Partyflock

Forumonderwerp · 1018628

Minster Donner wil hoogopgeleide werknemers dwingen om laag of ongeschoold werk te verrichten als zij niet binnen 1 jaar een baan kunnen vinden. Zo kan een afgestudeerde HBO'er of WO'er door de staat gedwongen worden om (dwang) arbeid te verrichten in sociale werkplaatsen, asperges steken, lopende bandwerk of slachthuizen schoonmaken.

Bron: nu.nl

Wat vinden jullie van dit voorstel? Ik vind dat werk afgestemd hoort te zijn op capaciteiten, als iemand daardoor wat langer doet om een geschikte baan te vinden so be it. Zo'n werknemer behoort gewoon een uitkering te krijgen als zij laat zien actief te solliciteren naar een geschikte baan gebaseerd op zijn opleidingsniveau, je betaald er ten slotte premie voor en bent er dus voor verzekerd!

Academici ongeschoold werk laten verrichten is verkrachting en ondermijning van het opgebouwde menselijk kapitaal.

wie is het hiermee eens?/hoe denken jullie erover?
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:22:
Wat denk je nu dat ik daarmee bedoel.... iemand met een HBO-baan kan prima de lasten van een huis dragen (3 ton is ongeveer de gemiddelde prijs van een huis in NL).

Niet iedereen kan dat hoor. Een hypotheekverstrekker geeft ong. 5-5,5 x bruto jaarsalaris uit aan hypotheek. Geloof mij; Er zijn niet veel HBO'ers die 60.000 per jaar verdienen hoor (ervan uitgaande dat het door 1 inkomen gedragen word) :)

En stel dat je HBO-ers dwingt om tussen de paupertokkies te gaan werken in een fabriek (callcenter vind ik dan nog mee vallen, zeker gezien 't feit dat een HBO-er daar meteen supervisor kan worden) dan hebben ze aan het eind van de dag geen puf meer om te gaan solliciteren.

Je overschat HBO'ers nogal. En afgeven op 'paupertokkies' terwijl je zelf nog niks bereikt hebt is nogal laag. Zo krijg je nooit een goedbetaalde baan. Realiteitszin achten ze namelijk wel belangrijk in het bedrijfsleven. Leer je nog wel als je 'later' groot bent.

Door mensen te dwingen om op de stontkar te gaan werken bij wijze van, benadeel je hun positie op de arbeidsmarkt langdurig.

Totaal niet mee eens. Een gat in je C.V. staat beduidend slechter dan dat je 'iets' hebt gedaan om geld te verdienen. Dat getuigt van werklust en een goede drive.

Werkloosheid los je niet op, op de lange termijn, door slimme mensen brainless te maken, maar door brainless mensen over te halen om zich niet voort te planten

Brainless wordt je van 'alles te goed' vinden voor jezelf. Door overclassificatie belemmer je je brein om te ontwikkelen. Maar goed, zelfoverschatting is ook de reden voor 'bepaalde' plebs om niet aan een baan te komen ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:39:
Brainless wordt je van 'alles te goed' vinden voor jezelf.

Brainless word je geboren. Zo'n figuren als Haagse Sjonnie bijvoorbeeld. Of ander tuig dat een hoofdrol speelde in de serie 'Probleemwijken' zoals die dikke ontuchtpleger uit Den Bosch, of Ruud de antiekhosselaar uit Woensel-West.

En afgeven op 'paupertokkies' terwijl je zelf nog niks bereikt hebt is nogal laag.

HOE DE FUCK wil jij weten of ik iets bereikt heb ja of nee?

Ik heb de luxe dat ik maar voor de helft van mijn inkomen voor een werkgever hoef te werken, de rest verdien ik met mijn hobby, muziek produceren.

Als dat wat midner zou gaan kan ik altijd nog meer uren gaan maken dus ik heb de luxe EN een vast inkomen te hebben EN van mijn hobby mijn beroep te hebben gemaakt. Wat wil een mens nog meer bereiken?

Een gat in je C.V. staat beduidend slechter dan dat je 'iets' hebt gedaan om geld te verdienen. Dat getuigt van werklust en een goede drive.

Of juist andersom...

Als ik het CV zie van een HBO-er, die een jaar geen werk heeft gehad en dan een jaar een kut baan, dan is mijn eerste gedachte: 'die heeft een jaar vastgezeten'.
Door mensen te dwingen om op de stontkar te gaan werken bij wijze van, benadeel je hun positie op de arbeidsmarkt langdurig.

nou ja, als ik geen bijbaantje heb (ik studeer nu nl nog) dan ga ik liever in een callcenter zitten dan op een houtje zitten bijten, een uitkering komt bij mij eigenlijk niet eens in m'n hoofd op..

en ken genoeg mensen die als ze afgestudeerd zijn ook nog in een callcenter/horeca/etc blijven werken tot ze een goeie baan hebben gevonden, je moet toch eten..

kijk, ik snap dat mensen geen zin hebben in asperges steken oid, maar horeca (als je dat leuk vindt) of callcenter of een administratieve funtie is toch wel gewoon te doen in de tussentijd..?

