Partyflock

Forumonderwerp · 1009784
3 volgers · 12116x bekeken
Waarschuw beheerder
Nog mensen die van plan zijn dit jaar naar 'The Big Apple' af te reizen?
Ik ga er eind september naartoe.

[img width=550 height=366]http://www.patentdocs.net/photos/uncategorized/2007/12/14/new_york_skyline_day_2.jpg[/img]

[img width=570 height=451 cacheid=000f6acb002b62c4e93e3a731a023c0c83]http://bjdecastro.com/Statue_of_Liberty.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NEW YORK TIPS!!

Hop-On-Hop-Off bustour!
- De uptown loop tour
- De downtown Loop tour
- Brooklyn tour (alleen maar voor de brooklynbridge want verder is het saai daar).
- Night Tour is op zich niet heel boeiend.. new york in het donker.. skyline is lache, maar je mag de bus niet uit bij de Night Tour dus goeie foto's maken kan niet..

Zo'n tour is gewoon heel boeiend omdat je na afloop weet waar je iets kan vinden... je leert New York super goed kennen..

Een cruise via de watertaxi (pier 17).. die duurt een uur en vaart over de hudsonriver, dan richting Ground Zero en natuurlijk het vrijheidsbeeld en richting de Manhattan en de Brooklyn Bridge die naast elkaar liggen.

Dan heb je Soho! Daar kan je heel goed shoppen EN uitgaan.

Little Italy is zoals het klinkt, Italiaans.... met eigenlijk alleen maar Italiaanse restaurants.. hetzelfde met Chinatown.. erg Chinees dan :-p

Central Park! Zeker de moeite waard.. je moet er alleen niet in de avond komen, erg gevaarlijk... Schaatsen is daar aan te raden... 21 dollar per persoon voor schaatshuur, schaatbaan en kluisje... 1 dollar is op dit moment 0.73eurocent..

Rockefeller center... heel mooi uizicht over New York.. je kan helemaal rondlopen dus je kan aan alle kanten kijken.. 20 dollar... je kan bij de receptie een kaartje pakken met een korting van 2 hele dollars.. dan is het maar 18dollar :-p ook een aanrader om dit in de avond te doen.. heeeel mooi...

Broadway en Times Square waren super mooi natuurlijk, vooral in de avond.. al die shops enzo.. en vooral: die Billboards!! Geweldig!!!

En groot dat alles is !! Woow.. je kijkt je ogen uit.. ik wel iig...

Ow.. trouwens.. volgens mij kan het schaatsen in central park maar tot begin april.. maar mocht je schaatsen leuk vinden, dan kan je het ook proberen bij het rockefeller center voor de deur.. daar is ook een schaatsbaan, daar kom je door naar binnen te gaan bij het rockefeller center, en naar beneden te lopen...

Helikoptertour is ook een aanrader! je hebt 5-7 minuten, dan krijg je alleen brooklyn bridge, manhattan bridge en het vrijheidsbeeld.. dan heb je 10-12 minuten, dan vlieg je over de hudsunriver, over central park en een stuk van de stad zelf.. en je hebt die van 15-17 minuten... het enige wat je meer ziet is een onbelangrijke brug en het oude en het nieuwe yankees stadion.. niet boeiend, maar das mijn mening.. het is wel duur.. 180 dollar voor 10-12 minuten...

Oke wat hebben we nog meer..
Ow ja over het eten.. restaurants vinden is lastig.. je hebt van die gekke tentjes met buffet.. je betaald 12.95 dollar en kan pakken wat je wilt.. wel opschieten anders gaat het ze te lang duren.. hoe laten ze dat merken? Gewoon ze brengen je de rekening... enne... das altijd exclusief fooi.. en dat zette ze duidelijk op de bon!! Super irritant!!

En als je dingen koopt, houd er rekening mee dat er tax bijkomt.. dan vraag je hoe duur iets is (als dat er niet opstaat) en dan zeggen ze 20dollar, en dan komt er nog tax bij! Dat hoor je bij de kassa pas.. dus vragen of dat incl tax is is erg handig..

