hehe..nee ben er eigelijk hardstikke blij mee.

Het enige wat me nog wel erg tegenstaat is het toetsenbord. Had denk toch liever een hardwaretoetsenbord gehad (zoals bij de xperia x1) aangezien dat waarschijnlijk een stuk sneller gaat met typen. Met 1 vinger lukt nog wel maar met 2 vingers (duimen) is voor mij echt niet te doen. En dan moet ik zeggen dat ik behoorlijke vrouwenhanden heb. Maargoed, door een hardware keyboard wordt de telefoon natuurlijk wel een stuk dikker.
Waar ik me ook zorgen over maakte was dat het onscreen toetsenbord een heel stuk van je beeld in beslag neemt als je bijv. aan het browsen bent. Dit valt me met alles mee omdat als je iets wil typen op een website de rest op dat moment toch niet boeit.
Tenslotte vind ik de ipod functie echt bagger vergeleken met mn iriver (icm V-moda Bass Freq oordopjes) maargoed, daar had ik al rekening mee gehouden (net zoals de foto/video functie aangezien ik toch een panasonic TZ5 heb)
Om mn lijstje nog eens na te lopen:
MMS: niet gemist
copy-paste (nog) niet gemist
radio: niet gemist --> nederland.fm
bluetooth voor bestandsverzending: niet gemist
videobellen: nog niet gemist
batterij: valt heel erg mee als je 3g uitzet (aangezien ik hier toch geen 3g bereik heb kan ik er nu 2 dagen mee doen)
bereik: gsm bereik is erg goed, 3g bereik is (hier) om te huilen.
GPS: heb al een dedicated tomtom dus op dit moment mis ik de routeplanning niet. Zou natuurlijk wel leuk zijn als dit later wordt toegevoegd. De maps, nauwkeurigheid van de GPS en de mogelijkheid om dingen zoals shoarma, pizza, discotheek etc. in de buurt te zoeken werkt fantastisch.
lage resolutie scherm: Dit valt me ook erg mee. Ik ben erachter gekomen dat dit juist goed is omdat als alles te klein wordt je het onmogelijk nog met je vinger kan aanraken terwijl dit wel het hele idee is ipv lopen kloten met een stylus en krassen maken op je scherm.
geheugen niet uitbreidbaar: heb pas 50mb van de 16gb vol aangezien de geluids- en fotokwaliteit toch bagger is en ik de ruimte voornamelijk zal gebruiken voor applicaties.
Wat ik nog wel mis is flash en de mogelijkheid om windows formaten te streamen. De iphone zou dan waarschijnlijk wel een stuk trager worden maar dan hadden ze er maar 256 mb in moeten stoppen!
Tevens wou ik er nog even bij vermelden dat een veel hogere resolutie waarschijnlijk leuk is bij filmpjes maar niet veel handiger als je simpelweg meer op je scherm wilt zien. Het scherm is daar simpelweg te klein voor om nog maar te zwijgen over een scherm zoals bijv. de htc diamond en xperia x1. Websites zijn daar gewoon veels te groot voor. Hoe hoog je de resolutie ook maakt.
ohh ja nog 1 ding..ik mis het gebruik van de iphone als modem! Op dit moment heb ik vakantie maar als ik weer eens onderweg ben dan wil ik toch echt mobiel internet hebben op mn laptop! (zonder gedoe met proxies wel te verstaan)
kort samengevat:
iphone: geen hardwaretoetsenbord (n), geen flash/streaming (n) en ontbreken modemfunctie (n)
De rest (bijv. de looks, gebruiksgemak en hoeveelheid software en ondersteuning naarmate deze telefoon populairder wordt) maakt een hoop goed dus al met al zou ik de iphone een 8.5 geven
(sorry voor de lap tekst)