Partyflock

Forumonderwerp · 1009742

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Gisterenavond zat ik lekker tv te kijken, toen opeens alletwee mijn katten naar binnen stormden met dikke staarten. Er zat een hond in mijn tuin! Ik heb de hond weer naar zijn baasje gestuurt en mijn mannetjes gekalmeerd.

Tot ik een paar uur later erachter kwam dat mijn witte kat een wond heeft aan zijn voorpoot. Ik heb de wond schoongemaakt met uitgekookt water en ga vanmiddag na mijn werk gelijk naar de dierenarts.

Nou vraag ik me eigenlijk af: zou ik de eigenaar van de hond moeten vragen bij te dragen voor de kosten van de dierenarts?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:
, katten zitten graag buiten, kennen ze lekker spelen, als ze naar binnen willen laten ze dat echt wel weten,

honden ook.

wat een domme beredenatie!!!

niets doms aan, je schaft een kat aan en gooit hem naar buiten, ze komen alleen binnen als ze willen eten. wat heb je dan aan een kat

Waarschuw beheerder
beredenatie

dom

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 17:16:
ze komen alleen binnen als ze willen eten. wat heb je dan aan een kat

scheer jij altijd iedereen over 1 kam?

Waarschuw beheerder
donateur
uhm, katten zitten graag buiten, kennen ze lekker spelen,

Mijn hond ook, maar daar heeft niemand last van, schijt niet in andermans tuin :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:
Mijn hond ook, maar daar heeft niemand last van, schijt niet in andermans tuin :(

volgens mij was hondepoep best een groot probleem, kattendrollen eten de honden toch graag op :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:19:
volgens mij was hondepoep best een groot probleem,

Dat zal best wel meevallen hoor, wordt tegenwoordig heel terecht bekeurd als je je hond laat schijten waar het niet mag, en er zijn gelukkig veel mensen die het netjes opruimen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 8 mei 2008 om 15:48:
Toch vindt zij ook dat ik hen wel even aan moet spreken...

Dat zal ik dan ook maar doen...

En ontvangen met open armen? En een envelopje met geld voor de gemaakte kosten?

Waarschuw beheerder
Als jouw katten in eigen tuin waren en die hond niet aanvielen en de hondeneigenaar reageert afwijzend, zou ik mooi aangifte doen. Hij moet zijn hond bij zich houden. Als jouw kat buiten je tuin was en zelf die hond aanviel dan ben je zelf verantwoordelijk voor die kosten (vind ik).

Waarschuw beheerder
bij mij is het andersom, mn kat vind onze hond wel lief en andersom ook wel, beetje te lief.... 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:28:
En ontvangen met open armen? En een envelopje met geld voor de gemaakte kosten?

Ze kunnen het toch allicht aanhoren? Of is dat een beetje teveel gevraagd?

Nogmaals: de katten waren in MIJN tuin en tevens die hond:s. Aangifte doen vind ik te veel van het goede...

En HOLLAND; duidelijk dat jij niet van katten houdt, maar wat jij hier allemaal verkondigt is bij mij absoluut geen sprake van. Ik heb ook niet zoveel op met honden, maar dit betekent niet dat ik zo fel van leer trek tegen hondenliefhebbers. Niks mis mee om wat nuanceringen aan te brengen, denk je niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 8 mei 2008 om 18:06:
duidelijk dat jij niet van katten houdt

ik vind katten leuke beesten, maar die horen niet buiten te lopen, dan kan ik m,n honden ook gewoon naar buiten gooien, komen wel weer terug als ze honger hebben.
pcies hetzelfde
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:
Mijn hond ook, maar daar heeft niemand last van, schijt niet in andermans tuin

pcies
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 18:18:
pcies hetzelfde

Hoe kan dat precies hetzelfde zijn wanneer je het over twee verschillende soorten dieren hebt? Dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken, totaal geen vergelijkingsmateriaal dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 8 mei 2008 om 18:20:
Hoe kan dat precies hetzelfde zijn wanneer je het over twee verschillende soorten dieren hebt?

