Partyflock

Forumonderwerp · 1054948
Waarschuw beheerder
Ik heb vaker verschillende paddo's gebruikt ook in hogere dosis. Hoewel ik het fantastisch spul vindt zoek ik iets nieuws en zwaarder. Twee weken terug lsa zaden gebruikt en voelden me meer vergiftigt dan trippen. Nu kwam ik Ayahuasca dit klinkt wel als echt zwaar trippen heeft iemand hier ervaring mee? Of toch maar eens San Pedro uitproberen?
Waarschuw beheerder
Wauw, dat klinkt als een heel leerzame totale ervaring.

t lijkt me frustrerend dat je, als je zoiets meemaakt, het eigenlijk met niemand echt kan delen. Dat heb ik al met bepaalde ervaringen/inzichtmomenten tijdens reizen ofzo, laat staan dit!

Ben erg geintresseerd in tripmiddelen, maar nu pas een voorzichtige beginnen. K ga dit zeker volgen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jetje! op donderdag 26 november 2009 om 18:40:
een heel leerzame totale ervaring.

dat was t zeker

het eigenlijk met niemand echt kan delen.

Nou ja, ik vertel het wel, ik ben tot nu toe nog niemand tegengekomen die dan zegt: hee, dat heb ik ook. Eerder: wauw, vaag.... :)
Ik lees op zich wel op verschillende plekken dat het qua ayahuasca niet zo'n vreemde ervaring is, maar ik ken niet zo heel veel mensen die het hebben gebruikt. en ook niet iedereen maakt het zo mee.

maar nu pas een voorzichtige beginnen.

Is zeker een mooie reis om mee te beginnen. T heet niet voor niks "trip" he ;)

Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag opnieuw ayahuasca gedronken.
Was zeker weer amazing.

Echt bizar hoe werkelijk het is.
Deze keer ook erg fijn: echt ervaren dat het niet voor niks een 'cura' (oftewel genezing) heet.
Waarschuw beheerder
reportje?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jetje! op zaterdag 5 december 2009 om 11:53:
reportje?

Ben ik op aan het broeden.
Is op een of andere manier nog wat vers om te kunnen verwoorden...

In ieder geval weer tijdloze eeuwigheid, lichtende wezens, meerdere werelden die elkaar kruisen.
Intens en goed :)
Waarschuw beheerder
synthetisch mescaline kan ik wel aan komen.
zelf nooit gebruikt, en ken ook niemand die het gebruikt heeft.
maar is wel duur. iets van 120 euro per gram
dmt ook iets in die richting.

maare wat nou precies het verschil is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van jod op donderdag 10 december 2009 om 16:24:
synthetisch mescaline kan ik wel aan komen.

Nou ja ach, een middagje amsterdam moet je toch een goede cactus opleveren niet.
Of even wat goede botanische studie, er zijn wel meer cactussen waar je van gaat trippen he.

Waarschuw beheerder
Als de zaadjes voor de San Pedro cactus zijn gezaaid, hoelang duurt het dan voordat je iets van de cactus gaat zien?
Waarschuw beheerder
cheiron, wat een verhaal joh. Ik zit in de zeevaart en ben nu al 2 maanden onderweg. Ik blijf die verhaaltjes van jullie maar lezen, en het maakt mij verdomd nieuwsgierig. Ik heb ook dat boekje UIT JE BOL bij me. Het is allemaal erg indrukwekkend. Ik ben zelf alleen bekend met het trippen op MDA en paddo's. Maar goed dat is simpelweg niet te vergelijken met wat jij daar allemaal opschrijft. Echt bizar.

Als ik thuis kom ga ik een keer een zegeltje nemen, ik laat t wel weten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AlsJeMeNou op maandag 21 december 2009 om 06:02:
cheiron, wat een verhaal joh.

Ja, bizar he :) Ik begin er zelf ondertussen een beetje aan gewend te raken haha.

Uitspraak van AlsJeMeNou op maandag 21 december 2009 om 06:02:
Maar goed dat is simpelweg niet te vergelijken met wat jij daar allemaal opschrijft.

