. En dus inderdaad Datura gebruikte, regelmatig. McKenna vond dat een goede reden om ver te blijven van Datura...
laatste aanpassing
puur gif.
ik heb liever ayahuasca.... dan maar geen "echte tripper" haha.
ben toen gaan inzoomen op de patronen die ik zag
klinkt goed... Om nog maar eens Benny Shannon te quoten:
Moreover, whereas the novice is utterly passive, advanced drinkers of Ayahuasca will often exercise more effort and attempt to penetrate the ‘Ayahuasca world’ more deeply. Some people may be more insistent than others. Facing a gate, some will venture to enter, others will be afraid to do so; seeing a
door, some will attempt to open it, whereas others will pass by.
door, some will attempt to open it, whereas others will pass by.
Was ook echt de eerste keer dat ik mn visie een beetje kon sturen. Het was meer een zetje geven en vervolgens mee gaan, naar waar ik naartoe werd geleid. Eerst na dat inzoomen kwam in een vierkante kamer waar alle patronen met de muziek mee bewogen, tot op een gegeven moment alles swirlde naar 1 ronde plek, waaruit een zilver licht kwam met ronde schijven die naar boven leidde. Toen ik met die schijven mee wilde, merkte ik dat ik niet verder mocht, en werd ik terug gezogen naar het initiele patronen gebeuren.
Heel vreemd, het voelde ook heel erg Aztek aan. Ik weet niet of jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel?
Heel vreemd, het voelde ook heel erg Aztek aan. Ik weet niet of jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel?
Vanacht echt diep gegaan op Atlantis Truffels haha!
Wie had dat gedacht. Ogen gesloten en ben toen gaan inzoomen op de patronen die ik zag en ik kwam gewoon helemaal in een andere wereld, echt wazig..
Grappig om te lezen, Lars Faber omschrijft het in de gewijde reis dat de visuals die je hebt eigenlijk een transportmiddel zijn naar de gewijde dimensi.
Heb momenteel het boek uitgeleend dus de quote laat nog even op zich wachten.
Heb zelf een keer zoiets met 2cb gehad. Lag op bed met koptelefoon op, te genieten van de closed eyed visuals totdat ik op een gegeven moment een soort van energie stromen zag / voelde. één voelde als mijn ziel, en de andere als een vrouwelijke energie deze twee stromen draaiden als een dubbele helix structuur om elkaar heen. Echt heel tof om mee te maken.
laatste aanpassing