Partyflock

Forumonderwerp · 1051866

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zondag 1 maart 2009, looptijd van 6174.4 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Weightpulling

2269%
B. Zielig.
619%
C. Anders
413%
A. Leuk, zo'n hond vind het leuk.

Wie vind dat een leuke sport voor de hond ?
Ik vind het een gave sport maar ik twijfel nog om mijn hond dat te laten doen.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 2 maart 2009 om 00:26:
zolang de hond er plezier in heeft.. waarom niet??

heeft de hond er geen plezier in, moet je er direct mee stoppen

Precies!

Daarnaast is het niet iets wat je even in je achtertuintje moet gaan proberen..
Je moet het voorzichtig opbouwen en dit doen onder professionele begeleiding, zodat je hond er ook het plezier inhoudt en zich niet kapot trekt..

Zoals met alles eigenlijk, moet het natuurlijk met mate gebeuren..
Waarschuw beheerder
Als ik het filmpje zo bekijk...vraag ik me af als de hond zelf er wel veel plezier in heeft? Vraag me ook af als het voor z'n gewrichten nou wel zo goed is? Denk eerder dat het baasje het wel leuk en interessant vind.
Als je wil dat je hond breed en gespierd wordt, zijn er ook andere simpelere manieren. Ga lekker naar het strand, laat hem banjeren in het water (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P@S op maandag 2 maart 2009 om 10:51:
Als je wil dat je hond breed en gespierd wordt, zijn er ook andere simpelere manieren. Ga lekker naar het strand, laat hem banjeren in het water (Y)

Je hond wordt niet breed van werken..
De bouw van je hond zit namelijk in de genen van de hond en niet door trainen..

Wel wordt hij gespierd ervan, maar dat zal je doel niet moeten zijn denk ik. .
Waarschuw beheerder
donateur
Oh ja voor de mensen die denken dat dit alleen maar voor stoere honden is

http://www.youtube.com/watch?v=C_7iPYQPZHM

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op maandag 2 maart 2009 om 10:51:
Als ik het filmpje zo bekijk...vraag ik me af als de hond zelf er wel veel plezier in heeft

een hond kan niet praten of lachen, anders zou hij dat wel doen en zeggen: kijk baas ik vind het leuk :rot:
als een hond niet wil pullen gaat hij gewoon zitten, je kan een hond wel pushen en aanmoedigen maar niet dringen om te pullen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 maart 2009 om 15:06:
een hond kan niet praten of lachen, anders zou hij dat wel doen en zeggen: kijk baas ik vind het leuk
als een hond niet wil pullen gaat hij gewoon zitten, je kan een hond wel pushen en aanmoedigen maar niet dringen om te pullen

Dat hoef je mij verder allemaal niet uit te leggen hoor, heb zelf nml ook jarenlang honden gehad en diverse trainingen gedaan. Dus weet wel degelijk dat je een hond niet iets kan laten doen wat hij toch niet wil. Maar aan de lichaamstaal v/d hond te zien (hun manier van praten) had ik nou niet echt het idee dat ie er heeeeeel veel plezier aan beleefde. Maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal fout hebben gezien, so no hard feelings (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op maandag 2 maart 2009 om 16:52:
honden gehad en diverse trainingen gedaan. Dus weet wel degelijk dat je een hond niet iets kan laten doen wat hij toch niet wil. Maar aan de lichaamstaal v/d hond te zien (hun manier van praten

leg mij dan is uit hoe de kop (gezicht) eruit moet zien als ze 1500 trekken ?
want ik zie bodybuilders ook niet lachen.
terwijl ze het wel leuk vinden, dat noemen ze krachtinspanning ;)
Maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal fout hebben gezien, so no hard feelings

oh nee hoor iedereen heeft een mening en soms komt een mening onbedoeld sarcastisch of bot over maar geen probleem (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Maar aan de lichaamstaal v/d hond te zien (hun manier van praten) had ik nou niet echt het idee dat ie er heeeeeel veel plezier aan beleefde

Ik snap jou mening wel..
Ben dan ook heel hard aan het zoeken naar verschillende filmpjes die ik heb gezien, waar duidelijk was, dat de hond er zeker plezier in heeft..
Tot nu toe kan ik ze niet weer vinden, maar ga nog even verder zoeken..
Heb ze namelijk meerdere keren gezien..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 maart 2009 om 16:56:
leg mij dan is uit hoe de kop (gezicht) eruit moet zien als ze 1500 trekken ?want ik zie bodybuilders ook niet lachen.terwijl ze het wel leuk vinden, dat noemen ze krachtinspanning

Tering 1500 kilo? Niemand kan mij wijsmaken dat dat goed is voor een hond, ongeacht wat voor ras...Ik bedoel net zoals bodybuilders is hun beroep/sport ook niet echt gezond voor het lichaam.
Een teken van een hond dat hij iets leuk vind lijkt mij in dit geval dan toch de staart en "opgewonden" gedrag. Ongetwijfeld dat er honden bijzitten die het leuk vinden (Y) maar in sommige gevallen denk ik eerder dat de baas het leuk vind. Maarja ieder moet doen wat hij denkt dat goed voor zijn hond is (Y). Mijn ding is het iig niet...zover ik kan oordelen
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 maart 2009 om 16:56:
oh nee hoor iedereen heeft een mening en soms komt een mening onbedoeld sarcastisch of bot over maar geen probleem

:D zo denk ik ook hoor, maarja menig pf-er heeft daar nogal moeite mee ;)
Uitspraak van Jane Doe op maandag 2 maart 2009 om 17:31:
Ik snap jou mening wel..

(F)
Uitspraak van Jane Doe op maandag 2 maart 2009 om 17:31:
Ben dan ook heel hard aan het zoeken naar verschillende filmpjes die ik heb gezien, waar duidelijk was, dat de hond er zeker plezier in heeft..

Nee joh, je hoeft mij verder niet te overtuigen hoor.
Ik geloof meteen dat er honden zijn die er gek van zijn, ik gaf alleen mijn mening n.a.v. bovenvertoond filmpje. En zelf ben ik helemaal niet met weightpullig bekend, om eerlijk te zijn wist niet eens dat het bestond :lol: Dus meteen weer wat geleerd!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op maandag 2 maart 2009 om 20:49:
maar in sommige gevallen denk ik eerder dat de baas het leuk vind.

mij lijkt het indd leuk, daar ga ik niet omheen draaien, ik wil mijn hond meer training, conditie en sport laten doen, met een combi kom je uit bij w.pull.
ik twijfel echt want ik wil doen wat het beste voor mijn hond is.

alles om alles wij kunnen geen hondengedachten lezen dus iedere hond is anders.
de een vind het mischien leuk de ander mischien niet.

Uitspraak van P@S op maandag 2 maart 2009 om 20:49:
zo denk ik ook hoor, maarja menig pf-er heeft daar nogal moeite mee

zo ben ik ook weleens :$
gelijk er tegenin.
soms is een normale discussie het beste, en die heb je bijna nooit hier op p.flock :D
laatste aanpassing