Qua fooi is het gebruikelijk om 10%-15% te geven... soms tellen ze het al op bij de bon.. echt aso!! Geef je te weinig fooi, dan worden ze boos :P

ow ja.. neem genoeg geld mee of je pinpas... shoppen is zooo goedkoop!!! Er is zooooveeeel leuks...

Tips voor de vrouwen:
- Victoria's secret.. mooie lingerie en meke-up en heerlijke parfums...
- Forever 21.... leuke kleding winkel. en heeel goedkoop ook voor hele leuke dingen...

Voor mannen en vrouwen:
- Macy's :D

Maar wat ik eigenlijk nog wilde zeggen.. echt restaurant zoals wij gewend zijn, zijn er niet...
Het is lastig uit te leggen maar je komt er wel achter.. Amerikanen hebben altijd haast, die proppen snel iets naar binnen, of eten gewoon lopend op straat.. vandaar dat zij niet echt restaurants kennen, maar meer van die kleine tentjes waar een gammele tafel en stoel staan waar je ff snel je eten naar binnen kan proppen.... ze vragen ook altijd of je blijft, of dat je het mee wil nemen.. als je blijft, en je kan het niet meer op, vragen ze of je het mee wil nemen :lol:

Wat ook leuk is, is om over de Brooklyn bridge te lopen.. geen idee wat er leuk aan is, maar het was gewoon leuk :-p

De straten zijn ook heel makkelijk daar :-p je hebt (als je new york voor je hebt) verticale straten, dat zijn de avenue's, broadway en times square.. en horizontaal heb je 33th street 34th street enzovoort.. wij moesten bij 33 zijn.. als wij bij 49 stonden, wisten we dat we nog 16 straten voorbij moesten lopen.. oftewel.. TAXI..

Zzooo simpel..

Mochten jullie meer over New York willen weten, stuur me dan ff een partyflock bericht :D

Waarschuw beheerder
donateur
(Y) nice

Waarschuw beheerder
Tis wel een heel verhaal he :$ denk dat mensen het teveel text vinden :p

Waarschuw beheerder
donateur
leuk toch

Waarschuw beheerder
Ja als je echt meer wil weten over New York dan lees je het wel :P

Waarschuw beheerder
donateur
idd :p

Waarschuw beheerder
Zelf in NY geweest ?

Waarschuw beheerder
donateur
Nope, maar zou graag een keertje gaan :)

Waarschuw beheerder
Zeker een aanrader :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 01:32:
Tis wel een heel verhaal he denk dat mensen het teveel text vinden

Nee hoor helemaal niet!!!!

Super leuk net! :D (y)
Ik ga in mei dus vind het erg leuk om ervaringen te lezen en tips van andere mensen te krijgen!!!

Waarschuw beheerder
Gelukkig :d ben blij dat je er wat aan hebt :D

Waarschuw beheerder
wij zijn ook aan het kijken.
voor volgend jaar :D
ik vind het alleen echt moeilijk om een goed hotel te vinden en een redelijke prijs iemand tips??

Waarschuw beheerder
Hotel Pennsylvania.

Waarschuw beheerder
oke ga eens ff googlen.
want ze zeggen allemaal dat ze centraal gelegen zijn maar dat zal wel niet als je daar aan komt!!!

