Partyflock

Forumonderwerp · 1052023
Waarom wordt door bijna alle culturen in de wereld de verwestering als iets slechts gezien denk je?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 maart 2009 om 10:42:
De meeste jonge mensen hebben echt geen respect voor criminelen

De meeste jonge mensen hebben voor niets en niemand respect volgensmij

de meeste jonge mensen zijn zelf criminelen
Uitspraak van Barry op maandag 2 maart 2009 om 17:36:
Waarom wordt door bijna alle culturen in de wereld de verwestering als iets slechts gezien denk je?

jaloezie

Uitspraak van White raider op donderdag 5 maart 2009 om 19:53:
jaloezie

ja dqat zal t zijn :/
de arrogantie, dat gedacht wordt dat het Westerse systeem het ideaal is, en alle anderen inferieur
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 6 maart 2009 om 13:46:
de arrogantie, dat gedacht wordt dat het Westerse systeem het ideaal is, en alle anderen inferieur

dat is ook typisch westers trouwens, relativisme vd eigen cultuur......

op zich natuurlijk best goed, want superioriteitsdenken tov het Oosten leidt tot een hoop ellend, frustratie en uiteindelijk tot oorlog..

bovendien heeft het Westen door het koloniale verleden en het verdeel en heers handelen in het Midden Oosten, Azie en Afrika, en dan met name door de belangrijkste exponent van het Westen: de VS, niet de morele autoriteit om te doen alsof 'wij' in het Westen moreel superieur zijn, het Westen heeft een hoop ellende veroorzaakt daar, dat is een feit....

aan de andere kant is de manier waarop 'wij' hier in Europa, de laatste halve eeuw een democratische verbond van landen hebben gecreëerd, waarin in vrijwel elk land een behoorlijke mate van vrijheid, humane omgangsvormen, verzorgingsstaat, onderwijs en rechtsstaat hebben ontwikkeld (waar natuurlijk nog van alles aan valt te verbeteren) , een voorbeeld voor de rest vd wereld, waar mensen nog omgangsvormen hebben stammend uit de middeleeuwen,

wat dat betreft (dus los van onze buitenlandse verdeel en heers politiek), sla ik 'onze' beschaving hier over het algemeen hoger aan dan in de rest vd wereld... maar dit zeg ik natuurlijk wel vanuit westers perspectief...

voel ik me daarom superieur? nee, want ik heb er zelf geen fuck voor gedaan en heb de mazzel dat ik hier ben geboren, bovendien zijn er allerlei verklaringen te geven waarom wij wel deze weelde kennen en de rest vd wereld niet....
laatste aanpassing