Partyflock

Forumonderwerp · 1051187

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 25 februari 2009 om 18:31:
'Sinds 1959 zijn in totaal dertien toestellen van Turkish Airlines verongelukt. Daarmee komt Turkish Airlines niet wezenlijk hoger uit dan maatschappijen als KLM.'

Amen :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 18:29:
Maar op het gebied van de luchtvaart kun jij mij niks wijsmaken hoor geit (kweet er namelijk alles van).

Geloof me dat ik je nog genoeg kan wijsmaken :D

En die uitspraak is bijna letterlijk wat Thijs-Beatz een paar pagina's terug al zei. Verder lekker belangrijk, maar ga dan niet een ander vertellen dat ze zich ergens in moeten verdiepen.
Waarschuw beheerder
En nl 1 blijft maar melden dat het een onbetrouwbare maatschapij is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 25 februari 2009 om 18:26:
Turkish Airlines staat in Europa hoog aangeschreven mbt veiligheid hoor en doet kwa onderhoud niet onder voor de KLM

Die toestellen mogen dan goed onderhouden zijn maar als je waardeloze piloten aan het roer zet krijg je dit soort taferelen.

Mijn advies, vlieg KLM. Onderbouwing: Turkish Airlines zes keer bij crash betrokken
Waarschuw beheerder
vliegtuig ongelukken zijn vaak de oorzaak van menselijke fouten en geen mechanische fouten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 25 februari 2009 om 18:33:
Geloof me dat ik je nog genoeg kan wijsmaken

Mijn neef vliegt een kleine 2 jaar bij Lufthansa en mijn nichtje is een stewardess in opleiding bij Transavia, dus ik dacht het niet :D

Thijs-Beatz

Respect voor die man, die man weet echt alles van de luchtvaart :respect:
Ik wil wel met (Lindaaatje) jou in een kwisje en kijken wie de meeste vragen over de luchtvaart weet :honger:

Verder lekker belangrijk

Zeker belangrijk als je maatschappijen als Onur Air (onbetrouwbaar) en Turkish Airlines (zeer betrouwbaar) door elkaar gaat halen, puur omdat beide de thuisbasis Turkije hebben :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg, te weinig kerosine gehad dat vliegtuig, anders was ie wel in de fik gevlogen.

Handig (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 18:38:
ik zeg, te weinig kerosine gehad dat vliegtuig, anders was ie wel in de fik gevlogen.

dat is meestal zo als ze landen dan hebben ze al weinig brandstof..

maar wat je zegt is mijn eerste vermoede ook ja:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 25 februari 2009 om 18:31:
'Sinds 1959 zijn in totaal dertien toestellen van Turkish Airlines verongelukt. Daarmee komt Turkish Airlines niet wezenlijk hoger uit dan maatschappijen als KLM.'

Wel een veel hogere dodenratio: KLM heeft er één van 0,81 terwijl TA boven de 3 zit.
Waarschuw beheerder
wat is er gebeurd ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 18:38:
Turkish Airlines (zeer betrouwbaar)

Is niet waar, hadden nu ruim 5 jaar schadevrij gevlogen, maar nog steeds #1 qua fatal crashes in Europa :D
Zie http://www.nrc.nl/binnenland/article2162915.ece/Turkish_Airlines_staat_in_top_van_crash_-lijst

mijn nichtje is een stewardess in opleiding bij Transavia

Dat is mooi, dan kan zij de nooduitgang aanwijzen 8)

Weinig behoefte aan een quize ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van hardworkdedication op woensdag 25 februari 2009 om 18:42:
Wel een veel hogere dodenratio: KLM heeft er één van 0,81 terwijl TA boven de 3 zit.

KLM was betrokken bij de grootste ramp in de luchtvaart historie tot nu toe (Tenerife 1977 met 593 doden) :S
Zegt toch niets over de hedendaagse veiligheid dacht ik zo :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loopauto op woensdag 25 februari 2009 om 18:42:
wat is er gebeurd ?

