Partyflock

Forumonderwerp · 1024326
Waarschuw beheerder
Hallee,

na de afgelopen 2 maanden zo'n beetje ieder weekend een festivalletje te hebben gepakt moet ik zeggen dat ik eigenlijk blij ben dat het seizoen er voor ons op zit.
Ik ben echt minimal moe geworden dit festivalseizoen, kan nergens meer komen of dezelfde pliepjes, plopjes en roffeltjes vliegen je om je oren. Zelfs dj's waarvan je niet zou verwachten draaien doen er volop aan mee dit jaar...

Naar mijn mening is de minimal muziek van tegenwoordig inspiratie-, gevoel-loos en vooral slaapverwekkend... Typisch geval van 13 in een dozijn
Wat mij betreft tijd voor iets anders!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JD_Edwards op woensdag 13 augustus 2008 om 14:13:
Wat mij betreft tijd voor iets anders!!!

Ga hakkuh dan (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Caba op woensdag 17 december 2008 om 19:51:
'sneakerz house' is nog veel meer gehypet

idd, dat is echt het dieptepunt van housemuziek. Minimal wordt helaas kapotgedraaid en veel producties zuigen, terwijl het nog steeds veel moois heeft te bieden. Gelukkig hoor je tegenwoordig weer een veel warmere en diepe sound ook, richting deep house. Ook invloeden uit de jazz zoals Schwarz dat al enige tijd doet is erg tof.
Waarschuw beheerder
:gaap: Luister thuis veel minimal, deephouse, chicago, house en op feestjes rammeltechno. Als je zo moe bent van minimal (techno) moet je gewoon betere feestjes uitzoeken. In de Poema in Utrecht wordt de laatste tijd weer veel "echte" techno gedraaid en er zijn er best wel meer te vinden. Gewoon goed zoeken!!

(luister nu btw Animals van Minilogue en blijft een goed album (y))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Donn045 op zondag 5 april 2009 om 01:21:
Ga hakkuh dan

Ga moshe dan (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
minimal is gewoon kut muziek zonder ziel en zonder melodie

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op zondag 5 april 2009 om 00:57:
Koen Groeneveld

kut producer, die gast zat achter de klubbheads en zouden ze in 97 ofzo al n publicatie verbod hebben moeten opleggen :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 april 2009 om 19:36:
minimal is gewoon kut muziek zonder ziel en zonder melodie

Precies het is niet eens muziek , ik kan ook wel platen vullen met 8 minuten aan ambient bliepjes en plopjes en het dan intelligent en hoogstaand noemen ........

Alle muziekstromingen zijn hoogstaand op hun eigen manier (uitzonderingen daargelaten maar dat ligt aan de artiesten niet aan de muziek) maar daar valt voor mij dit genre totaal buiten deze muziek is niet om lekker op los te gaan en ook niet om hem op te spacen het gevoel van energie en rauwheid wat IK vind dat in electronische muziek hoort te zitten is hier niet van toepassing dit is nog eerder popmuziek dan (underground) en het is zo dat zelfs Spice Girls/ 50cent beluisteraars nog in slaap vallen bij deze bagger...

Gewoon opbokken met deze meuk op feesten en tijd voor echte muziek!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Pleomax op zondag 5 april 2009 om 20:13:
Alle muziekstromingen zijn hoogstaand op hun eigen manier

behalve die canadian speedcore rommel en NL talig

Waarschuw beheerder
Precies het is niet eens muziek , ik kan ook wel platen vullen met 8 minuten aan ambient bliepjes en plopjes en het dan intelligent en hoogstaand noemen ........

En zo kan ik dus ook een jump of hardstyle plaatje maken met een sampletje van een oud nummer en het een dijk van een floorfiller noemen. Totale onzin dus.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Ik weet niet of je echt produceert maar bij minimal is het best moeilijk om een bepaalde drive te creeeren (die in betere minimalhouse/techno trax wel aanwezig is)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 april 2009 om 19:06:
En zo kan ik dus ook een jump of hardstyle plaatje maken met een sampletje van een oud nummer en het een dijk van een floorfiller noemen. Totale onzin dus.

Dat is voornamelijk in de Fartstyle zo en ja dat is ook inspiratieloze bagger...

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 10 april 2009 om 17:36:
Ik weet niet of je echt produceert maar bij minimal is het best moeilijk om een bepaalde drive te creeeren (die in betere minimalhouse/techno trax wel aanwezig is)

Hmmz dat wist ik niet maar als je produceert moet je jezelf gewoon geen restricties op leggen , maar zowiezo het hele concept van minimal vind het toch echt ambient muziek voor op de achtergrond dat het op zo veel op feesten word gedraaid maakt alleen maar dat mensen het juist nog vervelender gaan vinden dan dat ze het al vonden .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 april 2009 om 19:37:
kut producer, die gast zat achter de klubbheads en zouden ze in 97 ofzo al n publicatie verbod hebben moeten opleggen

Doe je m iets te kort mee, hij heeft toch wel aardig wat oldskool en early hardcore klappers mede geproduceerd (2-HI, Infectious, Ultimate Seduction, Trancemission, Too fast for mellow, Frantic explosion)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morzzz op maandag 16 maart 2009 om 14:50:
Terwijl minimal juist zo vet kan zijn in een set gecombineerd met andere (sub)genres!

Juist. Teveel is nooit goed ditdat.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hardcore lost het probleem op (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleomax op woensdag 15 april 2009 om 15:33:
Hmmz dat wist ik niet maar als je produceert moet je jezelf gewoon geen restricties op leggen

Deze opmerking raakt kant nog wal in dit onderwerp, het gaat niet om restricties leggen het is gewoon best moeilijk om dmv een goeie bassline een drive neer te zetten in minimal waar het vooral op gestoeld is....ik bedoel, melodielijnen zitten er meestal niet in of zijn zo kaalgeplukt dat het meer percussie lijkt.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 juni 2009 om 20:15:
Hardcore lost het probleem op

Prcies!
laatste aanpassing