3 volgers · 11697x bekeken
- Ground Zero: Heeft op mij heel wat indruk achter gelaten.
Heel vreemd maar ik vond het niks bijzonders. Het deed me weinig omdat het al gewoon weer zo een bouwput is .
Die memorial daarintegen was wel indrukwekkend .
Wat ik heel indrukwekkend vond was 'Ellis Island'
die geschiedenis daarachter is pas echt interessant
laatste aanpassing
Ground Zero: Heeft op mij heel wat indruk achter gelaten.
Wat ook een tip is die niet iedereen weet: Ga het kerkje in vlakbij Ground Zero. In dit kerkje werd na de aanslag heel veel logistiek geregeld en kregen de hulpverleners, die natuurlijk 24/7 bezig waren, een maaltijd enzo. Staat vol met foto's van slachtoffers en gedenkmonumentjes. Indrukwekkend om te zien!
Oja, als je Ground Zero wat ''hoger'' wil bekijken, moet je de loopbrug nemen en binnengaan bij het World Financial Centre; hier heb je een beter uitzicht over Ground Zero. Indrukwekkend
Over het algemeen wel hysterisch volk
Echt he! De mensen zijn behoorlijk overdreven, alleen hun taalgebruik al! En óf ze hebben een slechte smaak, óf een slechte plastisch chirurg, jezus wat heb ik veel mislukte hoofden gezien zeg!!
omdat het al gewoon weer zo een bouwput is
Ik vond het museum ook veel indrukwekkender dan de bouwput zelf. Wat me wel opviel is dat de Twin Towers nog best een stukje in Manhattan lagen, helemaal niet zo tegen de rand.. Mja ze staken natuurlijk boven de rest uit..
Ik had wel zo'n *slik* momentje toen ik daar was, van JEZUS wat moet dit een paniek en een chaos zijn geweest!
Echt he! De mensen zijn behoorlijk overdreven, alleen hun taalgebruik al! En óf ze hebben een slechte smaak, óf een slechte plastisch chirurg, jezus wat heb ik veel mislukte hoofden gezien zeg!!
Moet je eens geintjes over hun land/politiek maken
Sprak toen een paar Amerikanen en die hadden het over de waardes van hun huis. Hun huis was wel $120.000,-. Ik meteen: Oh dat is €1,-
een stukje over Flushing, de wijk vlakbij JFK Airport.
nope,.. ander vliegveld,.. La Guardia
Flushing is een wijk in het stadsdeel Queens van New York.
Flushing is een bloeiende woon- en handelszone met Taiwanese, Chinese en Koreaanse gemeenschappen (zie Chinatown en Koreatown). 55% van de inwoners zijn Aziatische Amerikanen en hiermee omvat Flushing de grootste Chinese gemeenschap in New York Metropolitan Area en overtroeft ze zelf Chinatown op Manhattan. Daarnaast leven er in Flushing Hispanics, Afro-Amerikanen en Zuidoost-Aziaten (vooral de Filipijns-Amerikaanse gemeenschap is significant).
Bekend is het park Flushing Meadows, waar de US Open wordt gehouden in het USTA Billie Jean King National Tennis Center. Flushing is met het Citi Field stadion tevens de thuisbasis van honkbalclub de New York Mets.
Moet je eens geintjes over hun land/politiek makenKun je lachen
Sprak toen een paar Amerikanen en die hadden het over de waardes van hun huis. Hun huis was wel $120.000,-. Ik meteen: Oh dat is €1,-Nou, vonden ze niet zo leuk
Religie ligt bij hun nog gevoeliger..
zeg maar tegen ze dat je atheist bent. dan krijg je leuke gezichten te zien
en ook nog vragen wat mijn ouders ervan vinden
Ja is ook zo maar dat voel ik dan juist niet . Heel stom
als ik al die filmpjes bekijk van die aanslag dan voel ik wel kippevel enzo .
De jaren vlak na de aanslag was er ook een volledige fotoreportage en tijdslijn te zien bij de metro-ingang van het WTC. En beneden hingen dan schilderijen van kinderen enzo. Dat was erg indrukwekkend. Nu kun je nog wel naar de Fire Department vlak naast ground zero. Zij zijn een heleboel collega's verloren en hebben dus ook allerlei gedenktekens enzo. Daarnaast is trouwens de ingang naar de tentoonstelling/het museum over 9/11. Je kan daar ook naar boven om uitzicht te hebben over de bouwplaats. Al is er nu niet zo heel veel meer te zien boven de grond.
