Partyflock
 

Cosmic Gate - Sign of the Times

door , gepubliceerd op , waardering: 62/100
Genre: trance
trance
In mijn herinnering is het een jaar of acht geleden, zo rond 2001. Ik had net de nieuwe Recorded-cd van Johan Gielen gekocht en zat op mijn kamertje te genieten van wat één van mijn beste aankopen van dat jaar zou blijken. Ik was al behoorlijk trance-minded, maar echt veel wist ik er eigenlijk nog niet van. Er waren al wat kippenvelmomentjes de revue gepasseerd, zoals tijdens mijn ontdekking van Dumonde’s ‘Never Look Back’. Stiekem hoopte ik dat er nog zo’n soort nummer op de cd te vinden zou zijn, een hoop die door Gielen persoonlijk werd beloond. Wat voor díe tijd een waanzinnig harde bass was, knalde uit mijn speakers, gevolgd door een schitterende break waarin je oceaangeluiden hoorde op de achtergrond. En toen, een stem: “How fucking wonderful it is to watch a big ball of fire MELT TO THE OCEAN”. Kleine Charly werd gek en was verliefd geworden op hardtrance, niet alleen door Gielen, maar met name door twee Duitsers die onder de naam Cosmic Gate produceerden.

Het is 2009 en er is veel veranderd in de trancewereld. Hardtrance is zo goed als verdwenen en vervangen door de hedendaagse hardstyle of het wat progressievere techtrance, maar Claus Terhoeven en Stefan Bossems zijn nog steeds aanwezig als Cosmic Gate. Na hun eerste artiestenalbum getiteld ‘Earth Mover’ uit 2006, heeft Black Hole onlangs het nieuwe album van de heren uitgebracht. ‘Sign of the Times’ laat horen dat ze nog steeds hun kunstje als geen ander beheersen, want destijds waren ze al vooruitstrevend als het ging om hoe hun tracks klonken. Anno 2009 is dat nog steeds zo, alles klinkt heerlijk vol en warm, maar van de rest waar Cosmic Gate voor stond, is weinig over. Het was al te horen in de platen die de afgelopen drie jaar zijn verschenen, maar dit album bevestigt het. De twee hardtrancehelden van weleer gaan vooral voor het populaire radiotrance-genre, een trend die min of meer door Tiësto en Armin is ingezet. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prachtige tracks zijn, er zit er niet één tussen waarvan ik zeg: “Dat was niet nodig geweest.” Er is veel samengewerkt met vocalisten als Tiff Lacey en Tommy Clint en dat pakt soms verbluffend mooi uit. Luister maar naar nummers als ‘Under Your Spell’, ‘Not Enough Time’ en ‘Body of Conflict’, stuk voor stuk platen waarbij je heerlijk kunt wegdromen en je gedachten de vrije loop kunt laten.

MAAR… ik mis het echte Cosmic Gate-gevoel. Als je kritisch luistert, hoor je een album dat mikt op airplay, overigens zonder dat het cheesy en te commercieel wordt. In de tijd dat ze nog als 'commercieel' bestempeld werden en dus met clips en cd-singles de markt veroverden, vond ik ze niet zo met de hype meelopen als nu het geval is. En dat is jammer. Als je bijvoorbeeld luistert naar ‘Only Time’, een samenwerking met Tommy Clint, hoor je een bijna directe kopie van ‘Tiësto & Christian Burns – In The Dark’ en ‘Armin van Buuren feat. Chris Jones - Going Wrong’. Dezelfde sound, dezelfde vreselijke echo op de vocalen, dezelfde feeling.

Ik wil absoluut niet insinueren dat ze de sound van vroeger weer op zouden moeten pakken, dat zou niet realistisch zijn. Maar ik hoop wel dat ze bij hun volgende album rebelser durven te zijn, op dezelfde manier waarop ze ook ooit de softe trance ballen hebben gegeven met pompende sounds en hun geheel eigen stijl van produceren. Ik vind het onnodig om dit album een onvoldoende te geven met als reden dat ik niet terughoor wat de sympathieke Duitsers ooit zo goed konden, daarvoor verdienen ze gewoonweg teveel respect en daarvoor klinkt de cd gewoon te lekker, maar ik mis er te veel aan om het de hemel in te prijzen zoals wellicht andere tranceliefhebbers wel zouden doen.