het gaat erom dat jij wil dat die ander moet betalen aan de kosten, maar als beide dieren los zijn is dat niet alleen de hond schuld, dus vind ik dat je niet kan gaan zeiken bij die mensen om de kosten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 18:27:
het gaat erom dat jij wil dat die ander moet betalen aan de kosten, maar als beide dieren los zijn is dat niet alleen de hond schuld, dus vind ik dat je niet kan gaan zeiken bij die mensen om de kosten.

Misschien moet je eens leren GOED te lezen en niet dingen erbij betrekken die er totaal niet toe doen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 8 mei 2008 om 08:01:
Nou vraag ik me eigenlijk af: zou ik de eigenaar van de hond moeten vragen bij te dragen voor de kosten van de dierenarts?

:yes: De hond was in de tuin van jou, en hier is de baas van de hond verantwoordelijk voor, ik zou zeer zeker de kosten gaan verhalen, of je het uiteindelijk krijgt dat weet je niet, maar ik zou het wel proberen ;)
Waarschuw beheerder
katten zijn tering beesten, :boks: voor hongs

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb er iemand een filmpje van dit verschrikkelijke onrecht?

Uitspraak van M0L op donderdag 8 mei 2008 om 19:24:
:boks: voor hongs

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je kat is toch in jouwn tuin aangevallen? En het lijkt me sterk dat je tuin een losloop gebied is voor honden? Dus, ze zijn aansprakelijk. Je kan het via hun WA verhalen (als het goed is)

En wat een BS over je katten bij je houden, nu hebben wij 2 binnen katten die niet verder dan de tuin komen.
Maar ik heb toch echt veel meer last van hondenschijt dat OVERAL ligt, bah! Snap niet wat er zo moeilijk aan is om die schijt op te ruimen, katten begraven het meestal nog en dan stinkt het ook niet zo. Helemaal met dit weer, je moet met je neus dicht langs die honden uitlaat plekken *kots*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op donderdag 8 mei 2008 om 20:06:
En wat een BS over je katten bij je houden, nu hebben wij 2 binnen katten die niet verder dan de tuin komen.
Maar ik heb toch echt veel meer last van hondenschijt dat OVERAL ligt, bah! Snap niet wat er zo moeilijk aan is om die schijt op te ruimen, katten begraven het meestal nog en dan stinkt het ook niet zo. Helemaal met dit weer, je moet met je neus dicht langs die honden uitlaat plekken *kots*

dit is een beetje kolder he
ik heb 3 katten en een hond gehad
mijn katten waren (ze zijn inmiddels dood) huiskatten en kwamen niet buiten
de poep van de hond ruimde ik altijd op

weet je waar ik de meeste last van had? de stront van de k*tkatten van mijn buren, want die scheten bij mij in de tuin. Niet alle katten begraven het en het stinkt wel...........en kattepies in je tuin bij warmweer....................geweldig :no:

*edit*
en om terug te komen op het Topicbericht:
Die hond mag niet bij jou in de tuin komen, een hond dient altijd aangelijnt te zijn (behalve in losloopgebieden) dus je kunt die mensen aansprakelijk stellen voor de volledige kosten ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk als je de poep netjes opruimt (Y) Als alles goed gaat hebben wij over een half jaar ook een hond en ik ben van plan om het netjes op te ruimen.
En ja van schijtende katten hebben wij ook last van, in de achtertuin niet want die wordt bewaakt :[
Maar in de voortuin (grint) wel... Maar daar hebben we al maatregelen tegen genomen. Bij ons werkt(e) koffie (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op donderdag 8 mei 2008 om 20:15:
Bij ons werkt(e) koffie

koffie of koffiedrab?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op donderdag 8 mei 2008 om 20:15:
Bij ons werkt(e) koffie