Een gat in je C.V. staat beduidend slechter dan dat je 'iets' hebt gedaan om geld te verdienen. Dat getuigt van werklust en een goede drive.

denk dat dat vooral geldt als je al wat ouder bent.. en je kan altijd nog zeggen dat je op wereldreis was als je dat gat dan leuker op wil vullen..;)
laatste aanpassing
Uitspraak van :Devil:Kapitein Rob:Devil: op dinsdag 1 juli 2008 om 15:45:
Gewoon het probleem in Nederland. Zonder HBO lijkt het alsof je er niet meer bij hoort. Iedereen gaat studeren, terwijl er dan toch geen werk meer voor blijkt te zijn... Dus een goede zaak

Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 1 juli 2008 om 15:47:
Als diegene daarvoor een uitkering vangt geef ik Donner groot gelijk!

Dan maar lekker achter de lopende band. Ik betaal geen belasting voor een paar HBO-er die lopen te nietsnutten omdat ze geen baan kunnen vinden.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 09:54:
welk toegevoegde waarde heeft zo'n hoogbeschaaft iemand dan?

Dat ie jouw spelfouten kan corrigeren, en het kan oplossen met boze klanten als bijv. een cementmixer op de verkeerde knop van de machine drukt en je mortel krijgt met 75% zand :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:44:
Als ik het CV zie van een HBO-er, die een jaar geen werk heeft gehad en dan een jaar een kut baan, dan is mijn eerste gedachte: 'die heeft een jaar vastgezeten'.

Nouja, ik zou in ieder geval denken: die heeft een jaar thuis gezeten, dus zijn motivatie is niet echt goed.

De volgende CV bevat een jaar hamburgers bakken bij de mac, nouja: die wil i.i.g. werken, dus laten we die maar uitnodigen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:48:
Dat ie jouw spelfouten kan corrigeren

als bijv. een cementmixer op de verkeerde knop van de machine drukt

Wat is dit dan voor rare zin?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 15:03:
De volgende CV bevat een jaar hamburgers bakken bij de mac, nouja: die wil i.i.g. werken, dus laten we die maar uitnodigen.

Kan je niet lezen?

Het gaat om HBO-ers die een jaar of langer werkloos zijn die gedwongen kunnen worden tot pauperwerk.

Dus je zit én met een gat van een jaar, én met een kut baan daarna. Meest logische scenario is idd een celstraf.

Ik vind dat HBO-ers die langer dan een jaar recht hebben op WW, (en dus al jarenlang gewerkt hebben op hun niveau) sowieso niet lui genoemd kunnen worden omdat ze al jarenlang hebben aangetoond over werklust te beschikken.

Als jij op welke manier dan ook dan tussen wal en schip geraakt, bijv. na een reorganisatie je baan verliest, of na een conflict met je werkgever (die daarna roddels over je verspreidt binnen je branche) dat je gewoon recht hebt op WW.

Een pauperbaan moeten doen evrlaagt alleen de kans dat mensen ooit nog op hun oude niveau terug keren.

Uitspraak van **marloes** op woensdag 16 juli 2008 om 14:47:
Zonder HBO lijkt het alsof je er niet meer bij hoort. Iedereen gaat studeren, terwijl er dan toch geen werk meer voor blijkt te zijn... Dus een goede zaak

Bullshit.

Waar vind je de meeste werklozen, relatief gezien?

Juist, onder de laagst opgeleiden. HBO-ers komen vrijwel altijd aan een baan. Ik vind overigens dat iemand verplicht moet kunnen worden om onder niveau te werken, maar slechts 1 stapje terug. Een MBO niveau-3 of 4 functie voor een HBO-er moet kunnen.

Lager niet, dan kan je ze net zo goed hun hersens amputeren.

Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 16 juli 2008 om 15:11:
Wat is dit dan voor rare zin?

Iemand die tot taak heeft om cement te mengen in een fabriek drukt op de verkeerde knop.

Dat ie jouw spelfouten kan corrigeren,

daar hebben we spelling controleren voor,maar ben te lui om daar gebruik van te maken:p

en het kan oplossen met boze klanten als bijv. een cementmixer op de verkeerde knop van de machine drukt en je mortel krijgt met 75% zand

zie dat niet echt als toegevoegde waarde.

al met al,draagt iedere belastingbetaler een steente bij in de maatschappij.
hoog of lage opleiding.zolang je maar een baan heb:)

verders blijft dit weer een eindelose discussie wellus of nietus(sorry voor de spelfouten)maar daar hebben we de hoogbegaafden voor,omdat te verbeteren,zodat we het allemaal kunnen begrijpen:D

maar goed het blijft leuk ,om hier mekaars meningen te lezen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:41:
Brainless word je geboren. Zo'n figuren als Haagse Sjonnie bijvoorbeeld. Of ander tuig dat een hoofdrol speelde in de serie 'Probleemwijken' zoals die dikke ontuchtpleger uit Den Bosch, of Ruud de antiekhosselaar uit Woensel-West.

hoo hooo o:) we gaan niet discriminern he!
vind jij jezelf niet brainless ? want je bent tenslotte ook maar een loon-slaaf en speelbal van de maatschappij
dont fuck with woenselwest-side :lol:
er zijn domme en slimme mensen en die hebben elkaar nu 1 maal nodig :)
de ying en de yang zeg maar oftewel verdeel en heers ... o:)

Werkloosheid los je niet op, op de lange termijn, door slimme mensen brainless te maken, maar door brainless mensen over te halen om zich niet voort te planten

Brainless word je geboren.