Voor de mensen die van lekkere trancy cd’s houden: koop dit album, je krijgt er geen spijt van. Voor de mensen die, net als ik, vroeger hebben staan springen op ‘Fire Wire’, ‘Exploration Of Space’, ‘The Truth’ en natuurlijk ‘Melt To The Ocean’: skip dit cd’tje, want je krijgt enorm veel heimwee naar hun originele sound. Wie weet heet de cd daarom 'Sign of the Times'.

Score: 62/100


www.cosmic-gate.de

Tracklist

  1. Open Your Heart (feat. Tiff Lacey)
  2. London Rain
  3. Flatline (feat. Kyler England)
  4. Sign of the Times
  5. Under Your Spell (feat. Aruna)
  6. Not Enough Time (feat. Emma Hewitt)
  7. F.A.V.
  8. Trip To PD
  9. Only Time (feat. Tommy Clint)
  10. Arctic Sunset
  11. Body of Conflict (feat. Denise Rivera)
  12. Whatever
  13. Seize The Day

49 opmerkingen

Ik mis die ouwe Cosmic Gate sound ook, wat kreeg ik daar ongelofelijk veel kippenvel van op de Bitte Ein Beat! Deja Vu party (l).
Uitspraak van PartyStartert :facepalm: op dinsdag 7 april 2009 om 18:20:
Ik mis die ouwe Cosmic Gate sound ook


eerlijk gezegt vond ik die ouwe harde sound ook heel lekker en mis ik die ook wel. maar de nieuwe is ook niet slecht. verder een zeer lekker album van CG.
Zeer gedurfde recensie collega! Respect daarvoor!

Kan me goed in je mening vinden, zelf had ik 'm ook niet de hemel in geprezen. Dat komt door de vele vocale tracks die me allemaal niet bijster veel doen. De instrumentale knallers op dit album vind ik wél fantastische trance tunes!

Prima review :yes:
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Yup, je vat m in 2 zinnen goed samen Schwingg. Het is geen slecht artiestenalbum, maar als je zó veel inlevert van je eigen creativiteit en sound, dan is t gewoon zonde. Ze kunnen 10 x beter.
laatste aanpassing
Cosmic Gate brengt echt alle herinneringen aan de oude Bitte ein Beat! feestjes weer terug :cheer:
onbeschrijvelijk veel kippenvel toen ze vorig jaar februari weer hun oude sound voor 1 keer terug lieten komen tijdens BeB Deja Vu.

ik denk dat ik me toch maar ga wagen aan dit schijfje, puur en alleen op basis van deze reactie!
Uitspraak van schwingg op dinsdag 7 april 2009 om 19:36:
Zeer gedurfde recensie collega! Respect daarvoor!


Absoluut mee eens. Je geeft je mening en onderbouwt deze.
Echter sluit ik me niet helemaal aan bij de inhoud. Ik ben nooit zo'n fan geweest van hun oude sound (ik ben wat dat betreft een lekker tegendraads figuur ;)).
Vwb de cd. Ik draai hem niet grijs, maar vind een aantal van de vocale nrs wel erg lekker.

Uitspraak van schwingg op dinsdag 7 april 2009 om 19:36:
Dat komt door de vele vocale tracks die me allemaal niet bijster veel doen.


*Denkt nu even terug aan het moment dat Tydi op T.E. Not enough Time draaide en zet vraagtekens bij deze uitspraak* ;)
laatste aanpassing
 
Ik vind het een lekker strak album, dat ze niet meer hun sound van vroeger hebben is jammer, maar muziek stylen evalueren gewoon. Not Enough Time vind ik erg lekker, ok in de Andy Duguid versie
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 april 2009 om 21:34:
evalueren


Muziek evolueert zeker (met een o trwns ;)), en dat is niet erg, als je Out Of The Blue van Ferry Corsten naast Radio Crash legt, is het een wereld van verschil. Maar wat die gast ook maakt, je hoort altijd dat het Ferry Corsten is, hij is altijd zijn herkenbare sound blijven houden, zowel in zn trance als in zn electro tracks. Cosmic Gate had altijd een eigenwijze sound, een beetje hetzelfde 'fuck iedereen, wij maken wat we vet vinden' idee dat Corsten ook altijd heeft gehad. Helaas heeft CG die gedachte laten varen en is dit album het eindresultaat geworden.
Valt echt tegen, vooral in vergelijking met de oude nummers.. Laat maar gewoon weer terugkomen die oude stijl!
Die oude nummers zijn ook niet helemaal mijn ding, maar ben het volledig met je eens dat dit echt een schijfje is, gericht op airplay. Veel nummers, met name de vocale tracks, zijn van die 13 in een dozijn nummers. Het is een beetje teveel "net niet" maar het luistert wel lekker weg, geen cd die ik heel veel zal luisteren.
Tja idd, die cd is het gewoon echt net niet...vind hun remixen tegewoordig echter wel vet.
 
