Partyflock
 
Forumonderwerp · 1038727
Hallo,

Ik ben van plan om een bekende DJ te gaan huren voor 2 uur. (Ja ,ik weet dat ze duur zijn)

Maar hoe gaat dat nu in zijn werk?

-Als ik vraag naar een prijs voor het draaien van 2 uur krijg ik geen antwoord op mijn vraag,maar antwoorden ze dat ze alleen op offertebasis werken?
-Ze vragen hoeveel bezoekers het feest gaan bezoeken,word hier -mede- de prijs op bepaald?
-Wanneer ik een DJ heb geboekt,kan ik met deze een afspraak maken/contract ondertekenen wanneer er betaald word?
-Kan ik een DJ achteraf betalen?
-Wanneer ik de DJ ontvang op het feest,moet ik dan een begeleider voor de DJ hebben die hem verteld wanneer hij naar het podium moet?
-Na het feest,blijft de DJ dan vaak nog backstage of gaat hij er meteen vandoor. zoja,moet je hier rekening mee houden? Zorgen voor kleedkamer bijv.??

Ik hoop graag op een serieus antwoord.

In iedergeval erg bedankt voor degene die me kan helpen!! zou me echt helpen!

Grt,
Dull
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 17:21:
Als ik vraag naar een prijs voor het draaien van 2 uur krijg ik geen antwoord op mijn vraag,maar antwoorden ze dat ze alleen op offertebasis werken?


Dj redjeng al gevraagd?
 
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 17:21:
Zorgen voor kleedkamer bijv.??


het zijn geen popsterren he, kom op :P
voor de rest weet ik het ook niet zo..
laatste aanpassing
die is best redelijk in zijn prijzen..
maarja daar zijn zijn kwaliteiten ook naar ;)
Bel gewoon een boekingskantoor en vraag het daar :aai:
Artiest Xerxes
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 november 2008 om 17:25:
het zijn geen popsterren he, kom op :P


:x tiesto veranderd ook 3x van kledij... in een set van 2 uur hoor
Sta je al ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Scheelt al voor een boekingskantoor namelijk.
Heb je al meerdere feesten gegeven dat je dat kan zeggen tegen dat boekingskantoor? Scheelt ook weer namelijk.
Wat is de club waar hij/zij gaat draaien en hoeveel man kan erin en eventueel gebaseerd op eerdere feesten die je hebt gegeven wat is de opkomst globaal gesproken (60%, 75%, 100% )?

Als je deze vragen kan beantwoorden of de antwoorden tegen het boekingskantoor kan zeggen zullen ze denk ik ook eerder antwoord op jouw vragen willen geven. De prijzen voor grote Dj`s staan min of meer vast maar het scheelt wel wanneer het voor een club van 500 man is, een hal voor 10.000 man of een festival, daar zal een verschil in zitten.

Sowieso zal het boekingskantoor jou een contract toesturen met daarin hun betalingscondities wat bij grote Dj`s vaak neerkomt op het aanbetalen of volledig betalen vooraf, houdt daar rekening mee. Je kan meestal ook afspreken om de helft vooraf te betalen en de andere helft op het feest zelf en soms achteraf.

Daarnaast is het handig om voor het feest zelf een zg. stagemanager en een backstage ruimte te hebben. De stagemanager kan dan de Dj`s opvangen, zorgen dat er genoeg drank backstage is bijvoorbeeld en inderdaad de Dj`s naar het podium dirigeren.

En als dank doe maar een paar vrijkaarten, stuur je het adres wel (y)
laatste aanpassing
 
Artiest Chris tc
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 17:21:
Ik hoop graag op een serieus antwoord.


Vandaag een profiel aangemaakt en weten hoe pf werkt... :lol:

Hier zit een lucjtje aan...

Zoniet:kijk is op http://www.cosmocad.nl/bookings.php daar kan je een lijst zien wat er nodig is aan informatie voor het boeken van een dj ;)
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben inderdaad sinds vandaag pas lid geworden,maar ik was altijd een meelezer ipv een meeprater. Dus ik weet ongeveer hoe het hier gaat :P

Nouja,ik heb nog nooit een groot feest georganiseerd. Daarom vraag ik hier op dit forum ook voor wat informatie :) Ik denk dat hier wel mensen zijn die er wat vanaf weten (zoals funk punk bijv).