satee prikkers in de grond steken tussen de struiken (alleen als die nat worden dan hebben ze geen nut meer..........dus plastic mikado :D ) en zo zijn nog meer huis/tuin en keuken lapmiddelen want ze werken allemaal maar tijdelijk............zelfs kattenschrik werkt tijdelijk.
De katten wenne aan een geur of andere dingen en weten ze weer te omzeilen
katten zijn niet dom ;)

overigens..........vraag maar aan je dieren arts........de katten die wij kennen zijn dik te vreden als huiskat ;) er is niets mis mee....ze hoeven niet naar buiten
En voor die genen die denkt.........het is "tegen hun natuur" .......nee hoor, dan hadden ze in het wild moeten blijven leven ;)

mensen zijn gemakzuchtig als het op katten aankomt ;) ik heb een huisdier..............maar schop hem overdag naar buiten ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijgertjuh** op donderdag 8 mei 2008 om 20:11:

Tsjah jij hebt dan binnekatten maar wij kunnen JUIST dat kattenschijt van BUITEN katten van de buren opruimen.
Als iedereen nou gewoon BINNENkatten had was et probleem opgeslost:D
Wij moeten onze hond ook aanlijnen dus ja, maja deze meneer was idd wel fout.
Dus msichien kun je het verhalen op die persoon.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 21:54:
Tsjah jij hebt dan binnekatten maar wij kunnen JUIST dat kattenschijt van BUITEN katten van de buren opruimen

zeg ik :D gamma :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 12:30:
mijn god zeg ben je nu zo lomp of doe je alsof.

wie denk jij wel niet dat je bent dat jij zo tegen mij praat ( nouja typt je zal wel zo'n miereneuker zijn) en als je echt wil dat je dier veilig is in je eigen tuin zorg je dat die van alle kanten afgesloten is
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 12:30:
Feit is dat die hond losliep en dat mag gewoon niet.

en jij woont in diezelfde straat als ts? honden hoeven namelijk niet altijd aangelijnt te zijn! Op de plekken waar staat aangegeven dat ze los mogen mag dat en misschien is dat haar straat wel!

Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 16:14:
nee, moet jij je katten maar niet naar buiten laten, mss beetje eigen schuld.
altijd lekker makkelijk om ze naar buiten te gooien, en dan gaan janken als er iets met ze gebeurd

de kat was in haar eigen tuin die naar eigen zeggen afgesloten was maar waar toch honden naar binnen kunnen en beplanting is geen afsluiting voor de mensen die dat niet snappen

Waarschuw beheerder
Onze kat was altijd een flat gewend en kan nu ineens een tuintje in en vindt het heerlijk. Gelukkig kan hij de tuin niet uit want hij zou het niet overleven in de boze buitenwereld. Er komen gelukkig bijna nooit vreemde katten in onze tuin.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Enne, hoe werd er gereageerd?
Waarschuw beheerder

Als het goed is zijn ze verzekerd en worden alle kosten dus vergoed.

Mijn eerste staff (die overigens wel aangelijnd was) is ook ooit een kat aangevallen, ik ben zelf naar de eigenaar gegaan dat is het minste wat je kan doen als goede eigenaar!! Alles was via de verzekering zo geregeld.. dus geen kwaaie koppen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ja waarom niet? Het is tenslote zijn hond in jouw tuin :yes:
Waarschuw beheerder
zou ik de eigenaar van de hond moeten vragen bij te dragen voor de kosten van de dierenarts?

nee gewoon die hond schoppen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op zaterdag 24 mei 2008 om 12:44:
nee gewoon die hond schoppen (Y)

