Partyflock

Forumonderwerp · 1054677

Waarschuw beheerder
donateur
23 maart 2009

Canada opent de jacht op bijna 300.000 babyzeehondjes.

De commerciële zeehondenjacht van Canada is de grootste jacht op zeezoogdieren in de wereld. De jagers mogen dit jaar 280.000 zadelrobbenpups doden, zodra deze hun witte vacht beginnen te verliezen. Dit gebeurt als de diertjes ongeveer twee weken oud zijn.

“Het is werkelijk belachelijk dat de Canadese overheid deze jacht blijft voortzetten”, zegt Rikkert Reijnen van het IFAW. “Terwijl in Europa en Canada felle protesten klinken, de markt verslechtert en de prijs van vachten blijft dalen, blijft de regering doorgaan met deze massaslachting. Ze laat zich duidelijk niet leiden door redelijkheid, maar door politieke motieven.”

De start van de jacht in Canada volgt een paar dagen nadat Rusland juist besloten heeft om zeehondenjacht in de Witte Zee te verbieden. De wereldwijde weerstand tegen commerciële zeehondenjacht is het afgelopen jaar steeds verder toegenomen. Over een paar weken zal het Europese Parlement stemmen of zij een verbod wil op de handel in zeehondenproducten in alle lidstaten.

Canada heeft toegestaan dat in de afgelopen vier jaar meer dan een miljoen zeehonden werden gedood. Volgens wetenschappers in dienst van de Canadese overheid, stemt het quotum van dit jaar (280.000 dieren) niet overeen met het huidige zeehonden-managementplan. Dit quotum zal de populatie met dertig procent doen afnemen.

Meer over de inspanningen van het IFAW om de Canadese commerciële jacht te stoppen is te lezen op:

www.stopdezeehondenjacht.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op vrijdag 27 maart 2009 om 10:19:
z'n hele leven???? Zo'n beestje is nauwelijks 3 maanden oud, dat heeft nog geeneens een leven gehad.

Daar voelt ie toch niets van? :D Dat is juist m'n punt!

Uitspraak van P@S op vrijdag 27 maart 2009 om 10:19:
Je hersens in slaan met een bijl duurt toch altijd nog wat langer, dus indirect meer pijn.

Dat vraag ik me dus af...

Tegenover staat wel dat dieren hier opgesloten zitten en slecht behandeld worden. Ik weet niet of je dan zo blij moet zijn dat je meer dan 3 maanden leeft ;)

Maar natuurlijk is het allebei erg. Ik denk alleen als je dan toch dieren wilt slachten, dat ze dan maar beter ervoor een zo'n fijn mogelijk leven moeten hebben, hoe lang dat dan ook mag duren...
Daar valt die paar seconden meer of minder pijn als ze daadwerkelijk geslacht worden natuurlijk bij in het niet.

Ik snap iig niet waarom hier zoveel meer verontwaardiging over is, dan over de belachelijke behandeling van dieren in ons eigen land.
laatste aanpassing

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op vrijdag 27 maart 2009 om 10:27:
Tegenover staat wel dat ze hier opgesloten zitten en slecht behandeld worden. Ik weet niet of je dan zo blij moet zijn dat je meer dan 3 maanden leeft ;)

Goh, ik heb hier nog nooit opgesloten zeehonden gezien. Tja, in Artis, maar die hebben niet zo'n slecht leven, zo te zien.
Waarschuw beheerder
Daar voelt ie toch niets van? Dat is juist m'n punt!