In het politiemuseum heb je er trouwens ook een tentoonstelling over. Ook wel een grappig museum btw. Met allerlei wapens van mafiosi enzo.
Heb nog echte mafia gezien in Little Italy
In Brooklyn heb je er ook een hele zooi.
Little Italy wordt langzaamaan overgenomen door de Aziaten en dreigt een verlengde te worden van Chinatown.
laatste aanpassing
ben net weer terug, hier wat tips:
Restaurants:
- Ono (in Gansevoort Hotel) heerlijke sushi en delicious chocolate miso cake (echt een aanrader), 18, 9th Ave (at 13th Street);
- Spice Market, asian fusion, in meatpacking district, heel cool, 403 West 13th Street, at 9th Avenue;
- BLT burger, echte Amerikaanse hamburgers in een NYC sfeer, 470 Sixth Avenue;
- Quality Meats, goede steaks, 57 West 58th Street,
- The Diner, echte Amerikaanse Diner, in een coole omgeving, Meatpacking, 44 9th Ave. at W 14th;
- Tao, asian fusion, 52 East 58th Street;
- Blue Fin, handige locatie op Times Square, 1567 Broadwayat 47th St.;
- Lekker Italiaans bij Sarafina in Dream Hotel;
- Lekker lunchen bij Balthazar in Soho, 80 Spring Street in Soho;
- Simpel ontbijten bij Europa Cafe, zitten door de hele stad);
Drinken:
- Dakteras (Penthouse level) in Gansevoort hotel;
- Spice Market souterrain;
- Bar van Ono;
- Bars bij W hotels;
- Bar in Dream hotel met panorama uitzicht;
- Meatpacking district is een leuke plek ’s avonds, heel bruisend, vol met leuke bars;
Clubs:
- Lotus, 409 West 14th Street;
- PM Lounge, 50 Gansevoort Street NY;
- Marquee, 289 10th Avenue;
- Pink Elephant, 527 West 27th Street;
Shoppen:
- Abercrombie & Fitch, 5th Avenue en 199 Water Street
- Soho: Prince St, Spring St, West Broadway, Elizabeth St, eigenlijk is alles leuk in Soho;
- Saks Fifth Avenue;
- Fifth Avenue;
- Madison Avenue;
- Barney’s;
- Bloomingdales;
Restaurants:
- Ono (in Gansevoort Hotel) heerlijke sushi en delicious chocolate miso cake (echt een aanrader), 18, 9th Ave (at 13th Street);
- Spice Market, asian fusion, in meatpacking district, heel cool, 403 West 13th Street, at 9th Avenue;
- BLT burger, echte Amerikaanse hamburgers in een NYC sfeer, 470 Sixth Avenue;
- Quality Meats, goede steaks, 57 West 58th Street,
- The Diner, echte Amerikaanse Diner, in een coole omgeving, Meatpacking, 44 9th Ave. at W 14th;
- Tao, asian fusion, 52 East 58th Street;
- Blue Fin, handige locatie op Times Square, 1567 Broadwayat 47th St.;
- Lekker Italiaans bij Sarafina in Dream Hotel;
- Lekker lunchen bij Balthazar in Soho, 80 Spring Street in Soho;
- Simpel ontbijten bij Europa Cafe, zitten door de hele stad);
Drinken:
- Dakteras (Penthouse level) in Gansevoort hotel;
- Spice Market souterrain;
- Bar van Ono;
- Bars bij W hotels;
- Bar in Dream hotel met panorama uitzicht;
- Meatpacking district is een leuke plek ’s avonds, heel bruisend, vol met leuke bars;
Clubs:
- Lotus, 409 West 14th Street;
- PM Lounge, 50 Gansevoort Street NY;
- Marquee, 289 10th Avenue;
- Pink Elephant, 527 West 27th Street;
Shoppen:
- Abercrombie & Fitch, 5th Avenue en 199 Water Street
- Soho: Prince St, Spring St, West Broadway, Elizabeth St, eigenlijk is alles leuk in Soho;
- Saks Fifth Avenue;
- Fifth Avenue;
- Madison Avenue;
- Barney’s;
- Bloomingdales;
Eind mei ga ik
Ook die staat bijna gepland
AANRADER: Als je wat langer naar New York gaat, huur een auto voor een paar dagen en rijd naar Niagara. EN als je daar dan toch bent even een dagje Toronto erbij
Wat een ervaring was dat
AANRADER: Als je wat langer naar New York gaat, huur een auto voor een paar dagen en rijd naar Niagara. EN als je daar dan toch bent even een dagje Toronto erbij
Wat een ervaring was dat
Mja ook geweest!