Waarschuw beheerder
Pennsylvania is echt centraal gelegen.. je moet alleen wel een kamer vragen die zo hoog mogelijk ligt, en een gerennoveerde kamers..
Ik ben er vrijdag van teruggekomen..
Met centraal bedoel ik:
- metro voor de deur.
- veel winkels enzo.
- broadway/times square op loopafstand
qua winkels liggen de H&M en Macy's om de hoek.. het hotel heeft ca. 1750 kamers.
Er is een winkeltje aanwezig...
Je leest best wat negatieve verhalen over de kamer, maar ik vond het allemaal erg overdreven. Ik had dan ook wel gevraagd om een kamer zo hoog mogelijk en gerenoveerd. Ik had kamer 1598. Misschien kan je erom vragen :P
Alleen de verwarming deed het amper.. oplossing: de warme douche aanzetten. In No time is het heerlijk warm.. de bedden zijn echt heerlijk! Het is een wat ouderwetse inrichting maar dat maakt toch niet uit. je moet ook maar zo denken: je slaapt er alleen maar...
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/6058/
Ow ja.. er zitten 2 banken schuin aan de overkant... bij beide kan je pinnen met een NL pinpas...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oke super bedankt
ziet er zo goed en netjes uit!!
had je verhaal boven ook gelezen goede tips hoor

Waarschuw beheerder
Pennsylvania is ook 1 van de goedkopere hotels...
Dank je wel! Leuk dat je er wat aan hebt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 20:55:
Hotel Pennsylvania.

Sorry, maar dat zou ik niet doen. Da's een hotelfabriek, net als het Carter. Voor een paar dollar per nacht meer, heb je meteen een veel beter hotel. Ik raad altijd iedereen aan om die 2 iig links te laten liggen..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 21:25:
bij beide kan je pinnen met een NL pinpas...

Maar dat kan bij alle ATM die om de 5 meter bij bijna iedere winkel binnen staan..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 01:22:
En als je dingen koopt, houd er rekening mee dat er tax bijkomt.. dan vraag je hoe duur iets is (als dat er niet opstaat) en dan zeggen ze 20dollar, en dan komt er nog tax bij! Dat hoor je bij de kassa pas.. dus vragen of dat incl tax is is erg handig..

Nou idd! Stond aan de kassa met mn netjes uitgetelde dollartjes. Zegt dat vrouwtje dat het nóg meer kost ;-)

Hop-On-Hop-Off bustour!

Zou ik nooit doen. Met alle toeristen op een bus. Als je je hebt ingelezen, kun je alles zelf vinden. Geen bus nodig!

Qua fooi is het gebruikelijk om 10%-15% te geven...

De tip is om de tax die al op de bon staat x2 te nemen en dat bij het totaalbedrag op te tellen. De tax ligt zo rond de 8 of 9%, dus dan zit je altijd goed! Maar idd, goed opletten of het niet al op de bon staat!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 21:54:
oke super bedankt

Hee! Jij ook hier? Ga jij de grote appel ook al onveilig maken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 20:51:
ik vind het alleen echt moeilijk om een goed hotel te vinden en een redelijke prijs iemand tips

Op www.booking.com kijken! Goeie tips zijn o.a. het Newton, Econo Lodge Times Square.
Bij booking.com kun je tot een dag vantevoren kostenloos annuleren en hoef je het hotel pas ter plaatse te voldoen! Werkt top! Oh ja, hou er rekening mee dat bij de meeste hotels geen ontbijt zit. Is overigens ook helemaal niet nodig, want de diners zitten om de paar meter. De kamers zijn bijna allemaal klein in NYC hotels, maar dat moet je voor lief nemen. Je bent er ook alleen maar om te slapen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 21:11:
want ze zeggen allemaal dat ze centraal gelegen zijn maar dat zal wel niet als je daar aan komt

Bijna alle hotels onder de 55e straat liggen centraal. Het is maar net waar je dichtbij wilt zitten. Times Square ligt rond de 42e straat. Rockefeller Centre op de 50e. Central Park vanaf ongeveer de 60e straat. De wijken Greenwich Village, Soho, Chelsea, Tribeca, China Town, Little Italy, Meatpacking District e.d. liggen tussen Canal Street en 20e straat. Het Empire State Building op de 34e straat. Hou er rekening mee dat, grof genomen, vanaf de 14e straat naar beneden de straten niet meer kaarsrecht lopen. In dat zuidelijke puntje zijn de Nederlanders overigens hun nederzetting begonnen. Misschien dat het daarom zo krom loopt daar ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hey melis
alles goed??
ja nu gaat het er echt een keer van komen gaan met me ouders en me zusje