???

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:43:
HOE DE FUCK wil jij weten of ik iets bereikt heb ja of nee?

Ik hoef het niet te weten. Je hebt het antwoord zelf al gegeven.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:44:

Dat zegt meer over jezelf ;)

Uitspraak van Tish op woensdag 16 juli 2008 om 14:47:
denk dat dat vooral geldt als je al wat ouder bent.. en je kan altijd nog zeggen dat je op wereldreis was als je dat gat dan leuker op wil vullen..

Klopt, totdat je een goede recruiter tegenover je hebt die dieptevragen gaat stellen ;) Nu kan liegen over je C.V. altijd, alleen of het verstandig is daar verschillen de meningen over :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 15:03:
Nouja, ik zou in ieder geval denken: die heeft een jaar thuis gezeten, dus zijn motivatie is niet echt goed.

Precies. Als de rest in orde is kan je het toelichten in je gesprek. Wedden dat het positief uitpakt? Mensen met een goede werkmentaliteit zijn tegenwoordig schaars.

Kijk,persoonlijk zou ik ook niet staan te springen om productiewerk te doen. Maar liever dat, dan mijn handje omhoog houden.

Ik zou liever iemand aannemen die tot hij/zei een goede passende baan vindt zichzelf bezig heeft gehouden met bijbaantjes, dan iemand die een jaar thuis heeft gezeten om 'werk te vinden'. Een jaar over een baan vinden doen is echt niet nodig. Mensen die er zo lang over doen hebben duidelijk weinig inzicht, een veel te groot eisenpakket of een niet slim gekozen opleiding. (Y)
en het kan oplossen met boze klanten als bijv. een cementmixer op de verkeerde knop van de machine drukt en je mortel krijgt met 75% zand

geeft jouw hersen capaciteit al aan als je denkt dat je hiervoor al een HBO nodig hebt

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 02:21:
Mijn werk bestaat voor 90% uit het produceren van reclame-jingles

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 02:22:
Zit gemiddeld op 1 release per maand en haal met elke release de download top20 van Trackitdown (grootste hard dance mp3-portal wereldwijd)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 03:38:
Ik doe van alles en nog wat, allemaal gericht op audioproducties. Les geven, engineerwerk, eigen traxx releasen, jingles produceren etc.

....en dat doe je in de overige 10% van je tijd?En dan heb je er ook nog een vaste baan naast.........:respect: je bent echt een topper!!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 02:22:
Zit gemiddeld op 1 release per maand en haal met elke release de download top20 van Trackitdown (grootste hard dance mp3-portal wereldwijd)

Man man man... wat een topper ben je ....vandaar al die 59 fans en die indrukwekkende hoeveelheid optredens. Ja man.....high class!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 03:38:
Ik doe van alles en nog wat, allemaal gericht op audioproducties. Les geven, engineerwerk, eigen traxx releasen, jingles produceren etc.

:lol: druk druk druk.... Ik zou graag nog even door gaan met je belachelijk maken maar eigenlijk doe je dat zelf al dus dat hoef ik eigenlijk niet te doen..........

Afgezien van je kneuzen gedrag vind ik je verschrikkelijke arrogante houding en je superioriteitgevoel weerzinwekkend. Moet je eens kijken hoe een super nerd als jij (met je dikke pens terwijl je zelf nog geen reet gepresteerd hebt in je leven en waarschijnlijk nog bij pappie en mammie woont) praat over laag opgeleiden.

Wie de fuck denk jij wel dat je bent joh? Moet je eens kijken hoe jij over mensen praat die hard werken en dagelijks de verantwoording nemen voor hun leven en hun gezin. Die niet als luie varkens en hun volgevreten pens op de bank hangend terend op het geld van een ander door het leven gaan, maar werken voor hun leven en hun gezin. Jij noemt ze paupers en tokkies? Ik noem het toppers!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 15:13:
Lager niet, dan kan je ze net zo goed hun hersens amputeren.

Dus mensen met een laag niveau hebben geamputeerde hersens?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 15:12:
pauperwerk

kut baan

een cementmixer

Brainless

de paupertokkies te gaan werken in een fabriek

maar door brainless mensen over te halen om zich niet voort te planten

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:14:
callcenterbaan

En zo kan ik nog wel even door gaan….wat een walgelijk mens ben jij joh……….

Totdat je afvoer verstopt zit of je weggetje opnieuw bestraat moet worden (oh nee…..die van je ouders). Je huis geschilderd moet worden of je auto gemaakt.

Dán heb je ze ineens wél nodig ….al die paupers met hun minderwaardige banen en minderwaardige leventjes. Als die stumpers die geen huis van 3 ton kunnen betalen.