Het enigste echte probleem dat ik voorzie kwa centen is het betalen van de DJ's. Achteraf kan ik gemakkelijk betalen. Vooraf word een stuk moeilijker. Als ik ze indd voor en na kan betalen is al een stuk gemakkelijker.
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 18:18:
Het enigste echte probleem dat ik voorzie kwa centen is het betalen van de DJ's. Achteraf kan ik gemakkelijk betalen.


Dat weet je toch niet, straks flopt het. Kan je niks betalen.
Dat is een risico ja. Daarom ga ik ook voor minstens 1 bekende DJ. Dan heb je toch altijd wat minder risico. Of meer een goed bezocht feest.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 9727, 6675, 9726}
welke style zoek je dj's?

Over et betalen.. Altijd 2 weken vooraf moet er betaald zijn.. Achteraf is geen optie!
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 18:18:
Nouja,ik heb nog nooit een groot feest georganiseerd.


Wat heb je dan wel georganiseerd? In de plaatselijke kroeg een paar van je vrienden laten draaien? Niet lullig bedoelt maar je kan beter eerst een klein feestje (300 man +/-) in een toko proberen zodat je kan zien wat erbij komt kijken (flyers ontwerpen, flyers verspreiden, posters idem, internet promotie, zaal aankleden etcetera) voordat je een bekende Dj a 1500,= minimaal gaat inhuren.

Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 18:29:
Dat is een risico ja. Daarom ga ik ook voor minstens 1 bekende DJ. Dan heb je toch altijd wat minder risico. Of meer een goed bezocht feest.


Je hebt dan meer kosten dus juist meer risico, een bekende Dj is niet automatisch een goed bezocht feest zonder goede promotie!
Dj's als Eric E,Lucien Foort,Benny Rodrigues bijvoorbeeld.

Maar in feite kan ik dus alleen maar gokken wat de prijs gaat worden van een DJ.
Locatie kan ik geregeld hebben,maar wanneer blijkt dat de DJ toch teveel vraagt zit ik met een probleem.
Daarom wil ik een beetje informatie over hoe dat in zijn werk gaat zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. (financieel)

Wanneer ik een prijs van Dj's wist die ik zou willen boeken was het al een stuk makkelijker.
Daar heb ik allemaal al aan gedacht. Het duurt ook nog maanden eer het feest zou zijn.
Ik doe het tevens niet alleen ;)

Ik denk ook dat een klein feest moeilijker vol te krijgen is dan een feest met grote namen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 18:45:
Ik denk ook dat een klein feest moeilijker vol te krijgen is dan een feest met grote namen.


en daar vergis jij je vrind........feesten met grote namen zijn er zat.
waar ga je je feest eigenlijk houden???? Midden van het land of in een uithoek???

Je moet wel zorgen dat er ook andere mensen komen dan alleen je vriendjes.....:yes:
prijs van zulke artiesten ligt ergens rond de 1500 euro.
als je daar wat leuke 'upcoming' namen en 1 of 2 'talentjes' omheen zet heb je best kans van slagen.
Als je nog een dj zoekt.. ;)

Een goede locatie scheelt ook al een heel stuk. heb je die?
1500 euro valt dan nog mee als ik andere prijzen zie van rond de 3000 euro voor dat soort dj's.
En inderdaad,aan het begin van het feest wil ik ook minder bekende dj's laten draaien zoals je zegt.

De locatie kan ik zo huren als ik wil. Kunnen tussen de 1000 en 2000 mensen in. Bij een bepaald aantal verkochte consumpties is de huur van de zaal gratis.
Werkzaam bij StEC WF
Artiest Megagirl
Uit ergenis en eigen ervaring heb ik een aantal punten opgeschreven om als organisatie je dj/artiesten "te vriend te houden". Misschien dat je er wat aan kunt hebben als leidraad. :)

Hoe houd ik als opdrachtgever mijn (zelfstandige) artiesten / dj's /danseressen etc. te vriend???

1. Wil je een party/ event houden, maak een haalbaar budget voor de artiesten/ dj's en een budget voor de andere zaken als huur, vervoer, decoratie, etc. Zorg dat je het bedrag aan budget voor de artiest / dj al ruim voor aanvang event bij elkaar hebt.

