Partyflock

Forumonderwerp · 1044569
Waarschuw beheerder
Goeiedag eem,

Zijn er meer mensen die speed combineren met benzo's ?

Zelf neem ik s'ochtends altijd een benzo (Rivotril of Diazepam), maar dus ook wel eens in combinatie met speed. Nou is een "Downer" en "Upper" niet goed natuurlijk.

Maar om van benzo's af te komen is een hell. Ik slik ze dus voornamelijk om de ontwenning tegen te gaan. Want ik voel er geen enkelle moer van, alleen als ik niet neem, de ontwenning dus.

Maar wat zijn nou precies de risico's van gezamelijk gebruik ?

Er zullen vast velen zijn die benzo's gebruiken voor of na speed, of hier eventueel verstand van hebben.

Daarnaast was ik wel benieuwd of hier iemand een goeie methode heeft om van benzo's af te komen, in één keer zonder afbouw, maar ook zonder klachten.
Want serieus waar om van benzo's af te komen is een hell, vele malen ergeren dan welke verslaving ook.

Hoop op normale ontoppic reacties, en niet van die zielige figuren die niks te melden hebben maar tog posten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom ben ik de enige die zich af vraagt, hoe vaak hij speed gebruikt?
Ik bedoel, als je alleen tegen de ontwenningsverschijnselen/'kater' van speed benzo's gebruikt, waarom stop je dan niet gewoon met speed?

Wanneer is je gebruik van benzo's van alleen bij speedgebruik naar dagelijks gegaan?
Waarschuw beheerder
What a bullshit, nee ik neem niet de benzo's om de kater van speed op te vangen.
Ik kreeg ze om een andere reden, en die reden is er niet meer, waardoor ik ze dus alleen maar gebruikte om de ontwenning tegen te gaan. En inzag dat ik beter maar kon stoppen met de bezo's.

En nee ik ben een gebruiker met mate...
Enkel vroeg ik me af wat nou de risico's zijn met gezamelijk gebruik, wat nou al niet meer aan de orde is.

Maar wat mij betrefd kan dit topic gesloten worden.
De mensen met goedbedoelde adviesen (Y) Bedankt, de rest met onnozele antwoorden: Val tog dood!
Waarschuw beheerder
ik verzin maar wat hoor, aar kun je misschien een joint roken en dan gaan slapen ofzo in plaats van downers? of lul ik nou echt uit m'n nek?

of alleen snatsen en bezig blijven tot je in slaap dondert :) helpt pep of iets anders niet tegen die ontwenningsverschijnselen??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
valium, echt heldenspul!
heb me goed vermaakt in het ziekenhuis!!
tis alleen jammer genoeg nergens te kirjgen...
pb aub!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 9 februari 2009 om 14:15:
valium, echt heldenspul!
pb aub!

vraag een vriendin (of vriend) die in de zorg werkt (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op maandag 9 februari 2009 om 17:08:
vraag een vriendin (of vriend) die in de zorg werkt(Y)

Daar selecteer jij je vrienden op? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuiterkim! op maandag 9 februari 2009 om 03:32:
ik verzin maar wat hoor, maar kun je misschien een joint roken en dan gaan slapen ofzo in plaats van downers? of lul ik nou echt uit m'n nek?

of alleen snatsen en bezig blijven tot je in slaap dondert helpt pep of iets anders niet tegen die ontwenningsverschijnselen??

Ghehe nee joint kan ik echt niet over, Totale hyperventilatie bij zo'n geval, en van 1 hijs wel de hele dag van de kaart. (OVergevoeligheid?)
Dus dat is geen optie, maar iig ben er bijna af ;-)

De aanhouder wint.. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 9 februari 2009 om 14:15:
valium, echt heldenspul!
pb aub!

Ben wel eens iemand tegengekomen die die dingen verkocht, Quess what: Hij vroeg €5,- per stuk..
Heb hem vierkant uitgelachen..

Maarja de ontwenning is zeer heftig iig bij dit spul, en zwaarder dan afkicken van speed..
Tevens las ik laatst een onderzoek, waaruit bleek dat XTC, speed en nog wat van die preparaten minder schadelijk waren dan benzo's en alcohol..
Maar weet niet wat ik daarvan denken moet...
Waarschuw beheerder
Kijk ook eens op de site van de Jellinek. Daar staat veel informatie over de combinatie van verschillende medicijnen en drugs.

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/medicijnen.php
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuiterkim! op dinsdag 10 februari 2009 om 23:56:
ik dacht dat pep niet lichamelijk verslavend was? toch? :S

Is speed ook lichamelijk verslavend
Bij verslaving moet je een onderscheid maken tussen lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid. Lichamelijke afhankelijkheid blijkt uit tolerantie en onthoudingsverschijnselen.
Tolerantie wil zeggen dat je lichaam went aan een stof en dat je op den duur meer nodig hebt om nog effect te voelen.
Onthoudingsverschijnselen zijn de reacties van het lichaam op minderen of stoppen met gebruik.
Geestelijke afhankelijkheid wil zeggen dat je steeds meer naar een middel gaat verlangen en je niet meer prettig kan voelen zonder dat middel.
Alle drugs zijn geestelijk verslavend. Sommige drugs zijn ook lichamelijk verslavend.

Speed is geestelijk verslavend maar zeker ook lichamelijk. Als je regelmatig speed gebruikt heb je op den duur steeds meer nodig om het effect nog te voelen. Iemand die lang gebruikt, heeft op den duur wel 20 keer zoveel nodig als de dosis waar hij ooit mee begon.
Gewenning is er ook voor het eetlustremmende effect.

Onthoudingsverschijnselen zijn er ook. Na gebruik word je onrustig en prikkelbaar, oververmoeid, lusteloos en depressief. Reden om opnieuw te gebruiken. Na een dag of twee wordt de verloren slaap ingehaald en neemt de eetlust zeer sterk toe.

Van speed kun je geestelijk afhankelijk worden. Dat kan variëren van een feest niet meer leuk vinden zonder speed tot speed nodig hebben om je goed of nog een beetje energiek te voelen.

Naast het risico op verslaving moet je bij speed ook kijken naar de schadelijke gevolgen van het middel voor het lichaam. Kijk voor de risico’s van speed onder Alcohol en Drugs/ Drugsvoorlichting/ speed.
Waarschuw beheerder
In de regel is het zo dat waneer iets mischien niet lichamelijk verslavend is, je tog ook wel dezelfde afkick krijgt als met.

Enkel komt dit door je psychische verslaving (Van denken en doen)

Neem nou bijvoorbeeld roken.. (Is trouwens beide) enkel is de ontwenning van nicotine zo mild dat je het eigenlijks niet eens verneemt, en het slechts een honger gevoel maakt.
Dit bevestigen alle gestopte EX Rokers ongetwijfeld.

Enkel diegenen die het niet gelukt is die klagen meestal tog over zeer hevige ontwenning. Enkel word dit onbewust door je gedachtenpatroon veroorzaakt, en staat het dus los van de nicotine...

Dus almetal maakt het eigenlijks niet uit, of het lichamelijk wel of niet verslavend is.
Waar een wil is blijft een weg. Zolang je de knop omhebt lukt het wel. Heb je twijfels, dan kun je zelfs bij een koekje stevige ontwenning krijgen...

:)
Waarschuw beheerder
Geestelijke verslaving is veel belangrijker dan lichamelijke verslaving idd.. Het heeft allemaal met de nucleus accumbens (het genotscentrum) te maken. Lichamelijke verslaving is eigenlijk een beetje bijzaak waar je je even overheen moet zetten.