Moet je eens kijken wat jij allemaal doet, eet, aanraakt etc. met die arrogante poten van je…..moet je eens kijken hoeveel daarvan door “pauper volk met pauperbaantjes” gemaakt is.

Je bent een schande voor de mensheid…een walgelijk arrogant stuk vreten (die zelf niets gepresteerd heeft…………………)
laatste aanpassing

Uitspraak van .org op woensdag 16 juli 2008 om 16:38:
…..moet je eens kijken hoeveel daarvan door “pauper volk met pauperbaantjes” gemaakt is.

en die zijn tenminste wel gelukkig :) en niet zo hatelijk en afgunstig .
Je bent een schande voor de mensheid…een walgelijk arrogant stuk vreten (die zelf niets gepresteerd heeft…………………)

hahahahahahaa :lol: (Y)
eat that!! b)

(die zelf niets gepresteerd heeft…………………)laatste aanpassing 16 juli 2008 16:48

U kopieert mij!
laatste aanpassing

geeft jouw hersen capaciteit al aan als je denkt dat je hiervoor al een HBO nodig hebt

Vertegenwoordigers hebben vaak wél een HBO-opleiding gehad :)
....en dat doe je in de overige 10% van je tijd?En dan heb je er ook nog een vaste baan naast.........:respect: je bent echt een topper!!!

Ik heb een baan voor 20 uur in de week :loser:
Ik zou graag nog even door gaan met je belachelijk maken maar eigenlijk doe je dat zelf al dus dat hoef ik eigenlijk niet te doen..........

Kan je niet gewoon chronische jeuk krijgen op plekken waar je je niet kan krabben?

Afgezien van je kneuzen gedrag vind ik je verschrikkelijke arrogante houding en je superioriteitgevoel weerzinwekkend. Moet je eens kijken hoe een super nerd als jij (met je dikke pens terwijl je zelf nog geen reet gepresteerd hebt in je leven en waarschijnlijk nog bij pappie en mammie woont) praat over laag opgeleiden.

Niks bereikt? Ik heb een hbo-opleiding afgerond, werk op hbo-niveau, ben docent en heb mezelf in 2 jaar tijd zo goed leren produceren dat ik er een platendeal aan over hield. En dat heb ik zonder hulp van wie dan ook gedaan want met mn ouders heb ik sinds mijn 18e nauwelijks contact meer.

Man man man... wat een topper ben je ....vandaar al die 59 fans en die indrukwekkende hoeveelheid optredens. Ja man.....high class!!

Reeloop (scoorde 3 top-40 hits in Duitsland) heeft 8 optredens en 14 fans meer dan ik :)

De populariteit van de muziekstijl die we beiden produceren en draaien zorgt daarvoor, niet het gebrek aan succes of erkenning :)
Wie de fuck denk jij wel dat je bent joh?

Iemand die goed kan nadenken, en zijn standpunt kan beargumenteren zonder in persoonlijke aanvallen te verzanden of in het onjuist weergeven van de werkelijkheid.
Dus mensen met een laag niveau hebben geamputeerde hersens?

Nee, maar het is wetenschappelijk bewezen (was ook een topic dr over op PF) dat het IQ van mensen die ver onder hun niveau werken meetbaar daalt. Metaforen gebruiken heb je zeker ook geen kaas van gegeten?
Moet je eens kijken wat jij allemaal doet, eet, aanraakt etc. met die arrogante poten van je…..moet je eens kijken hoeveel daarvan door “pauper volk met pauperbaantjes” gemaakt is.

Allemaal door mensen in China. Daar zijn farbrieksarbeiders geen paupers, althans het grootste deel niet, gezien het feit dat daar gewoon véél meer productiewerk is dan hier, in % van de beroepsbevolking.

Totdat je afvoer verstopt zit of je weggetje opnieuw bestraat moet worden (oh nee…..die van je ouders). Je huis geschilderd moet worden of je auto gemaakt.

Doe ik allemaal zelf. Heb 3 maanden geleden nog de oprit bij vrienden bestraat, kan prima met gereedschap omgaan en ook motorproblemen van een auto zou ik mezelf al proberend mee kunnen helpen... ik heb jarenlang aan modelbouw gedaan o.a. tanks en vliegtuigen, zowel electronica, precisietechniek, maar ook een afvoer repareren etc. kan ik prima zelf.
Dán heb je ze ineens wél nodig ….al die paupers met hun minderwaardige banen en minderwaardige leventjes. Als die stumpers die geen huis van 3 ton kunnen betalen.

Nee dus. En ja in sommige gevallen wellicht, heb ik ze wel nodig (vuilnismannen etc) maar dat wil niet zeggen dat tussen hun werken me niet klinisch depressief zou maken.

Haha, dat mag je vinden. Vooralsnog heb jij geen 1 punt gemaakt dat ik niet onderuit heb weten te halen. Ik beschouw paupers niet als minderwaardig, maar wel als minder nodig. Juist in de laagopgeleide categorie is de werkloosheid het hoogste, en dat wil je gaan oplossen door HBO-ers met hun te laten concurreren?