Wat je zegt, zelf ook geexperimenteerd met LSD & Paddos daarvoor. Maar dit is echt wel een stapje verder he.

Morgen ga ik overigens weer kerst vieren bij Santo Daime in Amsterdam met een lang ayahuasca ritueel.
Ik ben benieuwd...

Waarschuw beheerder
San Pedro moet je eens gebruikt hebben :yes:

Gewoon af te halen bij de lokale cactusboer..

Waarschuw beheerder
Vanavond weer eens aan de ayahuasca...
Ben benieuwd. Is altijd een beetje spannend van te voren. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Als het enigszins kan, zal ik een reportje schrijven.

Waarschuw beheerder
Okee, komt ie aan. Het is een extreem bizar verslag. Je bent vrij om me totaal voor gek te verklaren, maar gelukkig functioneer ik nog steeds normaal in het dagelijkse leven :)
Hoewel het rationeel echt heel veel grenzen overgaat, is dit ook maar eenvoudigweg zoals ik het ervaren heb.
Komt ie:
Start
Opschonen van mijn lijf
Ontmoeting met een tweede gids
Dieper erin: door de poort van de dood heen
Werk: interesse in het licht.
Oplossen in het kosimische licht
De godin
Vrouw en kinderen
Afscheid nemen
Waarschuw beheerder
nu nog geen tijd maar ik ga dalijk thuis even op mijn gemak je reportje lezen cheiron! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trojan.EXE op woensdag 25 november 2009 om 22:10:
zo moet je tijdens de trip vaak in een bepaalde ongemakkelijke houding zitten zodat de energie zogenaamd goed kan rondstromen. als je dan een andere houding aanneemt komt iemand je snel even corrigeren.
erg vervelend daar je op houten stoeltjes zit die op een gegeven moment ook niet lekker meer zitten en je je houding graag wilt veranderen.verder kan je niet zomaar even rondlopen daar en word er vaak gezongen.

Heb op youtube heel de docu Ayahuasca Documentary gekeken en daar zie ik sommige mensen tijdens de trip gewoon liggen terwijl de ander rechtop zit of staat, is dit een ander ritueel als waar jij aan meegedaan hebt?

trouwens mooie docu, moeite waar om helemaal te kijken :)
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 januari 2010 om 00:42:
Komt ie:

Prachtig report.
Ben nog een boek aan het lezen, als ik die uit heb ga ik ook een keer op reis.

Waarschuw beheerder
heftige reports!:O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Renegade master! op maandag 18 januari 2010 om 15:34:
daar zie ik sommige mensen tijdens de trip gewoon liggen terwijl de ander rechtop zit of staat, is dit een ander ritueel als waar jij aan meegedaan hebt?

In amsterdam heb je verschillende rituelen. Danswerken en zittende werken. Afgelopen vrijdag was een zittend werk: een Concentration. Tijdens het 5 uur durende ritueel mediteer je ook een uur. In principe heb je een eigen stoel gedurende het gehele ritueel. Echter, sommige mensen trekken het niet om te blijven zitten en die worden dan ff platgelegd. Sommige mensen moeten ook kotsen enzo. Van beide heb ikzelf echter nooit last gehad :)

Uitspraak van SJ-O op maandag 18 januari 2010 om 17:38:
Prachtig report.

Dank je ;) Leuk dat jullie de moeite nemen om die lap tekst te lezen; daar schrijf je het toch ook een beetje voor (naast dat het fijn is om het zelf na te kunnen lezen en te denken; wat een bizar verhaal...)
Waarschuw beheerder
wow echt heftig
gaaf om te lezen. ben erg nieuwsgierig maar denk dat er maar weinig mensen zijn die dit aandurven of aankunnen.
knap dat je zo rustig kan blijven en alles toch op een of andere manier op een positieve manier uit kan leggen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 januari 2010 om 20:02:
Leuk dat jullie de moeite nemen om die lap tekst te lezen; daar schrijf je het toch ook een beetje voor

Ik lees ze met plezier. Vooral de wat diepere trips.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dopey MHL op maandag 18 januari 2010 om 20:53:
er maar weinig mensen zijn die dit aandurven of aankunnen.

