Hardjump 6

Artiesten | Marcky Major Bryce ![]() |
Genre: jump
Dat de Hardjump-reeks eigenlijk toe was aan een onderhoudsbeurt kan niemand ontkennen. Daarom werden na een inspectie Greg C en Furax bedankt en mocht de ervaren Major Bryce hun taak overnemen.
Zoals jullie wellicht is opgevallen, is het even flink dringen geblazen bij Start Stop Records. Naast Explosive Car Tuning 13 en Pat B’s Jumping is not a Crime is deel 6 uit de Hardjump reeks ook recentelijk in de shops te vinden. Dit maal gooit men het over een iets andere boeg, want de nieuwste Hardjump-telg bestaat dit maal uit ‘maar’ twee (en niet drie) cd’s zoals we de afgelopen tijd gewend waren. Gezien Greg C en Furax de voorgaande edities nogal wat moeite hadden met allerlei aspecten wat betreft het recorden en mixen van hun aandeel, is dan nu besloten de bezem door het concept te halen. Het logische gevolg is dat beide heren werden uitgezwaaid en plaats mochten maken voor de Fransman Fabrice Grenon, veel beter bekend als Major Bryce. Vaste man van de reeks, dj Marcky, staat uiteraard weer garant voor de eerste disc.
Vanaf nu hebben we bij Hardjump te maken met een soort van roulatiesysteem, want het is volgens Marcky de bedoeling om de tweede cd de eerst komende edities te laten compileren en mixen door een ‘gast-dj’. Het is iets dat ik persoonlijk van harte toejuich en hopelijk zorgt dit voor de nodige afwisseling in een periode waarin we toch al genoeg te kiezen hebben qua jump-cd’s.
Jump in
CD1: DJ Marcky
Geheel in de stijl van de suggestieve titel van deze compilatiereeks zetten dikke, dreunende bassen de toon aan het begin van Marcky’s mix. Opgebouwd wordt er niet want met de puike, melodieuzere remix van Chicago Zone en de typisch Franse kelderplaat van Energy 59 mag de luisteraar dan ook meteen vol aan de bak. Een opvallend momentje is de abrupte overgang tussen deze laatste en een nieuwe, officiële bootleg (bestaande uit Greg C’s “You” en een oldschool-achtige zweefplaat) geconstrueerd door Lethal MG. Het doet de mensen die bekend zijn met de reeks wellicht terugdenken aan die kenmerkende manier van mixen door DJ Furax. En zo volgen er op beide schijfjes wel meer van dit soort kleine déjà vu momentjes kan ik alvast verklappen. Goed, tot en met de gloednieuwe dj Basik, welke alweer een redelijk donker getinte track aflevert, doet de mix vrij stevig en qua geluid toch uitstekend gelijkwaardig aan.
Met de intrede van het inmiddels wel bekende “Gangsta Shit” kiest ook Marcky voor een klein techstyle-jump middengedeelte dat zijn hoogtepunt vind in de Tek-knaller (“Bass Bass”) van de nog altijd goed op dreef zijnde Fransoos Bjorn Smith. Jammer is dan wel dat de subtiliteit die deze nummers met zich meebrengen in een keer tenietgedaan wordt door een bijna volwaardig hardcore nummer van Dinamik. De track is gewoonweg iets té krachtig in deze fase van de mix en sluit daarmee ook niet echt lekker aan bij het gevolg, dat overigens ook niet echt indruk weet te maken. Eigenlijk geeft, een aantal nummers verder, de Karl F remix van “Why I’m so Dark” je pas eindelijk het gevoel dat er weer wat te gebeuren staat. En dat gevoel van opwinding is terecht, want ook Karl F’s eigen “Greed of Sound” is een erg smakelijke Franse tek-plaat, met een opvallend riedeltje dat lekker blijft hangen. [label=206]{element is niet toegankelijk} waardig materiaal kunnen we wel stellen. Marcky’s wispelturige finale bestaat uit de freaky en wat minimaal klinkende “Sunspot” waarin je duidelijk kunt horen dat het van de mannen achter Tom Food en het Atomic Techno label afkomstig is. Dit toch wat minder toegankelijk geluid is een leuk bedachte afwisseling (net als de volgende, melodieuzere plaat “Pulse”) maar ik vraag me af of het uiteindelijk niet als een soort van rem fungeert. “Wildstyle” van de Tek Soldierz is dan, dankzij een goed in het gehoor liggend ‘loopje’ en hun kenmerkende, opzwepende beats in ieder geval wel uitstekend gekozen als afsluiter.