Jij bent een schande voor het collectief IQ van ons land, voor je stad Groningen, voor de mensheid, en voor alle mensen die Fedde heten :loser:
laatste aanpassing

En blijkbaar val je me dus niet aan op de inhoud maar op mijn taalgebruik.
Pauperbaan is gewoon veel korter gezegd dan wanneer je een opsomming geeft van voorbeelden, ofw anneer je 'functie voor lageropgeleiden' noemt.

Is misschien cru en onrespectvol, maar bespaart mij wel dat beetje kramp in mn poten dat ik steeds krijg van jouw geneuzel te beantwoorden.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 17:36:
Is misschien cru en onrespectvol

dat heeft weer met normen en waarden te maken.... :)

En daar gaat het nu niet om. Ik ben liever bot, en kort en bondig, dan correct, en 20x een woordenbrij van 3 letters neer aan het posten terwijl iedereen de botte variant ook snapt en het een stuk sneller weg typt.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:03:
En daar gaat het nu niet om.

daar draait heel het leven om :)
Ik ben liever bot, en kort en bondig, dan correct

je kunt dan nog correct zijn hoor o:) dat valt soms niet mee maargoed....
terwijl iedereen de botte variant ook snapt

maar misschien niet op prijs gesteld :beer:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:07:
daar draait heel het leven om :)

Ja, in real life ben ik respectvol in de omgang, ook tegen mensen waar ik op neer kijk.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:07:
maar misschien niet op prijs gesteld :beer:

Kan, maar ik zit niet in de 2e kamer, ik neem deel aan een discussieforum waar 90% van de mensen alleen op je reageert als je je reactie horkerig en grof verwoordt.

Nuance lezen ze pats boem overheen.
Uitspraak van Yosti op dinsdag 15 juli 2008 om 23:49:
Dan gaat ze toch werken? Mijn moeder heeft voor 3 kinderen gezorgd.

respect voor je moeder, de tijden zijn veranderd in nederland, het is best moeilijk om aan een baan te komen, werkgevers hebben nu teveel keus.
Uitspraak van .org op dinsdag 15 juli 2008 om 23:53:
ik ben 32 jaar en jij 24 dus
maar is dan de grote vraag, hoe lang zit jij al met je handje omhoog en ben ik al aan het werk, zet dat eens naast elkaar?

de grote vraag is, ben jij nou echt zo ontichelijk dom?
dus ben ik ouder dan JIJ...

Je bent een sneu mensje.....nogmaals die iedere verantwoording richting haar kinderen laat liggen. Een steuntrekker uit lui gedrag klagend over de hele wereld waarin iedereen fout is behalve jij..... Waarom ga je niet voor jezelf beginnen joh, dan weet je zeker dat je veel geld verdient toch? Volgens jou zijn alle werkgevers immers loaded met geld? Wat jammer je dan joh? Gewoon werkgever worden

nog 1x IK BEN OUDER DAN JOU!!! dus je kan nog meer fanta in je melkfles gooien, of een x een bril opzetten! ik heb geen kinderen mafkees! ben benieuwd of je in staat ben, om dit te begrijpen! ik denk het niet, want jongen ,wat ben jij dom!
Uitspraak van Tinkerbell op woensdag 16 juli 2008 om 10:17:
Dit is excuses zoeken; ik heb zat single-mom vriendinnen die gewoon werken, geen alimentatie krijgen en t dan nog weigeren hun hand op te houden

dat is mooi als ze het zo kunnen redden, ik ken mensen die totaal geen werk kunnen vinden, en dus werken voor hun uitkering, mensen worden er zwaar depressief van, en ze verdienen er niks extra op, als ze bv overwerken, worden de extra uurtjes ingehouden bij de volgende uitkering en blijven ze dus op een laag bedrag van 800 euro hangen. een vaste baan zit er niet in, omdat dit zogenaamde werkervarings banen zijn, dus deze mensen worden er niks wijzer van, meeste mensen die ik zo ontmoet heb zijn bijstandsmoeders. nu word er over gediscusseerd omdat ze dit nu ook met de ww willen doen, maar deze maatregel bestaat allang, voor de mensen die een bijstandsuitkering lopen. het enigste wat ze er mee bereiken is dat de werkgevers goedkoop personeel kunnen krijgen, en de mensen gebruikt worden tegen betaling van 8oo euro, waar je nauwelijks of niet van kan rondkomen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 juli 2008 om 15:12:
Minster Donner wil hoogopgeleide werknemers dwingen om laag of ongeschoold werk te verrichten als zij niet binnen 1 jaar een baan kunnen vinden

zijn dus zat zogenaamde slimme mensen, die ook geen werk kunnen vinden! zijn ze blijkbaar niet zo slim, als ze denken te zijn. dan kan niemand zich voortplanten volgens jou, sterven we uit, is ook geen ideale oplossing om de werkeloosheid tegen te gaan of wel dan?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 17:30:
En dat heb ik zonder hulp van wie dan ook gedaan want met mn ouders heb ik sinds mijn 18e nauwelijks contact meer.