Ik kan begrijpen dat je dat denkt. Als ik het zelf nalees, denk ik ook: heftig! Toch valt het me eigenlijk best alles mee. Het heeft een hele positieve werking op me. Ik voel me al dagen lichter, opgewekter, gesterkt. Het was een erg voedende ervaring. Ik voel meer rust, meer vertrouwen, meer openheid, meer licht. Nou ja, positief dus.

Het is wat dat betreft ook gewoon een kwestie van: drinken en over je heen laten komen. Je hebt niet zoveel te durven of kunnen dan he :) Ze zeggen ook dat de ayahuasca je geeft wat je nodig hebt. Voor sommige mensen is het weer totaal anders... Hangt ook af van de sterkte van de ayahuasca etc.

Uitspraak van Dopey MHL op maandag 18 januari 2010 om 20:53:
knap dat je zo rustig kan blijven

Misschien dat mijn ervaring met vipassana (cursus 10 dagen 10 uur per dag mediteren) erbij helpt om gewoon te blijven zitten en doorademen als t heftig wordt....

Uitspraak van SJ-O op maandag 18 januari 2010 om 22:43:
Ik lees ze met plezier. Vooral de wat diepere trips.

:D
Waarschuw beheerder
donateur
Heb wel een San Pedro en een Peyote op de vensterbank staan :p
Maar nog nooit gebruikt, over een paar jaar volgen de reports hahaha

Ayahuasca lijkt me ook wel heavy! Maar dat hele ritueel er omheen in groepsverband is niet echt wat voor mij denk ik :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 19 januari 2010 om 00:29:
Maar dat hele ritueel er omheen in groepsverband is niet echt wat voor mij denk ik

Je hebt die rituelen in heel veel soorten en maten. Van een soort van therapeutisch, via religieus, via shamanistisch (bijvoorbeeld in de ardennen in een hutje etc).

Buiten groepsverband lijkt me overigens echt niet fijn. Het is zo extreem heftig, dat wil ik in ieder geval niet thuis doen. Ik moet er niet aan denken dat ik in die toestand , weet ik veel, iemand aan de deur krijg ofzo. Of zelf bedenk om naar buiten te willen.

Het zingen van de groep houdt ook heel veel innerlijke processen in beweging. Maar goed, ieder zijn eigen weg en eigen smaak :)
Waarschuw beheerder
donateur
Aha ok... Het lijkt me wel een heel intense en spirituele beleving ja. Zou zoiets ook niet alleen willen doen, maar in zo'n "gecontroleerde" omgeving met mensen die ik niet ken weet ik niet of wel zo'n chille trip zal hebben :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 januari 2010 om 09:39:
Maar goed, ieder zijn eigen weg en eigen smaak :)

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 januari 2010 om 23:10:
Ik begrijp je geloof ik niet. Kun je je vraag anders formuleren?

Had het niet helemaal juist gelezen denk ik, maar wat ik ook bedoel is hoe wist je dat jij dat was in je vorige leven? kon je gevoelens van toen ook terug krijgen? En worden er nu in dit leven ook dingen helder vanuit je vorig leven? Kun je je nog details herinneren van je vorige leven nu?
Simpel gezegd ik vond dat een heel interessant stukje en zou er graag meer over willen weten :)

Hoop dat het nu iets duidelijker geformuleerd is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op dinsdag 19 januari 2010 om 18:04:
hoe wist je dat jij dat was in je vorige leven?

Dat vertelde mijn begeleider me. Bovendien kon ik switchen tussen de ervaring opgehangen te worden, de doodsangst, het besef hoe het allemaal was gegaan etc. en mijn huidig blik. Op een of andere manier wist ik gewoon: dat ben ik!

kon je gevoelens van toen ook terug krijgen?

Ja zeker. Ik kon dat hele leven als het ware betreden. De ervaringen die ik toen had, de kennis etc. Bovendien kon ik de angst, het gevoel van de strop om mijn keel etc. ook sterk nu beleven.
En worden er nu in dit leven ook dingen helder vanuit je vorig leven?