De Boeing 737 van Turkish Airlines verongelukte nabij de Polderbaan tussen het Rottepolderplein en Schiphol in een weiland. Het toestel brak hierbij in drie delen. Bekijk de exacte locatie op Google Maps.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op woensdag 25 februari 2009 om 18:42:

Turki Airline is inderdaad veel onveiliger. Misschien zou het verstandig zijn om deze brokkenpiloten te weren van ons land.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 18:44:
KLM was betrokken bij de grootste ramp in de luchtvaart historie tot nu toe (Tenerife 1977 met 593 doden) :S

Je vergeet 911
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 18:44:
KLM was betrokken bij de grootste ramp in de luchtvaart historie tot nu toe (Tenerife 1977 met 593 doden)
Zegt toch niets over de hedendaagse veiligheid dacht ik zo

1977 niet nee. Maar TA had nog een flink ongeluk in 2003.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2162915.ece/Turkish_Airlines_staat_in_top_van_crash_-lijst Dit zou ik ook geen fijne feiten willen noemen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 18:16:
gerucht gaat dat er brandstof te kort was
als dat zo is is het een fout van de piloot

Houd je smoel als je er niets van af weet, kunnen 100 oorzaken zijn voor brandstoftekort, veel daarvan vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de piloot.

Uitspraak van hardworkdedication op woensdag 25 februari 2009 om 18:12:
Te lang doorgevlogen met een slecht onderhouden vliegtuig dus .

idem dito.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lievelien op woensdag 25 februari 2009 om 18:29:
R.I.P. voor alle slachtoffers

Das ook niet aardig voor de slachtoffers die het wel overleefd hebben 8)

Waarschuw beheerder
Namenlijst rampvliegtuig...

Bekir Kaya, Ahmet Arikan, Ferruh Koral, Hakan Vercan, Sipke Dewit, Nuri Tas, Ahmet Pekgöz, Mustafa Gümüs, Mustafa Atman, Mustafa Bahçeci, Janneke Vantil, Kenan Öztürk, Frederich Gimpel, Gerrarda Gimtelve, Hasan Hüseyin Sümer, Mustafa Mermer, Selçuk Arda, Mehmet Gözükara, Saniye Albostan, Büsra Albostan, Erdem Recep Albostan, Atanas Skilijan, Lucia Geijtema, Jacobus Schinkel, Leendce Vanharbel, Marinus Vansstron, Ronald Ledford, George Anichuk, Ilhan Gücüyener, Muhsin Cesur, Kenan Demir, Bora Inan, Kamile Banu Özcan, Volkan Dagasan, Cem Mert, Kerem Uzel, Ahmet Peynirci, Vedat Demir, Gülsen Yildirim, Yavuz Yildirim, Gökmen Yildirim, Jacobus Labeyij, Sofia Labey, Lisa Labey, Suzan Lord, Orhan Kaya, Ali Yildirim, Mayanil Kaya, Yurdanur Kaya, Bülent Içgören, Mert Içgören, Henk Heijloo, Ozan Duman, Can Türk Aydan, Patrick Boots, Mustafa Komut, Seref Küçüker, Michel Hemmer, John Falman, Rici Wilson, Ronaldo Richey, Çagri Kaya, Aslihan Küçüker, Ramacenk Erözer, Kenan Eke, Sefer Baris, Cüneyt Er, Osman Bedri Baslilar, Ramazan Iz, Emre Alkan, Oscar Valdalsu, Ahmet Berisha, Maria Rowers, Iris Steneol, Petrus Steneol, Shahid Mir, Sabina Mir, Kewlavatie Moennasik, Enayad Ahmadzai, Rana Musajeva, Muhammad Mirzaik, Yousha Rabtarva, Ahmad Sulayiman, Suzan Yango, Hajar Aleriaj, Jihad Aleriaj, Saftarali Tirmazi, Salih Yildiz, Yusuf Ekinci, Ugur Bayat, Sevgi Kalansun, Mustafa Kemal Yasar, Ali Yardim, Yasar Tufan, Onur Ünal, Mustafa Asal, Ronald Duywest, Döndü Kalantur, Tuba Kalan, Murat Göçmüs en een onbekende baby

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 18:56:
en een onbekende baby

Hoe kan die in godsnaam een ticket kopen dan als hij of zij ze naam niet wilt geven :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 18:54:
En dat in de tijd van internet, mobiele telefonie enz enz

tuurlijk, computers in the middle of nergens en ik ga om de 10 min bellen om te vragen of er ergens iets gebeurd is :lol:

Waarschuw beheerder
:(
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn neef vliegt een kleine 2 jaar bij Lufthansa en mijn nichtje is een stewardess in opleiding bij Transavia, dus ik dacht het niet

Ben ik ook, en nu?? Sterker nog, ik BEN al stewardess 8)
Denk je dat ik nu meer verstand heb van zaken ofsow??

