Partyflock

Forumonderwerp · 1002161
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 19 maart 2008, looptijd van 6500.3 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

iemand helpen als hij word lastiggevallen

8572%
3. ligt aan de situatie
2521%
1. ik loop erop af en sus de boel
87%
2. ik loop door en doe net ofdat er niks gebeurt is

ik liep net door de stad met een maat van mij en opeens zie ik in mijn ooghoeken een paar jongens op een man af rennen...

de situatie was als volgt:

3 jongens van ongeveer 16 jaar liepen door de stad waarbij 1 van de jongens het petje afpakte van zijn vriend.
deze jongen die vervolgens de pet had ,zetten hem op een man zijn hoofd die naast hun liep....

vervolgens gooit de man de pet op de grond en loopt op de jongen af die de pet op de man zijn hoofd zette...
na een paar woorden gewisseld te hebben komen de vrienden van de jongen naar de man toe gelopen en schelden hem uit voor oude zak en schoppen de man tegen het been.

TOEN ik dit zag dacht ik aan 2 dingen:

1. ik loop erop af en help de man
2. of ik doe niks en loop door of dat er niks aan de hand was..

natuurlijk heb ik voor optie 1 gekozen en loop met mijn maat naar het groepje jongens toe die de man bedreigen/mishandelen
nadat ik de jongens even had aangesproken en zeggen dat ze eens een oude man met respect moeten behandelen liepen ze vervolgens weg..

wat zouden julie doen ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gewoon meteen rammen, aanval is de beste verdediging!

Waarschuw beheerder
ligt eraan...je kan wel heel dapper zegge dat je er altijd op afgaat maar denk dat je in 80% van de gevallen de situatie eerst ff bekijkt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mijn Sleutel :jaja: op woensdag 19 maart 2008 om 16:48:
wat zouden julie doen ?

Doet me denken aan een situatie vorig jaar. Fietste er de hele tijd van die marrokaantjes langs gingen ze dingen roepen en bij ons opt erf staan. Was een oude man aant hardlopen en die gingen ze uitschelden. Toen zaten ze onderling te overleggen dat als die kerel nog een keer langs zou lopen ze hem zouden neerhalen. Ondertussen riepen ze nog van alles, toen opeens gooide een van die apen een lolly tegen mijn raam. Ik was echt pissig naar beneden gestormd en rennen dat ze deden, stonden ze aan de overkant te roepe vieze witte kankerhoer dit en dat. Dus ik ja je moeder, maar dan een zwarte! Kwamen ze dr aangelopen, ik bang (waren dr stuk of 5 van gemiddeld 16 jaar.) Hoor ik opeens achter me: "Durf met een van die poten op ons erf te staan en jullie hebben een groot probleem." toen mompelde ze nog wat en weg waren ze.

Ik was toch mooi blij dat m'n pa kwam helpen (wel vanzelfsprekend eigenlijk). Maar als ik zelf een situatie zou zien/meemaken waarin iemand onnodig mishandelt zou worden, dan zou ik doen wat ik er op dat moment aan kan doen.

Waarschuw beheerder
Hard huilen en naar mama rennen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 maart 2008 om 17:16:
Ja, maar feit blijft dat als WEL iedereen voor onbekenden zou op komen, er niet eens zovaak ruzie zou zijn.

Ook niet op station Heerle

ja dit vind ik dus een sp argument. beetje wat roepen in het wilde weg en zeggen ALS dit dat zus zo. kom op man. er is gewoon veel geweld op straat en daar ga ik me echt niet mee bemoeien
Waarschuw beheerder
hangt van de situatie af

Waarschuw beheerder
Ik doe me voor als wedkantoor en als iedereen heeft ingezet en de ruzie is voorbij ben ik al met het geld pleite jwz b)
Waarschuw beheerder
whaha ik laat die ene eerst ze ding doen en dan pak ik de geld van die gene die gepakt is :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mijn Sleutel :jaja: op woensdag 19 maart 2008 om 16:48:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "4. Als ie aan de winnende hand is help ik, als ie de tering word geschopt loop ik door"

B)