Jazeker. Ik kan het gevoel van :had ik maar niks gezegd, was dat het wel waard etc. zeer goed plaatsen. Het maakt niet alleen een heleboel duidelijk, maar bevrijdt me op een bepaalde manier ook van iets dat ik lang als een soort blokkade (letterlijk in mijn keel) heb gevoeld. Tijdens mijn meditaties heb ik vaak gevoeld dat er "iets" in mijn keel zat waar ik niet bij kon. Dat is nu sterk aan het veranderen...

Kun je je nog details herinneren van je vorige leven nu?

Flarden. Impressie, beelden. Niet bijzonder uitgebreid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 januari 2010 om 21:04:
Jazeker. Ik kan het gevoel van :had ik maar niks gezegd, was dat het wel waard etc. zeer goed plaatsen. Het maakt niet alleen een heleboel duidelijk, maar bevrijdt me op een bepaalde manier ook van iets dat ik lang als een soort blokkade (letterlijk in mijn keel) heb gevoeld. Tijdens mijn meditaties heb ik vaak gevoeld dat er "iets" in mijn keel zat waar ik niet bij kon. Dat is nu sterk aan het veranderen...

Wonderbaarlijk. Hoe komt het dat deze methode zo weinig gebruikt in de westerse wereld? Ben er veel over aan het lezen. En alles lijkt echt waar te zijn.
Waarschuw beheerder
cheiron wat een raport weer. Echt bizar.
wat ik me afvraag is of je erna nog met de mensen die er ook waren je ervaringen deelt. Ik begreep dat je dat de eerste keer niet heb gedaan is dat nu wel het geval geweest? En hadden hun dan iets wat overeen kwam met jou ervaringen?

Ik ben nu bijna weer 3 maanden aan t werk en ga volgende week weer naar huis, ik heb het forum lsd helmaal gelezen vanaf 2007. Ik ga daar eerst maar is achteraan als ik volgende week thuis kom.

ga door met die gave raportjes, ze zijn voor de niet ervaren trippers ook heel gaaf oom te lezen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op dinsdag 19 januari 2010 om 21:31:
Hoe komt het dat deze methode zo weinig gebruikt in de westerse wereld?

Je wilt niet weten hoeveel weerstand ik hoor in mijn omgeving. T is toch drugs he, bla bla.
Bovendien: t is echt geen kattepis ofzo. Een heleboel mensen zijn er (begrijpelijk) ook bang voor: ja kweenie, al die wezens enzo, ik ben bang dat ik erin blijf etc.

Ayahuasca is ook eigenlijk pas sinds een jaar of 20 in de westerse wereld aangekomen. Wat dat betreft is t toch best netjes dat je al twee legale kerken in nederland hebt + allerlei weekendclubjes en centra die ayahuasca aanbieden.

Uitspraak van AlsJeMeNou op dinsdag 19 januari 2010 om 21:55:
is dat nu wel het geval geweest?

Ik ben met een goede vriend geweest. Daar kan ik het er wel over hebben. Ik praat er ook relatief veel over in mijn omgeving. Mensen hebben wel zoiets van wtf maak jij nu weer mee. Heel wisselende reacties, van diepe indruk en "ik ga volgende keer ook mee" tot "ik vind het maar eng".

Bovendien lees ik wat ik kan krijgen erover. ben nu bezig in "inner paths to outer space" van Rick Strassman. Erg boeiend, en herkenbaar bovendien. Youtube is ook leuk, best aardige docu's.

Uitspraak van AlsJeMeNou op dinsdag 19 januari 2010 om 21:55:
ga door met die gave raportjes,

Zal ik doen. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat er veel meer mensen hier vette tripervaringen hebben. Gelukkig begint t ook in t LSD forum wat gewoner te worden om reportjes te schrijven :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 januari 2010 om 22:17:
Je wilt niet weten hoeveel weerstand ik hoor in mijn omgeving. T is toch drugs he, bla bla.