Kan ik me dan weer goed voorstellen....zo'n snob van een zoon....

Niks bereikt? Ik heb een hbo-opleiding afgerond, werk op hbo-niveau, ben docent en heb mezelf in 2 jaar tijd zo goed leren produceren dat ik er een platendeal aan over hield. En dat heb ik zonder hulp van wie dan ook gedaan want met mn ouders heb ik sinds mijn 18e nauwelijks contact meer.

nounounounounou wat een prestatie zeg!!!

en zijn standpunt kan beargumenteren

vanuit JOUW visie, en dat is dus precies wat ik bedoel met
je superioriteitgevoel

maar geloof me knaapje...dat betekent beslist niet dat je argumenten hout snijden hoor...je hebt, vind ik dan weer, belachelijke argumenten!!

zonder in persoonlijke aanvallen

NIET??? Lees je eigen posts een na stakker....je doet niet anders....

dat het IQ van mensen die ver onder hun niveau werken meetbaar daalt.

WAT EEN GELUL JOH!!!! Een IQ heb je.....hoe kan je IQ nou dalen man....je parate kennis misschien, maar je IQ??? Een beetje zo van:"Ik werk met name met mijn rechterarm en inderdaad mijn linker arm is meetbaar kleiner aan het worden" :lol:
Allemaal door mensen in China. Daar zijn farbrieksarbeiders geen paupers, althans het grootste deel niet, gezien het feit dat daar gewoon véél meer productiewerk is dan hier, in % van de beroepsbevolking

zeker.......alles komt uit China....je hebt gelijk joh! En hier? Hier zijn fabrieksarbeiders wél paupers?

Ik beschouw paupers niet als minderwaardig, maar wel als minder nodig

walgelijk arrogant stuk vreten

Doe ik allemaal zelf. Heb 3 maanden geleden nog de oprit bij vrienden bestraat, kan prima met gereedschap omgaan en ook motorproblemen van een auto zou ik mezelf al proberend mee kunnen helpen... ik heb jarenlang aan modelbouw gedaan o.a. tanks en vliegtuigen, zowel electronica, precisietechniek, maar ook een afvoer repareren etc. kan ik prima zelf.

AAAAAAAAAH Ook dát nog allemaal joh? Wow.......wat een superieur mens ben jij....

En ja in sommige gevallen wellicht, heb ik ze wel nodig (vuilnismannen etc)

moet je toch eens kijken hoe denigrerend alleen dit zinnetje al is..........maar ja
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:00:
dat heeft weer met normen en waarden te maken

en dat zal weer te maken hebben met
mn ouders heb ik sinds mijn 18e nauwelijks contact meer.

Full circle lijkt me............(of werkte je ouders ook als "paupers" in een fabriek en vond je jezelf te goed voor ze en wilde je ze daarom niet meer zien :gaap:)
laatste aanpassing
Uitspraak van basedrum op woensdag 16 juli 2008 om 18:17:
werkgevers hebben nu teveel keus.

Kind wat lul jij dom..........er is juist een tekort aan goed personeel:

Groot tekort technisch personeel
ROTTERDAM - De arbeidsmarkt in de Rijnmond heeft het grootste tekort aan bijna alles wat technisch opgeleid is.
Vooral elektrotechnici, weg- en waterbouwers, technische beveiligers, werktuigbouwkundigen, metaalbewerkers, bouwkundigen en procesoperators. Maar ook bedrijfskundigen, commerciële mensen, transportplanners en lagere (para)medische beroepen hebben de beste kans op de arbeidsmarkt in de Rijnmond en de Drechtsteden. Voor deze beroepen is in de kaartenbakken van het CWI (arbeidsbemiddeling) het verschil tussen vraag en aanbod het grootst.

Dat meldt het Regionaal Platform Arbeidsmarkt Rijnmond (RPA) in zijn laatste bulletin op basis van cijfers van het CWI-Zuid-West Nederlands en het Research Centrum Onderwijs Arbeidsmarkt (ROA). Uit die cijfers blijkt dat sinds 2005/2006 de arbeidsmarkt steeds krapper wordt. Vooral in Zeeland en West-Brabant is de arbeidsmarkt al krap tot zeer krap.

De arbeidsmarkt in de regio Rijnmond wordt door het CWI getypeerd als gemiddeld. Het CWI kijkt vooral naar beroepsgroepen tot en met mbvo-niveau. Vacatures voor hoger opgeleiden zijn bij het CWI ondervertegenwoordigd. Hoger opgeleiden hebben vooral in de techniek al betere kansen op de arbeidsmarkt.

De werkloosheid in de Rijnmond en Drechtsteden daalt nog steeds, zij het een stuk minder hard dan vorig jaar. In april daalde het aantal werkzoekenden met 500. Eind april bedroeg het aantal bij het CWI geregistreerde werkzoekenden 54.525. Uitgedrukt in procenten van het aantal inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar is de werkloosheid 4,7 procent. De helft daarvan is ouder dan 45. Vergeleken met een jaar geleden is het aantal werklozen in Rijnmond met 16,5 procent gedaald. Het aandeel van de vrouwen onder de werkzoekenden is in Rijnmond gemiddeld 56 procent. Het aandeel ouderen (45+) bedraagt gemiddeld 50 procent.