Indien je alleen op kaartverkoop gokt, gok je ook met de gage van de artiest / dj, hetgeen onaanvaardbaar is.

Ervaring leert dat bij weinig of no show van gasten, de artiest / dj veelal niet uitbetaald kan worden en dus voor niets werk, tijd en inspanning heeft verzet of langer dan overeengekomen moet wachten op de gagevergoeding. Als je erop gokt, kan dit je naam als organisatie kosten en dat is niet waar je voor begonnen bent. Regel dit dus goed af. Dit geeft rust voor beide partijen.

2. Bedenk je van te voren dat een zelfstandige artiest / dj met BTW werkt. Een prijsopgave betekend in 99% dan ook exclusief(6%) BTW en meestal zonder reiskosten. Men kan en mag niet zomaar aannemen dat het inclusief BTW en reiskosten is.

3. Betaal op tijd en volgens het contract en voorwaarden gesteld door de zelfstandige artiest / dj. Als je een aannemer aanneemt, geef je hem ook geen (tegen)contract met voorwaarden. Heb je een probleem over de voorwaarden of contract of wil je iets toegevoegd hebben geef dat dan aan. Bespreek ze dan met de artiest / dj. Ze bijten je niet.

Indien een VAR verklaring, met kopie paspoort van toepssing is als bijvoorbeeld de artiest /dj niet zelfstandig is, kun je dat gewoon bij hem / haar aanvragen. Hiervoor is geen speciaal contract nodig.

4. Bevestig de opdracht schriftelijk, met plaats, adres, naam event en naam, adres eventhouder, locatie,overeengekomen prijs kamer van koophandel & BTW nummer, telefoonummer etc.zo spoedig mogenlijk.

Zodra er een opdracht wordt aangenomen, wordt de datum door de artiest in optie vastgezet en kunnen er geen andere opdrachten worden aangenomen. Dit kan inkomsten kosten als de opdracht opeens niet meer doorgaat en andere opdrachten dus afgeslagen zijn door de optie

5. Zorg voor een Kamer van Koophandelnummer en BTW nummer en maak je naam en adres bekend bij de artiest / dj.

Vooral als het om goede doelen gaat, is het belangrijk dat men weet waar de centjes terecht komen.

Het schiet dus niet op om alleen een Kamer van Koophandelnummer te vermelden, want dan moet de artiest nog eens na betaling bij de K.v.K. het adres achterhalen.

Daarbij wordt de naam van de artiest aan het event bij boeking gekoppeld en dan behoren de gegevens gewoonweg te kloppen en gewoon achterhaalbaar te zijn voor verzending factuur.

6. Stuur het contract binnen gesteld termijn getekend en ingevuld terug. Zonder contract is er geen officiële boeking en kan geen optreden worden gegarandeerd, want niets is dan vastgelegd.

7. Verander nooit zonder toestemming en zonder enige waarschuwing zelfstandig zaken in het contract of de algemene voorwaarden van de artiest. Hier maak je zeker geen vriendjes mee en het komt erg onbetrouwbaar over

Als er overeengekomen is dat er op de dag van event uitbetaald wordt, zorg dan voor envelopjes met de namen van de artiesten en de vergoeding er al in, alvorens het event begint.

Een dag van te voren is een goed plan. Betaal de artiest dan ook voor aanvang van het event uit of direct na het optreden zoals afgesproken.

Er is geen reden te bedenken om de artiest als een klein kind achter zijn / haar vergoeding aan te laten lopen. De artiest zal handtekening met bevestiging, alsmede het factuur afgeven. Wel even om vragen.

8. Geef binnen het door de artiest gestelde termijn het benodigde materiaal aan de artiest als er verzoeken zijn die uitgevoerd moeten worden.

Vaak zal je niet de enige opdrachtgever zijn en is er tijd voor voorbereiding nodig. Meestal vergeet men ook dat de prijs inclusief voorbereidingstijd, kosten voor aanschaf optreedspullen, performance en reistijd is.

9. Zorg voor een goede en voldoende beveiliging. Een artiest / dj hoort niet tijdens het performen hinderlijk gestoord te worden.

Per slot betaal je er als opdrachtgever voor dat er iets goeds neergezet wordt.

