Partyflock

Forumonderwerp · 1028373
Waarschuw beheerder
Mijn pc moet opnieuw geinstalleerd worden omdat er virussen/trojans op zitten.
Nu krijg je wanneer je hem vanaf de windows xp cd laat booten zo'n menu waarin je alle oude partities kan verwijderen.

Ik heb in totaal 2 harde schijven die opgedeeld waren in meerdere partities.
Ik heb inmiddels alle partities op die 2 schijven verwijderd en wil op 1 van die schijven een systeem partitie van 30 GB maken om windows en andere programma's op te kunnen installeren.
De overgebleven ruimte op die schijf wil ik ongepartitioneerd laten net als die volledige 2e harde schijf, maar moet wél geformatteerd worden.

Nu is mijn vraag, hoe formatteer ik mijn 2 schijven allebei volledig?
Want ik heb nu dus een partitie van 30 GB aangemaakt op 1 van die 2 schijven waarop windows geinststalleerd moet worden, maar ik heb het idee dat nu alleen die partitie geformatteerd wordt, terwijl het virus zich volgens mij (vooral) op die andere harde schijf bevond.

Ik wil er dus zeker van zijn dat alles goed "clean" is voordat ik alles installeer.
Hoe kan ik dit het beste doen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 14:03:
En met een killdisk weet je zeker dat alles eraf is.

Dat heeft in dit geval helemaal geen meerwaarde en kost alleen meer moeite.

Leuk dat je dat programma kent, maar de toepassing is onzinnig.
Dat doe je een keer als je een oude HD verkoopt ofzo of als de BSA voor je deur staat om je zooi in beslag te nemen. :P

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 14:03:
en dan weer de partitie verwijderen? Hij wilt alleen een systeempartitie voor zijn windows. De rest wilt ie geen partities op. En met een killdisk weet je zeker dat alles eraf is.

Dan heb je dat nog niet nodig, kun je gewoon met het partitioneerprogramma van XP doen. Partitie( s ) verwijderen, nieuwe maken, omvang opgeven, formatteren, klaar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 09:14:
Onjuist, want je kan niks formatteren als er geen partitie van is gemaakt.

Wat hij wil doen, is wel mogelijk in de windows setup.

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 september 2008 om 10:09:
Een onzinnig antwoord, want met een normale format is een virus ook weg. Leuk om interessant mee te doen, maar compleet nutteloos.

Precies.