Toronto vond ik echt een superstad! Niagara ook vet om te zien natuurlijk. Dat dorp is echter afschuwelijk lelijk
he melissa hoe vaak ben je nu al geweest
Hihi, dit wordt de 4e keer in 5 jaar
Ga ook een dagje naar Washington of Philly dit keer. Weer eens wat nieuws.
Ik wil ook!
haha, volgend jaar weer hè! Waar ging je ook alweer allemaal heen dit jaar?
laatste aanpassing
Toronto vond ik echt een superstad!
Toffe stad ja. Helaas niet al te lang geweest. Uiteraard wel CN Tower en Skydome ff meegepakt.
Ja, zit te kijken voor die heli vlucht, maar welke is nou aan te raden?
Heliny.. www.heliny.com dat is echt een zwaar luxe heli
Wij hadden de Ultimate tour van $199,-
laatste aanpassing
Is 20 minuten ofzo?
En dan ook echt boven de Big Apple? Of naar Liberty Island en dan weer terug?
Inderdaad..
New York is wel tof om een x gezien te hebben. Zou overigens niet zo snel terug gaan.
Inderdaad.. je vliegt aan de linkerkant van NY over de Hudson River.. tot de George Washington Bridge.. dan weer terug en dan ga je langs het vrijheidsbeeld..
Best netjes nog.
Voor simpele meisjes is het wel een aanrader inderdaad.
Inderdaad..je vliegt aan de linkerkant van NY over de Hudson River.. tot de George Washington Bridge.. dan weer terug en dan ga je langs het vrijheidsbeeld
..
huh.. wij hadden exact de zelfde heli maar die van ons ging helemaal over Central Park. hadden ook een toffe piloot
Toronto vond ik echt een superstad!
Idd, heb me er prima vermaakt. Staat nog op mn lijstje om nog eens naar terug te gaan.
OT: begin mei eerst maar weer mn jaarlijkse uistapje naar NYC doen
Idd, heb me er prima vermaakt. Staat nog op mn lijstje om nog eens naar terug te gaan.
OT: begin mei eerst maar weer mn jaarlijkse uistapje naar NYC doen
Toronto heeft een beetje van beiden; het heeft het grootse van een metropool (hoogbouw, hele grote winkelcentra), maar het is daarnaast allemaal heel relaxt. Geen megadrukte of opgefokte mensen. En Canadezen zijn gewoon een leuker volk dan Amerikanen.
En Canadezen zijn gewoon een leuker volk dan Amerikanen.
+ 1.
kijk dit dan 
altijd meekijken op Time square
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=lennon_hd
altijd meekijken op Time square
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=lennon_hd
Wat ook een tip is die niet iedereen weet: Ga het kerkje in vlakbij Ground Zero. In dit kerkje werd na de aanslag heel veel logistiek geregeld en kregen de hulpverleners, die natuurlijk 24/7 bezig waren, een maaltijd enzo. Staat vol met foto's van slachtoffers en gedenkmonumentjes. Indrukwekkend om te zien!
Oja, als je Ground Zero wat ''hoger'' wil bekijken, moet je de loopbrug nemen en binnengaan bij het World Financial Centre; hier heb je een beter uitzicht over Ground Zero. Indrukwekkend
Is dat dat kerkje waar dat kruis opzat gemaakt van de overblijfselen van WTC??
Die loopbrug ben ik nog overheen gelopen, maar je zag alsnog vrijwel niets..
Moet ook eerlijk toegeven dat ik het niet zo heeel indrukwekkend vond..
Ook leuk is als je dagje goed wilt shoppen maar toch ff wat anders wilt zien als ny, is om naar die outlet uurtje buiten ny te gaan..
Weet alleen ff niet meer hoe het heet??
laatste aanpassing

![[img width=550 height=366]http://www.patentdocs.net/photos/uncategorized/2007/12/14/new_york_skyline_day_2.jpg[/img]](http://www.patentdocs.net/photos/uncategorized/2007/12/14/new_york_skyline_day_2.jpg)