Het aantal werklozen is procentueel het hoogst in de gemeente Rotterdam. In deze gemeente staat 8,5 procent van de potentiële beroepsbevolking (de inwoners van 15 t/m 64 jaar) geregistreerd als niet werkende werkzoekende bij het CWI. Vlaardingen en Schiedam volgen met respectievelijk 4,9 en 4,1 procent. In de gemeente Graafstroom bedraagt het NWW-percentage slechts 0,8 procent.

Van de ingeschrevenen bij het CWI binnen het RPA-gebied Rijnmond is slechts 29 procent korter dan een jaar werkloos.
bron: AD

Een voorbeeldje uit de zeer vele krantekoppen..........

Je kunt je overal achter verstoppen en schelden op alles en iedereen, en overal de schuld leggen behalve bij jezelf, maar werk is er meeeeeeeer dan zat! Maar ja.....liever lui dan moe toch?

Uitspraak van basedrum op woensdag 16 juli 2008 om 18:17:
ik heb geen kinderen mafkees!

Dat is dan maar goed voor de kinderen die je niet hebt.....
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:24:
maar ik zie ze gewoon amper meer omdat ik een compleet ander leven leid.

Komt omdat je het zo enorm druk hebt met aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal je werkzaamheden :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:10:
Ja, in real life ben ik respectvol in de omgang, ook tegen mensen waar ik op neer kijk.

:roflol: je bent écht een stakker he..........
laatste aanpassing

Een pauperbaan moeten doen evrlaagt alleen de kans dat mensen ooit nog op hun oude niveau terug keren

Hoezo? Je kan 'savonds toch je sollibrieven schrijven?
En voor een gesprek neem je vrij. Dat is met uitzendbanen toch lekker flexibel.

Het hoeft voor mij niet voor het loon wat normaal bij die baan zou horen. Die 70% van je laatstverdiende loon hou je dan wel recht op. Tenminste zo lijkt mij het het eerlijkst.
Manmanman wat ben jij een stoer jongetje met je flinke praatjes.... ik lach me wezenloos om jou.....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:48:
en ben ik zelden een dag alleen.

Ja dat zeggen ze over mensen zoals jij hé: een schizofreen is nooit alleen....

Ik weet een goed boek voor jullie:

laatste aanpassing

Uitspraak van .org op woensdag 16 juli 2008 om 19:10:
Ja dat zeggen ze over mensen zoals jij hé:

Nee, dat zeggen ze over mensen die schizofreen zijn, of een dissociatieve stoornis hebben.

Voorts heb ik een druk sociaal leven

Ja, dat is logisch als je in zoveel topics tegelijk meedoet :s
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 22:25:
in n callcenter werken of in de telefoondienst bij een kantoor (toch wel banen die studenten vaak doen) is weliswaar eenvoudig werk, maar het is geen pauper werk.

Ok....dus ook bepaal jij nu wat wél pauperwerk is en wat niet? Je hebt het telkens over callcenterwerk dat dit wel ok is....volgens mij he....werk jij met je eeltloze zachte babyhandjes zelf op een callcenter....

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 15:10:
want dat zou suggereren dat mensen met een goede baan net zo karig leven als paupers. Het is in werkelijkheid andersom, en een gemiddeld koophuis is, naast onbetaalbaar voor het plebs

Oh.....dus als je geen gemiddeld koophuis kunt betalen ben je pleps?
laatste aanpassing
en zijn standpunt kan beargumenteren zonder in persoonlijke aanvallen te verzanden

..even kijken.........
die fucking tokkies die achter de strontkar lopen of bollen pellen

jullie idioten niet gaan zeiken

werkende paupers

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 19:26:
tokkies

de paupertokkies te gaan werken in een fabriek

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 14:31:
addergebroed

Jij bent een schande voor het collectief IQ van ons land, voor je stad Groningen, voor de mensheid, en voor alle mensen die Fedde heten

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:24:
Houd je bek hoerenjong

En jij bent volgens mij lijder aan een hersentumor

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 19:30:
Volgens mij drukt die tumor een beetje op je hersenstam en zie je daardoor dubbel

.......jij zal misschien niet persoonlijk aanvallen, maar welke andere stem in je hoofd doet deze "aanvallen" dan?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 19:19:
dissociatieve

"moeilijke woorden" opschrijven maken je nog niet intelligent hoor :lol:

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 juli 2008 om 19:31:
Ja, dat is logisch als je in zoveel topics tegelijk meedoet

:roflol: :respect:

social working places are so 2008:D

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 juli 2008 om 19:31:
Ja, dat is logisch als je in zoveel topics tegelijk meedoet :s

Ik zit van de 7 dagen per week er 1 dag thuis, en soms ben ik geen 1 avond alleen thuis maar zit ik bij vrienden.

