Partyflock
 
Forumonderwerp · 1032491
 
Oostenrijker Fritzl was toerekeningsvatbaar
Uitgegeven: 13 oktober 2008 23:49
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2008 23:51

WENEN - De Oostenrijker Josef Fritzl, die bij zijn dochter Elisabeth zeven kinderen verwekte, was volledig toerekeningsvatbaar. Dat heeft een psychiatrisch rapport uitgewezen, bericht dagblad Der Standard dinsdag.
Novum

De 73-jarige man, die zijn dochter 24 jaar lang misbruikte, moet dus volledig rekenschap afleggen voor zijn daden. Het incestdrama in Amstetten kwam in april aan het licht.

Fritzl hield Elisabeth sinds haar achttiende gevangen in een kelder en verkrachtte haar. Drie van hun kinderen groeiden bovengronds op en leidden een normaal leven. Drie anderen kwamen pas in april voor het eerst buiten.

De aanklacht is ongeveer over drie weken klaar, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Het is niet zeker of het proces, dat grotendeels achter gesloten deuren zal plaatsvinden, dit jaar nog kan beginnen.

http://www.nu.nl/news/1788016/21/Oostenrijker_Fritzl_was_toerekeningsvatbaar.html
 
Uitspraak van Busty. op dinsdag 14 oktober 2008 om 12:26:
Vrouwen die het lopen uit te lokken heb ik geen medelijden mee hoor
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 12:01:
Sommige mensen moeten gelijk persoonlijk worden he als men zijn of haar mening uit

Als je naar aanleiding van je opmerkingen niet snapt dat mensen er een afkeur tegen hebben klopt er iets niets.

Denk zelf eens na, iemand die dwangmatig word vastgehouden in een keldercomplex die wellicht onder dwang het moest ondergaan wat er toen is gebeurd.

Dan ga je toch niet de zaak kluivert en van Persie vergelijken met die van Fritzl.

Al snap ik wel de frustratie van je dat je een afkeur hebt tegen vrouwen die hun machtspositie gebruiken om wraak te krijgen tegen de persoon waarmee ze in de eerste instantie vrijwillig seks mee hebben gehad.

maar dat heeft niets moet voetballen te maken.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 14:01:
Als je naar aanleiding van je opmerkingen niet snapt dat mensen er een afkeur tegen hebben klopt er iets niets.

Iets niet bedoel je?
Vertel mij maar wat er niet klopt?
Ik geef mijn mening, of je het daar mee eens ben of niet kan je laten merken door tegen argumenten te geven en niet mij de dood in wensen enz enz


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 14:01:
Denk zelf eens na, iemand die dwangmatig word vastgehouden in een keldercomplex die wellicht onder dwang het moest ondergaan wat er toen is gebeurd.

Waar lees jij dat ze dwangmatig is vastgehouden?


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 14:01:
Dan ga je toch niet de zaak kluivert en van Persie vergelijken met die van Fritzl.

ik vergelijk het niet met elkaar, ik gaf een voorbeeld.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 14:01:
Al snap ik wel de frustratie van je dat je een afkeur hebt tegen vrouwen die hun machtspositie gebruiken om wraak te krijgen tegen de persoon waarmee ze in de eerste instantie vrijwillig seks mee hebben gehad.

maar dat heeft niets moet voetballen te maken.

:/:/ wie heeft het over voetballen fijne gozer?
Jaapdehoop citeer 14 oktober 2008 13:15
Stop met deze bullshit, je weet net zo goed als ik dat er van dwang of iets tegen haar wil in niets gebeurd is.

Vreemde ideeen heb jij...volgens de gegevens die ik heb gelezen is het zo dat ze zat opgesloten in de kelder, dus van ontsnappen is geen sprake, lijkt mij.

De Oostenrijker Josef Fritzl, die bij zijn dochter Elisabeth zeven kinderen verwekte, was volledig toerekeningsvatbaar

tja, ik zou me meer verbazen als men dacht dat hij ONTOEREKENINGSvatbaar zou worden verklaard. Iemand die zo lang zijn dochter opsluit en misbruikt, kinderen verwekt en weet ik wat voor ongein nog meer, die is ernstig verknipt, maar weet echt wel wat ie doet!
laatste aanpassing