Partyflock
 
Forumonderwerp · 1052155
Hallo, ik heb een opel astra uit 98 hatchback. En ik weet voor 99% zeker dat mijn thermostaat kapot is.
Het temperatuur metertje loopt zo goed als helemaal niet op, alleen bij lang stationair draaien gaat die omhoog en op het moment van rijden zakt die weer in elkaar.

Is dat zelf makkelijk te vervangen?? of ben jij misschien die beun de haas uit de buurt van nijmegen die dat wil doen voor me :)
 
Een thermostaat vervangen kan elke dorpsgarage, hoef je echt niet voor naar een Opel-dealer.
En zo duur is dat nou ook weer niet...
 
Uitspraak van ®uffy :respect:© op dinsdag 3 maart 2009 om 18:05:
heel erg simpel

da kunde gij wal vertelu, maor doeda zelf maor us
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 maart 2009 om 19:01:
maor doeda zelf maor us

eej slangeske los 2 moerkes losdraaiuh nieuw pakkingske ertussen en hoppa hoe werm wilde datie word ?
 
doe maor 200 graode, dan kenk ok mun erpels kookuh
idd thermostaatje vervangen is t werk (bij de meeste auto's) ook niet
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 maart 2009 om 19:09:
doe maor 200 graode, dan kenk ok mun erpels kookuh

meej un schilleke?
 
Uitspraak van ®uffy :respect:© op dinsdag 3 maart 2009 om 19:12:
meej un schilleke?

neeje, dan zijnt gepofte erpel :p
Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 19:12:
idd thermostaatje vervangen is t werk (bij de meeste auto's) ook niet

weet jij toevallig waar die zit bij een coupe 2.6 audi? ondr denk ik he?
hehe bij die motor is t echt een mooi klusje 8) midden achter de distributie riem...hele zooitje moet los
Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 20:24:
hehe bij die motor is t echt een mooi klusje

i know ken de motor maar nu de plek nog haha onder volgens mij ?


Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 20:24:
midden achter de distributie riem...hele zooitje moet los

godverdomme distibutie ook los? of alleen de multi riem?
Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 20:24:
hehe bij die motor is t echt een mooi klusje midden achter de distributie riem...hele zooitje moet los

ja zoiets had ik dus ook al vernomen. wat zullen de kosten hiervoor zijn ongeveer? waar zou ik op moeten rekenen?
multieriem kan blijven zitten, distributie riem moet ervanaf. als je voor de motor staat heb je links een soort van pijp waar je koelvloeistof slang opzit....die verdwijnt achter je distributie riem naar je waterpomp...als je die pijp eraf haalt, tref je daar de thermostaat aan :)
Begin eerst eens te vertellen wat voor motor er in zit ;)
Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 20:45:
multieriem kan blijven zitten, distributie riem moet ervanaf. als je voor de motor staat heb je links een soort van pijp waar je koelvloeistof slang opzit

klopt


Uitspraak van Rexel op dinsdag 3 maart 2009 om 20:45:
...als je die pijp eraf haalt, tref je daar de thermostaat aan

hebben ze weer lekker gedaan die audi boi's (N)
Nou ja, je hoeft niet elk jaar je thermostaat te vervangen, dus t valt nog wel mee :)
Uitspraak van FapKeuning op dinsdag 3 maart 2009 om 20:55:
Begin eerst eens te vertellen wat voor motor er in zit

1600 16klepper ... dacht ik :)

maar wat zou een opel garage er voor vragen? Ik vraag het hier omdat als ik naar een opel garage ga voor informatie dat ik dan naar buiten kom met een afspraak :D
Das helemaal een makkie, bij een 8 klepper zit hij achter de distributie. Bij een 16V voor op de motor.

laatste aanpassing
Dus het hoeft niet veel te kosten. Zelf ga ik er maar niet aan beginnen denk ik.
Artiest Razer
Er kan bijna niks misgaan.. zoals hierboven wordt beschreven is het een eitje.. zorg wel voor een opvangbak :P