Een artiest / dj is gewoonweg kwetsbaar omdat deze aan het werk is en/of een bekende persoonlijkheid is. Ook willen er wel eens opdringerige fans of stalkers in het spel zijn, waarvoor de artiest / dj afgeschermd dient te worden.

10.Zorg voor een schone wc / (afgesloten) kleedkamer en geef aan waar/wie de dichtsbijzijnde beveiliging en nooduitgang is

11.Zorg voor een goed en veilig podium, met voldoende ruimte, verlichting. Indien er apparatuur benodigd is, zorg voor de (standaard) apparatuur, aangegeven door de artiest.

Vooral bij dj's wil men wel eens aannemen dat deze op elk CD apparaat kan draaien en dat het allemaal niets uitmaakt. Het maakt dus wel uit.

Het bemoeilijkt de performance, omdat de dj dan tijdens het optreden moet gaan leren hoe dat apparaat werkt. (Een CDJ 100, een voorlader of een Denon of een CDJ 800/100 is een duidelijk verschil)

Voor danseressen scheelt het bijvoorbeeld ruim of ze op een blokje van 40 cm staan of op een dansblok van bijvoorbeeld 100 cm of op een groot podium.

Dit kan de performance onnodig moeilijk maken of tegenwerken. daarbij is het dan minder leuk optreden in zo'n situatie.

12.Zorg ervoor dat de artiest niet zelf achter drankjes c.q. consumpties aan moet zitten

13.Zorg voor ten minste een spiegel als er een kleedkamer benodigd is. Per slot wil je toch dat je artiest / dj er goed uitziet bij het optreden

14.Zorg ervoor dat je een goede verzekering hebt bij calamiteiten/ diefstal etc ter bescherming van de artiest / dj, personeel en gasten. Een ongeluk zit in een klein hoekje

15.Zorg dat de artiest goed en veilig opgevangen wordt bij aankomst event. Dat deze meteen door kan lopen en niet hoeft te zoeken.

16.Vraag aan de artiest bij de boeking om schriftelijke toestemming voor gebruik/ opname van foto's, muziek en gegevens en of het aangekondigd mag worden.

Indien je dit niet doet, kun je grote problemen krijgen, wellicht niet door de artiest maar dan wel door zijn/ haar manager/fotograaf en kun je aangeklaagd worden en boete betalen omdat het zonder toestemming ter promotie voor iets commercieels is gebruikt

Vraag he le maal toestemming als je de foto's gaat gebruiken ter verkoop of andere commerciële doeleinden. Zonder schriftelijke toestemming of overleg van de artiesten of desbetreffende personen is deze stap erg FOUT!!!

Ik hoop dat deze tips je een beetje een leidraad geven om je artiest/ dj te vriend te houden ;-)


dj Megagirl ;)
 
Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 22:19:
De locatie kan ik zo huren als ik wil. Kunnen tussen de 1000 en 2000 mensen in. Bij een bepaald aantal verkochte consumpties is de huur van de zaal gratis.


ik neem aan dat de huur inclusief geluid/licht en beveiliging is?

Uitspraak van dull op woensdag 26 november 2008 om 18:42:
Dj's als Eric E,Lucien Foort,Benny Rodrigues bijvoorbeeld.


Uitspraak van Hamerling op woensdag 26 november 2008 om 19:40:
prijs van zulke artiesten ligt ergens rond de 1500 euro.


vaak kun je een dj ook buiten een boekingskantoor om boeken, dat scheelt al gauw een paar honderd € ;-)
De bijna alles bepalende factor van een goede opkomst is je promotiecamagne.
Met bekende DJ's en om zo'n grote zaal redelijk vol te krijgen moet je toch al gauw aan een €1300,- denken voor oa flyers, posters en een bedrijf om de posters te laten plakken enz..
Je moet sowieso aan het begin vd avond genoeg cash in huis hebben om iedereen op de avond zelf te kunnen betalen, ook al valt de opkomst tegen.
suuk6 ermee (y)
 
Alleen als je dj's persoonlijk kent zal je iets kunnen regelen buiten boekingskantoren, die hebben ze niet voor niks.

Daarnaast is het vervoer van internationale artiesten ook iets om rekening mee te houden (chauffeur regelen voor luchthaven pickups bv)
Bedankt voor jullie reacties mensen.