Een schizofreen (hetgeen ik uiteraard niet ben) kan wel stemmen in zijn hoofd horen, maar geen huis van anderen om zich heen bouwen en dat weer afbreken en foto;s maken waar hij op staat terwijl ie bij 1 van zn maten in de achtertuin naar de zon aan het turen is, als dat allemaal niet bestaat.
laatste aanpassing
Wat vinden jullie van dit voorstel? Ik vind dat werk afgestemd hoort te zijn op capaciteiten, als iemand daardoor wat langer doet om een geschikte baan te vinden so be it. Zo'n werknemer behoort gewoon een uitkering te krijgen als zij laat zien actief te solliciteren naar een geschikte baan gebaseerd op zijn opleidingsniveau, je betaald er ten slotte premie voor en bent er dus voor verzekerd!

Academici ongeschoold werk laten verrichten is verkrachting en ondermijning van het opgebouwde menselijk kapitaal.

wie is het hiermee eens?/hoe denken jullie erover?

Helemaal mee eens, al zal ik in mijn sector (techniek) niet zo veel moeite hebben om een baan te vinden.

lopende bandwerk of slachthuizen schoonmaken.

No fucking way..

Ik denk dat ze beter degene die nu een uitkering hebben eens goed uit moeten zoeken. De helft werkt zwart of heeft gewoon geen zin om te werken en vind het wel best zo.
laatste aanpassing
Uitspraak van .org op woensdag 16 juli 2008 om 18:30:
blijkt dat sinds 2005/2006 de arbeidsmarkt steeds krapper wordt. Vooral in Zeeland en West-Brabant is de arbeidsmarkt al krap tot zeer krap

we leven nu in 2008!!

Je kunt je overal achter verstoppen en schelden op alles en iedereen, en overal de schuld leggen behalve bij jezelf, maar werk is er meeeeeeeer dan zat! Maar ja.....liever lui dan moe toch?

het CWI geregistreerde werkzoekenden 54.525

De helft daarvan is ouder dan 45

Het aandeel van de vrouwen onder de werkzoekenden is in Rijnmond gemiddeld 56 procent

en dit was alleen al het geval rond 2006.
en nee, er is geen werk zat, als dat het geval zou zijn, had iedereen werk.
Kind wat lul jij dom

Uitspraak van basedrum op woensdag 16 juli 2008 om 20:18:
en nee, er is geen werk zat, als dat het geval zou zijn, had iedereen werk.

lui lui meisje.....
Uitspraak van basedrum op woensdag 16 juli 2008 om 20:18:
we leven nu in 2008!!

wat jij wilt.........maar kijk eens met me mee?

2008 personeelstekort
2008 vrouwlijke chauffeurs te kort 2008http://www.jeugdengezin.nl/kamerstukken/2008/antwoorden-op-kamervragen-van-langkamp-over-het-personeelstekort-in-de-jeugdzorg-ingezonden-29-mei-2008.asp/
2008 personeelstekort presentatoren
Martiniziekenhuis personeelstekort 2008.......etc.....moet ik nog even doorgaan of stap je met je luie reet van de bank en ga je solliciteren. sol·li·ci·te·ren2 (onovergankelijk werkwoord; solliciteerde, heeft gesolliciteerd) 1 naar een baan dingen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 19:41:
want mij boeit het niet wat jij van mij denkt

:roflol: je bent zo'n grappig jongetje...(sorry.....jij bent zulke grappige jongetjes)..nee? Is dat zo joh? Waarom verdedig je jezelf dan op alles wat ik zeg :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 19:49:
Een schizofreen (hetgeen ik uiteraard niet ben) kan wel stemmen in zijn hoofd horen, maar geen huis van anderen om zich heen bouwen en dat weer afbreken en foto;s maken waar hij op staat terwijl ie bij 1 van zn maten in de achtertuin naar de zon aan het turen is, als dat allemaal niet bestaat

laatste aanpassing

Uitspraak van .org op woensdag 16 juli 2008 om 22:47:
Waarom verdedig je jezelf dan op alles wat ik zeg

Omdat het me een plezier doet om domme strontkoppen als jou op hun plaats te zetten. Het liefst zou ik vandaag nog beginnen met een extermination-program, maar helaas helaas heb ik daar de middelen niet voor ;)
Mij op mijn plaats zetten :lol: je zet jezelf voor lul juist..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 22:53:
maar helaas helaas heb ik daar de middelen niet voor

Niet? Je bent met zoveel persoonlijkheden in je hoofd, daar moet je vast iets mee kunnen toch?

Als ik schizofreen was, had ik je al lang van kant gemaakt met een sinaasappelschiller.

Ik heb ze allemaal prima op een rijtje en heb beheersing over alle aspecten van mijn persoonlijkheid.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 23:00:
Ik heb ze allemaal prima op een rijtje en heb beheersing over alle aspecten van mijn persoonlijkheid.

Vandaar dat je het zo druk hebt joh, want hoeveel persoonlijkheden heb je?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 23:00:
had ik je al lang van kant gemaakt met een sinaasappelschiller.

overmoedig?

Het is nog steeds onzin. En meervoudige persoonlijkheidsstoornis is iets anders dan schizofrenie.
Niet door elkaar praten jongens......