Hoezo zou hij niks voelen? Omdat het beessie nog zo jong is?
Ieder dier en mens wordt geboren met gevoel.
Bedoel een (mensen) baby krijgt in de eerste week van de geboorte een hielprik, waarom beginnen ze dan allemaal te huilen? Omdat ze pijn voelen. Met een dier zal het dus niet veel anders zijn. Geef een pup een schop en hij piept, pak een kitten verkeerd in z'n nekvel en het begint ook te piepen. Dus ze hebben wel degelijk gevoel. Misschien dat zo'n zeehonden pup na 5 a 6 klappen niet meer voelt omdat hij in shock is maar dan alsnog....
Tegenover staat wel dat ze hier opgesloten zitten en slecht behandeld worden. Ik weet niet of je dan zo blij moet zijn dat je meer dan 3 maanden leeft

Dan heb je het over de kistkalveren, legbatterij kippetjes etc...uiteraard belachelijk dat dat in Nederland nog steeds is toegestaan. Het is algemeen bekend dat koeien etc in betere conditie zijn wanneer ze "vrij" op het land staan ipv. altijd binnen. Wat dus betekend dat het vlees, melk etc allemaal van betere kwaliteit is. Maar als je dit wilt moet je dus ook meer voor betalen. En tja, dat gaat het overgrote deel van de Nederlanders te ver. Het moet allemaal niet teveel kosten.
Ik snap iig niet waarom hier zoveel meer verontwaardiging over is, dan over de belachelijke behandeling van dieren in ons eigen land.

Omdat koeien, schapen en dergelijke als normaal worden gezien. Een zeehonden pup maakt denk ik bij de meeste mensen meer gevoel los dan een kalf etc. En daarbij wordt de slacht van die pups gewoon echt op een middeleeuwse manier uitgevoerd. Waar de meeste mensen (gelukkig maar) niet tegen kunnen en wat dus meer opstand betekend.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 maart 2009 om 10:35:
Goh, ik heb hier nog nooit opgesloten zeehonden gezien.

:gaap: aangepast...

Uitspraak van P@S op vrijdag 27 maart 2009 om 10:38:
Omdat koeien, schapen en dergelijke als normaal worden gezien. Een zeehonden pup maakt denk ik bij de meeste mensen meer gevoel los dan een kalf etc. En daarbij wordt de slacht van die pups gewoon echt op een middeleeuwse manier uitgevoerd. Waar de meeste mensen (gelukkig maar) niet tegen kunnen en wat dus meer opstand betekend.

:jaja: Is ook zo, maar wel hypocriet. Dat het er bloederiger uitziet of de dieren schattiger, maakt het niet erger.

Hoezo zou hij niks voelen? Omdat het beessie nog zo jong is?

Heb het niet over de pijn, maar over het doodgaan zelf. Dat maakt voor het beestje zelf niet uit of dat na 3 maanden of na 5 jaar is.

Misschien dat zo'n zeehonden pup na 5 a 6 klappen niet meer voelt omdat hij in shock is maar dan alsnog....

Ik denk als je zo'n beest een keer goed raakt, ie niets meer voelt hoor. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op vrijdag 27 maart 2009 om 10:53:
Is ook zo, maar wel hypocriet. Dat het er bloederiger uitziet of de dieren schattiger, maakt het niet erger.

Nouwww.. de manier waarop ze daar met het afmaken met dieren omgaan is wel iets dieronvriendelijker hoor. Ongeveer de helft van die beesten wordt levend gevild geloof ik. Anyway.. ik slaap er eerlijk gezegd geen minuut minder om8).
Waarschuw beheerder
Is ook zo, maar wel hypocriet. Dat het er bloederiger uitziet of de dieren schattiger, maakt het niet erger.

Klopt, ben ik met je eens.
Maarja zo zit de simpele mensen nou eenmaal in elkaar.
Heb het niet over de pijn, maar over het doodgaan zelf. Dat maakt voor het beestje zelf niet uit of dat na 3 maanden of na 5 jaar is.

Nee, in dat opzicht maakt dat ook niet uit.
Wat wel uitmaakt is dat zo'n beessie afgemaakt moet worden voor iets wat niet van levensbelang is maar alleen voor uiterlijke schijn :rot:
Ik denk als je zo'n beest een keer goed raakt, ie niets meer voelt hoor.

