Correspondant Compilation 02

Correspondant Compilation 02
6 juni 2014
OrganisatieCorrespondant Site
Correspondant is een Frans label dat gelieerd is aan het welbekende label Kompakt. Het label richt zich op futuristische disco en alle zich andere daaromheen bevindende substijlen van disco. Naast gevestigde namen zijn ook vele aanstormende talenten te vinden binnen de stal van Correspondant. Het eerste deel dat vorig jaar maart het levenslicht zag, bevatte tracks van onder andere Cora Novoa, The Hacker, Nhar, Jennifer Cardini en Jimi Alter. Het tweede deel dat eind maart dit jaar verschenen is, bevat wederom een keur aan bekende en minder bekende namen.

Het prettige aan disco gerelateerde compilaties is dat het gekozen materiaal vaak fluctuerend is in tempo. Zo is de openingsplaat van deze compilatie getiteld " Dogs Of Bkk" traag qua tempo, maar eveneens pakkend qua melodie. Het hierna volgende "Hula" van Man Power" is wat sneller qua tempo, maar net wat minder pakkend dan de openingstrack van deze compilatie. Echt interessant wordt het wanneer "Synced Below" van Massimiliano Pagliari voorbij komt. Deze productie bevat naast een pakkend ritme een eveneens vrolijk stemmende pakkende melodie. Het swingende melodieuze "One Night At Nuba" van Kasper Bjorke is uitermate geschikt voor de dansvloer, maar is niet meer dan een plaat waar er al vele van gemaakt zijn. Hetzelfde kan gezegd worden over "Calltrops" van Geoffroy Mugwump & DC Salas.

Het dromerige "14.06.13" klinkt als een huis en is het typische voorbeeld van een productie die na vele luisterbeurten nog steeds niet gaat vervelen. "Fax Flipper" van Golden Bug featuring Lady Maru kent een funky gitaarritme en geldt eveneens als één van de toppers van deze compilatie. Red Axes featuring Jen's "This Is X" is eveneens een track waarvoor velen zullen warmlopen. The Asphodells zijn met "Prejoy" in de Barbaric Splendour Version verantwoordelijk voor één van de meest opvallende platen van deze compilatie. Het ritme van deze plaat zal ongetwijfeld op vele plaatsen voor de nodige beroering zorgen op de dansvloer.

Het laatste deel wordt afgetrapt met "Insight" van Javi Redondo, een prettig in het gehoor liggende downtempo productie. Andre Bratten levert met "Trommer Og Bass" een behoorlijk smerige productie af die eveneens geschikt is voor de dansvloer. Als afsluitende track is het diepgravende downtempo "Hunters In The Snow" van Paresse te horen.

'Correspondant Compilation 02' is een fijne op disco en substijlen gerichte compilatie waarop diverse onderscheidende producties te horen zijn. Niet al het gecompileerde materiaal is even interessant, maar door de nodige tempo wisselingen zal het album zeker een aantal luisterbeurten doorstaan.

soundcloud.com/correspondant

1. Sexy Lazer & Oculus – Dogs Of BKK
  2. Man Power – Hula