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 10:55:
Oh ja, hou er rekening mee dat bij de meeste hotels geen ontbijt zit. Is overigens ook helemaal niet nodig, want de diners zitten om de paar meter. De kamers zijn bijna allemaal klein in NYC hotels, maar dat moet je voor lief nemen. Je bent er ook alleen maar om te slapen.

dit had ik al in de gaten hihi

en ik zag ook geen transfer vliegveld naar hotel maar ik las je jou verhaald dat er taxi staan en shuttlebus!

oke ik ga nog ff verder zoeken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 09:53:
De tip is om de tax die al op de bon staat x2 te nemen en dat bij het totaalbedrag op te tellen.

Dat hoeft niet perse.. als je fooi maar hoger is dan de tax...

* aangepast...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 20:28:
als je fooi maar hoger is dan de fooi

huh? ;-)

Heb het geleerd van een vriend die in NYC woont, die doet dat zelf ook zo. Om zeker te weten dat je fooi hoog genoeg is (als het dus niet op de bon staat), dan neem je 2x de tax.

Je bon bestaat dus uit verschillende delen, o.a.:
- het bedrag van het eten en drinken
- de tax
- je fooi. Soms staat het op de bon (dan rekent men vaak 20 procent), maar meestal moet je het zelf optellen.

De normale (eigenlijk verplichte) fooi gaat vanaf zo'n 15%. Als je een goede service hebt gehad, geef je meer, bijvoorbeeld 20% of 25%

De tax is tussen de 8% en 9% en staat als een bedrag op je bon. Neem dat bedrag ongeveer keer twee, rond het een beetje af en je geeft altijd genoeg!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 23:59:
huh? ;-)

Fooi hoger dan de tax :P

oww oke... mij is altijd verteld hoger dan de tax haha.. maar hij zal het wel weten:P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 23:59:
Je bon bestaat dus uit verschillende delen, o.a.:

Ja klopt idd.. echt lol.. wij hadden ook 1x een bon met het bedrag van ons eten en drinken en tax.. toen zat er een klein, rond, rood stickertje op met: tip not included :lol: met de tekst dat 15% fooi gebruikelijk is.. dat stond onderstreept met een pijl naar die sticker :P zooo triest :P

Eigenlijk is dat best veel, 20%-25% :o een goede service krijg je nooit daar denk ik.. je zit nog niet eens en ze komen al met de vraag wat je wilt.. binnen 5 minuten is het er, ze pakken je bord al weg voordat je eten weg is, en zodra je je laatste hap hebt doorgeslikt ligt de bon al voor je (inclusief sticker:P).
Waarschuw beheerder
2 oktober ga ik voor 8 dagen naar NYC :)

Hotel Wolcott, om de hoek van 't Empire State Building..

Heerlijk, ben benieuwd!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S_hir op donderdag 12 maart 2009 om 10:54:
Hotel Wolcott

prima hotel! Je zal het vast leuk gaan vinden!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:31:
ja nu gaat het er echt een keer van komen gaan met me ouders en me zusje

Top! Heel de bende gaat zo ondertussen naar NYC ;-) Hoor het wel als je iets wilt weten!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:37:
prima hotel! Je zal het vast leuk gaan vinden!

Mooi! Had er inderdaad al goede dingen over gehoord..

Nog 7 maandjes wachten.. :/

Waarschuw beheerder
Leuk!! Ben jaloers :P ben net terug, maar wil nu al terug:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:39:
Top! Heel de bende gaat zo ondertussen naar NYC Hoor het wel als je iets wilt weten

komt goed idd.thanks alvast
Waarschuw beheerder
donateur
Hee wat leuk Maaike! Wanneer willen jullie gaan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 20:51:
zijn ook aan het kijken.
voor volgend jaar
ik vind het alleen echt moeilijk om een goed hotel te vinden en een redelijke prijs iemand tips??