CD2: Major Bryce
Dat Major Bryce een logische en uitstekende vervanger is voor Furax kun je al bij de openingsplaat “Like the Party” horen. Zoals we gewend zijn van de Franse melodieënman Guenot beginnen we weer met een dromerige melodielijn dat niet veel later uitmond een plezante, explosieve extase. En zo heeft Major Bryce veel meer van dit soort melodieuze jumpers voor ons in petto, zoals ook Furax dat voorheen deed. Enig verschil is wel dat de ‘Majoor’ veelal kiest voor stevigere, melodieuze tracks met de ene keer een toegankelijke en de andere keer een wat minder voor de hand liggend en wat vagere aanpak. Dit type jump geluid zou je al snel kunnen associëren met kazig, uitgemolken, vrolijk en té ‘simpel’, maar dat valt echt allemaal reuze mee. Sterker nog, Fabrice weet hoe je zo’n concept moet succesvol uitwerken. Het mooie van deze mix is dan ook dat ze aardig doorknalt en prima divers klinkt. Het is lastig er specifieke nummers uit te lichten, want over de gehele linie gezien zijn ze vrijwel allemaal een toegevoegde waarde. Nummers die er écht uitspringen zijn o.a. “Pocket Rocket” (een Nederlands brouwsel met een Frans smaakje), het ijskoude “Kingpin”, het retro-achtige “Back in Time” en de in de echte ‘Oxley’-stijl tek bom “Bombadrop”.
Het laatste gedeelte is dan overwegend melodieus en gewoon lekker krachtig. Een opvallende track is die van Ambrosia. Op het eerste gehoor lijkt het helemaal niets, maar als je verder luistert dan die droge, vreemde kick komt er langzaam een pareltje tevoorschijn. De power van de vocalen van Martin Luther King, de hypnotiserende gameconsole-achtige melodie. Heerlijk! Echt weer typisch iets voor Major Bryce die een voorkeur heeft voor het meer aparte werk (net als, jawel, Furax). Ook het einde van deze tweede cd is wat minder. De een na laatste track “Saturday Night Jumpers” is de meest standaard ‘bellenjumper’ in deze mix en is hiermee toch net iets te zoetsappig. Maar net als op CD1 weet een nette tech-achtige plaat (“Balance”) het karwei weer netjes te klaren.
Jump out
Marcky doet het aardig met een goed eerste deel van zijn mix, maar het af en toe wat onbezielde mixwerk en het wat minder einde zijn puntjes van kritiek. En ondanks dat zijn disc vol staat met vers materiaal, kent het toch maar een paar echte uitschieters en mis je toch een beetje een logische opbouw. Major Bryce is de ideale opvolger van Furax. Melodieën in een stevige en vaak aangename verpakking voeren de boventoon, maar ook hij laat genoeg ruimte voor ander jump-geluid. Ook zijn mix kent geen echte opbouw, maar blijft 74 minuten lang redelijk constant. Een klein nadeel kan de wat ‘oudere’ tracklist zijn, al heb ik me persoonlijk niet echt gestoord aan het gebrek aan exclusief en/of gloednieuw materiaal. In zijn totaliteit is dit nieuwste deel uit de Hardjump-reeks een verbetering ten opzichte van zijn voorganger, al steekt het uiteindelijk niet boven de middelmaat in zijn genre uit.
Score: 72 / 100
www.djmarcky.be
www.majorbryce.com
Vanaf nu hebben we bij Hardjump te maken met een soort van roulatiesysteem, want het is volgens Marcky de bedoeling om de tweede cd de eerst komende edities te laten compileren en mixen door een ‘gast-dj’. Het is iets dat ik persoonlijk van harte toejuich en hopelijk zorgt dit voor de nodige afwisseling in een periode waarin we toch al genoeg te kiezen hebben qua jump-cd’s.