Jij wil misschien niet insinueren dat ze de sound van vroeger weer op moeten pakken, maar ik vind dus 100% zeker van wel. Schijt eraan of het uit de tijd is of whatever wat voor onzin....

Cosmic Gate tot +/- 2004 was de beste muziek ooit en geen 1 album van hun dat na die tijd gemaakt is kan daar tegenop.

:respect:
 
Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 7 april 2009 om 21:44:
Cosmic Gate had altijd een eigenwijze sound, een beetje hetzelfde 'fuck iedereen, wij maken wat we vet vinden'


Mwah, het lag ook toendertijds wel redelijk in lijn met wat andere maakten. Leg een Cosmic Gate track uit 2000 maar eens naast een track van Aquagen, Avancada, DJ Balloon of DuMonde uit diezelfde tijd en je hoort veel overeenkomsten. Niet dezelfde sounds maar wel dezelfde soort, en de percussie enzo (die typische groovy hihats bijv.) die vind je in wel meer traxx terug, ook van voor 1999 ;)

Hun zijn wel degenen vind ik, die die sound naar een hoger niveau hebben getild kwalitatief gezien, maar niet echt de uitvinders ofzo hoor, en dat zeg ik als diehard CG fan :P
laatste aanpassing
 
Bestaan ze nog? Ik kende ze vroeger van "the wave", "the truth" en "somewere over the rainbow". :) Klonk toen iig chill.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 09:08:
Ik kende ze vroeger van "the wave", "the truth" en "somewere over the rainbow". :) Klonk toen iig chill.


Die muziek wordt ook nog steeds gemaakt gelukkig, alleen niet meer door hun. Als je nog luistertips wil hebben hoor ik het graag :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 02:27:
Mwah, het lag ook toendertijds wel redelijk in lijn met wat andere maakten. Leg een Cosmic Gate track uit 2000 maar eens naast een track van Aquagen, Avancada, DJ Balloon of DuMonde uit diezelfde tijd en je hoort veel overeenkomsten. Niet dezelfde sounds maar wel dezelfde soort, en de percussie enzo (die typische groovy hihats bijv.) die vind je in wel meer traxx terug, ook van voor 1999 ;)


Idd, wou zelf ook al zoiets neerzetten.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 02:24:
Jij wil misschien niet insinueren dat ze de sound van vroeger weer op moeten pakken, maar ik vind dus 100% zeker van wel. Schijt eraan of het uit de tijd is of whatever wat voor onzin....


Daar kan ik me heel erg in vinden, veel mensen doen alsof nieuwe ontwikkelingen altijd beter zijn dan in het verleden. Zoals dat techtrance een verbetering is ten opzichte van de harddance sound van een aantal jaren terug.

MBT 2001, toen liep hardtrance eigenlijk al op zijn laatste eindjes. Hardtrance was populair (vooral in Duitsland, Zwitserland) van 94-98/9. Toen is wat mij betreft ook de beste hardtrance gemaakt. CG borduurde verder op die sound, maar zoals zo vaker komen de grootste juweeltjes niet zo zeer uit de nadagen van een genre maar uit de beginjaren. Daarnaast een opmerking dat het een harde bass voor de tijd (2001) had, klopt niet. Als je het iets ruimer trekt, dan waren zeker in de jaren daarvoor vele tracks met een hardere bass (en ook een stuk sneller).

