Partyflock

Forumonderwerp · 1011669
1637x bekeken

Waarschuw beheerder
[img width=300 height=252 cacheid=0014263f002b7eb1522cf6871a023e397e]http://www.dedigitalerevolutie.nl/filecontent/images/sony-cinema.jpg[/img]

Wat heb je liever, een mega plasma TV of een beamer?

Een beamer met zeer hoge resolutie maar dan wel op een super groot scherm lijkt me veel cooler eigenlijk en je betaald er mogelijk ook nog eens veel minder voor!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
alleen klote van die beamers is, dat de kwaliteit geleidelijk aan steeds minder word, teriwjl die bij een TV altijd gelijk blijft met de huidige plasma en lcd techniek

een beamer is en blijft niets anders dan een projector met lampen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 mei 2008 om 14:59:
ik heb zelf ook een beamer gehad destijds, heb nu een lcd tv

maar zit toch weer aan een beamer te denken, al zijn die hd beamers wel errug duur

HD beamers zijn niet duur. Full-HD beamers wel.
Een projector die met gemak Full-HD aankan kost echter niet (meer) zoveel :)
Dus nogmaals: als je Ultra goed (en groot!) beeld wilt, en je wilt er niet teveel voor uitgeven en je kunt zo'n bakbeest kwijt, dan is een CRT projector écht iets voor jou :D

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 29 mei 2008 om 15:08:
alleen klote van die beamers is, dat de kwaliteit geleidelijk aan steeds minder word, teriwjl die bij een TV altijd gelijk blijft met de huidige plasma en lcd techniek

een beamer is en blijft niets anders dan een projector met lampen

Klopt, de lampen gaan langzaam "op" en dus gaat de lichtsterkte achteruit, en dus kijkt het minder prettig. Maar dat is toch pas na 2000 uur ofzo. Als een lamp tot 3000 uur kan meegaan, dan kun je heus wel tot 2000 uur "goed!" kijken...

En de techniek van beamers is natuurlijk héél anders dan de techniek achter projectoren. In een projector zit niet eens een lamp. Projectors gaan daarom ook pas (bij goed ermee omgaan) na 10.000 uur achteruit. De techniek achter projectors is ook VEEEEL mooier dan zo'n beamertje. Over de beeldkwaliteit nog maar te zwijgen :P Ik kan het dus iedereen aanraden!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 mei 2008 om 14:59:
maar zit toch weer aan een beamer te denken, al zijn die hd beamers wel errug duur

Bij Media Markt staat een projector TV van Sony Brava, Full HD van 173cm voor maar 3999 euro!

[img width=393 height=400 cacheid=000f8534002b9a5af61066db1a024022b4]http://s7.sears.com/is/image/Sears/05754687000?qlt=90,0&resMode=sharp&op_usm=0.9,0.5,0,0[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Toch nog eens even dit topic omhoog halen...

Wat te denken van deze meneer die thuis een "redelijk groot" Full-HD projectie-schermpje heeft gemaakt :P

[img width=1024 height=683 cacheid=000f8805002ba0170e6711111a0240d23c]http://i31.photobucket.com/albums/c387/itsmeto/IMG_2538.jpg[/img]

Is toch wel érg vet he?! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op dinsdag 3 juni 2008 om 09:47:
Is toch wel érg vet he?!

zeker vet(y) Ik kijk alleen maar films met de projector,tv kijken op groot formaat gaat mij igg wel snel irriteren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juni 2008 om 09:54:
zeker vet(y) Ik kijk alleen maar films met de projector,tv kijken op groot formaat gaat mij igg wel snel irriteren.

Klopt, heb ik ook. Gisteren weer eens een film gekeken op de TV... Pfff valt toch tegen.
Eigenlijk erg, want het is een 50"er... Maar als je groter gewend bent :)

Vanavond wordt gewoon de projector weer aangeslingerd :P

Wat heb je voor iets? En wat kijk je? (DVD/HDDVD/Bluray) En verder? Ben je een beetje audio/video-freak, of gewoon leuk beamertje kijken en niet te gek doen verder? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op dinsdag 3 juni 2008 om 10:00:
Ben je een beetje audio/video-freak, of gewoon leuk beamertje kijken en niet te gek doen verder?

Ik weet er heel weinig vanaf:) kennis van me die audiofiel is helpt me daarmee.Heb zelf een Epson volgens mij is het lcd techniek en een crt bakbeest:)
Waarschuw beheerder
Zelf in het bezit van een el-cheapo beamer. De Epson tw10h. Geen HD, Geen moeilijke functies en ben er zeer tevreden mee.
Lampen gaan erg lang mee. En tsja. Bij de keuze van de beamer is de prijs van een nieuwe lamp ook zeker belangrijk om mee te vergelijken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technomania op dinsdag 3 juni 2008 om 19:22:
Zelf in het bezit van een el-cheapo beamer. De Epson tw10h. Geen HD, Geen moeilijke functies en ben er zeer tevreden mee.
Lampen gaan erg lang mee. En tsja. Bij de keuze van de beamer is de prijs van een nieuwe lamp ook zeker belangrijk om mee te vergelijken.

Zeker een leuk ding. Heb 'm zelf ook (op de slaapkamer).
Voor dat geld kun je leuk DVD's kijken op groot scherm :)

Ideaal als "beginner" beamertje!

Hieronder een fototje van hoe ik 'm geïnstalleerd heb:

[img width=800 height=600]http://members.home.nl/atmoz2/Slaapkamer/IMG_9615%20(Medium).jpg[/img]

:)