Jump in
CD1: DJ Marcky
Geheel in de stijl van de suggestieve titel van deze compilatiereeks zetten dikke, dreunende bassen de toon aan het begin van Marcky’s mix. Opgebouwd wordt er niet want met de puike, melodieuzere remix van Chicago Zone en de typisch Franse kelderplaat van Energy 59 mag de luisteraar dan ook meteen vol aan de bak. Een opvallend momentje is de abrupte overgang tussen deze laatste en een nieuwe, officiële bootleg (bestaande uit Greg C’s “You” en een oldschool-achtige zweefplaat) geconstrueerd door Lethal MG. Het doet de mensen die bekend zijn met de reeks wellicht terugdenken aan die kenmerkende manier van mixen door DJ Furax. En zo volgen er op beide schijfjes wel meer van dit soort kleine déjà vu momentjes kan ik alvast verklappen. Goed, tot en met de gloednieuwe dj Basik, welke alweer een redelijk donker getinte track aflevert, doet de mix vrij stevig en qua geluid toch uitstekend gelijkwaardig aan.
Met de intrede van het inmiddels wel bekende “Gangsta Shit” kiest ook Marcky voor een klein techstyle-jump middengedeelte dat zijn hoogtepunt vind in de Tek-knaller (“Bass Bass”) van de nog altijd goed op dreef zijnde Fransoos Bjorn Smith. Jammer is dan wel dat de subtiliteit die deze nummers met zich meebrengen in een keer tenietgedaan wordt door een bijna volwaardig hardcore nummer van Dinamik. De track is gewoonweg iets té krachtig in deze fase van de mix en sluit daarmee ook niet echt lekker aan bij het gevolg, dat overigens ook niet echt indruk weet te maken. Eigenlijk geeft, een aantal nummers verder, de Karl F remix van “Why I’m so Dark” je pas eindelijk het gevoel dat er weer wat te gebeuren staat. En dat gevoel van opwinding is terecht, want ook Karl F’s eigen “Greed of Sound” is een erg smakelijke Franse tek-plaat, met een opvallend riedeltje dat lekker blijft hangen. [label=206]{element is niet toegankelijk} waardig materiaal kunnen we wel stellen. Marcky’s wispelturige finale bestaat uit de freaky en wat minimaal klinkende “Sunspot” waarin je duidelijk kunt horen dat het van de mannen achter Tom Food en het Atomic Techno label afkomstig is. Dit toch wat minder toegankelijk geluid is een leuk bedachte afwisseling (net als de volgende, melodieuzere plaat “Pulse”) maar ik vraag me af of het uiteindelijk niet als een soort van rem fungeert. “Wildstyle” van de Tek Soldierz is dan, dankzij een goed in het gehoor liggend ‘loopje’ en hun kenmerkende, opzwepende beats in ieder geval wel uitstekend gekozen als afsluiter.
CD2: Major Bryce
Dat Major Bryce een logische en uitstekende vervanger is voor Furax kun je al bij de openingsplaat “Like the Party” horen. Zoals we gewend zijn van de Franse melodieënman Guenot beginnen we weer met een dromerige melodielijn dat niet veel later uitmond een plezante, explosieve extase. En zo heeft Major Bryce veel meer van dit soort melodieuze jumpers voor ons in petto, zoals ook Furax dat voorheen deed. Enig verschil is wel dat de ‘Majoor’ veelal kiest voor stevigere, melodieuze tracks met de ene keer een toegankelijke en de andere keer een wat minder voor de hand liggend en wat vagere aanpak. Dit type jump geluid zou je al snel kunnen associëren met kazig, uitgemolken, vrolijk en té ‘simpel’, maar dat valt echt allemaal reuze mee. Sterker nog, Fabrice weet hoe je zo’n concept moet succesvol uitwerken. Het mooie van deze mix is dan ook dat ze aardig doorknalt en prima divers klinkt. Het is lastig er specifieke nummers uit te lichten, want over de gehele linie gezien zijn ze vrijwel allemaal een toegevoegde waarde. Nummers die er écht uitspringen zijn o.a. “Pocket Rocket” (een Nederlands brouwsel met een Frans smaakje), het ijskoude “Kingpin”, het retro-achtige “Back in Time” en de in de echte ‘Oxley’-stijl tek bom “Bombadrop”.