Tenslotte, prettig geschreven recensie, en het cijfer kan ik me in vinden.
laatste aanpassing
 
nou nou, ik vindt deze score echt veel te kritisch, dat ze nu een andere sound hebben dan enkele jaren terug dat is nu gewoon zo en beiden vindt ik persoonlijk fantastisch, op dit album vind ik alleen seize the day en only time wat minder maar de rest vind ik gewoon echt super goed, en ja ik ken de oude tijd van cosmic gate nog ondanks mijn weinig bezochte feesten ik heb namelijk al hun cd's.

ze hebben hun sound de afgelopen jaren flink aangepast dat zeker, maar het is er niet slechter op geworden in mijn optiek juist diverser ik had een scoren van 75/85 toch wel op zijn plaats gevonden maarja omdat jij alleen terugdenkt aan oude tijden en het daardoor met 62 beoordeeld vindt ik vrij triest aangezien de hedendaagse sound heel anders is dan toen in die tijd zoals je zelf ook aangeeft(gelukkig)

ze blijven gewoon top, en daarmee uit!;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 14:44:
omdat jij alleen terugdenkt aan oude tijden en het daardoor met 62 beoordeeld vindt ik vrij triest aangezien de hedendaagse sound heel anders is dan toen in die tijd zoals je zelf ook aangeeft


Als je goed had gelezen, had je begrepen dat de recensist het album niet laag beoordeelt omdat het de oude sound niet meer is, die hij zo vet vond, maar juist omdat het album er gewoon niet uitspringt. Het zijn stuk voor stuk platen die gemakkelijk wegluisteren, maar zich niet weten te onderscheiden van de zoveel andere uitgebrachte tracks, compilaties, albums en mixen.
Uitspraak van PartyStartert :facepalm: op dinsdag 7 april 2009 om 18:20:
die ouwe Cosmic Gate sound


cosmic gate @ trance energy 2000

http://www.megaupload.com/?d=1YM2DB3Y

:kwijl:
laatste aanpassing
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 8 april 2009 om 15:01:
Als je goed had gelezen, had je begrepen dat de recensist het album niet laag beoordeelt omdat het de oude sound niet meer is, die hij zo vet vond, maar juist omdat het album er gewoon niet uitspringt. Het zijn stuk voor stuk platen die gemakkelijk wegluisteren, maar zich niet weten te onderscheiden van de zoveel andere uitgebrachte tracks, compilaties, albums en mixen.


En zo is het (y)

CG is wat te mainstream geworden.
 
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 8 april 2009 om 15:01:
Als je goed had gelezen, had je begrepen dat de recensist het album niet laag beoordeelt omdat het de oude sound niet meer is, die hij zo vet vond, maar juist omdat het album er gewoon niet uitspringt. Het zijn stuk voor stuk platen die gemakkelijk wegluisteren, maar zich niet weten te onderscheiden van de zoveel andere uitgebrachte tracks, compilaties, albums en mixen.


ben ik het totaal NIET mee eens, tracks als not enough time, sign of the times maar ook f.a.v en trip to PD zijn zeker wel tracks die zich onderscheiden in mijn optiek!
Uitspraak van Scamp op dinsdag 7 april 2009 om 21:17:
*Denkt nu even terug aan het moment dat Tydi op T.E. Not enough Time draaide en zet vraagtekens bij deze uitspraak*


LOL :D
Scherp hoor Scampi :yes:

Maar je ziet het verkeerd.
Ik was louter en alleen onder de indruk van jou

;)
Under Your Spell (feat. Aruna)

is wel zoooooo relax nummer :jaja:
OK, genoeg gelachen weer :p

Binnenkort, om niet te zeggen zeer binnenkort, ik heb namelijk zojuist de antwoorden zitten uitwerken hahaha, geven de heren van CG persoonlijk toelichting op deze cd en het maken ervan. Dit in Het Grote Partyflock Cosmic Gate Interview! :yes:

Lees hoe droevig het met de huidige Duitse trance scene gesteld is, ontdek waar de titels 'F.A.V.' en 'trip to PD' voor staan, verneem de ongezouten mening van de heren over DJ's met een laptop, en kom achter de podcastplannen van de mannen!

Binnenkort in dit theater :D
 
Artiest Mindbreaker
Van dit album vind ik Under your spell, en Not enough time wel redelijk goede tracks.

Maar ik ben toch heel anders gewend en dan bedoel ik tracks zoals o.a:

The wave, Exploration of space, The truth e.a

Ik geef deze cd een 7-
Uitspraak van schwingg op woensdag 8 april 2009 om 22:53:
Ik was louter en alleen onder de indruk van jou


:lief:

Uitspraak van schwingg op woensdag 8 april 2009 om 23:02:
Dit in Het Grote Partyflock Cosmic Gate Interview!


