Partyflock

Forumonderwerp · 1041630
1087x bekeken
Waarschuw beheerder
het grote probleem bij hardstyle tegenwoordig is, hoe krijg je die op en neer gaande bas?

check em.
http://www.speedyshare.com/656295930.html

reacties + commentaar graag

gr!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jaw toch Hieah evuh een promotie van een clip van mij... jaw toch ! Produceren roeleert jaw toch ! Veel kijk plezier en genietzuh...
Hardbass/Hardstyle mixie van 2 songs op youtube :D(Y) ! http://www.youtube.com/watch?v=uUPTK11Ynf4
Happy new year mensjes van partyflock.... !
Fusionataaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
The realz hard house stylezzz nevah DIe!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Als je zo'n 'flowende' kickdrum wilt maken moet je er op letten dat de input van je kick en bass ALTIJD van hoogstaande kwaliteit zijn en veel power hebben (bij de input dus al). Zoals je misschien ook wel kunt horen bestaat het uit verschillende lagen, een kick, een subbass en een midbas. Ga dus ook niet proberen om het uit 1 sample/bron/whatever te maken want dat zal je niet lukken (tenminste, dan krijg je naar mijn mening geen goed eindresultaat). Zorg ervoor dat je bij de subbas de hoge tonen wegfiltert en dat je bij de midbass de mid tonen 'boost' (simpel te doen met een equalizer) + eventueel een distortie,chorus,etc.

Ik zie mensen het hebben over lfo's, pitchbenders en weet ik het wat allemaal, maar dat is echt nergens voor nodig. Waarom zou je het zo moeilijk doen als het vele malen simpeler kan? De ondertonen van de melodie is de lijn die je aan moet houden voor de bass, je sleept dus gewoon je noten naar deze lijn toe (maar dat had je zelf denk ik ook al wel bedacht :)).
Waarschuw beheerder
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weer een typisch geval van ik draai nooit aan knopjes

met elke synth kan je zown bas maaken

inderdaad door lfo evnvelope filter modultaie ext

btw moet et perse een reverse bas zijn zoals in alle hardstyle platen die we all 80 duizend keer hebben gehoord

wees creatief en bedenk eens iets nieuws

:bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 januari 2009 om 10:19:
Ik zie mensen het hebben over lfo's, pitchbenders en weet ik het wat allemaal, :)).

wees creatief en bedenk eens iets nieuws
Waarschuw beheerder
Ik vind die reversed bass juist hetgene wat altijd die typische hardstyle feeling geeft.
Waarom zou je dat dan veranderen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ARTFX op maandag 5 januari 2009 om 17:56:
Ik vind die reversed bass juist hetgene wat altijd die typische hardstyle feeling geeft.
Waarom zou je dat dan veranderen?

Omdat die bass al miljoen keer gebruikt is, daar is op begeven moment niks leuks meer aan. Evenals de kick, die is ook al weet ik hoevaak gebruikt. Iedereen kan wel 2 a 3 samples pakken en neerdroppen, het gaat erom dat je meer dan dat doet en uniek bent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ARTFX op maandag 5 januari 2009 om 17:19:
[ARTFX] Zoiets?

die kick is gaar. die off-beat bass is meer een een soort melodie dan een toevoeging aan je kick en de rest is niet echt spannend, probeer er een drum n bass hardstyle van te maken ofzo(i)
Waarschuw beheerder
of sidechainen dan gaat alles 'grooven' op wat je in de input stopt
als je de kick er instopt krijg je het 'pompende' geluid
een goede sidechain compressor is de Compadre beatpuncher alleen heb ik alleen nog maar un trail kunnen vinden met zo'n irritante piep er tussen :p
hier een link van een freeware versie

http://www.geocities.jp/webmaster_of_sss/vst/soft/SideChComp.zip

Hopelijk heb je er iets aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 januari 2009 om 10:19:
Ga dus ook niet proberen om het uit 1 sample/bron/whatever te maken want dat zal je niet lukken (tenminste, dan krijg je naar mijn mening geen goed eindresultaat). Zorg ervoor dat je bij de subbas de hoge tonen wegfiltert en dat je bij de midbass de mid tonen 'boost' (simpel te doen met een equalizer) + eventueel een distortie,chorus,etc.

Valt wel mee wat je nu zegt. Kwaliteitskicks maak je idd wel alleen als je ze zelf maakt en alles helder naar voor komt. Maar verder heeft ieder zn eigen manier. Ik kan bijv uit 1 kick 1 clap en 2 snare's een goeie goed klinkende kick maken met Microtonic, het duurt wel even, maar het resultaat mag er meestal wel zijn aan de golven te zien (klinkt ook gewoon goed hoor).

dat met dat laag/mid/hoog gedoe is voor mij echt een omweg. je kunt namelijk ook de frequenties die je wilt hebben in 3 verschillende equalizers omhoog trekken om de distortion lekker naar voren te laten komen (zelfs in 1 dezelfde met de 30 punts equalizen in cubase)
Hoe ik dan mn punch maak
Ik gebruik voor mn Punch een snare en een compressor. Ik kort hem maximaal in, haal het hoog weg en pimp m wat op met quadrafuzz, beetje equalizen en klaar. Grootste punch zit al in de kick zelf, is alleen om m naar voren te brengen

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 januari 2009 om 19:27:
Omdat die bass al miljoen keer gebruikt is, daar is op begeven moment niks leuks meer aan. Evenals de kick, die is ook al weet ik hoevaak gebruikt. Iedereen kan wel 2 a 3 samples pakken en neerdroppen, het gaat erom dat je meer dan dat doet en uniek bent.

Ben ik met je eens, vooral uniek zijn en uniek blijven en nieuwe sounds zoeken, dat is Produceren

Maargoed, over handigheidjes enzo,nogmaal, ieder zn eigen manier...
Greetz
laatste aanpassing