Het laatste gedeelte is dan overwegend melodieus en gewoon lekker krachtig. Een opvallende track is die van Ambrosia. Op het eerste gehoor lijkt het helemaal niets, maar als je verder luistert dan die droge, vreemde kick komt er langzaam een pareltje tevoorschijn. De power van de vocalen van Martin Luther King, de hypnotiserende gameconsole-achtige melodie. Heerlijk! Echt weer typisch iets voor Major Bryce die een voorkeur heeft voor het meer aparte werk (net als, jawel, Furax). Ook het einde van deze tweede cd is wat minder. De een na laatste track “Saturday Night Jumpers” is de meest standaard ‘bellenjumper’ in deze mix en is hiermee toch net iets te zoetsappig. Maar net als op CD1 weet een nette tech-achtige plaat (“Balance”) het karwei weer netjes te klaren.
Jump out
Marcky doet het aardig met een goed eerste deel van zijn mix, maar het af en toe wat onbezielde mixwerk en het wat minder einde zijn puntjes van kritiek. En ondanks dat zijn disc vol staat met vers materiaal, kent het toch maar een paar echte uitschieters en mis je toch een beetje een logische opbouw. Major Bryce is de ideale opvolger van Furax. Melodieën in een stevige en vaak aangename verpakking voeren de boventoon, maar ook hij laat genoeg ruimte voor ander jump-geluid. Ook zijn mix kent geen echte opbouw, maar blijft 74 minuten lang redelijk constant. Een klein nadeel kan de wat ‘oudere’ tracklist zijn, al heb ik me persoonlijk niet echt gestoord aan het gebrek aan exclusief en/of gloednieuw materiaal. In zijn totaliteit is dit nieuwste deel uit de Hardjump-reeks een verbetering ten opzichte van zijn voorganger, al steekt het uiteindelijk niet boven de middelmaat in zijn genre uit.
Score: 72 / 100
www.djmarcky.be
www.majorbryce.com
Tracklists
CD1: DJ Marcky
- Mikado Punchers - Punch my Style (Bad Boy’s Tek remix)
- D-Noizer a.k.a. Ronald-V - Flip my Hair (Chicago Zone remix)
- Energy 59 - Exchange
- Lethal MG - Youeternal
- Steve Dexter Trax - Hey
- DJ Massiv & The Rebel - The Beginning
- DJ Basik - Basik Principles
- E-Max & DP vs. The Playboyz - Gangsta Shit
- Noise Provider - Arrêt Final
- Bjorn Smith ft. T-Nikko- Bass Bass
- Dinamik - Tribal
- DJ Marcky Vive la France 2007 (Totalition remix)
- Re-Order - In your Face
- Binum vs. Mr. Fill’z - Why I'm so Dark (Karl F remix)
- Karl F - Greed of Sound
- Hypnose - Sunspot
- Rudy Sunders - Pulse
- Tek Soldierz - Wildstyle
CD2: Major Bryce
- DJ Guenot - Like the Party
- DJ W4cko & Cartesis - Digital Pulse
- Xander Coiffeur ft. Meadow Inferno - Pocket Rocket
- DJ Ba-Back - Fuck the Poing
- The Artist Also Known As - Making the Track
- DJ Basik - Kingpin (DJ Basik remix)
- Sexy Body - Do It
- DJ Massiv & The Rebel - Back in Time
- E-Max & DP vs. The Playboyz - Joke It
- Oxley - Bombadrop
- Fosforic - You want Me
- Major Bryce - In your Face
- Ambrosia - Just in Love
- DJ LB - Sound Love
- SL Technicians - The Underground (DJ Coone remix)
- Sam Parker vs. Tom Food - Panic
- The Wishmaster - Saturday Night Jumpers
- The Playboyz - Balance
45 opmerkingen
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 26 februari 2007 om 21:19:Bagger....
Noem het gewoon zoals het is, en probeer het NIET te camoufleren onder de naam jump....
Of schamen mensen zich om zichzelf weer GABBER te noemen..... Want dat is wat JUMP muziek is,... PURE GABBER HOUSE...laatste aanpassing 26 februari 2007 21:30
drugs is slecht voor de hersenfunctie blijkt wederom