Haha ja dat geloof ik direct. ik ben heel open over mijn drugs gebruik en merk dat andere mensen snel een meening daar over hebben.Waar ik het meeste last van heb is als ik dus ziek ben of iets anders heb mensen direct gaan zeggen: Weer aan de drugs gezeten?

Al zou ik zelf Ayahuasca niet als drugs gebruik willen bestempelen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 januari 2010 om 22:17:
Bovendien lees ik wat ik kan krijgen erover. ben nu bezig in "inner paths to outer space" van Rick Strassman. Erg boeiend, en herkenbaar bovendien. Youtube is ook leuk, best aardige docu's.

Ik ben nu de gewijde reis - de pelgrimstocht naar de ziel aan het lezen. Ook al gelezen? Dan ben ik benieuwd naar je mening.
Ook heb ik DMT the spirit molecule nog liggen. Wel moeilijk doorkomen met mijn slechte engels :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Yopo is nog veel trippender mensen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 20 januari 2010 om 10:57:
Yopo is nog veel trippender mensen

Deel je ervaring zou ik zeggen.
Waarschuw beheerder
Ja ga hier niet uitgebreid uit lopen wijden over mn ervaringgen, heb niet voor niks een nieuw peofieltje aangemaakt ;)

Maar het is DMT achtig, de echte trippers weten vast wel wat het is ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 20 januari 2010 om 13:46:
Ja ga hier niet uitgebreid uit lopen wijden over mn ervaringgen,

Why not? Jammer....

Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 20 januari 2010 om 10:57:
Yopo

Nog nooit gedaan.

Uitspraak van SJ-O op dinsdag 19 januari 2010 om 23:15:
gewijde reis - de pelgrimstocht naar de ziel aan het lezen. Ook al gelezen?

Nope. Wie is de schrijver? Wat vind je ervan?

DMT the spirit molecule nog liggen. Wel moeilijk doorkomen met mijn slechte engels

Oefening baart kunst :) Ik vond t echt de moeite waard, hoewel er saaie stukjes tussen zitten. Echt, doorlezen pays

Waarschuw beheerder
Ik heb 1 ayahuasca ervaring, ong 3 maanden geleden, en ga het zeer zeker vaker doen. Het was echt een hele bijzondere ervaring. Tis niet iets dat je zomaar ff doet, want het gaat echt heel diep.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 januari 2010 om 17:50:
Ik heb 1 ayahuasca ervaring

tripreport? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 januari 2010 om 17:50:
Het was echt een hele bijzondere ervaring.

Uitspraak van Renegade master! op maandag 25 januari 2010 om 18:46:
tripreport?

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het voor je was ja.... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 januari 2010 om 23:00:
Nope. Wie is de schrijver? Wat vind je ervan?

Lars Faber
www.degewijdereis.nl

Veel dingen die ik lees lijken een bevestiging van mn gevoel en gedachten gang wat dus wel leuk is. Alsof ik op mijn persoonlijke speurtocht weer een stap de goede richting in ben geslagen. Leest wel leuk weg verder, maar wordt op gegeven moment wel vaak het zelfde gezegd. Wel creeer ik door zo veel te lezen over ayauasca een hoge verwachting.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 januari 2010 om 23:00:
Oefening baart kunst Ik vond t echt de moeite waard, hoewel er saaie stukjes tussen zitten. Echt, doorlezen pays

Ben van plan eerst een wat makkelijker engels boek te gaan lezen, en dan nog eens opnieuw te proberen.
Tips?

Heb the psychedelic experience ook liggen. kon ik ook niet doorheen komen. Toen het tibetaanse dodenboek geprobeerd. Alleen daar was ik nog niet ecth aan toe om te lezen denk ik. Gelukkig sinds een tip hier op het forum heb ik nu de psychedelische ervaring liggen in het Nederlands :D Whooo!
Waarschuw beheerder
Cheiron, nooit ziek geworden na het nemen van een ayahuasca drankje?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJ-O op zaterdag 30 januari 2010 om 20:20:
de psychedelische ervaring liggen in het Nederlands Whooo!