Can't wait :d
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Nopinion op donderdag 9 april 2009 om 11:40:
Ik mis die ouwe Cosmic Gate sound


Me 2
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 8 april 2009 om 12:35:
Daarnaast een opmerking dat het een harde bass voor de tijd (2001) had, klopt niet. Als je het iets ruimer trekt, dan waren zeker in de jaren daarvoor vele tracks met een hardere bass (en ook een stuk sneller).


Voor trancebegrippen was dit een behoorlijk harde bass in die tijd.
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 8 april 2009 om 15:01:
Als je goed had gelezen, had je begrepen dat de recensist het album niet laag beoordeelt omdat het de oude sound niet meer is, die hij zo vet vond, maar juist omdat het album


Dank je, gelukkig zijn er nog mensen die wél kunnen lezen :respect:

En dat ze hun oude sound weer zouden moeten maken... ik zei al: dat is niet reëel. Ze doen nu in mijn beleving hetzelfde als wat Madonna al jaren doet: meelopen met een hype. Geen eigen sound, geen eigen identiteit in de nummers, gewoon maken wat de anderen ook doen en dan komt het wel goed. Als ze nu een track als Melt To The Ocean zouden maken, zou ik ze ook voor gek verklaren, geen enkele DJ zou die platen kunnen draaien omdat het publiek die sound gewoon niet meer snapt. Maar een producer mag in mijn ogen NOOIT zn eigen sound verloochenen.
Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 9 april 2009 om 14:28:
Voor trancebegrippen was dit een behoorlijk harde bass in die tijd.


Charles, ik verwijs naar platen die vlak daarvoor geproduceerd werden, wellicht ken je die niet? Ik zal een en ander binnenkort eens uploaden, check het harddance forum.
Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat ze van de 'harde' sound zijn afgestapt, omdat het naar hun mening te hard werd. Het ging toen allemaal richting hardstyle (die term bestond toen al, maar het geluid van tegenwoordig wat men hardstyle noemt was het echt nog niet) en dat werd ze te hard. Toen kwamen ze met die different concept platen, wat meer techy maar zeker nog stevig. Tomorrow vind ik bv. echt nog wel een beuker. Nu is het idd vrij laf wat ze allemaal maken.

Al is het bpm niveau in het algemeen flink lager bij trance in vergelijking met een aantal jaar geleden. En over een paar jaar wordt het gewoon weer sneller en steviger.

Wedden? ;)
laatste aanpassing
Je mist de harde sound in de muziek die ze tegenwoordig maken maar tegelijk wil je niet insinueren dat ze de sound van vroeger weer op zouden moeten pakken?
Dat is een beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt, daaruit zou je dus eigenlijk kunnen concluderen dat Cosmic Gate al jaren geleden had moeten stoppen met het maken van muziek.

Muziek gaat (helaas) met zijn tijd mee. Ook ik krijg kriebels van tracks als Fire Wire en The Truth, maar toch vind ik dat Cosmic Gate de draad prima op heeft gepakt en wederom over een heerlijke eigen sound beschikt waar ik kippenvel van krijg.

Goed dat je nadrukkelijk er bij vermeld dat deze cd een prima aanwist is voor de tranceliefhebber van deze dagen maar toch vind ik je beoordeling van 62 punten weer te subjectief.

Nu ga ik even genieten van Body of Conflict(F).
laatste aanpassing
Uitspraak van Pieter Lepelaars op donderdag 9 april 2009 om 17:45:
En over een paar jaar wordt het gewoon weer sneller en steviger.

Wedden? ;)


idd zijn er in de muziek BPM-golven waar te nemen, hopelijk gaat het tempo wat eerder wat omhoog! de eerste pioniers zijn daar al mee bezig (gb)

Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 9 april 2009 om 14:28:
meelopen met een hype. Geen eigen sound, geen eigen identiteit in de nummers, gewoon maken wat de anderen ook doen en dan komt het wel goed.


Grappig, je doet met je eigen producties precies hetzelfde als wat je CG 'verwijt' (weet niet zeker of je het ze verwijt). In het harddance forum heb ik je o.a. feedback over gegeven.