Ik zal jou eens een trap verkopen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Wat voor verwonding had je kat aan zijn poot?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op zondag 25 mei 2008 om 21:27:

ze reageert toch niet meer. Aandacht trekken: eerst een topic openen en dan niet meer reageren :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
ik reageer idd niet op bs over of honden of katten beter zijn en wie de aanstichter zou zijn van het incident:no:. Jij staat wel erg snel klaar met je oordeel, is het niet? Daarnaast heb ik ook nog een leven, dus ik ga niet de hele dag topics nakijken(F).
Uitspraak van Nathalja(L) op zondag 25 mei 2008 om 21:27:

een duidelijke beet. gelukkig is het nu al bijna dicht, hoewel er nog geen haar groeit. Komt er uberhaupt nog wel haar op terug?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op maandag 26 mei 2008 om 15:49:
Jij staat wel erg snel klaar met je oordeel, is het niet? Daarnaast heb ik ook nog een leven, dus ik ga niet de hele dag topics nakijken

het is wel gelukt om je uit je tent te lokken. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 mei 2008 om 15:58:
het is wel gelukt om je uit je tent te lokken.

Sorry:$.

Waarschuw beheerder
Maareh, ben je nog naar die eigenaar gegaan of heb je het voorbij laten gaan? Nieuwsgierig :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 mei 2008 om 23:00:
reh, ben je nog naar die eigenaar gegaan of heb je het voorbij laten gaan? Nieuwsgierig

Ik heb het lef niet echt:$. Bovendien vind ik er nu al te veel tijd voorbij gegaan om er alsnog achteraan te gaan. Ik hou het alleen wel in de gaten en wanneer ik zie dat hij zijn hond hier achter los laat (ik heb namelijk ook nog een veldje achter de tuin), zal ik hem erop aan spreken dat het geen losloopgebied is. Ik heb het idee dat het dan ook wat adequater is om te reageren, want dan kan je hem op dat moment op dat specifieke gedrag aanspreken, snap je wat ik bedoel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op maandag 26 mei 2008 om 23:06:
snap je wat ik bedoel?

:yes: succes met aanspreken ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AngelDoll op maandag 26 mei 2008 om 23:06:
Ik heb het idee dat het dan ook wat adequater is om te reageren, want dan kan je hem op dat moment op dat specifieke gedrag aanspreken, snap je wat ik bedoel?

:yes: Kun je hem ook nog op het feit dat het mis gegaan is wijzen, als het het netjes wil afhandelen zal hij misschien alsnog de schade vergoeden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

eyz wat heeft die eigenaar met die hond te maken

je moet die hond om geld vragen maar volgens mij is ie skir

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 12:06:
was het gekke hong?

Waarschuw beheerder
Ik ben van mening hong dood, eigenaar dood,

2 kijven 2 schuld.

Waarschuw beheerder
donateur
dat zei jij ja
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 16:16:
was het gekke hong?

no mang dan had die kat niet meer geleefd..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 17:16:
niets doms aan, je schaft een kat aan en gooit hem naar buiten, ze komen alleen binnen als ze willen eten. wat heb je dan aan een kat

Ieder voor zich toch? niet iedereen heeft zoveel tijd voor een hond.

Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 18:18:
, maar die horen niet buiten te lopen, dan kan ik m,n honden ook gewoon naar buiten gooien, komen wel weer terug als ze honger hebben.
pcies hetzelfde

katten mogen gewoon buiten lopen hoor..dit is echt appels met peren vergelijken..en net als wat je net zegt.. honden zijn anders als katten..
Uitspraak van HOLLAND op donderdag 8 mei 2008 om 18:27:

Honden MOETEN worden aangelijnt.. katten niet.. dus snap niet waar je je druk om maakt..
Mijn hond bijt andere honden en als die niet aangelijnt zijn en naar hem toe komen kunnen ze zeiken wat ze willen maar ze krijgen geen cent..ben ik ook niet toe verplicht..
Maar als mijn hond los zou lopen en een andere hond zou bijten.. dan ben ik gewoon schuldig klaar.. maar ja sommige mensen schijnen een beetje moeite te hebben met schuld erkennen..
Waarschuw beheerder

beetje stom van je om je katten buiten te laten lopen savonds :S