Zus redelijke prijs??????

mensen iemand nog tips voor een luxe hotel!!

ik wil Luxe :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 20:19:
mensen iemand nog tips voor een luxe hotel!!

ik wil Luxe

Dan betaal je echt een berg geld, dat weet ik wel..
Voor een weekje in een 2* hotel betaal je al iets van 600-700 euro...
Laat staan een luxe hotel!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 12 maart 2009 om 20:21:
Dan betaal je echt een berg geld, dat weet ik wel..
Voor een weekje in een 2* hotel betaal je al iets van 600-700 euro...
Laat staan een luxe hotel!

we mogen mee

dus we moeten er van profiteren :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 20:31:
dus we moeten er van profiteren

Kan Sjakie geen 3e dochter gebruiken voor even O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 12 maart 2009 om 20:36:
Kan Sjakie geen 3e dochter gebruiken voor even

hij word er al gek van 2
vroeg hem namelijk of we dan ook business class gingen vliegen helaas was het antwoord :no:

hihihihi

Waarschuw beheerder
Ik zeg: minimaal het plaza, four seasons, ritz carlton of trump towers.. Aangezien geld niet uitmaakt, wanneer gaan we op jullie kosten ;-)

Geloof me, hotel is niet het belangrijkst. Een goed bed en schone douche, da's het belangrijkst. Je bent op't eind van de dag zó uitgeput dat het je echt niet uitmaakt al zou je hotelkamer kanariegeel zijn ;-) goede schoenen, die doen het m. Want lopen doe je véél en het tempo ligt iets hoger dan in nederland.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 20:45:
hij word er al gek van 2
vroeg hem namelijk of we dan ook business class gingen vliegen helaas was het antwoord :no:

:roflol: Ook flauw ;) Ach jullie mogen in ieder geval nog mee ;)

Ik vind dat we volgend jaar mee moeten naar Gran Canaria als ze weer gaan met zn allen O:)
Ons een beetje thuis laten he :[
En we zijn zo lief O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 12 maart 2009 om 20:55:
Ik vind dat we volgend jaar mee moeten naar Gran Canaria als ze weer gaan met zn allen
Ons een beetje thuis laten he

:) hihi

echt luxe hoeft idd ook niet je bent er toch niet vaak goed bed en goede douche is het belangrijkst idd!!
maar melissa dat booking.com is rechtstreeks boeken bij de hotels of niet ziet geen vliegreis bij toch??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 12 maart 2009 om 19:38:
Hee wat leuk Maaike! Wanneer willen jullie gaan?

ook in mei volgend jaar dus ben nu alvast aan het kijken kan niet vroeg genoeg hihi
hoor wel hoe het was!!
heb van melissa ook al zoveel verhalen gehoord dus het moet echt wel super zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:52:
dat booking.com is rechtstreeks boeken bij de hotels of niet ziet geen vliegreis bij toch??

Nee zit geen vliegreis bij :no:
Ik heb de vlucht via cheaptickets geboekt!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:53:
ook in mei volgend jaar dus ben nu alvast aan het kijken kan niet vroeg genoeg hihi

Ik ga in mei van dit jaar dus dan kan ik je tips geven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:52:
maar melissa dat booking.com is rechtstreeks boeken bij de hotels of niet ziet geen vliegreis bij toch??

Klopt idd. De eerste 2x heb ik daarom zelf bij een reisbureau geboekt. Net zo duur (in ons geval toen zelfs goedkoper), alleen heb je dan minder hotels om uit te kiezen. Maar aan de andere kant, ze regelen alles voor je. Was prima! Een vriendin van me werkt bij Cheap Tickets, dus heb het de laatste keer via haar geregeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 12 maart 2009 om 22:21:
Ik ga in mei van dit jaar dus dan kan ik je tips geven

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 10:50:
Klopt idd. De eerste 2x heb ik daarom zelf bij een reisbureau geboekt. Net zo duur (in ons geval toen zelfs goedkoper), alleen heb je dan minder hotels om uit te kiezen. Maar aan de andere kant, ze regelen alles voor je. Was prima! Een vriendin van me werkt bij Cheap Tickets, dus heb het de laatste keer via haar geregeld.

oke hebben idd gister op booking.com gekeken en nu nog meer keus
en jij vales zit je ook in een hotel?? of niet??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 11:28:
en jij vales zit je ook in een hotel?? of niet??