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 26 februari 2007 om 21:19:Bagger....
Noem het gewoon zoals het is, en probeer het NIET te camoufleren onder de naam jump....
Of schamen mensen zich om zichzelf weer GABBER te noemen..... Want dat is wat JUMP muziek is,... PURE GABBER HOUSE...laatste aanpassing 26 februari 2007 21:30

Heerlijk CDtje gewoon 

Noise Provider - Arrêt Final
Het blíjft een Kippenvelnummertje met hoofdletter K

E-Max & DP vs. The Playboyz - Joke It

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 26 februari 2007 om 21:19:Of schamen mensen zich om zichzelf weer GABBER te noemen....
Ja


Basik principles, Greed of sound, Sunspot,Balance 
dit vind ik toch wel de betere van de nieuwe nummers erop
erg goeie recensie nico

dit vind ik toch wel de betere van de nieuwe nummers erop

erg goeie recensie nico

laatste aanpassing
Uitspraak van ruudvaneijk op maandag 26 februari 2007 om 14:10:vette hoes ook
Mee Eens!!
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 februari 2007 om 16:45:alleen jammer dat er op zoveel
cd's dubbele nummers uit komen
Ook Mee Eens!!!
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 26 februari 2007 om 21:19:Bagger....
Noem het gewoon zoals het is, en probeer het NIET te camoufleren onder de naam jump....
Of schamen mensen zich om zichzelf weer GABBER te noemen..... Want dat is wat JUMP muziek is,... PURE GABBER HOUSE...
eehhmm...Jump gaan vergelijken met Gabberhouse is weer een beetje té prijzend voor Jump...
Uitspraak van #_Michello op dinsdag 6 maart 2007 om 19:14:weet iemand waar je deze hele cd kan downloaden?
zonder moeite enz
Meestal koop je zoiets in de winkel

Uitspraak van dom,lomp&famous op dinsdag 6 maart 2007 om 20:26:weet iemand waar je deze hele cd kan downloaden?
Uitspraak van dom,lomp&famous op dinsdag 6 maart 2007 om 20:26:Meestal koop je zoiets in de winkel
heilige cd

jump is commercieel, TE COMMERCIEEL... vandaar dat er zoveel cd's en dvd's uitkomen van Jump DJ's
... er is gewoon te veel vraag naar
*** Ben er ook niet een al te grootse fan van maar dit cd'tje is un 7 waard... jumping is not a crime vond ik toch betr... doe mij maar liever un hellraiser cd lkkr rammen en beuken
groetjes Roy



groetjes Roy

Uitspraak van actief op donderdag 29 maart 2007 om 15:41:jumping is not a crime
die vind ik dus echt k*t veel te soft lijkt meer op trance...
dat snap ik dan niet van jou

dacht wel dat je van wat hardere beats hield?
Lekkere CD!! ''Eternal You'' is echt een kippenvel trackje
.