Aja, engels kan een valkuil zijn bij deze onderwerpen. T is toch soms best pittige literatuur, zeker als je niet zo heel ervaren bent met het lezen van engels....
Mooi dat je hem in t nederlands hebt gevonden! tweedehands is ie nog wel verkrijgbaar ja....

Tips?

The spirit molecule van Rick Strassman? Gaat wel over DMT maar dat is de werkzame stof in ayahuasca dus wel vergelijkbaar. Maar tja, omdat het vanaf hier moeilijk te beoordelen is welk niveau van engels voor jou makkelijker is, durf ik dat ook niet zonder meer aan te raden. Ik lees zelf engels bijna net zo makkelijk als nederlands, dus t is een beetje lastig inschatten voor me ;) Staan wel veel directe ervaringsverslagjes in. Ik geloof niet dat t in t nederlands vertaald is. De boeken van Hancock zijn wel vertaald in t nederlands, overigens. "oermysterie" heet t dan.

Wel creeer ik door zo veel te lezen over ayauasca een hoge verwachting.

Nou ja, ik had ook een erg hoge verwachting, maar die is toch zeker uitgekomen mag ik zeggen haha.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 januari 2010 om 20:53:
The spirit molecule van Rick Strassman? Gaat wel over DMT maar dat is de werkzame stof in ayahuasca dus wel vergelijkbaar. Maar tja, omdat het vanaf hier moeilijk te beoordelen is welk niveau van engels voor jou makkelijker is, durf ik dat ook niet zonder meer aan te raden. Ik lees zelf engels bijna net zo makkelijk als nederlands, dus t is een beetje lastig inschatten voor me Staan wel veel directe ervaringsverslagjes in. Ik geloof niet dat t in t nederlands vertaald is. De boeken van Hancock zijn wel vertaald in t nederlands, overigens. "oermysterie" heet t dan.

Ook heb ik DMT the spirit molecule nog liggen. Wel moeilijk doorkomen met mijn slechte engels

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 januari 2010 om 20:53:
Oefening baart kunst Ik vond t echt de moeite waard, hoewel er saaie stukjes tussen zitten. Echt, doorlezen pays

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lars Faber
www.degewijdereis.nl

Yep heb zijn 2 boeken gelezen en daar mijn ayahuasca ervaring opgedaan. Tis zo moeilijk uit te leggen allemaal wat het met je doet. Het werkt nog maanden door, tis maar een puzzelstukje wat je krijgt, en soms vallen dingen ineens op zijn plek. Ik heb bijv niks gezien tijdens mijn "reis" alleen gevoeld, en voornamelijk liefde, dat was bijzonder! Khad ook in het begin angst gevoeld, toen het spul begon te werken, want het neemt de controle over, en het koste me ff moeite om me daaraan over te geven. Maar het kan je dus ook ineens een aantal stappen vooruit brengen, en het is voor iedereen echt verschillend. Verwacht het onverwachte is een belangrijke zin! Want je krijgt juist wat je niet verwacht. Ayahuasca geeft je wat je op dat moment nodig hebt. Je kunt het ook wel een beetje sturen door vooraf je intentie kenbaar te maken. Ook wilde ik bijv graag weten wat nou eigenlijk mijn roeping is, en dat heb ik tijdens mijn "reis" gevraagd aan ayahuasca en heb antwoord gekregen. Je moet het echt niet zomaar nemen!!! Want het kan behoorlijk heftig zijn, dus onder begeleiding is het beste, zeker als je het spul niet kent. Je moet je ook aan de "spelregels" houden die Lars beschrijft in zijn boek. Bijv minstens 3 dagen van te voren vasten, met bijv alleen veel fruit, droog brood, rijst, veel sappen drinken. Bepaalde voedinsstoffen mag je dan niet genuttigd hebben.
Hoe beter je aan de spelregels houdt hoe beter het spul zijn werk kan doen. Het is ook echt om jezelf te "helen". Het kan bepaalde blokkades laten verdwijnen, dus als je het doet, doe het met je hart en niet zomaar ff.