:no: Charlotte en ik logeren bij iemand die Charlotte kent, die woont in Manhattan (y)
Wij vonden hotels erg duur en toen kwam deze optie voorbij dus daar hoefden we niet zo lang over na te denken! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 09:53:
Da's een hotelfabriek, net als het Carter. Voor een paar dollar per nacht meer, heb je meteen een veel beter hotel.

in welk opzicht, ik zit namelijk ook in pensylvenia en stel aan een hotel voor een city trip maar 2 eisen, een goed bed en douche, en het liefst zo centraal mogelijk...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op vrijdag 13 maart 2009 om 11:38:
Charlotte en ik logeren bij iemand die Charlotte kent, die woont in Manhattan
Wij vonden hotels erg duur en toen kwam deze optie voorbij dus daar hoefden we niet zo lang over na te denken!

oke ja idd makkelijk toch!!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 12:32:
Da's een hotelfabriek, net als het Carter. Voor een paar dollar per nacht meer, heb je meteen een veel beter hotel.

in welk opzicht, ik zit namelijk ook in pensylvenia en stel aan een hotel voor een city trip maar 2 eisen, een goed bed en douche, en het liefst zo centraal mogelijk...

is maar net wat je zelf natuurlijk wilt.
wij willen wel een goed hotel mooie kamers schoon en goede bedden en goede douche

Waarschuw beheerder
een goed bed en douche,

Dat bedoel ik! Over het algemeen zijn die fabrieken slecht(er) onderhouden en niet helemaal schoon. Het is, denk ik, gewoon teveel voor ze om het goed bij te houden. Heb zelf eens de fout van het Carter gemaakt, met uitzicht op Times Square. Goedkoop maar never again! Het Carter is wel erger dan Pennsylvania hoor. Maar goed, als het tegenvalt: doen wat wij ook deden, gewoon blijven lachen ;-) Hebben 1x een nieuwe kamer gekregen, o.a. omdat de wc niet meer doortrok en de douchekop telkens van de muur afkwam. De douche was eventjes warm en daarna gewoon koud. Bedden waren krakkemikkig en hadden lakens van het ziekenhuis van even verderop (haha, hoe verzin je het). Kamers werden niet gestofzuigd enzo, dus altijd met slippertjes aan. En de verwarming stond dag en nacht op een graad of 25 (niet uit te zetten want vastgeroest). Maar, hoorde wel dat ze Pennsylvania aan het renoveren zijn, dus misschien is het nu beter! Dat was in 2006, dus er kan natuurlijk veel veranderd zijn..

en het liefst zo centraal mogelijk

Alles beneden de 55e straat is centraal. Het is maar net waar je vlakbij wilt zitten! Manhattan is niet zo groot, dus alles is óf beloopbaar óf je bent er in een paar minuten met de metro. Metroweekkaart kost ongeveer $25, dus da's geen probleem! Kan je 24/7 onbeperkt reizen! Metro's aan de ene kant van de straat gaan uptown en aan de andere kant van de straat downtown. Heel simpel systeem
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en wat zijn jullie tip om daar echt te gaan bezichtigen?? wat meestal niet zo standaard is maar wel leuk

Waarschuw beheerder
donateur
ok thnxz melissa voor je info, meestal (dit keer dus ook) check ik op zoover en vakantiereiswijzer de recenties over de hotels en over het algemeen komt het pensylvenia er wel goed uit (zoover: 7,3 en vakantiereiswijzer: 7,1).
Waarschuw beheerder
Iemand nog bruikbare tips voor een city tripje naar New York?
laatste aanpassing