Je kunt niet weten wat er is gebeurd, zolang er niet is onderzocht WAT er mis ging.
Birdstrike kan gebeuren, maar te weinig brandstof?? Lijkt me sterk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *RisS* op woensdag 25 februari 2009 om 19:09:
te weinig brandstof?? Lijkt me sterk.

Het is best een logische aanname. Het vliegtuig is immers niet in brand gevlogen, dus het is plausibel dat de oorzaak van het ongeluk een tekort aan kerosine was.

Waarschuw beheerder
Balkenende prijst hulpverlening

Premier Jan Peter Balkenende is zeer te spreken over de manier waarop de hulpverlening meteen op gang kwam na de vliegtuigcrash bij luchthaven Schiphol.

Er is snel en goed gewerkt, zo maakte hij woensdagavond duidelijk na afloop van een bezoek aan slachtoffers in het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Daarvoor sprak Balkenende met een crisisteam dat de hulpverlening coördineert, waarin allerlei instanties vertegenwoordigd zijn.

In het ziekenhuis sprak de premier samen met staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) een gezin dat de crash had overleefd. Hij uitte opnieuw zijn medeleven en zei zeer aangedaan te zijn door het ,,vreselijke ongeluk''

Bron:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/02/balkenende_prijst_hulpverlenin.html

Mw.Balkende: "Schat, haal jij de kinderen even op bij de crash?"
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Beetje late reactie, en min of meer een 'ooggetuigenverslag' van mijn kant... [ hele dag gewerkt, geen pf mogelijkheid! ]
ik ben lekker aan het werk vanmorgen, náást het rottepolderplein, want daar zit mijn werk, komt er een kist over die in mijn ogen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laag vloog en ook nog eens een raar geluid maakte, ik kijk m na en zie m een kleine 500 [ VIJFHONDERD! ] meter van mij vandaan zo praktisch verticaal landen vlak voor de A9..:|
Géén brand ofzo gezien....maar ben me de touwtyfus geschrokken en heb vrijwel meteen 112 gebelt!
Uiteraard meteen mijn camera gepakt en wat fotos geschoten...:9
de hele dag heb ik met een klotegevoel rondgelopen omdat wij hier al heel lang bang voor waren....heb het een aantal keer bíjna fout zien gaan, ze komen op bijna aanraakafstand over mijn dak heen, om de fokking minuut...en nu is het echt misgegaan...:cry:
Sta nu nog te trillen op me poten, en krijg al de hele dag geen hap door me keel...
Dit gaat nog een groot staartje krijgen voor ons, we zitten namelijk nét buiten de gevarenzone van Schiphol, metalleen de Ringvaart als buffer....

Hier wat fotos van mijn hand:

[img width=750 height=563 cacheid=00106189002d448b5901c4331a027248cf]http://i7.photobucket.com/albums/y270/jemoer/CIMG1191.jpg[/img]

[img width=750 height=563 cacheid=0010618c002d449491e14b431a027248cf]http://i7.photobucket.com/albums/y270/jemoer/CIMG1194.jpg[/img]

[img width=750 height=563 cacheid=0010618d002d449d9f4d75e71a027248cf]http://i7.photobucket.com/albums/y270/jemoer/CIMG1188.jpg[/img]

[img width=750 height=563 cacheid=0010618c002d449491e14b431a027248cf]http://i7.photobucket.com/albums/y270/jemoer/CIMG1194.jpg[/img]

Overigens dikke respect voor de hulpdiensten, ze waren écht snel terplaatse :respect:
En jammer van al die ramptoeristen die bij ons op het terrein een tribune gebouwd hadden van pallets ofzo..:s
Op dit moment is het ter plekke nog een chaos, werk tot 1900 uur en de berging is in volle gang op dit moment [ 2 piloten zaten nog in het toestel ff geleden ]

kutzooi zeg..:s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op woensdag 25 februari 2009 om 19:37:
Hier wat fotos van mijn hand:

kunnen de foto's wat kleiner.
en was lekker gaan helpen, of was door gereden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 19:35:
In het ziekenhuis sprak de premier samen met staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) een gezin dat de crash had overleefd.

Tja das logiesch, anders had hij wel een paragnost meegenomen ipv een Guhle.
Ja toch, niet dan?