Ja en dat is nou het moeilijke...probeer jij maar eens een bewegend beest in 1x juist op ze kop te rammen. Meestal komen er nog wat klappen achteraan en dan nog uiteindelijk:
Uitspraak van Schiedam Ghettoboi op vrijdag 27 maart 2009 om 10:59:
wordt Ongeveer de helft van die beesten levend gevild

Yep...en dat is natuurlijk barbaars
Waarschuw beheerder
Ze kunnen beter eens beginnen met katten bont

[img width=240 height=320 cacheid=0000db060001c504fd7724b31a02779be8]http://i15.photobucket.com/albums/a394/SjoukjesCats/106_02_Benji.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
vind het ook te ziek voor worden.. die beestjes kunnen niks doen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe de la Hiti™ op vrijdag 27 maart 2009 om 19:51:
Die beesten voelen niks. Net als vissen.

:lol:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 maart 2009 om 12:17:
vind het ook te ziek voor worden.. die beestjes kunnen niks doen..

maar wel lekker biefstuk eten
Waarschuw beheerder
idd, wat dacht ja van alle kistkalveren hier, koeien/varkens/kippen die nooit buiten komen, en we vervolgens gezellig met zn allen opvreten?
das niet erg?
ok, manier waarop bij die witte krengen klopt niet, en ze zouden ook wel wat met de rest mogen doen ipv alleen ze jas meenemen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van <')(((< op maandag 30 maart 2009 om 13:08:
idd, wat dacht ja van alle kistkalveren hier, koeien/varkens/kippen die nooit buiten komen, en we vervolgens gezellig met zn allen opvreten?
das niet erg?
ok, manier waarop bij die witte krengen klopt niet, en ze zouden ook wel wat met de rest mogen doen ipv alleen ze jas meenemen...

ach, kistkalveren ed worden door de mens gewoon als product gezien niet als dier. met de betreffende zeehondjes is het tzelfde verhaal.

Over de hypocritie; bont is makkelijk te vervangen. Goed kunstbont ziet er hetzelfde uit, en houd je even warm. Bont is dus makkelijk te vervangen door iets met zo'n beetje exact hetzelfde uiterlijk en werking.

Dan kan je over vlees zeggen dat dat ook zo is, maar een stukje valess smaakt echt niet naar biefstuk O:)

Waarschuw beheerder
nieuwe collectie winterjassen van gucci en andere grote merken komen er weer aan!

:[ dood aan de elite en mode die gebruik maken van dierenbond!
die zouden ze de kop in moeten slaan voor hun geld!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 maart 2009 om 15:37:
dood aan de elite en mode die gebruik maken van dierenbond!
die zouden ze de kop in moeten slaan voor hun geld!

zijn jouw schoenen van leer??

Waarschuw beheerder
Getverdemme...

Maar ga alsjeblieft hier niet verkondingen dat je het zo zielig vind, want er staan vast wel een paar leren
schoenen in je kast en je hebt vast een boterham met beleg gehad vandaag :)

Waarschuw beheerder
Het is vreselijk, heel naar om te zien en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Maar het is allemaal gecontroleerd, allemaal gereguleerd en houdt zelfs de lokale flora en fauna in stand. Hier schieten we ook 500 wilde herten per jaar af om de populatie in stand te houden, niemand die daar wat over zegt.
Waarschuw beheerder
donateur
Echt ziekelijk :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van heya op maandag 30 maart 2009 om 19:01:
Echt ziekelijk :|

Ziekelijker dan onze bio-industrie? Bont-boerderijen in Nederland of de gecontroleerde depopulatie van herten, vossen of konijnen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 maart 2009 om 19:04:
iekelijker dan onze bio-industrie? Bont-boerderijen in Nederland of de gecontroleerde depopulatie van herten, vossen of konijnen?

ja, want zeehondjes zijn zo lief, schattig en onschuldig (L)