Ik kom uit op een budget van +-9000 euro voor de Line-up.
Kan ik hiermee 3 dj's zoals ik die als voorbeeld hier heb gezet. Dj's als Erick E, Lucien Foort, benny Rodrigues hiermee bekostigen? eentje voor 1,5 uur,de anderen voor 2 uur per persoon.

Of moet ik eerder voor 2 bekende Dj's gaan,en wat opkomende dj's ?
 
Artiest Baz Reznik
als je 1 zaal hebt moet je zeker niet meer dan 2 bekende dj's hebben... zou zonden zijn van je geld aangezien er maar een aantal uren zullen zijn dat de tent ook daadwerkelijk vol is. Voordeel daarbij van (lokale) opkomende dj's is dat zij vaak nog best veel publiek trekken qua vrienden en nieuwsgierigen. Bovendien: waarom zou je al je budget schoon op maken als je er anders nog leuke dingen mee kunt doen?
Daar heb je zeker gelijk in.
Heb inderdaad maar 1 zaal. Maar zou het niet zo zijn,hoe meer bekendere dj's hoe meer publiek. (Als je het goed aanpak met promotie etc)
Uitspraak van dull op dinsdag 2 december 2008 om 22:18:
Maar zou het niet zo zijn,hoe meer bekendere dj's hoe meer publiek. (Als je het goed aanpak met promotie etc)


nee, maak er een mooie combi van.. als jij van regionale namen plaats nodigen die al hun vrienden en bekende uit omdat ze een groot feest staan met grote dj's, die vrienden en bekende vertellen dat weer door en zo heb je al genoeg gratis mond op mond reclame in je zorggebied waar het grootste gedeelte van je publiek vandaan moet komen.
 
Uitspraak van dull op dinsdag 2 december 2008 om 22:18:
Maar zou het niet zo zijn,hoe meer bekendere dj's hoe meer publiek.


Dat is de grootste fout van nieuwe organisaties en mensen die voor het eerst een feestje organiseren. het zijn niet alleen de dj's die publiek moeten trekken! het is het hele feest bij elkaar.

Ga maar na: ga je zelf naar een feest omdat Erik E er staat? (persoonlijk juist niet trouwens ;)) Nee, je gaat heen omdat je vrienden heengaan, omdat het dichtbij is of omdat er nu eenmaal niets anders is dat weekend en je graag wilt stappen.

Een goed feest hangt af van enorm veel factoren, niet alleen promotie en dj's. Naamsbekendheid (van het feest), locatie, uitstraling en het weer zijn allemaal minstens net zo belangrijk.
Artiest {SHOWLIST artist 41608, 62962}
Beter begin je wat kleiner man, anders voorzie ik dat je nog es heel hard op je bek kan gaan. Als je nog geen enkel benul hebt van hoe je een feest organiseert, begin dan niet met een feest met dergelijke budgetten voor 1000 - 2000 man, maar begin gewoon klein om wat ervaring op te doen. Dan kan je het later altijd nog groter aanpakken.
Is je kleinere feestje een succes geweest en je hebt het organiseren in de vingers, bouw je dat concept gewoon verder uit naar wat groters. Is het niet zo'n succes geweest maar wil je toch de stap maken naar wat groters, bedenk je daar een nieuw concept voor en neem je de stap alsnog wanneer je meer ervaring hebt.

Er zijn elk weekend echt zo ontzettend veel feestjes met grote (inter)nationale top djs, je kan er echt niet vanuit gaan dat mensen zomaar komen wanneer je een of twee bekende djs neerzet, dat vinden ze vanzelfsprekend dat die er staan.
laatste aanpassing
Dat zeggen veel mensen. Maar ik ga daar niet in mee.
Ik ben er van overtuigd dat ik een goed feest weet neer te zetten.(anders was ik er niet aan begonnen)
Tevens zou ik anders geen subsidie/lening van de gemeente krijgen zonder een goed plan.
Ok cool dat je zo overtuigd ben :) Met dit topic kom je hier alleen misschien wat onwetend/amateuristisch over. Maar ja zijn op zich alleen wat praktische zaken waar je naar vraagt, misschien ben je verder inderdaad wel een top promotor met een top plan ;) Gewoon voor gaan dan!
laatste aanpassing
 
dj redjeng geeft jou 100 euro per uur als hij draait
maar dan heeft hij wel jou feest vergald