Ik vind het wel klasse (van je) dat er eindelijk een recensent is, die een 'normaal' cijfer, geeft ipv al die enorm hoge cijfers. Bovendien vind ik je schrijfstijl er erg op vooruit gegaan (was vroeger vrij beroerd).
laatste aanpassing
Die hadden fijne plaatjes vroeger!!
Bij het lezen van deze review is het net of ze deze weg nu pas zijn ingeslagen terwijl ze deze sound op earth mover al dubbel en dwars laten horen. Dit album is erg "alike" dat album (body of conflict is zelfs een vocale versie van een track van dat album!) en volgens mij waren Going Wrong en In the dark toen nog niet eens gemaakt ;)

Ik ben het wel met je eens dat dit album niet een daverend goed album is maar dat het een airplay album zou zijn gaat me toch wat ver. Want een airplay album met zoveel instrumentale tracks en zoveel rustige trance tracks? Dat zie ik niet zo. Albums zoals Pop life (Guetta) en Imagine (Armin) zijn echte airplay albums, dit zit daar nog lang niet in de buurt (gelukkig maar.)
Fire, BOOMBOOMBOOM, wire...
ik vind dit juist heel vet. back2back 3 is mijn alltime favourite album sinds dat het uitkwam. Vind dit veel vetter dan Fire Wire.. Dus wmb heel goed!
 
Uitspraak van R½je. op woensdag 8 april 2009 om 22:54:
Under Your Spell (feat. Aruna)

is wel zoooooo relax nummer


Al doet Seize the day daar niet aan onder :P Naar mijn mening t zelfde concept met hier en daar wat aanpassingen, dr had wel wat toon verschil mogen zijn.

Verder vind ik het een goed album !
Artiest {SHOWLIST artist 52439, 39935}
De nummers met de vocalen weten me niet te boeien, maar de andere nummers zeker wel! Ik vind die juist niet mainstream. Er ligt veel gevoel in die platen, de sounds zijn erg goed en de producties voelen warm aan. De oude CG stijl had zeker iets, maar zoals 't gaat met muziek, het ontwikkelt. En daarin zijn ze meegegaan. De Back2Back mix albums zijn erg gaaf. Op een van die cds vind je een reconstruction terug van Fire wire, voor de liefhebbers! ;)
 
Dit nieuwe album van ze
is zeer goed vind ik :yes:
Uitspraak van PartyStartert :facepalm: op dinsdag 7 april 2009 om 18:20:
Ik mis die ouwe Cosmic Gate sound ook, wat kreeg ik daar ongelofelijk veel kippenvel van op de Bitte Ein Beat


:respect:
Uitspraak van Farrell Lukas op zondag 12 april 2009 om 00:25:
reconstruction terug van Fire wire


Die is echt niet sterker als het origineel. Dat kan ook bijna niet ;)
Artiest {SHOWLIST artist 121862, 7504, 66299, 33737, 96149}
Leuke recensie!

Maar dat hun eerste album Earth Mover is klopt niet.;)
Ik heb hier thuis een album liggen uit 2001. 'Rhythm & Drums' genaamd. Hier staan o.a Melt to the Ocean, Fire Wire en Exploration of space op.

Check:
http://www.discogs.com/Cosmic-Gate-Rhythm-Drums/release/23165

Verder is het album wel ok. :) Dikke sounds maken kunnen ze goed!
laatste aanpassing
geef mij maar Fire wire, Exploration of Space of cosmic gate rmx van Tiesto's suburban train :yes:
laatste aanpassing
Artiest Bert S
Draai nog steeds de ouwe Cosmic Gate vinyltjes en wat blijven ze lekkerrrrrrr! :D Met deze sound kan ik niks, maar heb een paar jaar geleden al geaccepteerd dat de gouwe ouwe Cosmic Gate sound passé is.
Uitspraak van Fairytale op zaterdag 11 april 2009 om 22:27:
k vind dit juist heel vet. back2back 3 is mijn alltime favourite album sinds dat het uitkwam.


ABSOLUUT(L)
Laat deze CD nou gisteren op de mat kletteren bij mij. Gewonnen in een prijsvraag waarvan ik zelf vergeten was dat ik er aan mee had gedaan. Altijd leuk zo'n verrassing! :D

Maar inderdaad... luistert lekker weg, maar geen grote verrassingen op muzikaal gebied.

Desondanks ben ik wel erg blij mee. \o/\o/
 
Ik heb wel het idee dat je het cijfer van 62/100 veelal gebaseerd is op het feit dat je de ouwe stijl van vroeger stukke fijner vond/vind dan de tegenwoordige stijl.

Even buiten het feit dat dat wellicht zo is, is deze cd kwalitatief enorm sterk!
Ik zou zeggen 75/100