Oja tis wel echt zooo super goor om te drinken, iedereen krijgt er dan ook een kotsbakje bij :D

Mijn vriend heeft pas geleden zijn 2de ervaring opgedaan, en het heeft mij zelfs weer stappen verder geholpen. Ik weet nu mijn intentie voor mijn volgende reis, maar wanneer ik het weer ga doen, dat weet ik niet, ik voel wel wanneer het mijn tijd is.

Oja en een groot verschil met dit is dat je het juist steeds minder nodig hebt om hetzelfde te bereiken, in tegenstelling met al het andere spul!

Groetjes!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 januari 2010 om 14:35:
Ik heb bijv niks gezien tijdens mijn "reis" alleen gevoeld, en voornamelijk liefde, dat was bijzonder!

Lees je vaker, dat onervaren gebruikers (van ayahuasca) de eerste keer nog niet de visuele ervaring hebben. Ik zie ayahuasca ook als een 'drug' voor mensen met levens ervaring. Ik zou nu dolgraag de ervaring willen meemaken, maar ik wacht nog wel een jaartje of 10 minstens (ben op dit moment nog maar 22) voordat ik een reis ga maken. Toch staat dit zeker op het 'to do' lijstje voor mn leven :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Heartpressure op zondag 31 januari 2010 om 15:15:
Lees je vaker, dat onervaren gebruikers (van ayahuasca) de eerste keer nog niet de visuele ervaring hebben.

Quote uit deze pdf van Benny Shanon:

As every long-term user of Ayahuasca discovers, with experience one learns to handle the brew and the mental energies it generates. And with experience one can go farther and advance in one’s journeys in the regions of non-standard consciousness. As explained in detail in Shanon , with experience one’s interaction with one’s visions becomes more active. At the beginning, one only sees ‘things’, later (or with higher levels of inebriation), one may step into scenes. With more experience, one can interact with the entities, creatures or objects that one sees in one’s visions. In the most advanced (hence, rare) cases, one might even direct (as does the director of a film) what is going to happen during the vision. Moreover, whereas the novice is utterly passive, advanced drinkers of Ayahuasca will often exercise more effort and attempt to penetrate the ‘Ayahuasca world’ more deeply. Some people may be more insistent than others. Facing a gate, some will venture to enter, others will be afraid to do so; seeing a door, some will attempt to open it, whereas others will pass by.
Waarschuw beheerder
Zou wel mooi zijn, je eigen reis coordineren (Y)

Ik wacht nog wel wat jaren met ayahuasca. Volgende week gewoon weer lekker chill een nachtje truffelen (Y)
Waarschuw beheerder
Leuk verhaal, schijnt een leuke trip te zijn, maar pas je wel op jezelf.

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 november 2009 om 21:59:
Ik moest denken aan Men in Black, waarbij je een shot hebt van een grote zaal waar allerlei aliens rondlopen. Ik dacht dat er veel meer filmmakers etc. Wisten van hoe dit in elkaar zaten, en dat ze me via films etc. Hadden proberen uit te leggen van wat ik zou gaan ervaren

Dit zijn echt voortekenen van een zware psychose...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 januari 2010 om 17:41:
As every long-term user of Ayahuasca discovers, with experience one learns to handle the brew and the mental energies it generates. And with experience one can go farther and advance in one’s journeys in the regions of non-standard consciousness. As explained in detail in Shanon , with experience one’s interaction with one’s visions becomes more active. At the beginning, one only sees ‘things’, later (or with higher levels of inebriation), one may step into scenes. With more experience, one can interact with the entities, creatures or objects that one sees in one’s visions. In the most advanced (hence, rare) cases, one might even direct (as does the director of a film) what is going to happen during the vision. Moreover, whereas the novice is utterly passive, advanced drinkers of Ayahuasca will often exercise more effort and attempt to penetrate the ‘Ayahuasca world’ more deeply. Some people may be more insistent than others. Facing a gate, some will venture to enter, others will be afraid to do so; seeing a
door, some will attempt to open it, whereas others will pass by.

ok thnx voor die info, dat wist ik nog niet.
laatste aanpassing